Achter de schermen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:03

Neonlight schreef:
phormicola schreef:
Haha, wat mods ook zouden kunnen doen is volwassen zijn en zeggen: Ik snap dat het zo over kan komen en het sppijt me heel erg. Dit is uit z'n verband geplaatst en er werd totaal niets negatiefs bedoeld.

Dat is volwassen gedrag, dat is mod zijn!
In plaats daarvan krijgen we een passief-agressief bericht over heksen.

Ik probeer dit ook al een paar keer duidelijk te maken. :) Helaas ben ik ook maar een mens en geen robot, en ik maak ook fouten. Mijn fout vandaag is om iets in een verkeerd topic te plaatsen, wat, omdat het nu een losse flodder is, inderdaad totaal uit zijn verband gerukt is.

Nogmaals mijn excuses voor deze fout.

Dank je wel, voor mij is de kous hiermee af. Fouten worden gemaakt en zijn ervoor om van te leren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 23:09

Onassa schreef:
Electra63 schreef:
Maar goed, ik begrijp dat dit topic voor nogal wat ophef zorgt, mijn excuses, maar ik dacht toch echt dat Bokt transparanter zou worden.

heb je die gedachte écht gehad ja???
Dat hele rondetafel gebeuren was toch ook een lachertje?
Zogenaamd mochten de leden meedenken....hhm hmmm....sure!
Kom op, laten we ons geen zand in de ogen strooien.
Het beheer/mods zullen echt de boel niet omgooien hoor.
We hebben het maar te nemen zoals het is, klaar.

Dat dacht ik inderdaad echt.
Ik heb nl. genoemd topic vanaf het begin gevolgd en ik heb mij regelmatig verbaasd over de persoonlijke aanvallen. Maar ook dat dit eigenlijk "vanzelf" weer werd opgelost in dit topic en IMO niet echt heel erg uit de hand liep. Iedere keer ging men toch weer on-topic, dus ik dacht dat Bokt wat meer zelfregulierend was geworden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:11

Storm schreef:
Geloof me Adil, als ik nog groen was geweest, had ik dit al op een heel andere manier met je besproken.
Ik spreek nu als Storm, en absoluut niet meer als mod.
Feit is wel dat de een meteen begint te schelden, terwijl de ander wél volwassen kan blijven.

Ben ik nu de enige die dit zinnetje raar vind?
Ben benieuwd op welke manier dan, een ban? een OW? Hoop het niet want dan is het maar beter ook dat je niet groen bent..

Heb het hele topic gelezen en tsja... weet niet zo goed wat ik er van moet denken...helaas hebben de groene alle knopjes en kunnen wij dat niet veranderen..
Maar dat lijstje met name die zin op FS vind ik erg... apart.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:14

liberty22 schreef:
volgens mij word er veelal getemt in het topic puur om het feit dat mensen BANG zijn dat het topic op slot word gegooid , iedereen die deelneemt aan het topic staat zijn mannetje en kan wel tegen een stootje.

Nou hebben we juist geprobeerd en openheid erin te houden en niet meteen te slotteren bij (heftige) aanvallen
Topic had al veel eerder en meerdere malen op slot kunnen zitten. Maar telkens hebben we het toch nog enigszins kunnen bijsturen waardoor het topic nog steeds open is. Bepaalde dingen hebben wij voor lief genomen en geaccepteerd zoals het gaat. Dat zegt toch ook wel wat mag ik aannemen? Of zie je dan toch liever de geslotenheid middels een slotje?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:16

ThePast03 schreef:
Sientje dat vind ik nu goede voorbeelden van hoe het anders kan en ik denk dat het team hier ook wel wat mee kan en het zal oppakken. +:)+

Ik hoop het. +:)+

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:18

ik wil geen slotje( maar geloof dat dat wel duidelijk is) , maar er kwam voorbij dat er zoveel getemt werd en ik noem de reden op waarom er getemt word door deelnemende bokkers.
er word niet getemd omdat mensen er niet tegen kunnen maar dus omdat ze bang zijn dat er een slotje komt.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:22

