Bokker reageer niet op PB? Kan een mod helpen? (oplichting)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:53

Oscar schreef:
Frozenstar, het punt van de TS is mij wel duidelijk, het gaat hier om een gevoel van onrecht.
Probleem is dat dit niet meer weg te nemen is. Degene met wie de transactie gedaan is wil het er blijkbaar niet meer over hebben, wij hebben als EA-mods geen legale mogelijkheid om alsnog te bemiddelen of er achteraan te gaan. Dan kom je in een situatie terecht dat je wel begrijpt dat iemand zich er naar onder voelt, maar dat je geen mogelijkheid hebt om dat gevoel weg te nemen. Vandaar ook mijn advies om het te laten rusten. Je kunt het er lang of kort over hebben, maar een oplossing is niet voorhanden. Dan kun je maar beter proberen om het achter je te laten en verder gaan met de positieve dingen in het leven.

Dat snap ik ook wel heel goed. Maar hier in het topic wordt de TS afgedaan als zielig etc. omdat ze het gevoel van onrecht niet zo wil laten schieten; wat is dát dan voor iets? Dat gaat toch werkelijk hélemaal nergens over!

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:10

Hoi, heb net het hele topic gelezen. Ik oordeel verder niet. Wat ik mij nu afvraag is waardoor het komt dat dit zoveel met jou doet TS, na deze tijd. Er is een flinke periode overheen gegaan en ik begrijp je verhaal, dat je toen jong was enz. Maar wat maakt het nu voor jou zo vervelend?

Al begrijp ik je eerdere gevoel heel goed, ben zelf een jaar terug belazerd met een hoofdstel via mp, heb een rechtszaak aangekaart en uiteindelijk gewonnen, ging me niet alleen om de 100eu (nog steeds afwachten of ik het terug krijg) voelde me ook belazerd en boos.

Is er een manier waardoor je het nu kan loslaten? Denk dat het wel zo prettig voor je is. Loslaten kan erg moeilijk zijn, het lukt immers wel als je het gewoon naast je neer kan leggen of ergens voldoening uit haalt. Zoals Oscar zegt uit een leermoment. Wat zou jou nu helpen om het los te kunnen laten? (excuses zullen ws niet meer komen, misschien kun je anderen waarschuwen? Sparen voor een nieuw mooi dekje, die je lekker in een winkel koopt, of je schrijft een brief naar haar die hoef je geneens te versturen, kortom zoek een manier om het van je af te zetten)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:14

davincilover schreef:
Hoi, heb net het hele topic gelezen. Ik oordeel verder niet. Wat ik mij nu afvraag is waardoor het komt dat dit zoveel met jou doet TS, na deze tijd. Er is een flinke periode overheen gegaan en ik begrijp je verhaal, dat je toen jong was enz. Maar wat maakt het nu voor jou zo vervelend?

Al begrijp ik je eerdere gevoel heel goed, ben zelf een jaar terug belazerd met een hoofdstel via mp, heb een rechtszaak aangekaart en uiteindelijk gewonnen, ging me niet alleen om de 100eu (nog steeds afwachten of ik het terug krijg) voelde me ook belazerd en boos.

Is er een manier waardoor je het nu kan loslaten? Denk dat het wel zo prettig voor je is. Loslaten kan erg moeilijk zijn, het lukt immers wel als je het gewoon naast je neer kan leggen of ergens voldoening uit haalt. Zoals Oscar zegt uit een leermoment. Wat zou jou nu helpen om het los te kunnen laten? (excuses zullen ws niet meer komen, misschien kun je anderen waarschuwen? Sparen voor een nieuw mooi dekje, die je lekker in een winkel koopt, of je schrijft een brief naar haar die hoef je geneens te versturen, kortom zoek een manier om het van je af te zetten)

+:)+ even voor jou, toppie hoe je jezelf verwoord!

In plaats van dat je met woorden als 'debiele reacties' en 'zielig' gaat lopen strooien!

Toveren

Re: Bokker reageer niet op PB? Kan een mod helpen? (oplichting)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:48

Frozenstar, erg jammer dat ook jij het nu zo gaat spelen. Ts reageert bijzonder onvriendelijk; misschien dat je dat ook moet aanhalen ipv alleen reacties van andere bokkers.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 22:51

faye1995 schreef:
Frozenstar, erg jammer dat ook jij het nu zo gaat spelen. Ts reageert bijzonder onvriendelijk; misschien dat je dat ook moet aanhalen ipv alleen reacties van andere bokkers.

Actie = reactie ;) ?

davincilover: Bedankt voor je bericht!
Ik kan het loslaten hoor, maar af en toe knaagt het nog wel eens aan je geweten. Het voelt nogal rot als iemand zo gemakkelijk je belazerd, en nu ben ik iemand die nog al koppig kan zijn als ik gelijk heb maar geen gelijk krijg. Dus vandaar dat ik na 3 jaar nog eens de stoute schoenen aantrok om te kijken of er nog wat van te brouwen viel!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:53

faye1995 schreef:

Hoe ik wat ga spelen? Ik geef mijn mening, dat er naar de TS gesneerd wordt, maar dat sommige reacties vanuit andere Bokker geen haar beter zijn..?

