We leveren zoveel kritiek, maar amper complimentjes..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:36

Ik zit regelmatig op m'n handen om niet te reageren in sommige topics. Ook heel vaak zie ik topics waarin de ts helemaal de hemel in wordt geprezen om de "fijne manier" van rijden terwijl ik alleen een hoop spanning en druk zie. Ik neem niet eens de moeite om hierop te reageren.
Als ik een leuk topic zie dan denk ik, ach, oneliners worden toch verwijderd dus waarom zou ik in hemelsnaam de moeite doen.
Zeker sinds het verschil van HAW en RITP, op RITP schijnt iedereen ineens rijtechnisch commentaar te moeten geven. Als de ts dat had gewild, dan had deze wel een topic geopend in HAW, denk ik dan. Bah, de negatieve sfeer die je dan vaak tegenkomt, daar heb ik helemaal geen zin in. Er wordt dan zelfs gewoon gezegd dat ze dan maar geen foto's op bokt moeten zetten :r
Ik reageer alleen nog maar op de dingen die me interesseren, lees de rest wel maar lach er gewoon om ;)
Verbeter Bokt, begin bij jezelf :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:40

trekpaardluf schreef:
oeh jolliegirl dan word ik wel weer nieuwschierig? hoezo?

Zal ik het uitproberen? een ITP topic maken met rijfoto's...

9 van de 10 mensen zullen gaan zeuren dat ik te groot ben, te zwaar ben en mn pony in de weg zit...
Zonder de reden/zelfwetendheid van mij te kennen. :)

Anoniem

Re: We leveren zoveel kritiek, maar amper complimentjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:45

Dat vind ik eigenlijk best lastig om in te schatten.
De rijfoto + het filmpje dat ik heb gezien, vallen i.m.o niet onder 'sielugh' of 'slecht'.

Ik denk dat de reacties die je dan zal krijgen, aan de info in de OP.
Als jij eerst uitlegt dat dit paardje te koop staat en dat je af en toe eens een half uurtje op hem rijdt, krijg je waarschijnlijk minder reacties van mensen die je een dierenbeul vinden.
Als je het filmpje plaatst en mensen zien hoe hard hij door het bos rent, met zijn oortjes naar voren en jou op zijn rug, geeft dat een heel ander beeld.
Als je alleen in de OP zet dat jij 1.74(?) bent en de pony 1,36m is, krijg je sneller reacties waarin onterechte conclusies worden getrokken.
Jammer is dat.. het zou fijn zijn als er eerst naar werd gevraagd..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:48

Dat klopt!
Ik geef je volkomen gelijk KBK...

We zouden als bokkers met zn alle eerst moeten vragen alvorens commentaar te geven...
maar een TS-er kan zich ook bedenken om de vragen vóór te zijn, en uitleg in de OP te geven :j

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:50

Daar is een hele duidelijke rede voor.
Als je als commentaar neerzet dat je een leuk paardje hebt en het er zo leuk uitziet wordt je reactie verwijderd omdat het niks bijdraagd......

Ik vind het belachelijk maar zo werkt het hier jammer genoeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:05

Volgens mij is dat met name op HAW en ook bij Fotokunst en 'Uit de Kunst'.
Soms zie ik echt zulke prachtige bewerkingen of schilderijen en wil ik graag reageren, maar aangezien ik geen tips heb, worden mijn reacties (ook de wat langere dan 1 zin) dan verwijderd.
Is jammer, maar aan de andere kant snap ik de reden ook wel, aangezien mensen meer leren van tips dan van "Wat een mooi schilderij!"..

Maar we zouden inderdaad allemaal een beetje milder moeten worden en eerst de reacties eens doorlezen die voor die van ons al zijn geplaatst.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:07

Tja, maar als het meteen weer wegehaald wordt heb ik geen zin om meer iets te zeggen. Daarom kijk ik eigenlijk bijna nooit in die topics...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:09

Dat snap ik wel..
Zelf kijk ik er wel naar, maar ik reageer er niet meer in.
Ik vind het toch wel heel erg mooi en bewonderingswaardig om te zien wat sommige mensen met hun talent doen. :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:10

Ja, en ik baal er dan van als je niks mag zeggen!!! dus kijk ik liever niet!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:21

Ik denk dat je nogal kort door de bocht bent over hoe negatief mensen wel niet zijn. Mijn handen jeuken zo vaak bij alle grondwerk/parelli/vrijheidsdressuur achtige filmpjes waar menig paard finaal respectloos met zijn eigenaar omgaat, maar dat mag niet gezegd worden want dan gaan mensen huilie huilie doen, dus zeg ik maar niks.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:23

Vaak lijkt het idd bij heel veel topics al dat je bijna niks meer kunt zeggen. Zelfs als je een tip geeft waarbij je neerzet dat het geen kritiek is, maar een tip, worden ze al snel boos.
Je weet tegenwoordig bijna niet meer wat je wel en niet neer kan zetten zonder dat het negatief benaderd wordt. Tenzij je iemand natuurlijk helemaal de hemel inprijst, want dat wil men natuurlijk altijd wel horen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:27

Precies... en dan krijg je dus ook nog dit soort topics er overheen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:47

