Het woord n-euken....fietsen? waarom censuur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:34

Jolliegirl schreef:
[
[Dan zeg ik : Ik heb seks gehad.
Want dan weet de dokter genoeg. Maar dat zou dan een stukje schaamte zijn denk ik.
Weet het niet, geen ervaring mee gelukkig.

Dus als je dat dan zegt, dan weet je dus ergens wel dat neuken niet zo normaal is om te gebruiken als je hier roept?

Hhilde

Re: Het woord n-euken....fietsen? waarom censuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:35

Nee, je weet dat mensen er problemen mee hebben. Wat de een normaal vindt, is het voor de ander niet. Puur rekening houden met.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 22:36

chevax schreef:
Even een algemene opmerking: het is helemaal niet nodig om in dit topic iemands familie-situatie te bespreken of iemand persoonlijk aan te vallen. Kan hier rekening mee worden gehouden?

Ik denk niet dat de dingen aanvallend zijn bedoeld.
Ik had mij gewoon niet helemaal volledig verwoord.

Ik kan met mijn ouders overal over praten... weet ik 100% zeker.

Maar ik doe het niet. Dit soort dingen bespreek ik wel met mijn vrienden, en niet met mn ouders... ;)
Hun gaat het niets aan wat ik in mijn priveleven doe.
Enige wat ik ze zal vertellen is wanneer ik zwanger ben... ;)

En dat heeft zo z'n redenen die er verder niet toe doen.
Dus vandaar.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:36

XmissdaphX schreef:
Ik vind persoonlijk n euken beter klinken dan scharen,batsen, ketsen en ga zo maar door hoor :')

Ik zal wel ontzettend oud en fossiel zijn :+ , maar wat is er mis met "vrijen" ipv de benamingen hierboven? Ik voel me inmiddels net zo'n mummie in dit topic... :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 22:37

stef schreef:
Jolliegirl schreef:
[
Want dan weet de dokter genoeg. Maar dat zou dan een stukje schaamte zijn denk ik.

Dus als je dat dan zegt, dan weet je dus ergens wel dat neuken niet zo normaal is om te gebruiken als je hier roept?

Ik zeg toch ook niet dat je het in alle situaties maar te pas en te onpas moet roepen???

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:37

chevax schreef:
XmissdaphX schreef:
Ik vind persoonlijk n euken beter klinken dan scharen,batsen, ketsen en ga zo maar door hoor :')

Ik zal wel ontzettend oud en fossiel zijn :+ , maar wat is er mis met "vrijen" ipv de benamingen hierboven? Ik voel me inmiddels net zo'n mummie in dit topic... :D

:(:)

Join the club hoor ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:37

chevax schreef:
Even een algemene opmerking: het is helemaal niet nodig om in dit topic iemands familie-situatie te bespreken of iemand persoonlijk aan te vallen. Kan hier rekening mee worden gehouden?

Mag ik even op jou inhaken? Ik begrijp namelijk heel goed wat Slimmerik en Stef bedoelen en dat is zeer zeker niet aanvallend en persoonlijk bedoeld. Wellicht leeftijdsgebonden... ;)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:38

chevax schreef:

Vrijen klinkt zo ouderwets _O- Mijn ouders zeggen altijd 'knuffelen', -O-

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:38

Hhilde schreef:
chevax schreef:

Vrijen klinkt zo ouderwets _O- Mijn ouders zeggen altijd 'knuffelen', -O-

Ken iemand die dat ook zegt, een stukje jonger dan jouw ouders en dat vind ik dan ook weer geen uitdrukking, knuffelen :n Maar het is wel subtiel omschreven, dat wel.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:39

slimmerik schreef:
Jolliegirl schreef:
Mijn ouders gebruiken het woord niet. Dus over mn opvoeding hoef je geen woorden vuil te maken. :)
Sterker nog, met mijn ouders praat ik niet over dit soort dingen. Die hebben er dus geen bal mee te maken.

Waarom niet?

Misschien dan eerst eens "normaal" proberen te krijgen dat zij dat woord gaan gebruiken? Waarom praat je er niet over met je ouders? Vind je het in je achterhoofd toch een woord wat not-done is?

Vraag me toch af waarom je het woord niet gebruikt thuis..... en je van bokt het kinderachtig vindt om het te censureren. Dat je ouders het censureren vind je wel normaal?

En uit je "verklaring" blijkt iig dat met je opvoeding niks mis is (zoverre dus ;) )

ik wil het überhaupt met mijn ouders niet over seks, neuken, batsen, ketsen, vrijen, liefde bedrijven, gemeenschap hebben :+ Maakt niet uit welk woord zij of ik ervoor gebruiken :P

vrijen vind ik niet hetzelfde als neuken. Vrijen vind ik zoenen en knuffelen maar zonder penetratie. Gemeenschap is zo technisch en seks is enorm algemeen (orale seks is ook seks maar geen neuken) Neuken is meteen duidelkijk de rest vind ik gewoon ánders

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:40

Jolliegirl schreef:
Ik praat er niet over met ze, vandaar dat ze het niet gebruiken.
IK hoor ze het nooit zeggen want IK praat niet over dat soort dingen met hun... ;)

Je vat het totaal verkeerd op Slimmerik.

Okee, bedoel het ook niet als aanval maar het komt dan dus denk ik toch aan op de generatiekloof.
Snap dus dat jullie thuis net nooit over sex hebben. Kan ook gebeuren natuurlijk.

