Reacties op onnodig gestorven paarden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:54

joenohoe schreef:
Colway schreef:
Volgens mij is dat bewuste topic netjes gereageerd, tuurlijk is het niet een gewenste reactie voor de TS, maar moet alles dan met de mantel der liefde bedekt worden?

Denk dat je kritiek los moet zien van medelijden. Tuurlijk is het sneu, trriest, maar het is ook een harde leer

ben blij dat er zulke topics zijn, dat maar veel (aanstaande) veulen eigenaren zulke verhalen mogen lezen, er is gewoon vaak weinig kennis

Of dat in het betreffende topic ook zo is, geen idee, maar vindt het onzin dat je niet kritisch mag reageren. Afzeiken is een ander iets, dat verdient iemand sowieso niet

_/-\o_

En daarbij komt, je hebt helemaal zelf in de hand wat je op het forum zet en wat niet.
Het risico op minder fijne reacties moet worden genomen, en daarvoor kijk ik altijd eerst even kritisch naar mezelf.

Eerlijke reacties moeten kunnen. Ten alle tijde.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:11

Nicolletje schreef:
Ik vind het lastig. Het moment is gewoon rot en bot.
En er is een heel groot grijs gebied tussen "je hebt het verkeerd gedaan wat ben jij slecht" en "ach gut wat erg voor je je hebt er alles aan gedaan"
Maar op de een of andere manier loopt dat vaak spaak op zo'n topic en wordt het een welles- nietes gebeuren.
Dat is eigenlijk met veel dingen op Bokt.

Maar misschien neemt zo iemand de reactie's toch wel mee en zal die een volgende keer anders reageren (of iemand die het meeleest) en dan is er toch iets bereikt.

* edit en soms beseffen mensen pas veel later ow ja dat heb ik inderdaad fout aangepakt. Is ook niet altijd makkelijk om mee te leven trouwens.

Ik lees vrijwel geen reactie als ohhh wat ben jij slecht, 9 van de 10 hier vinden het sneu, triest, zowel voor veulen als eigenaar, maar daarnaast kan en mag je best een mening hebben. Aan wangetjes wrijven heb je niets

Citaat:
@ Colway: kritsich zijn betekend ook kritsch zijn naar je eigen manier van reageren op een verhaal en kritsch lezen!

Lees ik niet goed dan?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:56

Ik sprak over in het algemeen, niet over dat ene specifieke topic persé.

Nadia
Oppermuts

Re: Reacties op onnodig gestorven paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:03

LZP --> FZ

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:07

Vjestagirl schreef:
Ik zie niet in wat je ermee opschiet. Ja, iemand heeft wat fout gedaan, en is daar nu ontzettend verdrietig over, want beestje overleden. Dat doen ze de volgende keer vast anders. Dan hoef je dat er toch niet nog extra in te wrijven als zo'n dier al dood is, daar heeft niemand wat aan. Denk ik.

Eerst denken, dan doen, Vjestagirl....Een zijn die heel veel mensen zich eens ten harte zouden mogen nemen.

Ik verbaas me trouwens over jouw tolerantie reactie.....Niet gemeen bedoeld of zo, maar jij bent degene die een topic opend omdat er zo veel dieren op MP staan waaruit blijkt dat de eigenaren voor de aanschaf niet goed na hebben gedacht, iets wat jij vreselijk vind en waar jij je over opwindt....Maar dit is dan weer niet erg?

Pauline

Re: Reacties op onnodig gestorven paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:47

Pmarena ik ben het helemaal met je eens.
Ik denk dat iedereen wel fouten maakt maar je léért er pas van als je er op aangesproken wordt, of er later naar durft te kijken.
Ik heb ooit een hond van een stichting gehad, dier werd opeens heel agressief, DA adviseerde na een aantal behandelingen euthanasie. Mocht niet van die stichting. Dat dier heeft maanden en maanden van hot naar her gegaan omdat ik hem niet kon houden en niet de ballen heb gehad om hem toch dood te laten maken. Later had ze kanker schijnbaar en is afgemaakt, autopsie vertelde dat ook haar hoofd volledig verkankerd was...vandaar die plotselinge agressie. Daarvan heb ik geleerd om nooit meer die zeggenschap uit handen te geven. Mijn dier, ik bepaal. Ik was heel verdrietig maar die hond heeft écht geleden, maanden.

Daarom: ls je als baasje nalatig bent vind ik dat dat gewoon gezegd mag worden. Ik vind alleen wel: gefundeerd, als het even kan. En bij voorkeur zondare dat je daarna overspoeld wordt met pb's van kwade vriendinnetjes van de desbetreffende TS. :=

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:59

Tja, ik houd er zelf niet van, om iemand de dood van zijn dier nog eens extra in te wrijven, met name als al een groot aantal Bokkers dat voor me heeft gedaan.
Ten eerste, het dier is al dood, dus: te laat.
Ten tweede: een beetje weldenkende ex-eigenaar heeft er hopelijk wat van geleerd, en heeft deze persoon er niet van geleerd (en ja, die mensen bestaan) dan helpen boze Bokkers ook niet, en wordt alleen de sfeer van het forum naar beneden gehaald.

Het is een forum, geen heropvoedings- instituut.
Als het doel van de reagerende bokker is: herhaling van een drama voorkomen door nuttige informatie te geven, (op een redelijke manier) dan kan ik dat nog wel acceptabel vinden, maar dan weet de betrokken persoon het na één of twee reacties ook wel.