Robbie stelt zich ook maar voor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Robbedoesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 22:21

Puagaus12 schreef:
ga met de dressuur paarden western rijden, dat doet een meisje nu bij mij op stal ook en ze doen het netjes samen. en lukt het loslaten van je paard al een beetje? (:

Ja alleen dat continu lichte benen geven is moet nog een beetje ontwennen.
Rijden met losse teugel en alle andere western dingen gaan verrassend goed! :D ben wel een beetje trots dat ik het zo snel onder de knie krijg hoor haha!

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:24

Robbedoesh schreef:
Puagaus12 schreef:
ga met de dressuur paarden western rijden, dat doet een meisje nu bij mij op stal ook en ze doen het netjes samen. en lukt het loslaten van je paard al een beetje? (:

Ja alleen dat continu lichte benen geven is moet nog een beetje ontwennen.
Rijden met losse teugel en alle andere western dingen gaan verrassend goed! :D ben wel een beetje trots dat ik het zo snel onder de knie krijg hoor haha!

haha netjes hoor, en als je een bob marley paard heb maakt dat licht been geven niet uit. :+
en het is een kwestie van afleren. vanwaar je overstap naar western?

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:27

Hmmm, je woont in het groene hart, zo'n 20 minuten bij Zoetermeer vandaan en rijdt bij een Western stal, dan heb ik toch een flauw vermoeden waar je een beetje in de buurt woont maar zal niks zeggen :D

Hier overigens een cowgirl uit het groene hart maar lekker al lang bezet!

Robbedoesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 22:31

Puagaus12 schreef:
haha netjes hoor, en als je een bob marley paard heb maakt dat licht been geven niet uit. :+

Eigenlijk wilde ik eerst gewoon weer beginnen met rijden, maar niet meer op de manege waar ik vroeger reed.
Toevallig was de op 1 na dichtsbijzijnste manege dus een western manege, dus ik even checken wat het was, en het leek me toen echt veel leuker dan dressuur.
Dus toen kreeg ik nog meer zin om daar te gaan rijden! haha!
Soort van 2 vliegen in 1 klap :) ben wel blij met mijn keuze, heb ook het gevoel dat het veel meer bij me past.
Ohja, en ik had toevallig op het IDFA de film Buck gezien (zeker een aanrader, is te downloaden op the pirate bay) en die gaat eigenlijk over de band tussen mens en paard.
De hoofdpersoon is iemand die horse clinics geeft om paarden beter te begrijpen enzo. Maarja, die film heeft ook zo'n western tintje.
En ik vond zijn opvatting over hoe om te gaan met paarden heel goed, en dat past meer bij western! probeer nu zelf ook af en toe van die dingentjes.
Gaat dan vooral om dingentjes dat het paard jou moet volgen zonder dat je er kracht achter zet. het paard moet jou willen volgen inplaats van dat jij hem mee trekt. En dat gaat dan weer om de band die je hebt.

Maarja, dat verhaal over dat de dichtbijzijnste manege een western manege was, dat is toch eigenlijk de grootste reden waarom ik in contact kwam met het western rijden!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:33

Welkom. :D
Weer een jongen erbij op bokt!

Robbedoesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 15:17

Delaja schreef:
Hmmm, je woont in het groene hart, zo'n 20 minuten bij Zoetermeer vandaan en rijdt bij een Western stal, dan heb ik toch een flauw vermoeden waar je een beetje in de buurt woont maar zal niks zeggen :D

Hier overigens een cowgirl uit het groene hart maar lekker al lang bezet!

Ja, dat zal dan niet zo erg moeilijk te bedenken zijn haha!
Dit topic is eigenlijk gewoon een puzzel, en als je alle posts leest kom je meer te weten haha! :P

Wouter82

Re: Robbie stelt zich ook maar voor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:19

Welkom Robbie,
Veel plezier hier op bokt. en succes met de dames ;)

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:22

Robbedoesh schreef:
Puagaus12 schreef:

Eigenlijk wilde ik eerst gewoon weer beginnen met rijden, maar niet meer op de manege waar ik vroeger reed.
Toevallig was de op 1 na dichtsbijzijnste manege dus een western manege, dus ik even checken wat het was, en het leek me toen echt veel leuker dan dressuur.
Dus toen kreeg ik nog meer zin om daar te gaan rijden! haha!
Soort van 2 vliegen in 1 klap :) ben wel blij met mijn keuze, heb ook het gevoel dat het veel meer bij me past.
Ohja, en ik had toevallig op het IDFA de film Buck gezien (zeker een aanrader, is te downloaden op the pirate bay) en die gaat eigenlijk over de band tussen mens en paard.
De hoofdpersoon is iemand die horse clinics geeft om paarden beter te begrijpen enzo. Maarja, die film heeft ook zo'n western tintje.
En ik vond zijn opvatting over hoe om te gaan met paarden heel goed, en dat past meer bij western! probeer nu zelf ook af en toe van die dingentjes.
Gaat dan vooral om dingentjes dat het paard jou moet volgen zonder dat je er kracht achter zet. het paard moet jou willen volgen inplaats van dat jij hem mee trekt. En dat gaat dan weer om de band die je hebt.

