Motie tegen beslissingvrijheid inperkende bemoeizucht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Motie tegen beslissingvrijheid inperkende bemoeizucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:57

U heeft het begrepen !!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 16:09

slimmerik schreef:
U heeft het begrepen !!

Dat hád ik al; wilde het graag als uitspraak opdat een ieder zich bewust is van: De dominante mening over caps op Bokt is niet representatief doch beleidsmatig gekleurd.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:23

Huertecilla schreef:
Blijkbaar is het dus Bokt beleid dat er met bemoeizucht over een cap van onderwerp gegaan mag worden.

Toch prettig dat je nu een antwoord hebt..... *\o/*

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:26

Het is maar hoe erg je je eraan stoort... Ook als je een topic opent met rijfoto's en je wenst daar geen commentaar op, dan zet ff zo'n dop op je kop toch...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 16:48

IKbenEllen schreef:
Het is maar hoe erg je je eraan stoort... Ook als je een topic opent met rijfoto's en je wenst daar geen commentaar op, dan zet ff zo'n dop op je kop toch...

Dat is exact wat ik schrijf; wat je op Bokt leest/ziet is slechts virtueel en gekleurd door wat daar politiek correct is mbt de cap
Er is geen evenwichtige mening en geen representatief beeld in deze.
Dat is wat het beleid beoogt uiteraard, dus het is succesvol doch degenen die dit volgen weten het nu.
Het geeft ook een interessante kijk op de waarde van de modale mening hier want die is logischerwijze voor een groot deel een prodúct van de politiek.
Je weet niet wat de waarde van de info hier is, leg het dus gerust naast je neer en neem je eigen beslissing over wel/geen veiligheidskleding :)*
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 29-07-12 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:48

Nee Ellen, dat is toch van de zotte dat je je aan moet gaan passen omdat er een stel bokkers zijn die een onverzadigbare bemoeizucht hebben?

Overigens is er nog steeds niemand die mij heeft kunnen uitleggen waarom hij van mening is dat hij voor een ander kan bepalen wat die met zijn hoofd doet...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 16:55

stef schreef:
Overigens is er nog steeds niemand die mij heeft kunnen uitleggen waarom hij van mening is dat hij voor een ander kan bepalen wat die met zijn hoofd doet...

Die uitleg staat op het andere onderwerp:

Heino schreef:
Ik zou het interessanter vinden wanneer je inhoudelijk in was gegaan op mijn mening: "de risicoanalyse van veel mensen is niet realistisch, daarom mag je sommige mensen best wijzen op de potentiële gevaren van het niet dragen van een cap"

1. Men matigt zich aan het beter te weten voor anderen dan die voor zichzelf én
2. vindt dat dit het recht geeft te bepalen wat die moet doen en
3. het Bokt beleid in deze moedigt dit aan.

Het afsplitsen van dit topic van het andere heeft tot een helder antwoord geleid.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:04

stef schreef:
Nee Ellen, dat is toch van de zotte dat je je aan moet gaan passen omdat er een stel bokkers zijn die een onverzadigbare bemoeizucht hebben?

Je hoeft je helemaal nergens aan aan te passen. Als je commentaar krijgt wat je niet aan staat, negeer je dat toch gewoon? Mij kan het niet schelen wat jij met je hoofd doet, is jou hoofd en ik ken je verder niet. Maar als jij foto's plaatst zonder helm op een jonkie, of op het harde, dan zou het zomaar kunnen dat ik dat niet verstandig vind, en dat mag ik dan ook best zeggen. En dan mag jij dat gewoon negeren dus *\o/*

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:06

Toch een beetje jammer dat je jouw mening weer als feiten presenteert HC. Je bent een van de weinigen die zich hieraan ergert, dus "helaas" voor jou gaat er geen heel beleid aangepast worden op één mening...
Jammer dat je zo zuur reageert als je je zin niet krijgt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:08

En dat is dus wat ik bedoel. Men verschuilt zich imo achter de vrijheid van meningsuiting. Want ja, je mág het zeggen. En ja, ik kán het negeren.
Mijn punt is dat ik heel die bemoeizucht die op bokt heerst (niet alleen in geval van cap trouwens) niet bevorderlijk voor de sfeer vind.
Van te voren in je bericht zetten: hoef geen commentaar op dat ik zonder cap rij, zou niet nodig moeten zijn (en het heeft geen nut trouwens, wordt ook genegeerd).

