leeftijd, altijd maar die leeftijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: leeftijd, altijd maar die leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:03

Ik vraag me vooral af waarom de mening van een 16 of 14 jarige als minderwaardig gezien wordt tov die van een 40er.... De meningen zijn anders per generatie, ongetwijfeld. Maar waarom is een jonge puberale mening minder waard dan een verbitterde oude?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:10

Ayasha schreef:
Ik vraag me vooral af waarom de mening van een 16 of 14 jarige als minderwaardig gezien wordt tov die van een 40er.... De meningen zijn anders per generatie, ongetwijfeld. Maar waarom is een jonge puberale mening minder waard dan een verbitterde oude?

Toen ik dit las heb ik meteen even je profiel bekeken om je leeftijd te zien :+

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 17:12

Enzino, ik zou even iets willen vragen.
Kun je goed zien aan mijn reacties dat ik onvolwassen ben?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:13

enzino schreef:
Ayasha schreef:

Toen ik dit las heb ik meteen even je profiel bekeken om je leeftijd te zien :+

Jammer dat ik al richting de 22 ga he? ;)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:16

Ik heb een tip voor elke jonge bokker die wordt afgekraakt op haar leeftijd...
Haal het uit je profiel. Probleem opgelost.
Typ ABN met hoofdletters, punten en komma's en gooi er nog wat moeilijke woorden doorheen. +:)+
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 14-03-12 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 17:16

xSCWx heb ik gedaan, maar ik vind het toch jammer, dat dat zou moeten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:17

deruijter schreef:
Superwoman, zou je dan alsjeblieft willen zeggen wat jij er zo kinderachtig
aan vind? Want zelf reageer je behoorlijk onaardig tegenover mij.
Of ja misschien is onaardig niet het juist woord, ik zou eerder minachtend willen zeggen.
Ik stel mij op veel topics serieus op, ik gebruik de juiste taal,
ik ben misschien erg verdedigend, maar dit hoeft door bepaalde omstandigheden
niet aan mijn leeftijd te liggen.
Dus als je mij advies zou willen geven, op een respectvolle manier, zou ik me ook
kunnen aanpassen.

Je reacties zijn niet kinderachtig, maar wel onvolwassen.

En ja, dat ligt deels aan het feit dat je je ontzettend verdedigend opstelt, dat je je mening overbrengt als een feit (of je dat nou zo bedoeld als niet), dat je niet bereid bent andermans mening ook maar te overwegen voor waarheid, en ook juist dat je op deze manier reageert op Superwoman...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:19

deruijter schreef:
Enzino, ik zou even iets willen vragen.
Kun je goed zien aan mijn reacties dat ik onvolwassen ben?

In deze topic wel, over andere topics heb ik nu geen mening aangezien ik je reacties daar niet heb gelezen.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 17:22

Vjestagirl, ik lees zeker wel of iemand gelijk heeft of niet. Als iemand gelijk heeft dan
laat ik dit ook weten, dan zeg ik letterlijk 'jij hebt gelijk, ik niet'
Maar je word dus werkelijk op je leeftijd aangekeken als jij een sterke mening hebt.
Mensen in de politiek hebben toch ook een vaste mening, waarom zou een 16jarige
geen vaste mening mogen hebben. Kijk als ik ergens op reageer, en wat ik zeg
is niet feitelijk niet correct, ben ik bereid om te zeggen 'ja ik zat fout'.
Maar als ik een mening heb, dan laat ik deze horen, en ik zal die mening niet veranderen
totdat ik iemand anders zie met een andere mening, die sterke argumenten heeft
waarbij ik mij bij kan aansluiten. En het zou toch raar zijn als je maar iedereen gelijk
geeft omdat er anders minachtend over je leeftijd word gedaan.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 17:23

Enzino, zou je willen uitleggen waarom?
Want volgensmij reageer ik op dezelfde manier als menig ander,
alleen heb ik een andere mening.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:26

Zoals al eerder gezegd: je mening in het lawinetopic komt wat hard en ongenuanceerd over. Ik had zelf geen idee van jouw leeftijd, maar ik vond wel dat de nuance wat zoek was. Ook lijk je soms op twee gedachten te hinken, wat op zich een teken van wijsheid is, volgens mij, alleen de manier waarop je dat duidelijk maakt komt niet goed over.

