Het zeikerige aan Bokt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Re: Het zeikerige aan Bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 03:33

Ik herken je klacht TS. Bokt is gewoon een beetje ambtelijk. Hoop regelgeneuzel, weinig oog voor de inhoud en geen zelfstandige beslissingsvrijheid voor de mods (voor zover die dit al willen of aankunnen). Ik heb ook de indruk dat de meeste mods vrij jong zijn.

We hebben hier vorig jaar heel veel discussie over gevoerd waar zelfs Bart bij betrokken was maar het mocht allemaal niet baten, ze snappen gewoon echt niet helemaal wat onze kritiek is. Ik heb me er maar bij neergelegd dat Bokt niet veranderd. Daarom ben ik een stuk minder aanwezig en bepaalde onderdelen van het forum kom ik helemaal niet meer.

Maar goed, blijkbaar zijn heel veel gebruikers nog steeds blij met Bokt. Prima dus.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 10:42

Toch al 5 pagina's :) :P

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:49

Blubdevis, zoals je kunt lezen blijft dit topic open zolang er zinnige reacties gegeven worden :-) Een reactie als 'toch al 5 pagina's' draagt daar niet zo aan bij.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:12

TS je hebt met je topic op HAW gewoon een hele aardige Mod getroffen. Eentje die uitlegt waarom je topic niet aan de regels voldoet, die je de kans geeft een en ander te herstellen, en als je daar geen behoefte aan hebt, die ook nog het topic voor je wilt verplaatsen. Niets dan lof voor deze Mod die bereid is om je te helpen. Ik lees hier niets zeikerigs in.
De bedoeling van HAW:
Citaat:
HAW is bedoeld om foto's te tonen aan andere bokkers waarbij je paard getraind wordt of op een wedstrijd uitgebracht wordt en waar je werktechnisch commentaar op wilt.

Je hebt drie foto's geplaatst, en op geen van allen kan werktechnisch commentaar geleverd worden.

nav jouw openingspost:
Citaat:
Even jullie opinie, maken jullie het ook niet super vaak mee dat je door andere gebruikers wordt afgezeken en ze meteen naar een of andere mod stappen? Dan wordt je vervolgens op je vingertjes getikt alsof je een klein kind bent,,?? En dan meteen een slotje op je topic omdat niemand meer mag reageren?

Nee, ik maak dit nooit mee. Als andere temmen omdat een topic verkeerd staat vind ik dit geen afzeiken. Je wordt niet op je vingers getikt, de Mod houdt zich aan de regels en biedt ook nog aan je te helpen.
Als er op foto's geen werktechnische commentaar geleverd kan worden is het logisch dat dit topic bij HAW gesloten wordt, en dan kan er inderdaad niet meer gereageerd worden.

Als je zelf je topic bij ITP had geplaatst, dan was dit allemaal niet nodig geweest.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:13

blubdevis schreef:
Toch al 5 pagina's :) :P

Blubdevis (die naam :') )
Waarom heb je je dan in eerste instantie aangemeld op Bokt?
Bijvoorbeeld om zomaar wat te kletsen, of om iets te leren?
Dat maakt misschien ook nog wel wat uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:25

Weet je, TS, als jij Bokt zo vervelend vindt, dan meld je je toch aan bij een van die duizenden paardenfora? Ben je er gelijk vanaf :)

Verder is het imo geen afzeiken dat jouw topic gesloten is, maar omdat er geen rijtechnisch commentaar gegeven kan worden. Had je de regels maar even moeten doorlezen. Dat is niet zo moeilijk, want die staan gewoon bovenaan HAW.
Je hebt ervoor gekozen dat niet te doen. Je hebt namelijk meteen een topic geplaatst, hoewel de regels gewoon in de charter staan. En dus is je topic gesloten. In mijn opinie had je dat vrij gemakkelijk kunnen voorkomen, maar je hebt dat niet gedaan.

Mijn conclusie is dat je anderen op de kop geeft voor jouw fouten. Misschien moet je je eens afvragen hoe eerlijk dat is.

Verder raad ik je aan in het vervolg wel wat vooronderzoek te doen om dit soort dingen te voorkomen. Ik denk dat je Bokt dan veel leuker vindt.

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:30

Heb nog eens nagedacht en wil mezelf toch nog even uiten in dit topic.
Op bokt zie ik 4 type gebruikers;

-Allereerst de mods, die de boel overzichtelijk houden. Mods zijn vriendelijke mensen met heel veel geduld, het zijn onbetaalde vrijwilligers die een hoop tijd spenderen om hun favoriete forum goed draaiende te houden.

-Het groepje volwassenen die van een goede discussie op zijn tijd houden, ik noem ze even Geiten. Deze mensen zijn op de hoogte van wat er op fora gebeurt, wat er achter de schermen zoal aan de hand is, en af en toe uiten ze hun ongenoegen ook op bokt. Ze zijn af en toe behoorlijk fel, maar hebben wel vaak topics die je aan het denken zetten.

-De grote kudde, de meeste gebruikers. Mensen die gezellig op bokt zitten, hun meningen uiten en ook kunnen onderbouwen zonder mensen aan te vallen, de gezellige meut.

-De gebruikers met prinsessengedrag op Bokt, veelal jonge mensen die vanalles verzinnen om aandacht te krijgen, regels negeren, wiens doen en laten (volgens hun zelf) perfect is. En dus ook vooral geen tegenspraak van een ander dulden, en dan meteen gaat miepen, schreeuwen, huilen, en tieren tegen vanalles.

Ik kan mij eigelijk alleen maar ergeren aan de laatste groep, die vind ik zeikerig.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:25

Het leuke aan bokt is, omdat paarden-mensen gewoon eigenwijs zijn.

