afbranden van jonge gebruikers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: afbranden van jonge gebruikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:17

Klopt Stef. :) Iedereen mag zelf kiezen wat ie wil, toch?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 17:18

Vind ik wel, maar vind een grote groep op BB niet. Als ik op marktplaats een leuk nestje puppies zie waar ik wil gaan kijken, dan is dat MIJN zaak, niet die van bokt

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:38

Klopt!
Maar ja... dat is dus precies het hele probleem. Mensen denken vaak dat discussiëren gelijk is aan "Net zo lang doordrammen tot de ander mijn mening ook heeft". _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 14:58

stef schreef:
Vind ik wel, maar vind een grote groep op BB niet. Als ik op marktplaats een leuk nestje puppies zie waar ik wil gaan kijken, dan is dat MIJN zaak, niet die van bokt

Zeker, maar als jij het op bokt plaatst, kun je wel een reactie verwachten, toch? En ik denk dat je ook een reactie wilt, anders plaats je het niet.

Volgens mij val ik op dat punt nogal mee, dacht ik, en als het overduidelijk kruisingen zijn, die 100 euro per pup kosten, vind ik het nog iets anders als wanneer het honden zijn die verdraaid veel lijken op rashonden, maar zonder stamboom en een pak goedkoper (ipv E800 kosten ze E500), daar waarschuw ik dan wel voor, want de kans is aanwezig dat je op die manier de broodfok sponsort, en dat zou ik heel jammer vinden.......
Waar ik vooral tegen ageer, zijn de toch-niet-zo-oepsnestjes, en dan vooral de geplande niet-zo-oepsnestjes. Dat kun je iemand nog uit het hoofd praten namelijk. Ik vind dat je door een stamboomloze teef te laten dekken door een willekeurige reu, een onverantwoord risico neemt met de gezondheid van de teef (hondenbevallingen zijn niet risicoloos) en met die van de puppen, er is namelijk onmogelijk na te gaan wat voor erfelijke afwijkingen er in de lijnen van de ouderdieren zitten, en ik heb helaas een aantal keer moeten meemaken, dat daardoor heel zielige, zieke puppen op de wereld gezet worden. Veel dingen komen er pas rond een jaar uit, en het is toch altijd een bron van verdriet voor de eigenaren, en voor de puppen gewoon heel erg sneu.
Een kruising kopen moet je zelf weten. Een hond die erg veel lijkt op een rashond maar geen stamboom heeft, nooit kopen (wel uit een asiel, dat is anders wat uiteraard). Teef zonder stamboom niet laten dekken. Er lopen zat echte oepshonden rond, en die zijn heus grappig.
En ik dacht niet dat ik dramde. In de specifieke discussietopics ga ik er wel op door, maar in de fototopics heb je dacht ik geen last van mij.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 15:45

Hoe je het ook wend of keert, gezeik krijg je :j

Als ik helemaal blij een topic open dat mijn jackrussel door een stabij is gedekt en dat ik zo uit kijk naar de puppies, dan verwacht ik leuke reacties, en geen preken van hoe stom ik wel niet bezig ben.

Yamcha schreef:
Een kruising kopen moet je zelf weten. Een hond die erg veel lijkt op een rashond maar geen stamboom heeft, nooit kopen (wel uit een asiel, dat is anders wat uiteraard). Teef zonder stamboom niet laten dekken. Er lopen zat echte oepshonden rond, en die zijn heus grappig

En dit bedoel ik dus.... Jij bepaald niet wat een ander koopt of wat een ander dekt. En ze zijn "heus grappig" ? Komt nogal minderwaardig over.
Als ik mijn bordeaux dog zonder stamboom wil dekken met wat dan ook, dan is dat mijn zaak, niet de jouwe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 16:46

Dat is dan hoe jij het opvat, zegt meer over jou dan over mij hoor :) Ik vind er niks minderwaardigs aan.

Bovendien is het een advies, ik raad je aan om nooit een rashond zonder stamboom te kopen. Ik bepaal niet wat jij koopt idd, maar het staat mij vrij om er een mening over te hebben, en er is hier ook zoiets als vrijheid van meningsuiting, of die mening je nu bevalt of niet. Als je alleen leuke reacties wilt, moet je misschien niet op een forum als Bokt gaan posten, er zal altijd wel íemand zijn namelijk die een reactie geeft die jij niet leuk vindt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 16:55

Staat jou inderdaad vrij om je mening te geven, maar als iemand niet om advies vraagt, waarom dan advies geven?

Als een jonge meid heerlijk is wezen buiten rijden met dr pony, en daar zijn harstikke leuke foto's van die ze graag wil laten zien, alleen heeft ze wel sportschoenen aan... Moet je haar daar dan op wijzen? Neuh....
Maakt ze een rijtechnisch topic en geeft ze aan advies te willen, dan zou je het kunnen overwegen.
Maar dat is denk ik ook weer een beetje een probleem van bokt... Men moet altijd maar advies geven, ook al wordt daar niet om gevraagt.

Wat is er nou mis met gewoon leuk je verhaal kwijt te kunnen, zonder dat je op advies zit te wachten?

Vrijheid van meningsuiting houdt in dat je altijd je mening mág geven, maar dat betekend niet dat je altijd je mening móet geven.

Zo ben ik zelf bijvoorbeeld geen voorstander van honden uit het buitenland halen (kneusjes), moet ik dan in elk topic wat daar over gaat maar mijn mening laten gelden?

Chantaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 17:01

Ik ben het met stef eens,
en als je je mening wilt geven, vind ik dat je beter gewoon kan zeggen; leuk, ben benieuwd (of gewoon een ander leuk verhaaltje) en dan als vraag stellen: laat je hem met een reden dekken door een hond zonder stamboekpapieren? of iets in die richting.

Mijn mening

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 17:04

stef schreef:
Staat jou inderdaad vrij om je mening te geven, maar als iemand niet om advies vraagt, waarom dan advies geven?

Als een jonge meid heerlijk is wezen buiten rijden met dr pony, en daar zijn harstikke leuke foto's van die ze graag wil laten zien, alleen heeft ze wel sportschoenen aan... Moet je haar daar dan op wijzen? Neuh....
Maakt ze een rijtechnisch topic en geeft ze aan advies te willen, dan zou je het kunnen overwegen.
Maar dat is denk ik ook weer een beetje een probleem van bokt... Men moet altijd maar advies geven, ook al wordt daar niet om gevraagt.

Wat is er nou mis met gewoon leuk je verhaal kwijt te kunnen, zonder dat je op advies zit te wachten?

Vrijheid van meningsuiting houdt in dat je altijd je mening mág geven, maar dat betekend niet dat je altijd je mening móet geven.

Zo ben ik zelf bijvoorbeeld geen voorstander van honden uit het buitenland halen (kneusjes), moet ik dan in elk topic wat daar over gaat maar mijn mening laten gelden?

Daar heb je wel een punt idd. Hm, zal er een over nadenken......

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 17:25

De fokdiscussie moest geloof ik wel ergens anders heen. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 17:45

?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:39

Nemurin bedoelt waarschijnlijk dat de discussie die de afgelopen pagina gevoerd is eigenlijk in het topic van BB zou moeten, maar ik ben al heel blij om te zien dat er zo'n prettige discussie wordt gevoerd en dat er opengestaan wordt voor elkaars mening en bijbehorende argumenten, helemaal top!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:46

Nou ja ik deed er zelf ook aan mee natuurlijk dus ben wel een hypocriet weer. _O-
Ik vind ook dat het hier erg goed gaat, al helemaal voor Bokt standaarden! Ging het maar vaker zo. :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:07

Ik vind dit zelf vanaf het begin af aan al een heel fijn topic. Als je alleen al ziet wat er door inzet van een paar mensen is gebeurd met een topic wat eigenlijk ontspoorde en een jonge gebruiker er de dupe van werd. Het is nu een heel fijn topic geworden, en jullie mogen echt weten dat ik gewoon kippenvel krijg van zo'n fijne actie van jullie.

Wat betreft de discussie die hier aangehaald worden, Stef heeft daar zeker een punt. Weten jullie ook dat dat nu net de reden is waarom herhalingen op RT-HAW niet meer mogen? Voorheen werd bijna ieder topic daar een soort van reltopic, omdat dingen keer op keer gezegd werden en de visie van de gebruikers was "we rammen het er maar in, en hoe vaker het we zeggen, hoe beter".
Nu krijgen we wel veel klachten over die regels van RT-HAW (en daar zijn veel topics over geweest, en is niet iets waar we hier over moeten discussiëren), maar 1 doel is wel bereikt, door deze regel zijn er geen reltopics meer daar.
En, maar dat is iets waar vaak niet aan gedacht wordt, als iets 1 keer gezegd wordt, dan wordt het gelezen door een TS, en over nagedacht. Als iets 5 keer gezegd wordt al minder, als iets 10 keer gezegd wordt is de sfeer meestal al verpest en heeft de TS geen zin meer om het in zich op te laten nemen en gaat zich juist ertegen afzetten. Herhaling en discussie daarover heeft meestal juist het tegengestelde effect, en je bereikt het doel helemaal niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:15

Ik vind het ook geen vervelend topic.
Overigens is dat wel de reden dat ik onderbouw wat ik zeg, zomaar iets in het luchtledige roepen heeft geen nut. Maar Stef heeft wel gelijk hoor, 't hoeft ook niet altijd en overal, en ook geen 80 keer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 15:37

Ach, je ziet het ongetwijfeld op elk subforum wel terug. Op AR-ITP krijgen minder ervaren users ook vaak de wind van voren omdat ze bijv geen zweep in de hand hebben.... tja...

Ze hebben gelijk dat met zweep mennen veiliger is en handiger is, maar om er nou een compleet drama van te maken.... Hier ook vaak dezelfde persoon die "preekt", en die persoon heeft in basis absoluut gelijk :j alleen ik vraag me wel af hoeveel het toevoegt bij iemand die gewoon leuk wat foto's wil laten zien

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:49

He? Dit topic effect gehad al? HIER?
Neeeee dat kan toch niet? :=

Nee na 80x registreert het bij mij ook veel minder.

Ik doe nu een mencursus en inderdaad wordt gezegd dat met zweep mennen veiliger en handiger is, maar we hebben op mijn vrijwilligerswerk een pony die je niet op druk moet rijden. En de zweep telt ook als druk.
Als je hem onder druk zet gaat ie op hol want hij is door zijn vorige baasjes verpest. En hij is pas bijna 6. :(:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:06

Het is echt waar Nemurin. :j Ook op bokt is het mogelijk, het bewijs is geleverd. :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:07

Ik ben overtuigd. :j

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:47

ik ben het zo eens met dit topic!!!!