Puagaus12 schreef:haha netjes hoor, en als je een bob marley paard heb maakt dat licht been geven niet uit.
en het is een kwestie van afleren. vanwaar je overstap naar western?
Eigenlijk wilde ik eerst gewoon weer beginnen met rijden, maar niet meer op de manege waar ik vroeger reed.
Toevallig was de op 1 na dichtsbijzijnste manege dus een western manege, dus ik even checken wat het was, en het leek me toen echt veel leuker dan dressuur.
Dus toen kreeg ik nog meer zin om daar te gaan rijden! haha!
Soort van 2 vliegen in 1 klap

ben wel blij met mijn keuze, heb ook het gevoel dat het veel meer bij me past.
Ohja, en ik had toevallig op het IDFA de film Buck gezien (zeker een aanrader, is te downloaden op the pirate bay) en die gaat eigenlijk over de band tussen mens en paard.
De hoofdpersoon is iemand die horse clinics geeft om paarden beter te begrijpen enzo. Maarja, die film heeft ook zo'n western tintje.
En ik vond zijn opvatting over hoe om te gaan met paarden heel goed, en dat past meer bij western! probeer nu zelf ook af en toe van die dingentjes.
Gaat dan vooral om dingentjes dat het paard jou moet volgen zonder dat je er kracht achter zet. het paard moet jou willen volgen inplaats van dat jij hem mee trekt. En dat gaat dan weer om de band die je hebt.
Maarja, dat verhaal over dat de dichtbijzijnste manege een western manege was, dat is toch eigenlijk de grootste reden waarom ik in contact kwam met het western rijden!