Ik vind het soms best leuk (als het niet te serieus is) om de boel een beetje te provoceren.
Maja om die reden heb ik dan ook al verschillende groene berichtjes binnen, niet iedereen heeft humor (helaas), daarom moet IK leren om me in te houden. Maar soms.........(!) }:) O:)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:27

Ik heb altijd prinsessengedrag, komt omdat ik een prinsesje bén, ook buiten bokt om :j
Ik vind dat er veel te veel wordt betutteld op bokt. De meeste mensen kunnen écht wel heel goed voor zichzelf opkomen.

HolyPope en inderdaad, niet iedereen heeft humor, klopt klopt...
En je hebt op een forum te maken met verschillende mensen met allen een eigen intelligentie.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:34

HolyPope schreef:
Het leuke aan bokt is, omdat paarden-mensen gewoon eigenwijs zijn.

Ik vind het soms best leuk (als het niet te serieus is) om de boel een beetje te provoceren.
Maja om die reden heb ik dan ook al verschillende groene berichtjes binnen, niet iedereen heeft humor (helaas), daarom moet IK leren om me in te houden. Maar soms.........(!) }:) O:)

Haha nou moet je voor de grap eens kijken op zwangerschapsforum/ mama-forums
Dat is pas erg!! :+

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:53

Ojajoh schreef:
Haha nou moet je voor de grap eens kijken op zwangerschapsforum/ mama-forums
Dat is pas erg!! :+

Die fora zijn echt afschuwelijk, liever 10 Bokkers dan 1 zo'n zwangerforummer :x

Zwangere Bokkers moet ik nog even over nadenken :')

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 01:01

Laatst bijgewerkt door HolyPope op 24-11-11 01:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 01:05

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 01:10

mika11 schreef:
HolyPope schreef:
Op dit topic liep het bijna ook een klein beetje uit de hand, Dyonne lost dat zo op:[url][/url]

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=1569342

Vind ik klasse !

Jij bent echt leuk! :')

Ik heb net je profiel bekeken maar jij mag er ook best zijn, hoor.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 01:13

Knap gezien dan :')
Jij ziet er nogal vroom uit.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 01:15

mika11 schreef:
Knap gezien dan :')
Jij ziet er nogal vroom uit.

NIETS is wat het lijkt. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:49

Ik heb nog nooit echt ergens last van gehad :n

Welkom op bokt :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:28

Tja.. zou wat zijn als er geen mods zijn op bokt.. :\
Nee ik heb regelmatig waarschuwingen ontvangen en ow's, ben een jaar geband geweest enzovoort..
Maar achteraf was dat helemaal niet zo onterecht als ik op het moment dacht.. :D
Ik vind dat bokt over het algemeen best rechtvaardig is, dat ik toen in de puberteit zat, tja kunnen zij ook niks aan doen :')
Ik vind hier juist dat de regelgeving goed is afgesproken en iedereen gelijk behandeld wordt omdat duidelijk is wat er gebeurd als.. Op sommige fora is dit gewoon totaal niet afgesproken en dán als er wat gebeurd doen ze maar wat.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:29

Klopt hoor Sas, ik heb de regels helemaal niet gelezen en ken ze ook niet, maar als je je gewoon normaal gedraagt op bokt is er niets aan de hand.
Ik heb ook al een paar keer groene mod berichtjes gehad, maar die waren voor mij niet onverwacht. Want soms komt er ook bij mij een }:) naar boven!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:17

blubdevis schreef:
Het stoort mij inderdaad, zeker dat 80% het met me eens is.. :)

waar baseer je die 80 % op? heb je onderzoek gedaan?
en je kunt er ook gewoon voor kiezen om zelf niet meer op bokt te komen. maar jij bent degene die telkens weer terug komt toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:58

Saskiakefie, ik vind het leuk om jouw reactie te lezen. :)

Fijn dat je er nu op terugkijkt en het toch rechtvaardig vindt. Het probleem met emoties die hoog oplopen is natuurlijk dat het op dat moment niet rechtvaardig voelt als je aan wordt gesproken...

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:01

Bokt zonder mods.. :oo dat zou zoals saskia als zegt een ramp zijn !

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:03

ik vind het prima hoe het hier op Bokt er aan toegaat...wat betreft de MODjes. :j
Je moet je gewoon gedragen,net als in het dagelijks leven.
En er kan best veel geschreven worden hoor....het is maar net hoe je het formuleerd ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:51

blubdevis schreef:
Even jullie opinie, maken jullie het ook niet super vaak mee dat je door andere gebruikers wordt afgezeken en ze meteen naar een of andere mod stappen? Dan wordt je vervolgens op je vingertjes getikt alsof je een klein kind bent,,?? En dan meteen een slotje op je topic omdat niemand meer mag reageren?

Ik vind dit persoonlijk van Bokt nogal kinderachtig, ze hebben heus geen machtspositie, er zijn immers duizende paarden fora's te vinden op internet..

Svp, geen persoonlijke aanval (want daar is men nogal goed is) Maar jullie mening ten opzichte van deze stelling!

Ik weet niet hoor, maar als er duizenden paarden fora's te vinden zijn en deze je blijkbaar niet zo goed bevalt, waarom dan niet een ander forum opzoeken waar je je meer thuis voelt? Vind dat altijd zo'n loos argument, "dan ga ik wel ergens anders heen". Doe dat dan ook.

Ik tem regelmatig op berichten die ik niet vind kunnen, ik wordt met vragen en opmerkingen altijd netjes te woord gestaan door mods, ik heb hele leuke mensen leren kennen hier, er zit ontzettend veel wijsheid op bokt, dus nee, ik herken me niet in je bericht. Sterker nog, ik word een beetje boel moe van al die bokt-afzeik-topics.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:52

Ik ben het helemaal eens met imd :j