Bokt selectief?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:16

Lijkt mij verstandig....

Het gaat mij er om dat bokt in een grijs gebied verkeert en dus niet objektief is...

Maar weer je, ik kan natuurlijk doen of het mij is overkomen, dan is het wel uit 1e hand, stond er bij en keek ernaar is niet uit 1e hand....helaas ben ik te eerlijk daarvoor, maar al die 1 berichtenbokkers in dat topic, zijn die eerlijKk? Boeien, is uit eerste hand.....zo krom is het dus....hierdoor is bokt dus niet betrouwbaar als informatiebron....bingo....dus de onervaren paardenkoper, wat is onervaren! Je eerste paard?

MarjanB

Re: Bokt selectief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 07:13

Volgens mij is jullie gemopper op elkaar niet de bedoeling van dit topic :)

Tja wat is uit eerste hand? Als mijn vriend iets zegt over mijn paard is dat ook niet uiteerste hand? Omdat het paard van mij is ook al hebben we samen een huishouden?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 09:58

Prrrr schreef:
Het voorbeeld van ojajoh, de oplichters, is weer een heel ander soort discussie. Wanneer iemand zich op Bokt bezighoudt met oplichting, dan is dat hier traceerbaar en controleerbaar, en dan wordt er echt wel ingegrepen.

Ja, die persoon wordt vervolgens moderator en pas na een hoop gedoe weer verwijderd van die functie...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 11:34

Moderatoropmerking:
Een goede discussie is op z'n tijd altijd interessant. Helaas zie ik in dit topic dat er veel op de man wordt gespeeld en niet op de bal. Ik zou dan ook willen vragen om de discussie on-topic te houden zonder het persoonlijke leven van andere Bokkers erbij te betrekken of ongefundeerde kritiek op het team/beleid te leveren. Dit heeft niets te maken met dat wij oplichters of andere bokkers de hand boven het hoofd houden, maar met de normale regels van fatsoen en respectvol discussiëren. Alvast bedankt voor de medewerking.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:22

Geef je respect dan krijg je respect. Tenminste, zo zou het moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:32

Zo is het altijd....respect volgt respect op...

Yasmine je hebt gelijk, heb al weer spijt dat ik mij uit de tent hebt laten lokken....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:39

Rider01 schreef:
Bokt, welk signaal geef je hiermee af?

Bokt is een prima forum
Er wordt vaak leuk opbouwend commentaar gegeven op topics, nare reacties worden snel aangepakt
En over het algemeen hebben topic starters veel baat bij de adviezen van andere bokkers :)

Alleen zodra er een topic is waarbij magere paarden tussen de rotzooi staan met nauwelijks genoeg eten gaat het topic op slot

Zodra een paard vreselijk wordt behandeld of gereden wordt op een manier die echt niet door de beugel kan, wederom, het topic op slot

Of te wel, welk signaal geef je hiermee af?
Het is bijna alsof we zwijgzaam slecht gedrag moeten accepteren, dat daar niks over gezegd mag worden.
(handig voor een paardlievend forum)

Ja, de reacties op die topics zijn vaak behoorlijk scherp
Maar waar bij andere topics een opmerking wordt geplaatst of het wat vriendelijker mag, gaan topics met 'leed'(als ik het zo mag noemen) of dat wat echt niet kan meteen op slot.

Nogmaals, bokt, welk signaal geef je hiermee af?

Om nogmaals op deze openingspost terug te komen: Ik weet niet of we het over dezelfde bokster hebben maar zie al tig topics van een meisje (wat in feite geestelijk gehandicapt is) waarin ze volledig afgebrand wordt. De foto's die ze plaatst zijn meestal behoorlijk aanstootgevend .... zonder meer. Maar ze wordt dus rustig tig pagina's neergesabeld. Nu heeft dat, gezien haar geestelijke toestand geen enkele zin geloof ik. En zie dan ook graag dat soort topics op slot gaan. Het beste zou zijn dat dat soort bokkers überhaupt geen foto's zouden mogen plaatsen.

We hebben nog een bokker die ook door haar geestelijke toestand (??) constant dieren aanschaft en die weer naar een paar dagen/weken dumpt..... ook bij dat soort bokkers is een boktverbod geen overdadige luxe lijkt me.

Bokt zou toch optreden tegen uitlokking? En dat soort bokkers doen het.... al is het misschien onbewust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:27

Dus zulke bokkers worden dan afgesloten voor sodiaal contact en aandacht.....behoorlijk heftig....

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 07:26

Gelukkig is het niet aan jou slimmerik, wie hier wel of niet mogen posten...

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:38

slimmerik schreef:
Om nogmaals op deze openingspost terug te komen: Ik weet niet of we het over dezelfde bokster hebben maar zie al tig topics van een meisje (wat in feite geestelijk gehandicapt is) waarin ze volledig afgebrand wordt. De foto's die ze plaatst zijn meestal behoorlijk aanstootgevend .... zonder meer. Maar ze wordt dus rustig tig pagina's neergesabeld. Nu heeft dat, gezien haar geestelijke toestand geen enkele zin geloof ik. En zie dan ook graag dat soort topics op slot gaan. Het beste zou zijn dat dat soort bokkers überhaupt geen foto's zouden mogen plaatsen.