Revanches schreef:
Nou hebben we juist geprobeerd en openheid erin te houden en niet meteen te slotteren bij (heftige) aanvallen
Topic had al veel eerder en meerdere malen op slot kunnen zitten. Maar telkens hebben we het toch nog enigszins kunnen bijsturen waardoor het topic nog steeds open is. Bepaalde dingen hebben wij voor lief genomen en geaccepteerd zoals het gaat. Dat zegt toch ook wel wat mag ik aannemen? Of zie je dan toch liever de geslotenheid middels een slotje?

Ookal volg ik dat topic niet; als dit echt zo is vind ik het al een vooruitgang :j
Want je had tijden dat je er echt knettergek van werd en bij elk klein dingetje met slotjes gegooid werden als het ware en moet idd toegeven, dit gebeurt minder.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:28

Pfffffffffff wat neemt iedereen hier zichzelf weer verschrikkelijk serieus. Jongens, het is een freaking online forum. Als het aller ergste wat je is overkomen vandaag/gisteren/wanneer dit dan ook is gebeurd, dat er een lijstje tevoorschijn is gekomen (en mensen hier reageren alsof hun wereld ongeveer vergaat) dan denk ik dat het tijd wordt om je computer uit te zetten en kennis te gaan maken met de echte wereld.

Kom op zeg. Het is toch logisch dat mods het niet altijd hebben over meneer-die en mevrouw-zus-en-zo. Dat er lijstjes zijn met mensen die 'lastig' zijn in bepaalde topics lijkt me nodig: als er iets gebeurd en ze grijpen niet snel genoeg in is bokt ook te klein, maar voorwerk doen waardoor een mod snel in kan grijpen omdat de informatie al klaarligt is ook weer niet goed? Een mod doet haar best voor bokt door in een vrij momentje op haar werk nog eventjes te modden, maakt daarin een foutje, en voila, half bokt op zijn kop. Maar als de mods er niet zijn omdat ze ook nog een eigen leven hebben is het weer niet goed.

Ja het is een foutje. Ja het is slordig. Maar om het dan 'grove fouten' en 'nalatigheid' te noemen: zwaar overdreven...

liberty22

Re: Achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:36

pot verwijt de ketel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 00:01

Vjestagirl schreef:
Pfffffffffff wat neemt iedereen hier zichzelf weer verschrikkelijk serieus. Jongens, het is een freaking online forum. Als het aller ergste wat je is overkomen vandaag/gisteren/wanneer dit dan ook is gebeurd, dat er een lijstje tevoorschijn is gekomen (en mensen hier reageren alsof hun wereld ongeveer vergaat) dan denk ik dat het tijd wordt om je computer uit te zetten en kennis te gaan maken met de echte wereld.

Kom op zeg. Het is toch logisch dat mods het niet altijd hebben over meneer-die en mevrouw-zus-en-zo. Dat er lijstjes zijn met mensen die 'lastig' zijn in bepaalde topics lijkt me nodig: als er iets gebeurd en ze grijpen niet snel genoeg in is bokt ook te klein, maar voorwerk doen waardoor een mod snel in kan grijpen omdat de informatie al klaarligt is ook weer niet goed? Een mod doet haar best voor bokt door in een vrij momentje op haar werk nog eventjes te modden, maakt daarin een foutje, en voila, half bokt op zijn kop. Maar als de mods er niet zijn omdat ze ook nog een eigen leven hebben is het weer niet goed.

Ja het is een foutje. Ja het is slordig. Maar om het dan 'grove fouten' en 'nalatigheid' te noemen: zwaar overdreven...
Ik ben het niet altijd met je eens, maar deze post; _/-\o_ x 3!

