Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Ze doelt denk ik op Bokkers als Huertecilla (die ik overigens juist fijn vind schrijven).
phormicola schreef:Ze doelt denk ik op Bokkers als Huertecilla (die ik overigens juist fijn vind schrijven).
Maartje1990 schreef:Je hoort mij toch ook nergens roepen dat ik tégen goed geformuleerde zinnen ben? Dat ik tégen correcte spelling ben? Nee. Alleen al dat ge-u en gemevrouw/meneer vind ik gewoon compleet overbodig. En nee, ik ga geen woordenboek langs m'n pc leggen en ik wil evenmin moeite steken om een 'ingewikkelt' bericht te begrijpen. Ik ben op bokt voor mijn PLEZIER, niet om mijn woordenschat te verbreden.
Maartje1990 schreef:Daarnaast zijn er ook bokkers die i.p.v. normaal je/jij/jou de héle tijd met u en uw posten.
Die berichten sla ik direct over, ze zullen vast wel interessant en een meerwaarde hebben, maar zo formeel is nergens voor nodig. Je bent hier nota bene op een forum, je bent geen brief naar de Koningin aan 't schrijven!
Yontheke schreef:Ik ben een Belg en zo normaal is dat hier ook niet hoor
Hier in de omgeving word je zelden met u aangesproken.
Vaak wordt u ook hier enkel gebruikt om iemand hoger in functie of van aanzien aan te spreken.
Maartje1990 schreef:Even voor de duidelijkheid, ik kan 't prima begrijpen hoor, daar niet van. Maar ik moet er wel wat meer moeite voor doen dan als het in 'normaal' informeel Nederlands is geschreven. Bijv. in dit topic [RT-D] Als reactie op de anti-paardensportcollages... ellenlange berichten met ge-uw en ge-mevrouw. Nergens voor nodig en wat die Belgen betreft die zijn ook prima in staat om je en jij te gebruiken.
Zoals ik al zei, we zitten hier op een forum, niet een brief naar de Koningin.
Verder zeg ik dus niet dat ellenlange teksten zonder interpunctie en zonder alinea's goed zijn. Het moet wel gewoon lekker leesbaar zijn. En voor mij is zo'n formele lap tekst net zo onleesbaar als zo'n tekst zonder interpunctie etc.
Kuggur schreef:Ik zou er niet over peinzen mijn berichten te versimpelen omdat er mensen op bokt komen wiens wwordenschat nogal te wensen overlaat.
Ik ben eens aangesproken op het gebruik van de term "anachronisme", was té moeilijk, nota bene in een wetenschappelijke discussie over evolutie....
Kuggur schreef:Ik zou er niet over peinzen mijn berichten te versimpelen omdat er mensen op bokt komen wiens wwordenschat nogal te wensen overlaat.
Ik ben eens aangesproken op het gebruik van de term "anachronisme", was té moeilijk, nota bene in een wetenschappelijke discussie over evolutie....
Gini schreef:Daar wordt het kind alleen maar verstandiger van. Moeilijke termen opzoeken in woordenboeken en encyclopedieën, zo deden we dat "in mijnen tijd" (dat ik dat in de fleur van mijn leven al moet zeggen). Nu moet alles hapklaar, voorgekauwd en rechtlijnig zijn; dat komt zowel de intelligentie als de creativiteit niet ten goede.
liedje89 schreef:Gini schreef:Daar wordt het kind alleen maar verstandiger van. Moeilijke termen opzoeken in woordenboeken en encyclopedieën, zo deden we dat "in mijnen tijd" (dat ik dat in de fleur van mijn leven al moet zeggen). Nu moet alles hapklaar, voorgekauwd en rechtlijnig zijn; dat komt zowel de intelligentie als de creativiteit niet ten goede.
Ja maar een kind van 11 of 12 mag nog best wat woorden niet snappen hoor, het gaat me dan ook niet alleen om een paar woorden. Soms word het hele concept niet versimpeld voor een kind terwijl je niet kan verwachten dat een kind bijv een snapt hoe ingewikkeld ziekte werkt als hij/zij nog bijna geen biologie heeft gehad op school of dat een kind van die leeftijd natuurkunde snapt die veel volwassenen nog boven de pet gaat.
Het hoeft echt niet helemaal gejipt te zijn, maar als je het te ingewikkeld maakt verliest een kind ook de motivatie om zo'n post te lezen. Als ik een post van bepaalde posters zie die langer zijn dan 1 alinea sla ik ze ook over gewoon omdat ik daar geen zin in heb. Is ook vaak van dat pseudo wetenschappelijk geneuzel trouwens dat heeft niet perce met taalgebruik te maken
Tja en wat gebrek aan "schaamte" over "te weinig" kennis. Je hoeft ook niet overal intresse in te hebben en bokt is toch gewoon voor de lol