Dan klik je hem toch niet aan? ;)

Je mening respecteer ik zeker, maar je kunt het ook wat vriendelijker brengen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:03

KoudbloedKim schreef:
Dan klik je hem toch niet aan? ;)

Je mening respecteer ik zeker, maar je kunt het ook wat vriendelijker brengen..

als je dat al onvriendelijk noemt snap ik dit topic ineens een stuk beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:11

Tja, jij mag er anders over denken, maar ik vind uitspraken als 'huilie huilie doen' niet echt vriendelijk nee..
Van een volwassen persoon mag je ook wel een volwassen reactie verwachten, lijkt me.
En jouw dubbelzinnige reactie voegt ook weinig toe aan dit topic..
Als je problemen met me hebt, klaag daar dan over per pb, maar zet dat niet in dit topic.
Daar gaat dit topic namelijk niet over.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:12

Ik doe niet aan PB en ik heb geen problemen met je voor zover ik weer. Ik vind enkel dat je overdrijft. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:13

Goedzo.. ;)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:13

Ik voel me als meisje 1 ;( :+
Dan denk ik bij mezelf zovaak bekeken, maar weinig reacties :o

Ik reageer op 1 en 2
Ik vind het zelf leuk en leerzaam als iemand bij mij wat post, dus doe dit graag terug bij een ander.
Wel vind ik het belangrijk om altijd eerst de pluspunten te noemen en daarna wat er beter kan.
Ook vind ik dat als je zegt dat iets niet goed gaat, je ook moet kunnen uitleggen hoe het dan wel moet.

Het is inderdaad jammer dat er vaak alleen interesse in negatieve dingen is, ik snap je punt :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:16

Maar het is tegenwoordig zo jammer dat als je zelfs probeert te helpen de TS dit vaak als negatief ziet.
Sommigen zetten hun topic al neer met zo'n instelling van; laat het gezeik maar komen, kan ik lekker terug zeiken.
Het is niet zo makkelijk meer tegenwoordig.

Maar ga verder met je mee hoor. De topics zijn om van elkaar te leren, zowel bij verhaal 1 als bij verhaal 2.
Maar helaas gebeurt het zelden dat dat ook gedaan wordt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:18

Lous schreef:
Maar het is tegenwoordig zo jammer dat als je zelfs probeert te helpen de TS dit vaak als negatief ziet.
Sommigen zetten hun topic al neer met zo'n instelling van; laat het gezeik maar komen, kan ik lekker terug zeiken.
Het is niet zo makkelijk meer tegenwoordig.

Maar ga verder met je mee hoor. De topics zijn om van elkaar te leren, zowel bij verhaal 1 als bij verhaal 2.
Maar helaas gebeurt het zelden dat dat ook gedaan wordt.

:n Dat is jammer. Want vaak komen er ook hele waardevolle tips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:19

Ja, dat van die pluspunten vind ik ook.. :j
Niet gelijk alles opnoemen wat verkeerd is, maar ook wat wel goed gaat.
En iemand de tijd geven om ergens antwoord op te geven..

Lous: Die kom ik inderdaad ook regelmatig tegen. :j
Meestal worden dat dan ook echte reltopics, vooral als de TS dan keihard tegen de (goedbedoelde) adviezen in gaat, in vaak niet zo nette bewoording.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:22

KoudbloedKim schreef:
Ja, dat van die pluspunten vind ik ook.. :j
Niet gelijk alles opnoemen wat verkeerd is, maar ook wat wel goed gaat.
En iemand de tijd geven om ergens antwoord op te geven..

Lous: Die kom ik inderdaad ook regelmatig tegen. :j
Meestal worden dat dan ook echte reltopics, vooral als de TS dan keihard tegen de (goedbedoelde) adviezen in gaat, in vaak niet zo nette bewoording.

Idd.
Opbouwende kritiek heb je vaak het meest aan. Althans ik wel, dan leer je ook dingen veel beter te begrijpen, toe te passen en zelf te verbeteren.
Zo handig. Maar ja degene heeft zichzelf er alleen maar mee als hij/zij het niet aan wil nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:24

Klopt..
In zulke topics kom je op elke pagina wel een aantal keer "Dit is weer typisch Bokt :roll:" tegen..
Vreselijke uitspraak.. _O-

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:26

KoudbloedKim schreef:
Klopt..
In zulke topics kom je op elke pagina wel een aantal keer "Dit is weer typisch Bokt :roll:" tegen..
Vreselijke uitspraak.. _O-

:') dat is indd wel een beetje een vreselijke uitspraak, maar wel een beetje waar :)
Als er een negatieve reactie komt, zijn er gewoon heel vaak een hele hoop bokkers die daar nog even een schepje bovenop willen doen, terwijl het na 1 keer ook heus wel duidelijk is :+

en wbt complimentjes, ik ga elke keer even langs itp, en reageer even op alle topics, wel zo leuk toch :)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:27

Ach vergelijk het met voetbal.......iedereen heeft comentaar op t nederlands elftal maar niemand zou er in kunnen spelen....het valt mij welop dat niemand op bokt gewoon kan zeggen,,,,wat een leuke foto....t zijn allemaal anky,of Edward wanabees.