Het is maar een forum en als ik heel eerlijk ben, zie ik van bepaalde mensen reacties langs komen, waarbij ik me dan afvraag waarom die nog steeds hier op Bokt mogen posten. :o

Slaap lekker allemaal.. :evaw:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 06:26

Oh jee, Neonlight blijkt toch een mens in plaats van een robot, the horror :+

Ja, vervelend dat het nu even fout is gegaan, maar hee waar mensen werken worden nu eenmaal fouten gemaakt. Misschien is er voor beide kanten wat te zeggen, maar een groep gebruikers hier reageert nu overemotioneel en alles-behalve-rationeel. Misschien even in het achterhoofd houden dat het betreffende topic al tijden lang niet helemaal lekker liep en maatregelen dan gewoon niet ongebruikelijk zijn. Sterker nog, gezien de lengte van het topic denk ik dat het lijstje nog ontzettend meevalt.
Maar om nou alles te gaan overanalyseren in een poging om weer een wig te creeeren tussen mods/gebruikers (want dat zie ik hier toch wel overduidelijk gebeuren).. Kom op zeg.
Het was gewoon een foutje, niets meer en niets minder. Kan gebeuren toch? :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 06:34

Cayenne schreef:
Oh jee, Neonlight blijkt toch een mens in plaats van een robot, the horror :+

Het gaat niet om het foutje zelf, maar om wat er blijkbaar nog steeds niet helemaal goed gaat achter de schermen.. Neonlight persoonlijk heeft hier imo niet zoveel mee te maken. Tja het is banketstaaf voor haar, maar zoals al eerder is gebleken spelen dit soort problemen intern over bijna de gehele linie. Blijkbaar is dat nog niet helemaal opgelost. Iets wat natuurlijk een teleurstelling is. :)

Sientje schreef:
Volgens mij geef je zelf al de oplossing: 'Moeten we nog iets doen met de tems op Fabersmid? (Evt. aanvullen met: 'Of heeft hij niets geschreven dat in strijd is met de Boktregels?')
Persoonlijk struikel ik ook over de zin: 'Of is er bij hun ook geen hoop meer dat een OW niet helpt?'
Je zou ook gewoon kunnen vragen of een OW afdoende is, in plaats van dat er 'bij hun ook geen hoop meer is'...

Uit de groene en ex-groene reacties maak ik op dat dit de gebruikelijke manier van communiceren is. En sorry, alle uitleg ten spijt, inhoudelijk snap ik alle argumenten heus wel, maar ik blijf er echt bij dat een bepaalde woordkeuze ook iets zegt over de manier waarop je als beheer naar je gebruikers kijkt. Maar kennelijk is dit zo 'gewoon' geworden dat het 'insiders' niet meer opvalt, en 'outsiders' als ondergetekende doet schrikken.

Edit: typo

+:)+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 06:40

Tja, persoonlijk interesseert het mij gewoon niet zo hoe mods achter de schermen met elkaar communiceren over gebruikers, tenzij er nu direct mensen worden uitgescholden en dingen oneerlijk worden geregeld, maar dat zie ik er niet aan af. Het lijkt me niet de bedoeling dat mods achter de schermen ieder woordje en zinnetje moeten afwegen omdat het bij evt openbaring misschien verkeerd kan worden opgevat door gebruikers. Het is sowieso ons pakkie-an niet. Dat er "iets nog steeds niet helemaal goed gaat achter de schermen" vind ik dus overdreven. Het is maar net een kwestie van hoe je een zinnetje leest en opvat. Om zoiets groots uit slechts 1 verkeerd geplaatst post op te maken en te concluderen lijkt me niet erg handig.

Het was inderdaad niet slim om meteen een post in een topic te plempen en niet eerst te checken of het de correcte post was die er moest komen te staan (of het goede topic), maar daar kan weer van geleerd worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 06:52

:D :D :D :D :D :D :D :D :+ }> ;) :D :Y) 8-)

Ik lach mij een kriek....