We hebben nog een bokker die ook door haar geestelijke toestand (??) constant dieren aanschaft en die weer naar een paar dagen/weken dumpt..... ook bij dat soort bokkers is een boktverbod geen overdadige luxe lijkt me.

Bokt zou toch optreden tegen uitlokking? En dat soort bokkers doen het.... al is het misschien onbewust.

Meen je dit nu serieus?!
Dus iemand met een geestelijke handicap moet maar verboden worden om op een forum te plaatsen?
Sorry hoor, maar ik ben ook erg blij dat die beslissing niet aan jou is...
Dat deze mensen, bewust of onbewust, ondoordachtiger posten kan wel zo zijn maar hier moet dan gewoon op gemod worden en deze mensen moet niet het recht om te posten worden ontnomen. Gelijke monniken gelijken kappen.
Overigens weet ik dat er mensen op bokt zitten die geen (vastgestelde) geestelijke handicap hebben, maar doelbewust uitlokken of relschoppen. In mijn ogen nog erger, want dat zijn degene die met hun "volle verstand" de boel verpesten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:43

@ slimmerik, ik denk dat je je naam beter aan kan passen :D want bovenstaande opmerking is in het kader van selectiviteit niet heel erg bijster slim!

Sjonge jonge ;)

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:22

slimmerik schreef:

Ik vraag me serieus af waarom deze post blijft staan!? Het kan dan wel een mening zijn, maar wel eentje die voor vele zeer kwetsend is of zo ervaren kan worden. Valt dit niet onder uitlokken? Bah bah!

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:26

_JY_ schreef:
Volgens mij is Bokt bedoeld als gezellig, en leerzaam forum. Op het moment dat er bokkers 'de grond in worden getrapt' is het niet meer gezellig, en zelfs niet leerzaam te noemen. Het is mijns inziens niet zo dat Bokt de 'slechte' topics sluit omdat ze 'slecht' zijn, maar omdat de reacties gewoon te ver gaan, en een waarschuwing nog zo vaak kan worden gegeven, maar dat mensen reageren 'vanuit hun hart', en dat is moeilijk te onderdrukken. :)
Zo denk ik er over. :)

Dit vind ik goed gezegd :) ben het er helemaal mee eens.
Soms zijn dingen al 100den keren gezecht en moeten er weer mensen het gaan herhalen.
Dan is het voor ts niet leuk meer.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:05

ownwise schreef:
Meen je dit nu serieus?!
Dus iemand met een geestelijke handicap moet maar verboden worden om op een forum te plaatsen?
Sorry hoor, maar ik ben ook erg blij dat die beslissing niet aan jou is...
Dat deze mensen, bewust of onbewust, ondoordachtiger posten kan wel zo zijn maar hier moet dan gewoon op gemod worden en deze mensen moet niet het recht om te posten worden ontnomen. Gelijke monniken gelijken kappen.
Overigens weet ik dat er mensen op bokt zitten die geen (vastgestelde) geestelijke handicap hebben, maar doelbewust uitlokken of relschoppen. In mijn ogen nog erger, want dat zijn degene die met hun "volle verstand" de boel verpesten.

Wat ik bedoel dat 95 % van de bokkers die op haar inhakken, helemaal niet weten dat ze geestelijk wat minder is. En dat ze eigenlijk er niets aan kan doen. Overigens vind ik het blijven inhakken, pagina's/topics lang not done en zeker OW-waardig. Voor het andere bokkers attent maken op de geestelijke gesteldheid van sommige bokkers weet ik eerlijk gezegd geen goede oplossing.

De mensen die met het volle verstand de sfeer verpesten, daar moet gewoon op getemd worden en dan zal het team indien nodig de nodige stappen ondernemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:39

Wie bepaalt wie geestelijk retarded is en wie niet? Wie het volle verstand heeft en wie het halve en wie doet alsof?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:54

Bokt op zn best... staat een mooie positieve reactie van 1 van de belanghebbenden gepost in een topic. Ik maak melding omdat dit ook niet voldoet aan de regels van ervaringen met en krijg geeneens een reactie terug en de post staat nog steeds in het topic. Wat nou selectief!

Kan me echt irriteren aan dit soort zaken!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:53

Marjan, heb je al gekeken of er niet geantwoord is op je TEM? Dat doe je via gebruikerspaneel -> tip een mod -> gesloten meldingen. Als een mod op een TEM reageert, krijg je daar niet altijd melding van. Wie weet heeft een mod dus wel gereageerd op je TEM en staat er daar wat meer uitleg over de post.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 13:00

Ok weer wat geleerd. Staat bedankt voor je melding. Niet wat er nu mee gedaan gaat worden of dat de melding wel of niet terecht was..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 13:02

Dan is het denk ik het beste om naar de mod die je melding heeft afgesloten een PB te sturen met de vraag waarom de post is blijven staan. Ik weet niet waarover het gaat, maar die mod zal je wellicht meer uitleg kunnen geven :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 13:11

Dank je voor je uitleg!