Maarja, dat verhaal over dat de dichtbijzijnste manege een western manege was, dat is toch eigenlijk de grootste reden waarom ik in contact kwam met het western rijden!

soso western- knap - man- NH'er (nouja begin dan) :D
sh|tshizt... waarom ben ik pas 15... :(
Welkom op bokt, nog steedts geen hitsige meiden ontdekt?

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:03

dat noem ik nou eens een andere marnier van westernrijden ontdekken, haha moest der stiekem wel om lachen. (:

Robbedoesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 20:24

VD_NH schreef:
soso western- knap - man- NH'er (nouja begin dan) :D
sh|tshizt... waarom ben ik pas 15... :(
Welkom op bokt, nog steedts geen hitsige meiden ontdekt?

Nee, niks van hitsige meiden, dus of ik doe iets heel erg fout, of het is gewoon een bokt fabeltje dat dat zo is! :P
Of ik denk anders over wat hitsig is natuurlijk, maar in ieder geval niet zo veel berichtjes gehad hoor. en er zat niets geks tussen!
Wat is NH'er trouwens :P want van de afkorting wordt ik op dit moment niet zo veel wijzer haha!

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:38

Naturial horsemanship'per. Iemand die op natuurlijke wijze met paarden omgaat. Kunnen kleine dingen zijn (paard die je volgt en je accepteerd als leider) of grotere dingen zoals zonder tuig springen etc.
Voor meer info kun je even hier kijken [NH] Natural horsemanship . Of of het kopje grondwerk :)

Ik denk niet dat je iets verkeerd doet. Misschien komt het nog. Maar die andere jonge (pieter nog iets) die zich aanmelde had er ook niet zoveel last van. Misschien hebben de vrouwen al een vriend ofzo haha.

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:44

haha, of mensen zijn niet zo heel wanhopig meer tegenwoordig, ben je dan zo erg op zoek naar een vriendin haha , als je niet zo ver weg woonde konden we samen gaan rijden op mijn westernknollen :+

Robbedoesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 21:04

Puagaus12 schreef:
haha, of mensen zijn niet zo heel wanhopig meer tegenwoordig, ben je dan zo erg op zoek naar een vriendin haha , als je niet zo ver weg woonde konden we samen gaan rijden op mijn westernknollen :+

met studenten OV is alles dichtbij haha!
Ik studeer in Hilversum, dus als ik zo op de kaart kijk is dat niet zo heel ver van Nijkerk.

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:15

nou als je een keer zin hebt in een buitenrit op de veluwe met een quarter hoor ik het wel. ik kan alleen verlopig niet meer dan stappen door zwaar gekneust been en gebroken arn door curling te oefenen met me scooter :+ :D

Robbedoesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 21:30

Puagaus12 schreef:
nou als je een keer zin hebt in een buitenrit op de veluwe met een quarter hoor ik het wel. ik kan alleen verlopig niet meer dan stappen door zwaar gekneust been en gebroken arn door curling te oefenen met me scooter :+ :D

Veeeeet! kom me maar ophalen bij school haha!
Laat maar weten wanneer je armen en benen het weer doen, want een buitenritje zie ik sowieso wel zitten! :)
Als je geen eigen paardje hebt is dat vaak nog een beetje regelen enzo.

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:35

haha zo mobiel ben ik nou ook weer niet, waar zit je op school of is dat te persoonlijk :P
heb twee quarters dus dan kun je daar mee rond hobbelen. sta bij esther de vries western
stable.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:59

Puagaus12 schreef:
dat noem ik nou eens een andere marnier van westernrijden ontdekken, haha moest der stiekem wel om lachen. (:

Jij zit ook in ieder mannen-topic zeg? :D

Robbie, welkom :D

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:05

haha in zit in elk actieve topic, meschien lees jij alleen de mannen topic :P

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:09

Dat klopt. Ik ben op zoek naar SA-topics om in te rellen <<)

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:15

haha vandaar, :P

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:17

:P

(modjes het is natuurlijk maar een grapje)

Robbedoesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 22:26

Puagaus12 schreef:
haha zo mobiel ben ik nou ook weer niet, waar zit je op school of is dat te persoonlijk :P
heb twee quarters dus dan kun je daar mee rond hobbelen. sta bij esther de vries western
stable.

Ik stuur je wel even een pb'tje met m'n school erin.
Hoe wordt je trouwens vrienden op dit forum want ik zie wel dat je friends en foeis (wat foeis is vraag ik me ook af) kan hebben. Maar HOE?!

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:30

Robbedoesh schreef:
Puagaus12 schreef:
stable.

Ik stuur je wel even een pb'tje met m'n school erin.
Hoe wordt je trouwens vrienden op dit forum want ik zie wel dat je friends en foeis (wat foeis is vraag ik me ook af) kan hebben. Maar HOE?!

De vrienden functie heb je weinig aan, alleen als je vaak een PB naar diegene wilt sturen, of iemand zn profiel graag leest of zo :+

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:40

Heb je toegevoegd.!

Robbedoesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 16:31

Puagaus12 schreef:
Heb je toegevoegd.!

ik wil jou ook best toevoegen, maar hoe doe je dat?
En krijg je dan ook een vriendenlijst ofzo?
M'n topic is onderhand wel dood haha!