Doe weer heel even wat bokken de laaste paar weken en JA HOOR. Ze kunnen het lonken niet laten...

GE-WEL-DIG!!!

En zelfs niet meer groen moeten ze dwangmatig elkaars spelletjes dekken.

Dit noemde ze in mijn 'jeugd' anarchisme....misschien is het wel communisme, het andere woord durf ik op straffe van een IPban niet te noemen.. *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 06:55

chevax schreef:
Kijk adil, dat is nu eens een nuttige post die inhoudelijk iets toevoegt. Ik zou het zeer opr prijs stellen als je dergelijke termen achterwege wilt laten als je het over teamleden hebt.
Je kunt altijd twee dingen doen: meteen vanwege de sensatie uitgaan van een complot of slechte bedoelingen van de mods of je kunt ook lezen wat er staat zonder er dingen bij te lezen die er nu eenmaal niet staan. Dat zou het voor iedereen makkelijker maken, want het kan toch niet de bedoeling zijn dat een discussie straks handelt over dingen die er niet staan.

Dit is ook zo een leuke post.

Nemen jullie je echt zo serieus??? Kom op zeg! Het is toch al over de hele wereld gelezen hoe competent jullie zijn...
De spoeling wordt steeds dunner hoor, zoveel al weer zwart en ook niet voor niets.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:01

Het is ongelooflijk dat een modoratorin van 18 jaar zo reageerde in het topic.
Zelf heb ik een onbeschofte pb van haar gehad, en het is echt niet weten wat op het topic aan de hand was, de relschoppers waren weer weg en het topic gaat weer.
Alleen begrijpen deze moderatoren werkelijk niet wat hard in discussie gaan is en treiteren.
De groep die dat deed zat voorheen op politiek en is nu erg vlijtig op Geit.
Vreemd wanneer een discussie werkelijk ergens over gaat dat de moderatoren er niets van begrijpen.
En met zulke bevooroordeelde lijstjes werken bewijst dat de censuur waar wij het met Bart over gehad hebben toen ze mij hier op bokt over verschillende schaduw accounts niet geloofde, maar wat de waarheid wel was.
En nu staan er minder meelopende gebruikers op een lijstje van lastig.
Sorry moderatoren maar lastig ben ik wanneer het om eerlijkheid gaat, en wanneer het over het echte rijden gaat, ik ben wars van commercie die schijnbaar altijd zijn zin krijgt.
Dit is weer de zoveelste keer dat niet de gebruikers over de schreef gaan maar de moderatoren door niet objectief te oordelen maar zeer subjectief, dat is jammer heel jammer zeker als voorbeeld voor de jeugd.
Hoop dat Bart eens herinnerd wat ik hem geschreven heb, en hoe ik hem gewaarschuwd heb, deze personen dwalen nog steeds op Bokt rond en willen heel graag bepaalde personen hier weg hebben, denkt u daar allemaal maar eens over na mijne dames en heren van het modoratoren team.

Ik wens u allen een wijze besluitvoering toe, en wanneer vragen ik sta daar open voor.

Shalom.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:03

Volgens mij is Neonlight geen 18 jaar en wat doet de leeftijd van een moderatorin (leuk woord trouwens :D ) er eigenlijk toe?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 07:12

Vjestagirl schreef:

Ik zie van jou ook regelmatig topics voorbij komen, waarvan ik denk, pffff waar maakt zij zich druk om? Ik kan me nog het topic over "huurmoordenaars gevraagd " herinneren :D
Ik heb genoemd topic van het begin af aan meegelezen en ik vond het vreemd wat er gebeurde.
Dus ik vind mijn topic relevanter voor bokt (het gaat tenslotte om een topic over dressuur) dan jouw vraag over huurmoordenaars. ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 07:19

