ik begrijp even een paar dingen niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:34

Weet je, we kunnen wel een beetje regen gebruiken en wat minder warm weer, kan iedereen tenminste weer naar buiten om z'n gras te maaien of om te gaan paardrijden. Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:36

fokker schreef:
Weet je, we kunnen wel een beetje regen gebruiken en wat minder warm weer, kan iedereen tenminste weer naar buiten om z'n gras te maaien of om te gaan paardrijden. Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward

hahahahaha OK dan! OK dan!
precies iedereen lekker zijn eigen dingetjes!

geral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 14:39

Sarabande ik lees, lees en lees, sektevorming nee hoor echt niet.

Ik loop niet blind achter andere mensen aan, denk dat maar niet.
Heb alleen iets te vaak misschien over andere dingen heen gelezen, omdat ze niet relevant waren voor het topic waar het over ging, fokkerij Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:42

De enige die, zoals ik al eerder zei prive dingen bij een discussie over een fokkerij onderwerp haalt is Anna42.
Dus de gevolgtrekking dat er hier mensen zouden zijn die prive wat met de auteur die zich Anna42 noemt zou hebben lijkt me nogal een vreemde conclusie.
Integendeel veel mensen vragen voortdurend wie Anna42 is.
Hoe kan je nou priveproblemen hebben met iemand die je helemaal niet kent Verward .
Ik zou het woord prive maar eens in de Dikke Van Dale gaan opzoeken.
Daarnaast zou ik geobserdeerd zijn, waarom Verward omdat ik een zuivere discussie over het onderwerp wil en geen zijwegen naar wat iemand misschien wel is of ooit gedaan heeft.
Lijkt me niet geobserdeerd, lijkt me toch dat je een vooroordeel hebt over iemand, mij dus, die je helemaal niet kent.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 14:46

Sarabande bewijs het dan in een eventueel nieuw topic, als Anna de computer nog weet te vinden.
Discussieer dan gewoon mee, lijkt me een goed plan toch

en als Bart zegt, dat Anna niet Troef is, geloof ik hem direkt, weet niet waarom, maar ik geloof het

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:46

geral schreef:
Sarabande ik lees, lees en lees, sektevorming nee hoor echt niet.

Waar zeg ik sektevorming???

geral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 14:56

Waarom nou weer m....neuken Sarabande.

Ik zeg niet dat jij dat zegt, wordt wel gequoot.

Dit is niet de essentie van dit topic, de essentie is, laten we gewoon lekker zonder gezeur, prive problemen, steken onder water over fokkerij babbelen,

eens worden we het toch nooit in de fokkerij, dat moge duidelijk zijn

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:57

ik heb niets uit de quote veranderd. Jij zegt dat zo. Dat is ook het wezenlijke verschil tussen zuiver discusieren en gelijk willen hebben.

fokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:01

Hebben jullie ook geen zwembad in de tuin??????? Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:18

Sarabande, ik heb van jouw nog posts gelezen waarin je Zannekin, "Zanikje" noemt en Troef, "Stroef" dus vind ik het wel een beetje raar dat je dan boos bent omdat iemand je Saar noemt.
Ik had daarstraks de indruk dat het met dit topic de goeie kant uitging. Een lekkere Giant, cola en een kleine friet later blijkt dat ik maar weer eens naïef geweest ben.
Enne euh, Geral, het is speld (met een d), speld is een ander woord voor naald. Spelt met een t is als ik me niet vergis, één of andere plant of zoiets, alleszins, je gebruikt het (dacht ik) in het proces om bier te maken.

fokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:23

Ze waren al bijna half uur stil, begin jij weer Boos!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:26

Teigetje schreef:
Sarabande, ik heb van jouw nog posts gelezen waarin je Zannekin, "Zanikje" noemt en Troef, "Stroef"

Dat laatste klopt niet, dat eerste is dus meer dan een half jaar geleden. Dat bedoel ik nu wederom met discussie over het huidige onderwerp zuiver voeren.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:26

Sorry Fokker, ik gooi me even in mijn zwembad dat ik niet heb en ga lekker in het zonnetje met mijn paardjes "tutten". Haha!

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:28

CGJ12"]
[quote="Zannekin"][quote="CGJ12 schreef:
Best jammer. Een goede scheidsrechter is onzichtbaar op het veld. Blijkbaar is dat niet voor Bart weggelegd.
JAMMER.

Een goede scheidsrechter moet zien wanneer iemand stiekem in het kruis gegrepen wordt volgens mij (bij rugby toch....) *LOL*
[/quote]

Het is maar welk voorbeeld je neemt Zannekin. Met beeldspraak kun je alles naar één kant uitleggen.
Als een scheidsrechter direct begint met veel gele en rode kaarten loopt het spel uit de hand. Een goede scheidsrechter weet wanneer ie even een oogje moet dichtknijpen.......

Voorbeeld:

Zelfs als ik één woord plaats in een discussie "Ignore..... Knipoog " krijg ik al een gele kaart.
[/quote]

Kennelijk grijpt, als rechtgeaarde fokker, de fylosofie van Anna je meer aan, dan dat je dit volgens je eigen adviezen van Ignore Anna, de andere forumgebruikers wil doen geloven. Die adviezen slaat Anna overigens niet in de wind. Anna heeft helemaal geen moeite met mensen die menen zich wat ongepast te moeten uitdrukken. Dan gebruikt Anna de waardvolle ignore adviezen van CGJ12 en houdt ze die onhebbelijkheidjes, daar waar het uitkomt, de daders zo nu en dan weer even voor. Waar Anna wel moeite mee heeft, is als gezonde argumenten plaats maken voor zinloze persoonlijke aanvallen, valse of denigrerende beschuldigingen. Om het even op wie die worden gelanceerd. Dan haalt Anna verbaal haar beproefde keukenatributen uit de kast en wordt de pen iets scherper, maar de glimlach blijft.
Ik lijk overigens VDB in Belgie wel. Die sprak ook voortdurend over zichzelf in derde persoon. Wel leuk trouwens. Kan ik lekker kritiek hebben op mijzelf. Dat lucht op.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:37

sarabande"]
[quote="Teigetje schreef:
Sarabande, ik heb van jouw nog posts gelezen waarin je Zannekin, "Zanikje" noemt en Troef, "Stroef"

Dat laatste klopt niet, dat eerste is dus meer dan een half jaar geleden. Dat bedoel ik nu wederom met discussie over het huidige onderwerp zuiver voeren.
[/quote]

Het huidige onderwerp, Sarabande, is dat een aantal mensen de manier waarop er in FA met elkaar omgegaan wordt, grondig beu is. Als jij dan het feit dat iemand je "Saar" noemt als voorbeeld geeft, dan vind ik het niet meer dan correct dat ik er jou op wijs dat je het zelf ook al gedaan heb.
Ik heb daar geen problemen mee, ik vond het toen grappig gevonden van jou en zou zelf ook niet beledigd zijn, mocht iemand mijn username afkorten of er een woordspeling op maken.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:38

Ik wilde net de opmerking maken dat het wel lijkt alsof je een identiteitscrisis hebt aangezien je de laatste tijd zo vaak over jezelf praat in de 3e persoon. Maar je bent me voor...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:42

Anna42 schreef:
Waar Anna wel moeite mee heeft, is als gezonde argumenten plaats maken voor zinloze persoonlijke aanvallen

Practice what you preach Anna!!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:57

Teigetje schreef:
[Het huidige onderwerp, Sarabande, is dat een aantal mensen de manier waarop er in FA met elkaar omgegaan wordt, grondig beu is. Als jij dan het feit dat iemand je "Saar" noemt als voorbeeld geeft, dan vind ik het niet meer dan correct dat ik er jou op wijs dat je het zelf ook al gedaan heb..
[/quote]

Er is al aangetoond dat de manier waarop mensen met elkaar omgaan nogal verschillend geinterpreteerd wordt.

En wat betreft Saar en Sammetje, het is de toon die de muziek maakt (vrij vertaald) Als Anna42 dat vriendelijk bedoelde zou niemand er over vallen.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:30

CGJ12"]
[quote="Anoukie schreef:
.........., als je dan kritisch bent t.o.v. de "anti-Anna-club" (......), wees dan ook kritisch naar jezelf en geef toe dat je een "pro-Anna-club" lid bent en dat je ook meedoet aan het steekspel.

Ik dacht duidelijk aangegeven te hebben me het meest thuis te voelen bij de KWPN-club [ik ben een rechthoekstype Haha! ]
Gezien de Bovenbalken / stermerries topics heb ik dacht ik genoeg kritiek gegeven op het KWPN (eigen club dus) en ben dan ook zeker niet zelf ingenomen.