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:12

Omdat dat imo niet mag, in de openingspost zeggen dat je geen commentaar op iets wilt hebben, dus is het vanzelfsprekend dat dat niet opgevolgd wordt.

Er zijn nog wel andere dingen die mij persoonlijk ergeren op bokt, net zoals dat andere dat ook hebben maar als men voor alles waar men aan ergert een regel ofzo moet invoeren dat zie ik het nut meer van een forum want dan zou er immers geen commentaar zijn want ja, misschien ergert er iemand zich aan dat mijn paard bruin is bv.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:14

Huertecilla schreef:
Naar aanleiding van het topic over van onderderwerp gaande bemoeizucht over het eventueel niet dragen van een cap stel ik voor dat moderators direct ingrijpen met het verwijderen van dergelijke reacties wanneer zij daarop geattendeerd worden.

Het betreft een wettige individuele beslissingsvrijheid. Deze dient gerespecteerd te worden.

Wie waarde hecht aan indivuele beslissingsvrijheid kan om twee redenen de rode knop gebruiken. DOE DAT.

Wanneer het moderatorteam daar adequaat op reageert is dat snel opgelost.
Dat voorkomt dat er een regel tegen deze bemoeizucht opgesteld hoeft te worden.

Ik ben het helemaal met je eens!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 17:16

stef schreef:
Van te voren in je bericht zetten: hoef geen commentaar op dat ik zonder cap rij, zou niet nodig moeten zijn

:)*

Citaat:
(en het heeft geen nut trouwens, wordt ook genegeerd).

Want het toestaan is, zoals we hier gelezen hebben, Bokt ontmoedigingsbeleid.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:17

Waarom zou dat niet mogen?
Maakt eigenlijk ook niet uit, het zou niet nodig moeten zijn.
Stel dat iemand zich ergert aan dat jouw paard bruin us, dan denk je toch ook waar bemoei je je mee?
Maar de algehele tendens op internet is dat je overal lekker zonder na te denken je mening neer kan pleuren. Zonder rekening te houden met een ander, zonder te denken, wat voegt het toe.
Niet alleen op bokt hoor, moet je eens op nujij lezen ;)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:19

Ik ook!
Natuurlijk geldt er op bokt een vrije meningsuiting! Maar fatsoen is vaak ver te zoeken!
En mijn grootste ergernis is onfatsoenlijk ( en dus a-sociaal) gedrag!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:19

Wat is "op nujij ? Ik ben van België, misschien iets nederlands dat ik niet ken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:45

Channel, www.nu.nl is een nieuws site en via nujij kan je dan op nieuwsberichten reageren

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:45

Rinske schreef:
Je bent een van de weinigen die zich hieraan ergert, dus "helaas" voor jou gaat er geen heel beleid aangepast worden op één mening...

Dat weet je niet. Mogelijk zijn er wel veel meer mensen die zich eraan ergeren maar niet regelmatig op FZ lezen of reageren, of specifiek niet in dit topic komen omdat ook dit topic nogal een drammerig karakter heeft.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:01

Hier ook een, ik reageer niet in dat soort topics dat ik mij aan hun bemoeizucht erger. Want dat is erg off topic. Keuze vrijheid vind ik belangrijk, bemoeizuchtige vrijheid van meningsuiting niet. Als er door een een opmerking gemaakt is hoeft het niet pagina's lang herhaalt te worden. RESPECT is hier vaak zoek. Ik als bewust caplose heb respect voor cap dragers, helaas is het niet andersom. Waarom niet?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:05