Cayenne schreef:
Tja, persoonlijk interesseert het mij gewoon niet zo hoe mods achter de schermen met elkaar communiceren over gebruikers, tenzij er nu direct mensen worden uitgescholden en dingen oneerlijk worden geregeld, maar dat zie ik er niet aan af. Het lijkt me niet de bedoeling dat mods achter de schermen ieder woordje en zinnetje moeten afwegen omdat het bij evt openbaring misschien verkeerd kan worden opgevat door gebruikers. Het is sowieso ons pakkie-an niet. Dat er "iets nog steeds niet helemaal goed gaat achter de schermen" vind ik dus overdreven. Het is maar net een kwestie van hoe je een zinnetje leest en opvat. Om zoiets groots uit slechts 1 verkeerd geplaatst post op te maken en te concluderen lijkt me niet erg handig.

Het was inderdaad niet slim om meteen een post in een topic te plempen en niet eerst te checken of het de correcte post was die er moest komen te staan (of het goede topic), maar daar kan weer van geleerd worden :)

Laatste keer, want ik moet naar mijn werk.
Ik begrijp dat er achter de schermen gecommuniceerd wordt met elkaar, maar ik hoop toch niet dat er lijstjes bestaan van "lastige" gebruikers en dat deze gebruikers dan extra gevolgd worden met de bedoeling om tot een ban/bot te komen.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:22

Ik moet zeggen dat ik het allemaal niet zo schokkend vind. Wil hierbij ook zeggen dat ik er achter de schermen niet bij het topic kan.

Ik zie een lijstje met namen van bokkers die in de gaten gehouden moeten houden. Er zullen altijd zulke bokkers blijven bestaan. Geen complot lijkt me. Vooral handig voor de mods Ls het een topic van meerde pagina's is. En de quote over FS kan je denk ik op twee manieren zien. Er is net uitleg gegeven over de contex van de quote. De mods gingen dus niet naar fouten op zoek omdat het FS was, maar omdat er al het een en ander aan de hand was. No big deal.

En de visie groen tegen zwart die ik hier soms uit de berichten haal ken ik niet. Ik heb ook echt wel eens een OW gehad hoor, maar toch denk en merk ik dat mods ook mensen zijn. Ze beantwoorden vragen en proberen het forum in goede banen te leiden. Daar ben ik, toch wel blij mee hoor. Ik vind dat mods het forum juist leesbaar houden.

Ik was vooral verbaasd over de complot gedachtes van sommige mensen in dit topic. Het is en blijft gewoon een online forum. Als het goed is heb je er ook nog een leven buiten. Dat hoop ik tenminste. Als je het hier echt niet meer leuk vind, dan stop je toch gewoon met bokken. Ga lekker met je paard bezig of ga wat anders leuks doen.
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 27-04-11 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:22

Electra63 schreef:
Cayenne schreef:

Laatste keer, want ik moet naar mijn werk.
Ik begrijp dat er achter de schermen gecommuniceerd wordt met elkaar, maar ik hoop toch niet dat er lijstjes bestaan van "lastige" gebruikers en dat deze gebruikers dan extra gevolgd worden met de bedoeling om tot een ban/bot te komen.

Inderdaat....comunicatie heb ik niets op tegen....maar als ik mijn naam zie in een topic waar ik slechts 1X gereageerd heb geeft dat wel het idee dat ik extra in de gaten wordt gehouden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:31

Skygirl, de post is compleet uit zijn context omdat je de rest van het topic mist. Ik heb echt zelfreflectie, maar ik kan toch met de beste wil in de wereld niet zien waar het fout gaat in het topic achter de schermen. Het is geen compleet uitgeschreven post, ik zat op mijn werk en was het snel tussendoor aan het doen, maar door de opzet van het topic achter de schermen was dit ook niet nodig. Bovendien snappen mijn medemoderators precies wat ik bedoel.

