Sonja schreef:Waarom wordt er wel ingegrepen als medegebruikers een (nieuwe) Bokker aanspreken op normaal typen, terwijl betreffende Bokker het vertikt om een béétje normale teksten te produceren?
Neem dit topic maar even als voorbeeld: [OPG] Jonge Hengst inrijden
Nou lijkt het mij sowieso al als een paal boven water staan dat het een relaccount betreft (eerste post, zo getypt, tweejarige hengst inrijden...), maar goed.
Van mij hoeft op het forum echt niet perfect gespeld te worden, en typfouten vind ik ook normaal.
Dyslexie is hartstikke vervelend als je het hebt, maar je kunt nog donders goed je teksten van interpunctie voorzien, hoofdletters gebruiken, en er desnoods even een spellingcheck overheen gooien zodat het in ieder geval leesbaar wordt.
Waarom accepteert Bokt dergelijke (rel-)teksten wel, en het onderlinge aanspreken daarop niet?
Nou zit ik niet zo in het hele reltopic-gebeuren (

En dan nog, het gaat helemaal niet "om het onderling aanspreken op spelling", maar om het botweg afzeiken van iemand. Je kunt ook zeggen: 'goh, ik vind je verhaal niet zo leesbaar, zou je het even opnieuw willen typen, met leestekens?', in plaats van allerlei sarcastische reacties. Moet je je eens voorstellen hoe het op jou over zou komen, als je ergens lid wordt, en je wordt zo afgezeken.
Electra63 schreef:Mijn berichten zijn uit het betreffende topic verwijderd. Volgens de betreffende moderator mag je geen flauwe opmerkingen maken. Nu had ik alleen maar de leeftijd van TS vermeld n.a.v. een vraag van een andere bokker of de TS niet te jong was voor een hengst. IMO is de leeftijd noemen dan relevant en on-topic, maar daar verschilt Bokt van mening over met mij.![]()
Ik begrijp het bokt-beleid niet en ik doe ook geen moeite meer om het te begrijpen.
Nou, ik vind dat dus pestgedrag. Iemand kan niet spellen. Dan reageert er al iemand met een geweldig sarcastische: 'hoe oud is TS??'. Dat vind ik al gemeen. En dan wordt ook nog de daadwerkelijke leeftijd opgezocht en wordt erom gelachen. Dat is gewoon helemáál respectloos. En kwetsend.
Het kan best dat het een reltopic is, maar voor hetzelfde geld niet.
Volgens mij mag je iemand prima aanspreken op zijn spelling, het gaat gewoon om de manier waarop. En niemand die dat topic objectief bekeken heeft, kan zeggen dat er respectvol gereageerd is daar.
Fairytale: iemands IQ wordt bijv. ook vergeleken met het gemiddelde van zijn leeftijdsgenoten, om de hoogte ervan vast te stellen. We hebben het dan niet over bijv. een klas, maar over een oneindig grote populatie. Dat is iets statistisch. Dat iemand bijv. minder goed kan spellen/lezen dan voor zijn leeftijd gebruikelijk is (= dyslexie), kan je pas vaststellen als je hem daadwerkelijk vergelijkt met zijn leeftijdsgenoten. Niet met puur zijn klas of een klein groepje, maar met een oneindig grote populatie en middels statische toetsen.