Wie wil moddie worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MrMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:03

Laat die telling maar over aan degenen die moeten gaan beslissen over wie er misschien mod gaat worden Knipoog

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:04

Apple schreef:
Ik snap wat je bedoelt Lachen.

Het is wel iemand die nu al van zichzelf af en toe wat modereert in discussies.

Tja dat doe ik zelfs...
En hij is zoals ik al eerder zei een beetje van hetzelfde.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:08

Eerlijk gezegd hoop ik dat een nieuwe moderator iemand is met een frisse nieuwe kijk op zaken en het liefst qua leeftijd ook ouder dan 25 (sorry jongelui Tong uitsteken).

Ik voel op Bokt vaak een scheiding tussen oud en jong. Oud wordt hierdoor regelmatig betutteld. Misschien dat nog wat oudere moderators hier wat balans in kunnen brengen (ook omdat er twee 'wat oudere' (sorry Zep en Lovely) moderators zijn weggegaan).

(Oehhh wat erg: een reactie waarin ik continue sorry zeg Haha! ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:09

Kayla"]
[quote="Apple schreef:

Tja dat doe ik zelfs...
[/quote]
jij modderen Kayla?
Is me nooit opgevallen.
Of bedoel je modder gooien, dat is wat anders hoor Haha!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:10

Apple"]
[quote="lis schreef:
Ik hoop niet dat ik iemand beledig, maar waarom zeggen zoveel mensen Romkabouter Verward Moet soms best om hem lachen hoor, maar ik zie weinig serieuse of ondubbelzinnige posts van Romkabouter.

Beter opletten Lis Lachen. Kijk eens naar de posts van de kabouter op de serieuzere paardenfora.
[/quote]

Ik let heel goed op, Apple. Ben het helemaal met Kawa eens.
Ik lees weinig serieuse posts van hem, hij en nog een paar weten feilloos ieder topic in een slowchat te veranderen, als ze serieus zijn komen ze nogal belerend over. Ik neem aan dat hij het helemaal niet zo bedoelt, maar het wekt (bij mij iig) nogal ergernis op.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:11

Ehm volgens mij is Zep jonger dan 25 Knipoog
Verder vind ik het nogal onzin, ken een hoop jongere bokkers die wijzer zijn dan sommige oudere. Nee natuurlijk geen kind van 12, maar 25 Verward .

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:12

runningkawa"]
[quote="Kayla"][quote="Apple schreef:

Tja dat doe ik zelfs...
[/quote]
jij modderen Kayla?
Is me nooit opgevallen.
Of bedoel je modder gooien, dat is wat anders hoor Haha!
[/quote]

Hahaha nee dat bedoelde ik niet Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:14

Haha! *geeft Kayla een woordenboek*

Mireille

Mocht ik inbreng hebben....

Ik vind dat Jacksel altijd zeer goede berichten post en het zeker verdient om mod te worden!

Botervlieg vind ik ook wel in aanmerking komen, evenals Mayo!

Kayla

Apple schreef:
:D *geeft Kayla een woordenboek*

Verward

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:15

Kayla schreef:
Ehm volgens mij is Zep jonger dan 25 Knipoog
Verder vind ik het nogal onzin, ken een hoop jongere bokkers die wijzer zijn dan sommige oudere. Nee natuurlijk geen kind van 12, maar 25 Verward .

25 is een beetje een uit de lucht gegrepen leeftijd Haha!. Ik bedoel meer dat er iemand gekozen wordt die een beetje een eigen mening en idee heeft zonder erg gevoelig te zijn voor 'de groep' en 'wie vind mij aardig' en 'niets is goed dus ik schop overal tegen aan'. Dergelijke mensen kom je meer tegen als ze wat ouder zijn.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:16

Kayla"]
[quote="Apple schreef:

Verward
[/quote]

Oh help, dit topic gaat te snel Haha!. Dit sloeg nog op het verschil tussen Moderaten en Modder gooien Haha!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:18

Apple"]
[quote="Kayla"][quote="Apple schreef:

Verward
[/quote]

Oh help, dit topic gaat te snel Haha!. Dit sloeg nog op het verschil tussen Moderaten en Modder gooien Haha!
[/quote]

Tja oudjes zijn niet zo snel meer he Knipoog
Ik weet het verschil wel hoor.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:21

Romkabouter zou best een goede moderator zijn (vrij objectief, kan zaken van verschillende kanten bekijken), maar ik zou het toch ook wel jammer vinden.

Ik krijg de indruk uit zijn posts dat hij het vaak eens is met het beleid terwijl het wellicht juist voor het team goed zou zijn als er iemand bij zou komen die een wat andere mening heeft.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:24

En DAT bedoel ik Apple

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:34

Voor RT zouden de volgende mensen volgens mij best goede moddies zijn (zo uit de losse pols):
- Lielle
- Jippie
- Fitzroy
- Ilindra
- Margreet
- Desiree

Dat zijn er zo al 6 (alleen nog hopen dat 1 van die zes dat nog zou willen ook Haha!).

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:42

Apple schreef:
Voor RT zouden de volgende mensen volgens mij best goede moddies zijn (zo uit de losse pols):
- Lielle
- Jippie
- Fitzroy
- Ilindra
- Margreet
- Desiree

Dat zijn er zo al 6 (alleen nog hopen dat 1 van die zes dat nog zou willen ook Haha!).

