Klachten over moddies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xAlice

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 01:37

Bah dat zou ik ook echt geen goed plan vinden.
Dan kunnen al die asociale types die denken dat vrijheid van meningsuiting betekent dat je andere lekker de grond in kan trappen lekker hun gang gaan. :n

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 01:39

xAlice schreef:
Bah dat zou ik ook echt geen goed plan vinden.
Dan kunnen al die asociale types die denken dat vrijheid van meningsuiting betekent dat je andere lekker de grond in kan trappen lekker hun gang gaan. :n

Als je het gevoel hebt dat ze met z'n allen tegen één beginnen ga ik er sowieso keihard tegenin.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 01:41

Maar doen ze dat nu met de Mods erbij niet ook? En voor er een mod ingrijpt is er wel een andere bokker die er iets van zegt.. Beetje sociale controle is niet slecht.. Net als met het off-topic gaan, als de ts (of een andere bokker) niet wilt dat het topic die kant op gaat; kaart het aan, open een nieuw topic ervoor? Ik weet natuurlijk niet of het op zo'n groot forum goed zou gaan, maar ik geloof wel dat het tot op zekere hoogte goed kan..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 01:42

Ik denk dus niet dat dat kan... Of het nu leerlingen, advocaten of bokkers zijn... Iedereen heeft iemand boven zich nodig die de regels handhaafd... De mens kan helemaal niet tegen het idee dat iedereen gelijk is joh, dan zou het communisme veel beter werken :')

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 01:46

ruitje schreef:
Ik denk dus niet dat dat kan... Of het nu leerlingen, advocaten of bokkers zijn... Iedereen heeft iemand boven zich nodig die de regels handhaafd... De mens kan helemaal niet tegen het idee dat iedereen gelijk is joh, dan zou het communisme veel beter werken :')

Ik heb daar echt niet zo'n last van. Of ben ik een communist...? :=

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 01:48

Naja bij het communisme is ook niet iedereen gelijk :p

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 01:56

Hahaha, de theorie van het communisme is dat iedereen gelijk is, maar in de praktijk komt het er op neer dat sommige mensen zich net wat belangrijker vinden dan de rest... Dat bedoel ik dus, in theorie zou zo'n fora zonder modjes kunnen maar in de praktijk zou dan bijvoorbeeld iedereen toegang hebben tot ip adressen en een niet nader te noemen bokker thuis op gaan zoeken om bij hem alle dure woorden die hij ooit gebruikt heeft op zijn lichaam te tatoeeren :')

Denken jullie echt dat iedereen de vrijheid aan kan :) ?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 01:58

ruitje schreef:
Hahaha, de theorie van het communisme is dat iedereen gelijk is, maar in de praktijk komt het er op neer dat sommige mensen zich net wat belangrijker vinden dan de rest... Dat bedoel ik dus, in theorie zou zo'n fora zonder modjes kunnen maar in de praktijk zou dan bijvoorbeeld iedereen toegang hebben tot ip adressen en een niet nader te noemen bokker thuis op gaan zoeken om bij hem alle dure woorden die hij ooit gebruikt heeft op zijn lichaam te tatoeeren :')

Denken jullie echt dat iedereen de vrijheid aan kan :) ?

Op het forum 'Poets Plaats' werkt het inderdaad zo.
Maar het is wel veel kleiner dan bokt.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 02:46

op dat forum is volgens mij wel een heleboel geroddel en gedoe hoor..
Heb weinig goeds daarover gehoord.

en ja sociale controle blijft er, maar zonder consequenties.. waarom zouden ze dan stoppen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 03:19

overal komt rottigheid voor ook hier, je hebt goede en zeikerds.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 07:29

xAlice schreef:
op dat forum is volgens mij wel een heleboel geroddel en gedoe hoor..
Heb weinig goeds daarover gehoord.

Dat valt nogal mee hoor. Het is alleen wel opener, dingen worden niet in de doofpot gestopt dmv slotjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:27

Opvallend dat altijd dezelfde personen opdoemen om even je neer te sabelen met persoonlijk worden en opvallend dat die mensen of zelf mod zijn op een ander forum of het wat graag zouden willen zijn. Nog opvallender is het dat er zoals gewoonlijk op bokt gewoon meteen wordt geinterpreteerd en niet lezen maar de gelegenheid aannemen om meteen persoonlijk te worden.