Maar bij het woord vrijen denk ik toch meer dat je het doet om dat je de jongen leuk vind of er verliefd op bent.
Bij n euken heb ik meer het gevoel van "van bil gaan" om de sex en nergens anders om. Dus idd platvloers.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:40

Er is niks met "vrijen" hoor ;)
Alleen ik denk dat mijn generatie(deze is trouwens niet banketstaaf bedoelt hoor :') ) Vrijen niet zo snel gebruikt...
Als ik met mijn vrienden onderling ben is het nooit vrijen maar gewoon n euken..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 22:40

Qimm schreef:
vrijen vind ik niet hetzelfde als neuken. Vrijen vind ik zoenen en knuffelen maar zonder penetratie. Gemeenschap is zo technisch en seks is enorm algemeen (orale seks is ook seks maar geen neuken) Neuken is meteen duidelkijk de rest vind ik gewoon ánders

Zow, jij hebt een duidelijke onderbouwing!!!
_/-\o_

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:41

Leonoor schreef:
Ken iemand die dat ook zegt, een stukje jonger dan jouw ouders en dat vind ik dan ook weer geen uitdrukking, knuffelen :n Maar het is wel subtiel omschreven, dat wel.

Nou, inderdaad! Wel een beetje té subtiel. Zeg dan gewoon 'geslachtsgemeenschap', als je het al zo'n moeilijk onderwerp vindt of zo.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:42

Qimm schreef:

Heel mooi verwoord ;) _/-\o_

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:42

slimmerik schreef:
Jolliegirl schreef:
Mijn ouders gebruiken het woord niet. Dus over mn opvoeding hoef je geen woorden vuil te maken. :)
Sterker nog, met mijn ouders praat ik niet over dit soort dingen. Die hebben er dus geen bal mee te maken.

Waarom niet?

Misschien dan eerst eens "normaal" proberen te krijgen dat zij dat woord gaan gebruiken? Waarom praat je er niet over met je ouders? Vind je het in je achterhoofd toch een woord wat not-done is?

Vraag me toch af waarom je het woord niet gebruikt thuis..... en je van bokt het kinderachtig vindt om het te censureren. Dat je ouders het censureren vind je wel normaal?

En uit je "verklaring" blijkt iig dat met je opvoeding niks mis is (zoverre dus ;) )

jee zeg wat praat jij raar tegen iemand anders, is me al vaker opgevallen in topics. Ik heb het met mijn ouders ook niet over die dingen, dus waarom zou jolliegirl het daar wel over moeten hebben met haar ouders?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 22:46

Tevens noem ik het ook nergens kinderachtig geloof ik....... :)
Ik snap de censuur wel.. maar sommige woorden, dan denk ik... tsja, waarom verander je dat in hemelsnaam naar Fietsen.......

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:48

ik vins het overigens een hilarische censuur :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:49

Jolliegirl schreef:
Tevens noem ik het ook nergens kinderachtig geloof ik....... :)
Ik snap de censuur wel.. maar sommige woorden, dan denk ik... tsja, waarom verander je dat in hemelsnaam naar Fietsen.......

Ik legde dat gniffel poppetje een beetje zo uit in je OP. Tja het woord "fietsen" kan ik nog begrijpen.... maar "banketstaaf" b.v. daar heb ik wel mijn bedenkingen bij. Maar inmiddels ingeburgerde boktbegrippen denk ik zo. Als ze die woorden veranderen raakt heel bokt van slag :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 22:51

Die was niet zo bedoeld... die gebruik ik vaker.. beetje betekenis : ehmm ik weet het niet helemaal hoor.... :=

Oh sommige begrippen zijn zo ingeburgerd whahaha :+

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:55

Ik vind de censuur niet erg, het staat meestal wel grappig, zoals banketstaaf en prutsmuts.
Dat zijn echte 'bokt' woorden geworden.
Waarschijnlijk zal iedereen die censuur woorden missen als ze er niet meer zijn.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:59

Hmmm.. even een reactie op hierboven. Ik gebruik (als ik het woord al gebruik) ook vrijen. N euken vind ik zo... grof of vreemd klinken op een een of andere manier.

Daarnaast wil ik wel zeggen dat mijn zusje 9 jaar is en al seksuele voorlichting krijgt op school. Haar school is dan wel extreem vroeg, maar ze weten dondersgoed wat alles is! Vergis je daar niet in!
En jonger dan 9 zitten toch niet heel veel mensen op bokt of wat?!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:01

stef schreef:
Jolliegirl schreef:
[

Dus als je dat dan zegt, dan weet je dus ergens wel dat fietsen niet zo normaal is om te gebruiken als je hier roept?

_/-\o_

EDIT: Ik was nog niet klaar om te versturen :+
Maar inderdaad, neuken klinkt grof, plat, goedkoop en onfatsoenlijk. En dat zal het soms vast ook zijn, maar evenmin als je dat met de dokter deelt, hoef je dat met de hele wereld te delen. ;)
Laatst bijgewerkt door Mavelle op 30-03-11 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 23:04

Zoals ik al aangaf : het hangt van de situatie af wanneer je het woord neuken gebruikt. :)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:09

Ik vind nëuken ook redelijk grof hoor. Ik zal nooit tegen m'n ouder bijvoorbeeld "ik heb genëukt" zeggen... Dan eerder dat ik seks heb gehad of zo.

Daarentegen vind ik lül gecensureerd irritant vanwege lüllig ;)

Ik zou het wel handiger vinden als nëuken bijvoorbeeld vrijen wordt (of iig iets gerelateerder), maar idd, dan worden sommige dingen weer uit z'n verband gerukt :D (ja, gerukt mag wel weer haha) ;)