Je zei bijv. ergens in dat topic: tuurlijk vind ik het erg wat er is gebeurd, maar medelijden heb ik niet.
Dat komt dus niet heel duidelijk over, en dan vallen mensen kennelijk over het laatste deel van je zinnetje.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:29

deruijter schreef:
Vjestagirl, ik lees zeker wel of iemand gelijk heeft of niet. Als iemand gelijk heeft dan laat ik dit ook weten, dan zeg ik letterlijk 'jij hebt gelijk, ik niet' Maar je word dus werkelijk op je leeftijd aangekeken als jij een sterke mening hebt. Mensen in de politiek hebben toch ook een vaste mening, waarom zou een 16jarige geen vaste mening mogen hebben.

Kijk als ik ergens op reageer, en wat ik zeg is niet feitelijk niet correct, ben ik bereid om te zeggen 'ja ik zat fout'. Maar als ik een mening heb, dan laat ik deze horen, en ik zal die mening niet veranderen totdat ik iemand anders zie met een andere mening, die sterke argumenten heeft waarbij ik mij bij kan aansluiten. En het zou toch raar zijn als je maar iedereen gelijk geeft omdat er anders minachtend over je leeftijd word gedaan.

Dat snap ik. Maar hier blijf je maar herhalen waarom je vindt dat je gelijk hebt, ookal geven andere mensen iets anders aan.

Zoals het feit dat je niet wordt aangekeken op je leeftijd; je wordt aangekeken op je reacties, en je leeftijd verklaard waarom je reageerd zoals je doet.

En tuurlijk mag een 16 jarige een vaste mening hebben, maar bijvoorbeeld dat je jezelf nu vergelijkt met iemand in de politiek: mensen met een hogere opleiding, die vaak jarenlange ervaring hebben in het werkveld, die hun mening kunnen onderbouwen met onderzoeken etc. zijn gewoon niet te vergelijken met een 16 jarige die vindt dat ze gelijk heeft.

Een deel van discussieren is niet alleen je eigen mening verdedigen, maar ook leren om die milder te verwoorden dan dat jij doet, om overeenkomsten te zoeken tussen jouw mening en die van een ander. En ik weet dat jij vindt dat je dat doet, maar dat vindt iedere 16 jarige. Dat vond ik ook toen ik 16 was.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 17:29

mysa, aan dit advies heb ik teminste wat.

(wat ik trouwens bedoelde met 'tuurlijk vind ik het erg wat er gebeurd is, maar medelijden heb ik niet'
is dat ik het erg vind voor zijn famillie, vrienden etc. en dat hij er ook wel op een te strenge manier voor gestraft is, maar dat ik geen medelijden met hem heb omdat hij meervoudige fouten had gemaakt)

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 17:31

Vjestagirl, ik heb gewoon nog maar weinig reacties gezien waar ik me in kan vinden,
daar kan ik toch ook niks aan veranderen, dit is toch wie ik ben?
En sommige reacties snap ik wel en probeer ik dat advies ook op te volgen,
dus alleen maar standvastig, eigenwijs en verdedigend dat valt wel mee.
Want je ziet in meerdere reacties van mij dat ik het op bepaalde punten wel
eens ben met sommige personen, die een andere mening als mij hebben.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:33

weet je wat je niet moet vergeten, is dat je via de computer anders kan overkomen dan je bedoelt. Ik ben heel snel even langs je berichte gegaan, ik zal niks over de inhoud zeggen, want zoals ik ze heb bekeken zijn ze uit de comtekst. Ook lijkt jou manier van schrijven ook heel erg erop dat je niet openstaat voor andere meningen

maar ik zag je ook een keer bijv. caps lock gebruiken om je mening te benadrukken, dit kan bijv. erg schreeuwerig overkomen en erg vasthoudend.

