Schokkende artikelen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Armario

Re: Schokkende artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:38

Ik ben het eigenlijk volledig eens met de TS.. Ik werd er even niet goed van van die titel en het lijkt mij best haalbaar om dmv een uitroepteken maar een minder expliciete titel te waarschuwen dat het een schokkend artikel is.

Wat velen hier verkondigen vind ik ook echt onzin. Dat de ts psychologische hulp nodig heeft en al die opmerkingen met 'welkom in de grote boze wereld'. Ik besef dat laatste bv maar al te goed maar moet ik er daarom continu mee geconfronteerd worden? En dat heeft ook niets met struisvogel spelen te maken want ik weet best wat er gebeurd en lees ook dagelijks de krant. Die denigrerende opmerking gericht aan de ts en anderen die het met haar eens zijn mogen dus ook best wat minder!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:46

Nogmaals: wat is er mis met je 'kop in het zand steken' voor dingen die al gebeurd zijn, en die je toch niet kunt veranderen? Ik heb het al eerder over bijv. slachttransporten gehad, die moeten zo vaak en zo veel mogelijk onder de aandacht gebracht worden. Maar wat moet ik in vredesnaam met een idioot/idioten die zoiets als dat met dat veulen uithalen? Heeft voor mij dus echt geen nieuwswaarde.

(Als ik zelf op mishandeling of verwaarlozing stuit, in mijn omgeving, dan probeer ik daar uiteraard wel wat aan te doen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:50

Idd dr is niets mis met 'je kop in het zand steken' bekend spreekwoord wat niet weet wat niet deert.
Dat is iets heel anders dan iemand 'rijp voor een psychiater' te verklaren, dat gaat mij in dit topic te ver.

Ik lees dat soort artikelen niet, en wordt niet zo blij als mensen mij dit sturen per email, sterker nog ze krijgen dit van mij te horen.
Jaren geleden ooit een youtube filmpje gekregen van familie waarin dieren werden gemarteld en de omstanders gewoon lacherig toekeken, ik kan die beelden niet meer vergeten.
Dus een volgende keer kijk ik liever wel uit voordat ik zoiets bekijken, sterker nog zou het fijn vinden als er een waarschuwing in wordt geplaatst.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:15

Wie stuurt zoiets nou naar je? Waarom in vredesnaam?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:22

Dat zijn vast van die standaard doorstuurmailtjes met filmpjes of foto's van dierenmishandeling (bontindustrie, walvisjacht etc.) en een heel verhaal erbij dat het gestopt moet worden en dat je het naar zoveel mogelijk mensen door moet sturen. ;) Tenminste dat denk ik, die krijg ik ook wel eens. Het lijkt me ook een beetje vreemd als mensen je gewoon dit soort artikelen "voor de lol" gaan sturen namelijk. :o

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:23

Ow maar dat vind ik een ander verhaal, daar heb ik niks op tegen, geldt weer hetzelfde voor, je móet het niet lezen ;)
Mensen kunnen zeker ook niet tegen de reclames op animal planet?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:48

Kan ik eerlijk gezegd niet goed tegen. Ik zap altijd weg.
Heb ik nu de GGZ nodig voor hulp?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:53

Anya je bent volgens sommigen denk ik wel rijp voor een consult ja :(
Zal je nog sterker vertellen ik kijk helemaal niet zoek het niet eens op.
Ook rijp dus.

saskiakefie schreef:
Wie stuurt zoiets nou naar je? Waarom in vredesnaam?

Net wat Fifill zegt, was dis zo'n doorstuur mailtje, met als titel 'doe hier iets aan! ook jou hulp kunnen we gebruiken!'

Je voelt je haast schuldig als je niet kijkt, kan dr nóg boos om worden.