Kritiek op team nieuwe reden voor een ban?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:25

Billyjb schreef:
Het schijnt in Libië ook redelijk te werken, dictatuur

Hier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:26

Mas schreef:
Femke schreef:
(waarschijnlijk krampachtig om te zorgen dat ongelijke behandeling niet aan het licht komt)

Dit vind ik dus ook weer zo'n voorbeeld van een uitspraak die nergens op gebaseerd is en alleen maar voor een nare sfeer zorgt...

Waarom zou mijn opmerking nergens op gebaseerd zijn? Waar baseer jíj die conclusie op?

Mijn opmerking is wel degelijk ergens op gebaseerd. Namelijk op het feit dat ik geen enkele reden zou kunnen bedenken om zo krampachtig alles geheim te houden.

- Betrokkene personen krijgen er geen bericht over
- Als je er zelfs maar over spréékt zitten er óók al gevolgen aan
- Een besluit is besloten, als je als bokker daar iets over wil zeggen, kun je met de beste argumenten ter wereld aan komen (en misschien zelfs volledig gelijk hebben!) maar er wordt niet naar geluisterd.
- Dan stap je vervolgens naar de bezwarencommissie, die in het leven is geroepen om toch problemen op te lossen. En dan krijg je (na een paar weken wachten) te horen dat ze het niet in behandeling nemen.

Gevolg: frustratie, onrecht bij de bokker.
Het slachtoffer heeft geen idee waar hij aan toe is. Is de pestkop aangepakt, of komt ie er gewoon vanaf?

En ik zie overal om me heen gebeuren dat mensen geen gelijke behandeling krijgen.

Ik heb dus wel degelijk een basis om zo'n opmerking te maken.
Want ik zou me werkelijk niet 1 reden kunnen bedenken waarom al die geheimzinnigheid zo strikt noodzakelijk.
En waarom ze zo heftig met OW's en bans smijten op 't moment dat iemand (die zoals hierboven al beschreven nergens z'n verhaal kwijt kan op de officiële manier) er toch nog iets over wil zeggen.

Er is een gevoel van onmacht bij mensen die onterecht een sanctie hebben gekregen.
Er is een gevoel van onrecht bij de mensen die niet te horen krijgen of hun pestkop wel of niet is aangepakt.
Er is een gevoel van onopgehelderde kwesties bij de overige deelnemers in het betreffende topic.
En ruzies worden alleen maar groter, omdat de partijen in die ruzie niet de indruk hebben dat er serieus naar gekeken wordt of op ingegrepen wordt.

Het brengt dus niets goeds. En wel heel veel problemen.

Misschien herken je dat "gevoel" niet bij jezelf. Maar ik kan je verzekeren dat er honderden, misschien zelfs duizenden leden zijn die zich wél zo voelen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:27

Volgens mij wordt er juist niet gekeken naar het type persoon dus een vrouw van 35 die al meer dan 8 jaar lid is en meer dan 10000 posten heeft of een ander type

Iemand die vaker post komt automatisch vaker in aanmerking.
Toch zou er rekening gehouden moeten worden waarom iemand lelijk doet.

Ik weet nog goed paar jaar terug dat ik zo baalde van mijn pony ik stortte mijn hart uit in een HK-topic tevens was er een discussieforum over je paard een dag laten stil staan. Iemand vond het zo leuk om al mijn problemen in de HK-topic te kopieeren en in dat discussieforum te posten. Die persoon heeft niet eens een OW gehad terwijl het niet mag Quoten van iemand anders om een rel uit te lokken. Lang verhaal ik kreeg een OW en de gene die de posten liep te Quote niks en als het een post was op een pagina maar nee stuk of 8 over meerder pagina's en dat is zo fout van bokt..ik reageer lelijk omdat ik zie dat zij mijn posten gebruik maar dat mag niet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:27

chevax schreef:
Dat kan ik me best voorstellen; als je het gevoel hebt niet gehoord te worden, zal dat zeker niet prettig zijn. Kun jij je het andersom ook voorstellen, dus dat je als mod telkens probeert iets uit te leggen, maar dat er toch wordt doorgegaan dat dat ook niet prettig is? Want dan draait het uit op een sanctie, terwijl je die als mod ook helemaal liever niet oplegt.

Dat kan ik me voorstellen. Wat ik me dan weer niet kan voorstellen is dat er sancties opgelegd gaan worden, dat is dus monddood maken. Je mag het oneens zijn met het team, tot op zekere hoogte. Ga je hier te ver op door, wordt je de mond gesnoerd. Zo zie ik het ook trouwens. Het team doet alsof ze overal voor open staat en overal over nadenkt, maar ik geloof daar ook maar weinig van. Ik denk echt dat het team een bepaalde manier van denken heeft, die ze ook echt niet gaat veranderen voor de gebruikers hier. Die macht heeft het team en die macht gebruikt ze.

slimmerik schreef:
Ik zie bokt toch nog steeds als een huis waar het beheer het voor het zeggen heeft en de gebruikers "gast" zijn. Als je je niet volgens hun regels gedraagt hebben zij het recht je de deur te wijzen .... al dan niet voor langere tijd.

Ik vind het dan ook super dat ze regelmatig vragen of je het naar je zin hebt en of je het soms anders zou willen hebben. Zij bekijken dan of zij dat naar jouw wensen aan kunnen passen. Soms lukt dat en soms niet. Dan moet je bij jezelf de afweging maken of je nog wel daar op visite wilt als het jou absoluut niet aanstaat. Constant binnen komen en schreeuwen dat je de gastheer en personeel idioten vindt is natuurlijk op den duur storend en bedreft behoorlijk de stemming bij de rest van de visite die het er prima hebben.

Ik zou dan een huisje verder gaan.... internet is zó ontzettend groot. Er is vast en zeker wel wat te vinden wat wèl bij je eisen past. Met zo'n groot ledenbestand kun je het nooit iedereen naar het zin maken. Je probeert zoveel mogelijk te schipperen. Precies wat boktbeheer en team doen dus.

Waar wel eens de fout gemaakt wordt is dat men vindt dat bokt een democratie is.... dat is het niet. En kàn ook niet. De gastheer is gewoon de baas over zijn huis.

Prima dat jij het zo ziet, maar héél veel gebruikers zien dit dus anders en die wil je toch wel tevreden houden, lijkt mij.

Mas schreef:
Ik vind het totaal onbelangrijk om te weten of iemand al dan niet een sanctie heeft gekregen. Ik

Jij vindt het misschien niet belangrijk, maar anderen wel. En dan vooral de reden waarom iemand geband wordt, want dat kan ons allemaal treffen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:35

Femke schreef:
Waarom zou mijn opmerking nergens op gebaseerd zijn? Waar baseer jíj die conclusie op?

Mijn opmerking is wel degelijk ergens op gebaseerd. Namelijk op het feit dat ik geen enkele reden zou kunnen bedenken om zo krampachtig alles geheim te houden.

Dat jij geen andere reden kan bedenken vind ik niet zo'n sterke onderbouwing ;)
En waar ik mijn conclusie op baseer... Ik ben zelf bijna anderhalf jaar groen geweest en ik weet dat er geen waanzinnige complotten en projecten achter de schermen spelen om bepaalde bokkers er uit te werken. Ik vind het telkens weer verbazend om te lezen dat er gedacht wordt dat er grote geheimen zijn achter de schermen en dat moderators groene machtswellustelingen zijn die als doel hebben iedereen die ze niet aan staat van de site te kicken.

Het is simpel zat: er speelt een relletje, mods bespreken of en op welke manier er regels zijn overtreden en welke sanctie daar eventueel aan vast zit. Daarbij wordt rekening gehouden met iemand zijn eerdere sancties. That's it, zo geheimzinnig is het allemaal echt niet.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:37

Mas schreef:
Femke schreef:

Dat jij geen andere reden kan bedenken vind ik niet zo'n sterke onderbouwing ;)
En waar ik mijn conclusie op baseer... Ik ben zelf bijna anderhalf jaar groen geweest en ik weet dat er geen waanzinnige complotten en projecten achter de schermen spelen om bepaalde bokkers er uit te werken. Ik vind het telkens weer verbazend om te lezen dat er gedacht wordt dat er grote geheimen zijn achter de schermen en dat moderators groene machtswellustelingen zijn die als doel hebben iedereen die ze niet aan staat van de site te kicken.

Het is simpel zat: er speelt een relletje, mods bespreken of en op welke manier er regels zijn overtreden en welke sanctie daar eventueel aan vast zit. Daarbij wordt rekening gehouden met iemand zijn eerdere sancties. That's it, zo geheimzinnig is het allemaal echt niet.

:= := vind je omdat jij anderhalf jaar geroen bent geweest kan je het niet maken om hier de waarheid vertellen wat er achter de schermen gebeurd maar vele bokkers kennen het verhaal van Rk en zuiver is die niet

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:37

chevax schreef:
Nikki, er is niet gezegd dat gastheer en personeel idioten zijn, maar het gaat af en toe een stapje verder richting het team: de mods en het beheer zijn corrupt, niet kundig, partijdig, schoften en ga zo maar door. Er wordt niet gezegd dat iemand moet oprotten, maar het lijkt me een logische gevolgtrekking: als je het ergens zo ontzettend niet naar je zin hebt en je wordt er steevast slecht behandeld , dan is het niet meer dan logisch dat je ergens gaat kijken, toch?

Ik ga in op de vergelijking die wordt gemaakt.
Het ligt er aan hoe professioneel je wil zijn als organisatie. Als je elke vorm van kritiek defensief benaderd kom je er niet uit. Ik moet zeggen dat ik als regelmatige gebruiker ook wel dingen lees en constateer die ik vrij dubieus vind. Als ik zie hoe er op dingen wordt gereageerd, maakt me dat niet echt hoopvol.
Wat betreft het oprotten, ik zeg het wat krachtiger, maar daar komt het gewoon op neer. Dat je het verpakt als ergens anders gaan kijken klinkt leuk, maar het komt op hetzelfde neer. En wat je vergeet is dat sommige mensen wel degelijk terechte kritiek hebben en ook zinnige aanbevelingen kunnen geven en dat je die dan ook kwijtraakt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:40

tita schreef:
:= := vind je omdat jij anderhalf jaar geroen bent geweest kan je het niet maken om hier de waarheid vertellen wat er achter de schermen gebeurd maar vele bokkers kennen het verhaal van Rk en zuiver is die niet

Prima, iedereen gelooft wat ie wil geloven, maar al die achterdocht is nergens voor nodig.
Wat betreft RK dat was voor mijn modtijd, maar ook daar ben ik er van overtuigd dat het team overtuigend bewijs had dat daar iets flink mis was en gegronde reden had om haar te bannen. Verder denk ik niet dat het nut heeft om die zaak weer uit het slop te trekken...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:41

Kritiek hebben mag overigens wel degelijk, ik heb ook kritiek, maar nog steeds geen OW, zou ook erg verbaasd zijn als ik die zou krijgen, maar dat terzijde.
Wat mij echter blijft frusteren is dat ik het gevoel nog steeds heb dat er ontzettend weinig met de kritiek gedaan wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:43

@Mas: dat is nog steeds geen uitleg waarom het wél allemaal zo geheimzinnig moet.... :Y)

En ja.. mijn persoonlijke ervaring is helaas dat bepaalde personen álles kunnen doen wat ze willen.
Terwijl anderen voor vrijwel niets al een OW krijgen.

Dat niet alleen, soms worden er voor bepaalde personen zelfs terplekke door mods regels verzonnen om te zorgen dat ze een sanctie op kunnen leggen.
Ik spreek helaas uit eigen ervaring, dus zeg niet dat het niet zo is.... ;)

En die nieuwe onzichtbare regels zijn op dit moment nog steeds van kracht.
Daar wordt ook actief op gemodereerd.

Sorry, dat wekt, in combinatie met een nogal krampachtige geslotenheid achter de schermen nou eenmaal tot bepaalde vermoedens ;)
Als het team niet wil dat er gespeculeerd wordt, dan moeten ze zorgen voor wat meer transparantie. Daar lossen ze het in 1 klap mee op.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-02-11 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Re: Kritiek op team nieuwe reden voor een ban?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:44

Femke: nu vind ik je zelf ook wat geheimzinnig en krampachtig over komen ;)
Welke geheimzinnige onzichtbare regel bedoel je dan?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:45

stef schreef:
Kritiek hebben mag overigens wel degelijk, ik heb ook kritiek, maar nog steeds geen OW, zou ook erg verbaasd zijn als ik die zou krijgen, maar dat terzijde.
Wat mij echter blijft frusteren is dat ik het gevoel nog steeds heb dat er ontzettend weinig met de kritiek gedaan wordt

Dat komt vast en zeker dat je het gewoon binnen de regels houdt. Je blijft altijd netjes (wat ik er tenminste van meekrijg :D ) En dat er weinig mee gedaan wordt? Er zijn wat nieuwe dingen ingevoerd maar volgens mij zijn ze er nog niet klaar mee. Hoop dat ze een topic openen met b.v. "de gevolgen van de rondetafelsessie". Dan wordt het wat tastbaarder allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:46

@Mas
Weetje, dat is nou het leuke...
DAT MAG IK NIET BESPREKEN.....
Snap je... Want bespreken van dat soort dingen levert als sanctie een OW op.

Zie je hoe dat werkt? ;)

Als je nou nog steeds in 't groen stond (en daarmee dus een poging deed om er wat mee te doen), dan had ik het je via pb kunnen uitleggen... Maar helaas... Die mogelijkheid is er niet. En de mods die nu wel groen zijn, staan niet open om het te bespreken. Been there, done that.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:50

slimmerik schreef:
[ Je blijft altijd netjes (wat ik er tenminste van meekrijg :D )

Ja... zelfs als iemand me het bloed onder mn nagels vandaan haalt door met ongefundeerde uitspraken te gaan gooien... Echter, als je daar dan op temt (en ik tem zelden inhoudelijk) dan kunnen ze niks zeggen. Wat ik op zich wel begrijp, maar voor mij blijft het dan maar gissen of de stoker aangepakt wordt ja of nee

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:53

Zo was ik het een poosje terug eens met een mede bokster en daar kreeg ik dus een OW voor....puur omdat ik het met haar eens was!

Maar laten we de koe eens bij de horens vatten.
Is het misschien niet toevallig ook zo dat bokkers die ook op PP komen om het minste en geringste een OW krijgen?
Dat men deze leden liever kwijt wil?
Want echt...die indruk krijg ik heel sterk en ik niet alleen.
Dat zou net zoiets zijn dat als je bij de Aldi je boodschappen gaat doen, je niet meer welkom bent bij AH.
Dit is namelijk iets wat meerdere opvalt en hoop dan ook dat hier een eerlijk antwoord op komt.
Ik hoop niet dat deze post wederom OW waardig is want het is een open en eerlijke vraag.
Laatst bijgewerkt door Onassa op 24-02-11 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:53

stef schreef:

ik kan me herinneren dat Pucknew het over jou had....dat er iets onrechtvaardig aan de hand was en dat dat te maken had met jou....dus dat jij geen OW hebt, dat verbaasd mij niks maar deze post zorgt IMO wel voor soort van bevestiging

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:54

Femke schreef:
@Mas
Weetje, dat is nou het leuke...
DAT MAG IK NIET BESPREKEN.....
Snap je... Want bespreken van dat soort dingen levert als sanctie een OW op.

Zie je hoe dat werkt? ;)

Als je nou nog steeds in 't groen stond (en daarmee dus een poging deed om er wat mee te doen), dan had ik het je via pb kunnen uitleggen... Maar helaas... Die mogelijkheid is er niet. En de mods die nu wel groen zijn, staan niet open om het te bespreken. Been there, done that.

Dan bied ik me bij deze als klankbord aan: ik ben groen en sta open om het te bespreken. Dus ik ontvang graag je pb.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:56

Tita, dat ging wellicht over mijn afwijzing als mod? Puck was op dat moment ook actief in het rondetafel topic waar de gemoederen weereens hoog opliepen. Alleen de berichten waarvoor ze een OW heeft gekregen heb ik gemist

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:59

Mas schreef:
Prima, iedereen gelooft wat ie wil geloven, maar al die achterdocht is nergens voor nodig

Heb je het stukje achter de schermen gezien dat destijds openbaar gemaakt is op een ander forum? Over ene Kiwiko en hoe haar ban tot stand gekomen is? Zo ja, dan begrijp ik niet dat jij niet begrijpt dat er achterdocht ontstaan is. Zo nee, dan raad ik je aan die stukken eens te gaan lezen :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:01

:j ik kan het niet meer voor je nazoeken want de mods hebben dat betreffende topic verwezen naar de MH er stonden percies de zinnen in die zij naar jou schreef in een bepaald topic daar kreeg ze een OW over en via forumzaken wilde ze haar ei kwijt maar voordat ik het exact begreep was topic weer weg

Dan zijn mods wel snel en dat bedoel ik meten met 2 maten een topic wat ze niet aanstaat of bokt schendt wordt gelijk verwijderd
Ik maakte paar maanden een topic aan een goed lopen topic maar heel snel werd dat TS pesten ik vroeg of het op slot kon.... ondanks er niet meer werd gereageerd heeft er ruim 3 weken geduurd...zo'm topic van Puck kan gelijk..Ik had met de mod minimaal 2 weken mail contact maar ik verdenk haar er van dat ze het wel leuk vond dat ik afgezeken werd

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:04

Jammer dat het toch weer over personen gaat. Dat geeft direct weer een onredelijk gevoel als het op slot gaat. Want dan hebben de mods het weer gedaan terwijl klip en klaar aangegeven is dat het niet over bepaalde sancties en of personen mag gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:06

Het gaat altijd over personen slimmerik, want voor een aantal zijn een aantal personen nu juist het probleem

RoodZonnetje

Ik vind het geen individuele gevallen mogen bespreken gedoe een beetje idioot. Juist die individuele gevallen maken dat je niet op een te abstract niveau aan het praten bent en dat knelpunten beter inzichtelijk worden. Los daarvan heb ik niet het idee dat Pucknew het nu zo verschrikkelijk vindt dat haar 'zaak' besproken wordt. Zolang het maar tot iets constructiefs leidt.

Nickeltje

Moderatoropmerking:
Bij deze een herhaling van een eerder in groene letters geplaatst verzoek:
Het bespreken van individueel persoon en sanctie is niet toegestaan, deze vanaf hier dan ook gaarne achterwege laten.
Het verder bespreken van (on) gefundeerde kritiek is prima, daarom is besloten dit topic open te houden, maar houdt het dus graag in topic in plaats van details over personen met sancties te bespreken.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:08

Probleem is dat kritiek altijd weer gekoppeld is aan voorbeelden. Dan gaat het over personen en dat mag niet. Geef je geen voorbeelden, dan is het "ongefundeerd". Doe je het per Pb gaat het ten koste van de transparantie. %)