Let idd op op je vergelijkingen (en dan heb ik het over deze met politiek)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:35

deruijter schreef:
Vjestagirl, ik heb gewoon nog maar weinig reacties gezien waar ik me in kan vinden, daar kan ik toch ook niks aan veranderen, dit is toch wie ik ben? En sommige reacties snap ik wel en probeer ik dat advies ook op te volgen, dus alleen maar standvastig, eigenwijs en verdedigend dat valt wel mee. Want je ziet in meerdere reacties van mij dat ik het op bepaalde punten wel
eens ben met sommige personen, die een andere mening als mij hebben.

Dit is wie je NU bent. Als je dit over een paar jaar terugleest ga je waarschijnlijk lachen om jezelf...

Nogmaals, je wordt niet aangekeken op je leeftijd; je wordt aangekeken op je reacties, en je leeftijd wordt gebruikt om te verklaren waarom je zo reageerd. Wees blij dat mensen begrijpen dat je als tiener gewoon anders reageerd dan waneer je wat ouder bent.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:39

deruijter schreef:
Superwoman, zou je dan alsjeblieft willen zeggen wat jij er zo kinderachtig
aan vind? Want zelf reageer je behoorlijk onaardig tegenover mij.
Of ja misschien is onaardig niet het juist woord, ik zou eerder minachtend willen zeggen.
Ik stel mij op veel topics serieus op, ik gebruik de juiste taal,
ik ben misschien erg verdedigend, maar dit hoeft door bepaalde omstandigheden
niet aan mijn leeftijd te liggen.
Dus als je mij advies zou willen geven, op een respectvolle manier, zou ik me ook
kunnen aanpassen.

En dit is in mijn ogen echt een prachtig voorbeeld van een reactie van jou waaruit ik, zonder aan je leeftijd te denken, kan opmaken dat je nog niet zo oud bent.
Het bericht van Superwoman is namelijk helemaal niet onaardig of minachtend. Ik zie ook geen enkel teken van een gebrek aan respect voor jou. Ze heeft gewoon een duidelijke andere mening dan jij, en jij vat dat veel te persoonlijk op. Zoals veel 16-jarigen doen, simple as that. Daardoor word je verdedigend, niet door wat voor andere omstandigheden dan ook.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:41

Dat: 'Dit is gewoon wie ik ben, ik heb gewoon een heel erg sterke eigen mening. ' vind ik persoonlijk erg typerend. :D

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 17:46

ik ben het helaas toch echt oneens met de meeste.
'Dit is gewoon wie ik ben, ik heb gewoon een heel erg sterke eigen mening.'
Is misschien typerend voor mijn leeftijd, maar het is al helemaal typerend voor mijn karakter.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:46

deruijter schreef:
ik ben het helaas toch echt oneens met de meeste.
'Dit is gewoon wie ik ben, ik heb gewoon een heel erg sterke eigen mening.'
Is misschien typerend voor mijn leeftijd, maar het is al helemaal typerend voor mijn karakter.

Dat was het ook voor de mijne... toen ik 16 was. Ondertussen ook al een stuk minder

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:49

Wacht maar tot je dit topic over een paar jaar terug gelezen hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:50

Skygirl schreef:
Dat: 'Dit is gewoon wie ik ben, ik heb gewoon een heel erg sterke eigen mening. ' vind ik persoonlijk erg typerend. :D

Eens; als je ouder bent ondek je juist dat dingen niet zwart/wit zijn en zwakt je mening af. Het is meer iets voor jongeren om een hele sterke mening te hebben omdat ze door gebrek aan levenservaring de nuances nog niet kunnen aanbrengen.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 17:51

Ik ben in heel andere omstandigheden opgegroeid als jou, en grote kans dat ik een andere opvoeding heb gehad als jou, dus je kan je niet zomaar vergelijken met mij.
Misschien ben ik later wel een softie, maar ik hoop dat ik die 'sterke eigen mening' houd
naarmate ik ouder word.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:53

Is goed meis. Wil je mij een lol doen en dit topic over een jaar of 10 eens doorlezen (ervanuitgaande dat bokt dan nog bestaat)? Gewoon... omdat het kan?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:53

Je mag best een sterke eigen mening hebben. Het is het open staan voor andere meningen wat je nog gaat leren. Dat heeft niets, maar dan ook niets met je opvoeding of wat dan ook te maken. Dat heeft met ouder worden te maken.