Wat ironisch dat ik daarvoor genoemd word...

Ik zou persoonlijk Lielle wel een goede kandidaat vinden.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:43

Er zijn best wel een paar mensen waarvan ik denk dat hij/zij een goede moderator zou zijn, maar als ik eerlijk ben, zou ik liever "anoniem" stemmen! Er zitten tussen de genoemde namelijk ook een aantal waarvan ik denk !

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:43

Maar even een vraagje tussendoor.
naar mijn mening is het minder belangrijk of een moderator verstand heeft van een onderwerp, als van normen en waarden. je hoeft immers niet reaeren op de inhoud van een bericht, dat is een andere discussie. het gaat erom bij het modereren hoe mensen onderling met elkaar omgaan.
theoretisch gezien zou ik mod kunnen worden op een forum waar ik de ballen niet van snap, als ik maar mensen in het gareel kan houden, en in kan grijpen als zaken uit de klauwen beginnen te lopen.

horseless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:47

Ga me hier dan ook maar weer in de discussie mengen.

Billy, ik vind dat je een goed punt heb. Misschien is het zelfs beter als de mod 'geen verstand van het onderwerp heeft'. Dan krijg je volgens mij ook niet het probleem dat de mod niet mee kan discussieren omdat hij/zij onpartijdig moet blijven...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:49

Billy schreef:
theoretisch gezien zou ik mod kunnen worden op een forum waar ik de ballen niet van snap, als ik maar mensen in het gareel kan houden, en in kan grijpen als zaken uit de klauwen beginnen te lopen.

Dat kan als dat de rol is die een moddie heeft/krijgt in de toekomst. Die rol is dan vergelijkbaar met die van technisch voorzitter.

Aan de andere kant...ditzelfde wordt ook wel gezegd van projectleiders... Die moeten kunnen projectleiden, verstand van planning en aansturing hebben, met de middelen kunnen omgaan e.d.

In de praktijk lopen ze met de oliekan om alle partijen bijeen te houden, en schipperen ze heen en weer tussen stuurgroepen, klankbordgroepen, opdrachtgevers en projectmedewerkers... En dan is er ook de staande organisatie nog.

Tenslotte blijkt ook uit de praktijk dat je als projectleider van pakweg een ICT-project of een groot infrastructuur of een sociale cohesie project (om maar drie uiteenlopende onderwerpen te noemen) toch echt op hoofdlijnen enig verstand moet hebben van de materie. Anders wandelt de projectgroep met je weg op de inhoud. Kortom..Als je bijvoorbeeld niet weet wat PHP is, dan moet je echt geen internetproject gaan runnen. Dan runt nl. uiteindelijk de technische groep het project en dat is dus niet de bedoeling...

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:49

Billy schreef:
Maar even een vraagje tussendoor.
naar mijn mening is het minder belangrijk of een moderator verstand heeft van een onderwerp, als van normen en waarden. je hoeft immers niet reaeren op de inhoud van een bericht, dat is een andere discussie. het gaat erom bij het modereren hoe mensen onderling met elkaar omgaan.

Amen!

Idd een voorzitter van een hondenclub hoeft ook geen ballen verstand te hebben van honden....hij moet wel weten hoe hij als Voorzitter moet werken...dat is het belangrijkste....toch?

organisator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:52

klopt Billy,

en ik denk ook dat als je een moderator hebt die wat meer afstand heeft van de andere bokkers, dat er dan minder sprake zal zijn van vriendjespolitiek of andere belangenverstrengeling. Je ziet nm in andere topics dat sommige moderators hiervan beschuldigt worden.

Dus inderdaad een moderator is in mijn ogen iemand die in een forum mensen begeleidt, topics in het gareel houdt, en daarnaast ook nog een toegevoegde waarde heeft tot dit alles.

En dat wil dus niet zeggen dat deze moderator deskundig moet zijn over het onderwerp van dit te beheren forum, maar in ieder geval wel kan meedenken/praten.

Ik vindt ook dat een moderator zich niet perse in een onderwerp moet storten, of altijd aanwezig moet zijn. Als de moderator zijn zaakjes goed voor elkaar heeft weet nm iedere bokker ook wat die aan de moderator heeft, en zullen ze al minder gauw over de schreef gaan.

Maar het moet ook iemand zijn die veel tijd over heeft om dit te doen. Verder kan ik me een goede moderator bedenken, maar weet niet of die wel wilt.

Zal het eens vragen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:53

Ik vind dat wel belangrijk. Iemand die geen verstand van de onderwerpen heeft, begrijpt niet waarom de gemoederen soms hoog op kunnen lopen. FA is daar een goed voorbeeld van en daarom lijkt mij Joost een hele goede moderator voor FA.

Op RT hoeft wat mij betreft geen grandprix amazone mod te worden, maar wel iemand die een beetje weet hoe het allemaal werkt.

Dan zou het eigenlijk ook nog een mod moeten zijn die geen boktvrienden heeft Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:54

het is niet alleen belangrijk dat je als moderator een beetje wat van het onderwerp van jouw forum weet om te begrijpen waar het nou allemaal om gaat, maar ook voor de moderator zelf. zo zou ik nooit een moderator kunnen worden van een teletubbies-forum, simpelweg omdat ik geen bal om teletubbies geef.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 21-09-03 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt