Onbegrijpelijke reacties van mensen ( oa bokkers )

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Onbegrijpelijke reacties van mensen ( oa bokkers )

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:18

Inderdaad, een meldingsknopje een envelopje ofzo

Maar heb de enquete geloof ik niet zo positief ingevuld :D

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 12:19

ik ook niet hahaha, maar daar issie toch ook voor? ;)

wel heeeeel fijn dat er iets mee gedaan wordt _/-\o_

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:21

Ik weet precies wat je bedoeld, het viel mij ook al op! Zulke harde reacties op vaak erg emotionele onderwerpen. Het is al moeilijk genoeg voor die mensen, laat ze dan niet voelen alsof het criminelen zijn!
En dan die eindeloze welles-nietes discussies.. laat elkaar gewoon in waarde!

Een foeiknop lijkt me inderdaad ook wel iets!

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:26

meis, heel veel sterkte met het verlies van je vader... ik weet hoe je je voelt, mijn vader is ook plotseling overleden toen ik 18 was, en mijn mams ook plotseling toen ik 27 was... het krijgt een plaatsje maar je zal ze je hele leven blijven missen,

bokt, ja ik ken het..... zelfs mensen die ik persoonlijk ken en dan op bokt rare verhalen over me gaan rondslingeren. Een oud stalgenootje moest een paardje laten inslapen. Daar had ik zo mee te doen. op de dag dat het zou gebeuren moest ik vroeg op stal zijn, Het kon niet missen maar haar paardje lag aan de parkeerplaats. Ik schrok me dood omdat ik daar dus helemaal niet meer bij stil had gestaan die ochtend. ik heb de merrie een aai gegeven en haar geluk gewenst op de eeuwige groene weides. toen ik haar zag heb ik haar veel sterkte gewenst en dit verteld....
Opeens las ik op bokt dat wij rare mensen waren, dat ik sensatie aan het zoeken was en expres vroeg naar stal was gegaan om te voelen hoe een dood paard voelde etc etc....jesus wat voelde ik me op mijn hart getrapt, "ik wist toch niet hoe het voelde want ik had nog nooit een paard hoeven laten inslapen"...nee zeg...gelukkig nog niet! Mijn paard gaat nu heel slecht dus misschien is dat wel dichterbij dan zij denkt.... |(
Dus ja.... zeg dat dan persoonlijk tegen me dan had ik dat volkomen begrepen en kunnen reageren, dit was echt een slam in mijn face..... dus bokt.... ik kom er niet heel graag meer nee....

Dus ik snap wat je bedoelt.....

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:28

Ik ben het VOLLEDIG met je eens :)

Ik ga ook altijd maar door, ik steek er maar geen energie in, voor je het weet word je ook de grond ingeboord.. :Y)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:28

veersche schreef:
Randie: ik ben het helemaal met je eens. Ik heb zelf ook pasgeleden mijn vader verloren en waar mensen zich druk over maken, ik zou me kapotschamen als ik hun was!
En dan gaat het niet alleen om reacties, maar ook om de topics zelf: welke kleur setje voor een fotoshoot bijvoorbeeld. Dat is inderdaad het belangrijkste in een mensenleven: wat voor een kleur setje het leukste staat bij mijn paard/pony }:0
Kom op zeg mensen, wordt eens volwassen en houdt een beetje rekening met elkaar!!!

Nou deze reactie vind ik anders ook behoorlijk veroordelend en getuigen van weinig rekeing houden met een ander. Dat soort dingen zijn voor jou even heel onbelangrijk als je het zwaar hebt maar je schamen omdat je een topic opend over dekjes is ook behoorlijk overdreven. Misschien is dat wel een hele fijne afleiding voor iemand anders die het ook zwaar heeft.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 12:31

Citaat:
Ik ga ook altijd maar door, ik steek er maar geen energie in, voor je het weet word je ook de grond ingeboord..

ja maar als je daar over na gaat denken ik dat van de gekken. Lijkt een beetje om meeloperig gedag net als bij pesten. Ik herken het wel hoor, want
ik heb zelf ook zoiets van laat maar gaan maar ondertussen heb ik het echt
te doen met de TS. Maar wij "durven" dus niet te reageren omdat je bang bent om zelf taget te worden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:36

randie schreef:
Citaat:
Ik ga ook altijd maar door, ik steek er maar geen energie in, voor je het weet word je ook de grond ingeboord..

ja maar als je daar over na gaat denken ik dat van de gekken. Lijkt een beetje om meeloperig gedag net als bij pesten. Ik herken het wel hoor, want
ik heb zelf ook zoiets van laat maar gaan maar ondertussen heb ik het echt
te doen met de TS. Maar wij "durven" dus niet te reageren omdat je bang bent om zelf taget te worden.

nouja, dat niet zozeer.
Als ik er "zin" in heb ga ik er ook echt wel op in..
Het is soms echt van den zotte dat mensen zo durven reageren..
Maarja, als je erop in gaan krijgen ze meestal toch alleen maar wat ze willen.. Aandacht en een reden om hun mening er nog een keer doorheen te drukken..

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:38

Allereerst, TS heel veel sterkte met dit verschrikkelijke verlies! Dit is een hele moeilijke tijd voor je en ik begrijp heel goed dat je over dit soort dingen anders gaat nadenken.

Ik geef je wel helemaal gelijk hoor! Ik heb de topics die je noemt ook gelezen en ik vind veel reacties daarin gewoonweg schandalig. Er wordt volledig aan het feit voorbij gegaan dat er moeilijke beslissingen genomen worden wat mensen graag kwijt willen. Ik vind gewoon dat men tegenwoordig steeds respectlozer met elkaar omgaat. Veel reacties slaan gewoon nergens op en in mijn ogen worden die reacties door hele domme inzichtsloze mensen gegeven, die zelf blijkbaar nog nooit iets meegemaakt hebben.

Ik lees dat soort dingen, erger me erover en leg ze dan naast me neer. Jij zit nu in zo'n emotionele rollercoaster dat je dit soort dingen gewoonweg niet kunt negeren. Begrijpelijk, alleen vind ik deze mensen het niet waard om je zo druk over te maken. Het veranderd jammer genoeg niks.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 14:43

Citaat:
Ik lees dat soort dingen, erger me erover en leg ze dan naast me neer. Jij zit nu in zo'n emotionele rollercoaster dat je dit soort dingen gewoonweg niet kunt negeren. Begrijpelijk, alleen vind ik deze mensen het niet waard om je zo druk over te maken. Het veranderd jammer genoeg niks.

hier heb je wel een goed punt inderdaad.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:01

Deels mee eens. Maar deels ook niet.

Ook ik vind het belachelijk dat een hond maar moet opzouten als er een kind komt.
MITS de hond gevaarlijk is, uiteraard. Kind gaat uiteraard voorop.
Maar het is aan de eigenaar/ouder het dier op te voeden.
Wij laten de hond "kennis" maken met een baby.
Ook de keren dat een hond "niet leuk" reageerde kwam altijd weer goed.
Sterker nog, alle honden in mijn omgeving zijn uiteindelijk zeer beschermend naar het kind/baby toe.
Ik heb ook met eigen ogen gezien hoe een hond gemeen kan worden tegen kinderen alleen doordat de hond altijd op zijn lazer krijgt, ook al trekt een dreumes van 2 aan zijn oren, dag in dag uit.... Tja, dat ie dan gromt, is niet raar. In mijn ogen zijn de eigenaren/ouders dan de schuldige als die van zich zelf lieve hond bijt.
Want bij mij wist de hond dat ik het kind weghaalde en niet de hond zelfs uit zijn eigen mand wegstuurde als die ouders deden.
Bij mij gromde de hond dus ook niet naar het kind.
Echt, een schat van een dier kan gefrustreerd en geirriteerd raken als hij nergens "veilig" is.

En over een paard wegdoen. Het verhaal dat TS schetst is begrijpelijk, maar genoeg verhalen op bokt van mensen die ze inruilen alsof het een paar schoenen zijn. En sorry, maar over sommige situaties kan ik dan ook mijn mond niet houden.

Mijn mening is dus dat het niet zo zwart/wit is, maar per situatie verschilt.

En sommige hier vragen er om. Soms is er niets postitiefs, ook al is dat het enige dat ze horen willen. Hoe slecht het ook is waar het topic over gaat.

Ik denk dat het je zo opvalt omdat jezelf niet lekker in je vel zit door het overlijden van je vader.
Mijn ervaring is dat ik op zulke momenten veel topics beter kan overslaan... Want je gaat je dan alleen maar rotter/bozer voelen.

In elk geval sterkte met het verlies.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:19

Ts-er ook namens mij heel veel sterkte gewenst nog de komende tijd. Hopelijk heb je beetje steun in je omgeving!

Wat je opmerking betreft:
Mensen zijn net kuddedieren. 1 iemand geeft commentaar en de halve roedel loopt erachter aan. Schijnheilig, want ik ben er persoonlijk van overtuigd dat een ieder wel eens dingen doet die misschien niet helemaal door de beugel kunnen.
Mensen die rekening houden met andermans gevoelens zie je nog zelden....... Daarnaast merk ik ook vaak dat de 1 nog harder begint te schreeuwen dan de ander, daar deze bang is anders niet gehoord te worden. En als ze niet gehoord worden doen ze er nog een schepje bovenop.

Het maakt het reageren op topics er af en toe niet makkelijk op, maar ik denk maar altijd zo " ze maken zichzelf belachelijker dan de ts-er, of de persoon waarover het gaat".

BlueAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 01:04

Het nadeel van internet is, er zit van alles online.
Mensen waar je in het dagelijks leven nooit mee om zou gaan, daar spreek je nu mee en tegen.
Soms gaat dat niet goed, je komt uit een ander milieu bv.
Je hebt een andere achtergrond.
Zoveel mensen, zoveel wensen, maak je er niet te druk om.
Als we allemaal hetzelfde waren zou het erg saai worden. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:39

BlueAngel, helemaal gelijk! In het verlengde van wat jij zegt is het in de boktpraktijk wel eens zo dat je te maken krijgt met mensen waar je in het gewone leven met een enorme boog omheen zou gaan, maar die worden je hier door je strot gedouwd.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:06

Ik ben het compleet met je eens. Ik sta afentoe met m'n mond open iets te lezen hoe iemand dan weer 'hard' reageert op iets wat eigenlijk gewoon super moeilijk is voor iemand anders. Maar dat komt ook omdat het internet is want iedereen weet het hier meestal beter. Vind ik in de fototopic's ook (al is het GEEN HAW topic dan) en je bent aan het rijden dat is sowieso een momentopname en iemand is super trots op het paard bijvoorbeeld en dan word je zo de grond in getrapt omdat "je hakken zijn niet naar beneden" of weet ik het allemaal.

Maar ik vind persoonlijk ook dat je gewoon gediscrimineerd word op je leeftijd. Aangezien ik soms in een topic reageer en dan krijg ik een reactie terug alsof ik een kind van 4 ben dat ik denk van.. ja als ik 25 was was dit niet gebeurd. Dat is dan wel mijn risico dat ik mijn leeftijd in mijn profiel heb staan maar alsnog.
Zo juist had ik ook ergens wat over taal ging wat gepost dat het gewoon een nederlands woord was en dan krijg ik echt een ongelooflijk bitchy opmerking terug want "ze wisten echt wel dat het gewoon nederlands was" . En dan denk ik van.. wat bereik je hiermee?

Maar goed, zulke mensen blijven er. En ik heb de geweldige eigenschappen dat ik koppig ben en van discussies houd dusja :)) hahah.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:14

Randie, sterkte met het verlies van je vader! Ik herken mezelf wel voor een groot deel in wat je schrijft, mijn vader is 3 jaar geleden overleden en ik verbaas me soms ook over de reacties hier op bokt. Ook daarbuiten.

Een paar maanden na het overlijden van mijn vader heb ik mijn paard gekocht (eigenlijk gekregen van mijn moeder). De opmerkingen die ik toen heb gekregen.... pffff.... Allemaal in de trant van: nou heb je lekker een paard om je op te richten, dat doet je vader sneller vergeten. En zo kan ik er nog wel een paar bedenken.

Had liever mijn vader nog bij me en m'n paard niet.... nou ja, eigenlijk allebei had ik ze graag gewild, en dat mijn vader had kunnen zien dat ik mijn eigen paard had en wat een plezier ik daarmee heb. En dat nu zijn kleinkinderen ook paardrijden.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 15:21

Citaat:
Randie, sterkte met het verlies van je vader! Ik herken mezelf wel voor een groot deel in wat je schrijft, mijn vader is 3 jaar geleden overleden en ik verbaas me soms ook over de reacties hier op bokt. Ook daarbuiten.

Een paar maanden na het overlijden van mijn vader heb ik mijn paard gekocht (eigenlijk gekregen van mijn moeder). De opmerkingen die ik toen heb gekregen.... pffff.... Allemaal in de trant van: nou heb je lekker een paard om je op te richten, dat doet je vader sneller vergeten. En zo kan ik er nog wel een paar bedenken.

Had liever mijn vader nog bij me en m'n paard niet.... nou ja, eigenlijk allebei had ik ze graag gewild, en dat mijn vader had kunnen zien dat ik mijn eigen paard had en wat een plezier ik daarmee heb. En dat nu zijn kleinkinderen ook paardrijden.

heel herkenbaar. Ik heb ook geantwoord van als ik mijn paard in kon wisselen voor mijn vader dan deed ik dat..
Heel hard maar waar.

Verder zijn kleinkinderen bij mij nog lang niet in zicht dat is ook hetgeen wat zo klote maakt. Ik ben nog niet op mijn "bestemming". Ik studeer nog, in mei hoop ik klaar te zijn, heb geen vriend, geen eigen huisje..
Hij gaat dus niet meemaken dat ik uiteindelijk op mijn pootjes terecht komt, dat ik na een aantal verschrikkelijke mannen echt wel tegen een goede aan ga lopen, dat ik een eigen huisje ga hebben en hij kan er niet zijn bij mijn diploma uitreiking.

Citaat:
BlueAngel, helemaal gelijk! In het verlengde van wat jij zegt is het in de boktpraktijk wel eens zo dat je te maken krijgt met mensen waar je in het gewone leven met een enorme boog omheen zou gaan, maar die worden je hier door je strot gedouwd.

heb je ook gelijk in!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:21

Lovely schreef:

Nja, die douw je dan toch echt nog zelf door je strot. Als jij in het dagelijks leven een bepaalde tent binnenloopt weet je ook dat je daar met een bepaald soort mensen te maken krijgt. Je weet zelf ook dat je bij Cas Spijkers met zijn michelinsterren andere mensen zult treffen dan bij de kroeg op de hoek van de dorpsstraat.
Zo is het ook op Bokt. Je weet wat voor mensen je hier tegen het lijf loopt. Wil je die niet ontmoeten, dan moet je ze zelf vermijden. Je kunt een hoop van Bokt zeggen, maar daar kun je ze toch echt niet de schuld van geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:45

Mensen durven hun mening beter te uiten in anonimiteit op internet dan irl. Dat is een forum, met heel veel verschillende mensen. Daar krijg je dit soort dingen. Misschien is het ook handig om je ongenoegens te uiten in de genoemde topics?

Sommigen maken een topic aan, waar je gewoon reacties op kunt verwachten. Dat weet je van te voren, wanneer je daar niet tegen kunt, moet je niet in het openbaar een topic openen voor vreemden. Stoor je je aan reacties van mensen, verlaat een topic dan.

Bokt is niet het gewone leven, velen spreken irl niet zo tegen bekenden uit als ze hier tegen vreemden doen. Hier kan het, niemand kent je.
Vervelende reacties hou je niet tegen, het is de mening van mensen en de een brengt het met wat meer fatsoen dan anderen. Je kan het maar beter nemen zoals het is, want veranderen doet het toch niet.

LosseTeugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:48

je hed volgas gelijk vind ik en helaas gebeurt dit steeds meer