Heel duidelijk dat men niet weet waar het in mijn geval nu om gaat. En mij nog duidelijker dat persoonlijke gevoelens meespelen en dat is menselijk en daar gaat het nu om...voor een aantal in dit topic ben ik kats blij dat die geen moddie zijn, want neutraal zijn ze niet en kunneN het niet zijn en voor hoevele moddies geldt dat? En dat gastgebeuren, wie heeft dat verzonnen?

Storm jij mag mij even uitleggen hoe ik op het randje post? Het is natuurlijk heel begrijpelijk dat je het voor je dinnetje opneemt hoor, maar voor jouw info zijn mijn ow's op 1 hand te tellen en die zijn nav van een beroemde kwestie, een ban heb ik nog niet gehad.

Het gaat mij om de tendens die steeds meer een verkeerde richting op gaat. In elke gevestigde orde neemt macht altijd een verkeerde wending, als er geen roulatie is.
Overigens kan ik prima zondere bokt en gast voel ik mij niet, bokt is openbaar en zonder gebruikers verdienen Bart en Eline een flink slokje minder. Met alleen pennies zal zijn forum uit de picture verdwijnen en zo ook zijn belanghebbende banners en advertentiemakers die een doelgroep zoeken.

Om lekker persoonlijk te gaan worden en deze discussie te laten verzanden met medewerking van de modjes, want waar is de gum en de regels dat men niet persoonlijk mag worden? , is natuurlijk de inzet, maarre....mijn feestje hoor.

Mijn punt heb ik gemaakt en mensen die verder kijken dan hun neus lang zijn lezen hoe het is gespeld en de dinnetjes van .. daar ben ik niet van onder de indruk, het opruiende in de berichten zijn temwaardig, maarre boeien hoor,er is niemand op bokt waar ik bonje mee heb ook niet met moddies, maar heb wel een klacht over de interpretatie van de regels , want dinnetjes hebben is een netwerk aanleggen, helemaal van deze tijd.....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:40

slimmerik schreef:
Maar ik kan wel begrijpen Alane dat de huidige en de ex-mods het een beetje beu worden als een bokker al ongeveer 40 pagina's (ongeveer 1000 posten)op Forumzaken heeft gepost met kritiek op het team. Wel over veel jaren verspreidt maar dan nog.....

Mwah ik ben zelf ook ex-mod, maar ik denk wel dat een kritische toon hier en daar wel nodig is. Simpelweg omdat je na verloop van de tijd als teamie oogkleppen op hebt. Je raakt aan dingen gewend en je ziet bepaalde andere dingen niet meer. Hier en daar wakker schudden is dan echt niet erg. Sterker nog, toen ik weer zwart werd zag ik in dat ook ik een heleboel dingen simpelweg over het hoofd zag door alle 'powers'. Scherp maken en houden ís ook belangrijk. Maar dan moet er niet door geheel bokt met de handjes omhoog gezeten worden onder het mom 'maar ik was het niet en ik ben oohhhh zo braaf.' Wat IEDEREEN gaat wel eens over de lijn heen van wat goed is en wat niet.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:14

Ik ben (denk ik) nog steeds in discussie met een mod over dit onderwerp, [BEU] Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin. Op 12 augustus heb ik de laatste pb naar haar gestuurd en nog steeds geen reactie, wel is de desbetreffende mod nog aanwezig geweest op Bokt maar een pb terug is schijnbaar teveel moeite. Of ze weet me geen antwoord te geven, dat kan natuurlijk ook. Dus persoonlijk naar een mod stappen zoals sommige aanbevelen helpt niet. In het verleden ook wel eens contact met zowel Bart als Eline gehad over een bepaalde kwestie, helaas met beide nooit tot een oplossing kunnen komen. Tja, het is me wat met de regeltjes van Bokt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:16

Heb je nog wel een herinnering gestuurd? Soms krijg je als mod (of als mid) zoveel pb's dat de zaken 'die je nog moet afhandelen' of 'later doet omdat andere dingen op dit moment móeten gebeuren' wel eens blijven liggen. PB box management kan best ingewikkeld zijn.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:17

Dan is de volgende stap dat je naar een hoofdmod en aangeeft dat je er met de mod in kwestie niet uitkomt. Anders kan 'bokt' natuurlijk nooit wat doen als een mod een steek laat vallen...

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:20

Prrrr schreef:
Dan is de volgende stap dat je naar een hoofdmod en aangeeft dat je er met de mod in kwestie niet uitkomt. Anders kan 'bokt' natuurlijk nooit wat doen als een mod een steek laat vallen...