Bij reacties van mensen die zich bij groep 2 het meest thuis voelen [de vierkantstypen met lendenmechanisme Haha! ] zie ik dergelijke zelfkritiek veel minder.

maar wellicht zie ik het verkeerd.......?
[/quote]

Het rechthoekstype dat een vierkantspaard is, biedt veel meer stof tot zowel inhoudelijke als kritiek van buitenstaanders, die eveneens zinnig proberen na te gaan aan welke criteria een goed sportpaard moet voldoen. Deze fylosofie is in Nederland niet expliciet voorbehouden aan het KWPN. Een van de absoluut elimentaire voorwaarden van een sportpaard is, dat het zwaartepunt voor de massa moet liggen en niet achter de massa omdat dit fysieke aspect van wezenlijke invloed is op de fysieke prestaties en de psyche van het paard. Voorts moet een goed sportpaard een goed functionerend lendenmechanisme hebben. Ik heb noch van jou noch van anderen in dit forum goed onderbouwde tegenargumenten gehoord. Het gaat er toch niet om, om zomaar en precies op de weegschaal gewogen gelijke hoeveelheid kritiek te uiten op recent ontwikkelde Nederlandse denkbeelden over een sportpaard. Of op de denkbeelden van, bijna eeuwen aan de de praktijk getoetste, uiterst deskundige paardenmannen zoals o.a. Dr. Rau. Wie heeft er in Nederland bij het heilige, almachtige en alleswetende KWPN van CGJ12 ooit gehoord van deze geniale paardendeskundige? Laat staan zijn uiterst leerzame boeken, en die van de andere ervaren landstallmeisters, bestudeerd. Niemand toch. In Nederland meende men met weliswaar een rijke maar slechts een landbouw/trekpaarden ervaring, dat het rijpaardenwiel opnieuw moest worden uitgevonden. Overigens wisten die landbouwpaardenjongens aanmerkelijk beter dan de huidige snelle computerkeurmeesters dat het landbouwpaard, net als het rijpaard, evenwicht in skelet moet hebben. Wie heeft er bij het KWPN ooit van een lendenmechanisme gehoord en dat dit element cruciaal is voor dressuur-en springpaarden. Waar komt het vandaan en wie hebben het?
Dat rijpaardenwiel is overigens al meer dan 2000 jaar oud. Dat moet je niet proberen opnieuw uit te vinden, maar beter en lichter te laten rollen. Een rechthoek (ook de heilig verklaarde van het alleswetende KWPN) rolt toch nog altijd moeilijker dan een vierkant en rolt, om maar in paarden termen te blijven, altijd onkant.
Alles wat onkant slijt harder en komt tot minder prestaties.
Snijdt overigens jouw kritiek en dat van honderden nadenkende anderen binnen het KWPN ook maar enig hout? Wie paarden met koeien vergelijkt, krijgt ook dunne stront en dat glipt als los zand door je vingers.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:32

Zeg kunnen jullie niet even wachten met discussieeren totdat ik dat virus van m'n computer gegooid heb Tong uitsteken .

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:33

Samsam"]
[quote="Anna42 schreef:
Waar Anna wel moeite mee heeft, is als gezonde argumenten plaats maken voor zinloze persoonlijke aanvallen

Practice what you preach Anna!!!
[/quote]

May God bless you and your family.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:37

Anna42 schreef:
Voorts moet een goed sportpaard een goed functionerend lendenmechanisme hebben. Ik heb noch van jou noch van anderen in dit forum goed onderbouwde tegenargumenten gehoord.

Wie heeft er bij het KWPN ooit van een lendenmechanisme gehoord en dat dit element cruciaal is voor dressuur-en springpaarden. Waar komt het vandaan en wie hebben het?

Niemand zegt ook dat ze vooral geen goed lendenmechanisme moeten hebben!

Wat maakt het uit hoe je het beestje noemt? Zolang er bij de hengstenkeuring alleen paarden goedkeurd worden die een goede bewegingsvorm hebben (jij noemt het een goed lendenmechanisme) dan boeken we toch hetzelfde resultaat?
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 12-08-03 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:38

Teigetje"]
[quote="sarabande"][quote="Teigetje schreef:

[/quote]

Het huidige onderwerp, Sarabande, is dat een aantal mensen de manier waarop er in FA met elkaar omgegaan wordt, grondig beu is. Als jij dan het feit dat iemand je "Saar" noemt als voorbeeld geeft, dan vind ik het niet meer dan correct dat ik er jou op wijs dat je het zelf ook al gedaan heb.
Ik heb daar geen problemen mee, ik vond het toen grappig gevonden van jou en zou zelf ook niet beledigd zijn, mocht iemand mijn username afkorten of er een woordspeling op maken.
[/quote]

Bij roofdieren, ook de tij(ei)ge(r)tjes moet je altijd alert blijven Sarabande. Anders verscheuren ze je en blijft alleen Saar over.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:41

Kan ook hele leuke dingen met jouw naam doen, Anna Knipoog. Maar dat mag vast niet,... Dus bij deze mijn koosnaam voor je wegeghaald Knipoog.
Laatst bijgewerkt door Anoukie op 12-08-03 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:42

sarabande schreef:
De enige die, zoals ik al eerder zei prive dingen bij een discussie over een fokkerij onderwerp haalt is Anna42.

Can i have (and this spoken with a very stiff upperlip) one example please?