Professor, de gemiddelde leeftijd van het moderatorteam is 31 jaar. Ik vind het prettig om te horen dat mijn leeftijd 18 geschat wordt, gezien mijn werkelijke leeftijd moet ik dit wel als een compliment op pakken.
Echter, als ik even terugkijk op een werksituatie, mijn directe leidinggevende is jonger dan ik. Als ik me niet aan de regels binnen het bedrijf houdt, dan zou hij me niet aan mogen spreken, omdat hij maar "een broekie" is?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:44

Ik zit me nu eigenlijk af te vragen wat sommige mensen in dit topic nog meer willen. Er is uitleg gegeven over het feit dat er een lijstje was en er is uitleg gegeven over de context van de quote. En wat nu?

Hebben jullie trouwens de 2 dienstmededelingen op FZ gezien over de nieuwe basis regels en de beleidswijzigingen 2011?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:59

Ik vraag me werkelijk af of de moderators wel weten waar ons topic over gaat. Ze pakken niet de relschoppers maar de mensen die informatie willen verstrekken. Er zijn zo ontzettend veel bokkers die baat gehad hebben bij dit topic DANKZIJ bepaalde mensen. Het gaat in dit topic over dressuur, PURE dressuur en niet over de kunstjes die zo veel mensen hier op bokt uitvoeren. Het wordt tijd dat mensen met paarden hun ogen gaan openen en zien wat ze met hun paarden doen en vanaf nu beginnen met leren, leren van de mensen die ons topic zo waardevol maken.
Jullie hebben pas 3/4 keer een opmerking geplaatst maar achter de schermen schijnbaar heel druk bezig met dit topic. Laat ons alle WETEN hoe jullie er over denken zodat we binnen de lijntjes kunnen blijven.
Dankzij bepaalde mensen in het topic ben ik geholpen en dankzij jullie zullen er maar weinig mensen zijn in de toekomst die geholpen kunnen worden.

Leven en laten leven zeggen ze soms wel eens.. iedereen kan wel zien dat dit topic waardevol is en om dit topic te sluiten of mensen eruit te bannen voor eeuwig en altijd is natuurlijk het domste wat er gedaan kan worden. Dit is een paarden forum waar mensen elkaar dingen kunnen leren en de mensen die wat te vertellen hebben worden eraf gedondenderd omdat ze waarschijnlijk meer weten dan dit mod team toe laat, dat zegt alleen maar veel over hoeveel jullie nog te leren hebben.

slimmerik, ga er maar niet vanuit dat daar alleen maar overlegd wordt. Het is ons alle heel duidelijk dat ze een aantal mensen van Bokt af willen schoppen en dat is iets waar ik niet tegen kan.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:07

Ik zit echt verbaasd naar jouw post te kijken marliez. Ik kijk ook wel eens in het topic, maar het gaat me echt te snel om alles te lezen. Ik ziezelf veel nuttige informatie. Erg leerzaam. Wat ik ook zie zijn enkele persoonlijke aanvallen en dat mag gewoon niet op bokt. Heel simpel. Daar wordt je op welke manier dan ook op aangesproken. Hierdoor is het ook ee topic om in de gaten te houden. Mensen willen in het heetst van de strijd nog wel eens te scherp uit de hoek komen. Het is nu eenmaal een topic waar dit soms gebeurd, dus is het een topic waar de mods scherp moeten zin en de boel in de gaten moeten houden. Doordat er veel mods zijn moet er overlegd worden, zodat er geen verwarring ontstaat. Dat doen ze dus in een topic achter de schermen. Ik zie het probleem er niet van.

Zoalng jij binnen de boktregels blijft gaat het prima. Natuur ik is er een grisj gebied. Dat zal er altijd blijven. Tel gewoon een keer tot tien of sluit bokt even af als je denkt dat je te heftig gaat reageren.

Het is dus niet zo dat mods mensen van bokt af willen schoppen. Vind ik een erg vreemde gedachte. Alleen spammers en mensen die zich structureel niet aan de regels houden horen hier niet thuis.

Edit: wat foutjes eruit gehaald. Dank autocorrect