Prrrr.. Geen aanval, maar als ik een intimiderende PB/bedreigende PB in mijn box ontvang, deze doorstuur naar Bart en Eline, word ik verwezen naar de betreffende mods. En ook deze mods zeggen dat er niets aan gedaan kan worden.

Het is nu dus zo dat bokkers elkaar kunnen bedreigen zonder dat er ingegrepen wordt zolang dit via de PB gebeurd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:23

Lieffiefi, als je de http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Heb_j ... derator.3F leest zie je dat je eerst met betreffende mod moet proberen eruit te komen, lukt dit niet dan stap je naar een hoofdmod. :)
Bart en Eline hebben je enkel verwezen naar hoe de normale gang van zaken is. Een pb naar 1 van hun gebeurd vaak, maar is niet de way of working zoals die in de Help beschreven staat. :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:26

Neonlight schreef:
Lieffiefi, als je de http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Heb_j ... derator.3F leest zie je dat je eerst met betreffende mod moet proberen eruit te komen, lukt dit niet dan stap je naar een hoofdmod. :)
Bart en Eline hebben je enkel verwezen naar hoe de normale gang van zaken is. Een pb naar 1 van hun gebeurd vaak, maar is niet de way of working zoals die in de Help beschreven staat. :)

I know, maar de topic-mods vonden dat ik er zelf maar uit moest komen met diegene. Bart en Eline waren duidelijk; Zij konden/mochten/wilden niets doen met de betreffende PB omdat ik inhoudelijk zinsdelen danwel woorden veranderd zou kunnen hebben.
Toen ik aan Bart mijn wachtwoord aanbood werd dit afgeslagen.

Ik persoonlijk denk dat dat juist wel een kwalijke zaak is...

En ik had inderdaad de volorde omgedraait. Dit omdat ik van mening ben dat het absoluut niet geaccepteerd mag worden op zo een enorm groot medium...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:36

Bart en Eline kunnen zo je pb's lezen als ze dat willen.... hebben ze geen ww voor nodig.
Kan op ieder phpBB forum .....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:38

Ik geloof niet dat dat een kwestie van "zo" is Slimmerik. :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:40

Neonlight schreef:
Ik geloof niet dat dat een kwestie van "zo" is Slimmerik. :)

Dat hoop ik niet, anders mag ik hier aardig wat gaan wissen :oo

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:43

Echt wel. Gebruikersnr intikken in database.... zoeken starten en je kunt sorteren op in en uitgaande pb's van een gebruiker.

Dacht trouwens dat serieuze bedreigingen per pb door bokt wel bestraft werden??

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:48

Dit is wat Eline er over gezegd heeft:

Citaat:
PB’s worden opgeslagen in de database en kunnen dus technisch gezien gelezen worden, Bart is de enige die hier (in theorie) bij kan, ik heb die toegang niet. Dat is iets wat volgens mij ook nooit ontkend is. Alleen wij respecteren het feit dat PB’s priveberichten zijn: deze worden nooit gelezen. Ook aan wie gebruikers pb’s versturen kan alleen door Bart opgezocht worden, en ook hiervoor geldt dat we dit als prive beschouwen.

Het enige wat de moderators kunnen zien is een teller met hoeveel pb’s een bepaalde gebruiker verstuurd/ontvangen heeft. Dit wordt eigenlijk vooral gebruikt om te kunnen controleren of nieuwe gebruikers per pb spammen, voor bestaande gebruikers geeft de teller geen correcte informatie.

lillir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:51

Ik weet dat ik hier net om de hoek kom kijken, ben eigenlijk altijd een fervent meelezer geweest maar ik heb nu een 3jarige en had een oproep geplaatst voor ervaringen met een bepald persoon. Om het niet helemaal open en bloot te hebben konden mensen mij ook per PB vertellen. Tot mijn verbazing was er tot 2 keer in in mijn PB box een bericht verwijderd! Dat vond ik erg jammer want ik mis dan wel een ervaring waarover ik gevraagd had. Nu heb ik besloten om absoluut niet met deze persoon zaken te doen, maar had graag deze ervaring ook gelezen, het was per PB dus snap niet waarom een mod het daar verwijderd had. Vind het eigenlijk ook erg raar en ongewenst dat een MOD mijn priveberichten leest. Ik voel me dus ook niet veilig hier (niks blijft zo geheim) en zal mijn account ook binnenkort verlaten.
Erg jammer want het leek me wel een leuk fora in eerste instantie om bij te horen.