Fijn dat TS meent dat hij antwoord heeft gekregen op zijn vraag, maar bij mij rijzen alleen maar meer vraagtekens. Waar hebben we het nu over? Is het 'probleem' A) dat sommige mensen hun mening over het dragen van een cap opdringen of gaat het over B) bemoeizucht in het algemeen? Als A, waarom is het een probleem als mensen opmerkingen maken over een cap, maar is het geen probleem als die opmerkingen gaan over de deugdelijkheid van hindernismateriaal, de conditie van het paard of het gebruik van beenbescherming of hulpteugels? Als B, bemoei je je niet sowieso al ergens mee op het moment dat je een bericht plaatst? Wie bepaalt of iets bemoeizucht is of een goed bedoeld advies?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 18:07

aikon schreef:
Ik als bewust caplose heb respect voor cap dragers, helaas is het niet andersom. Waarom niet?

Omdat de cappers jou vanuit hun hogere moraal dom vinden.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:16

Ik hun ook, dat ze denken dat een cap meer veiligheid geeft terwijl ze het rijtechnische delen verwaarlozen en hun omgeving niet in de gaten houden/niet op in kunnen spelen. Maar dat ga ik niet bij elke foto met ruiter die een cap draagt verkondigen/door hun strot duwen. Zijn caplose dan zoveel meer toleranter dan? Socialer?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:29

Huertecilla schreef:
Omdat de cappers jou vanuit hun hogere moraal dom vinden.

Die hogere moraal waar je het steeds over hebt, ben je daar zelf ook niet een beetje schuldig aan? Dit is niet de eerste keer dat je een vraagstuk aanroert waarbij het lijkt alsof je mening bij voorbaat al in steen gebeiteld staat. Ik twijfel niet aan je goede bedoelingen, maar soms lijkt het alsof je je iets teveel over een onderwerp hebt opgewonden voordat je een topic opent. Je spreekt grote woorden, maar lijkt niet meer voor welke andere opvatting dan ook open te staan en zelfs niet bereid om uit te leggen hoe je tot een bepaald standpunt bent gekomen. Elke serieuze discussie ga je uit de weg en zodra iemand een poging doet om het concreter en specifieker te maken geef je niet thuis. Mag hoor, ik ben de laatste die aan jouw beslissingsvrijheid wil komen, maar ik begrijp het niet. Potentieel interessante discussies verzanden op die manier want iedereen praat langs elkaar heen, zonde.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:32

stef schreef:

Sterker nog, ik open geen topic :D
Of d'r komt amper reactie, of je wordt helemaal afgezeken door een willekeurige puber. Nee hoor, bedankt :D
Je weet gewoon op een forum dat veel mensen hun mening door je strot duwen.
Ik vind het veel triester als een kind van 10, 12 door volwassenen afgezeken wordt omdat mama niet met de hamster naar de da wil.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 18:33

aikon schreef:
Ik hun ook, dat ze denken dat een cap meer veiligheid geeft terwijl ze het rijtechnische delen verwaarlozen en hun omgeving niet in de gaten houden/niet op in kunnen spelen. Maar dat ga ik niet bij elke foto met ruiter die een cap draagt verkondigen/door hun strot duwen. Zijn caplose dan zoveel meer toleranter dan? Socialer?

Dat beantwoorden zou een generalisering inhouden.

Ik denk dat het cruciale verschil zit tussen bewust caploos en zonder nadenken vanwege het politiek correct cappen.

Arno8 heeft een toepasselijke uitspraak over beter bewust door rood rijden dan hersenloos door groen.

Zowel bewust met een cap omgaan als bewust door rood rijden houdt in dat er sprake is van bewustzijn van een risicobeslissing.
Die persoon realiseert zich dat er verchillende variabele factoren zijn die verchillende totaalresultaten voor het risico geven.
Die kan zich dus prima voorstellen dat er voor een cap gekozen wordt. Dus bemoeit die zich niet met de keuze.

Jij stapt weloverwogen met een bewust gekozen manier van rijden caploos op een bewust opgeleid rijdier; dat is het bewust door rood.
Vanwege de volledige risicoanalyse die jíj maakt, zou jij er niet over dénken om met cap en bp te stappen op veel van de paarden waar de cappers mee rijden omdat jou dat al aan de basis een te hoog risico is; dat is het hersenloos door groen.