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:56

Uiteraard; Maar daar heeft zij niets mee te maken. Dan moet ze reacties van beiden in twijfel trekken en niet van een. Want misschien door je koppigheid, maar toegegeven moet worden dat jij niet altijd overal even aardig was. Misshien helpt het daarbij als je het de volgende keer beter uitlegt. Overigens; overal vind je onrecht en wees blij dat dit onrecht nog relatief klein is. Als je onrecht wil bevechten gebruik daar dan bokt niet voor. Zij zijn geen juridische instantie en kunnen, zoals gezegd, je maar tot 2 of 3 maanden na het incident helpen. Met onrecht zullen zij je na deze tijd dus ook niet helpen. Lijkt mij een hele leerzame ervaring voor de toekomst.
Laatst bijgewerkt door Toveren op 18-01-11 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:57

Frozenstar schreef:
faye1995 schreef:

Hoe ik wat ga spelen? Ik geef mijn mening, dat er naar de TS gesneerd wordt, maar dat sommige reacties vanuit andere Bokker geen haar beter zijn..?

Je zegt 2x hetzelfde?
Het gaat mij erom dat jij blijkbaar niet naar de reacties van ts kijkt, sommige reacties zijn geen haar beter en deze haal je steeds opnieuw aan maar de reacties van de ts zeg je niets over?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:17

Focussed schreef:
faye1995 schreef:

Actie = reactie ;) ?

davincilover: Bedankt voor je bericht!
Ik kan het loslaten hoor, maar af en toe knaagt het nog wel eens aan je geweten. Het voelt nogal rot als iemand zo gemakkelijk je belazerd, en nu ben ik iemand die nog al koppig kan zijn als ik gelijk heb maar geen gelijk krijg. Dus vandaar dat ik na 3 jaar nog eens de stoute schoenen aantrok om te kijken of er nog wat van te brouwen viel!

Iemand die zo makkelijk oplicht zal niet zomaar veranderen en ineens wel aardig zijn. Als ze namelijk maar iets van fatsoen had gehad had ze je destijds niet opgelicht. Ben wel benieuwd wie het is.

Ik vind het wel komisch dat sommige mensen zich druk maken om dit topic :')
Laatst bijgewerkt door imaudy op 18-01-11 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:20

faye1995 schreef:
Frozenstar schreef:

Je zegt 2x hetzelfde?
Het gaat mij erom dat jij blijkbaar niet naar de reacties van ts kijkt, sommige reacties zijn geen haar beter en deze haal je steeds opnieuw aan maar de reacties van de ts zeg je niets over?

Daar is toch al zooooveel over gezegd in het topic? En ik kijk wél naar de reacties, maar ik kan me haar frustratie, dat Bokkers doorgaan op iets waar zij het nu niet over heeft, ook heel goed begrijpen. En ja misschien uit ze dat niet al te slim, maar als jullie haar daar op wijzen, let dan ook wat op je eigen posts :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 09:43

Ik ga weer even lekker tegendraads doen :D

5 jaar geleden heeft mijn zusje via marktplaats een ieoor (schrijf je dat zo?) knuffel gekocht. Die spaarde ze en deze had ze nog nog niet.
Ze had betaald en heeft de knuffel nooit ontvangen. Na meerdere keren gemaild te hebben kreeg ze ook geen antwoord. Ik heb haar nog geholpen door ook te mailen, maar zonder resultaat.
Marktplaats ingeschakeld, maar ook zonder resultaat.

Erg jammer, maar het blijft je bij. Nu, 5 jaar later zag ik weer een advertentie van haar op marktplaats en heb haar gewoon een e-mail verstuurd.
Uiteindelijk is toch nog alles opgelost en heeft ze haar excuses aangeboden.

Dus TS, niet opgeven. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:29

een aantal pagina' s geleden gaf ik mijn reactie naar de TS, en zie nu opeens dat dit topic nog steeds actief is, en dat de TS voor van alles en nog wat wordt uitgemaakt.

Ik kan me nog steeds goed in het gevoel van TS vinden, ben inderdaad ook bang dat er weinig aan te doen is, al kun je uiteraard nog steeds gewoon aangifte doen en sta je in je recht.

Jij bent opgelicht, en dus in zekere zin slachtoffer. doet er niet toe dat het om een klein bedrag gaat, het gaat om het gevoel. Dat iemand je blijkbaar zoiets aan wil doen, en aangezien diegene niet reageert , het diegene inderdaad weinig kan schelen.

Dat frustreert.

Uiteraard zul je je er uiteindelijk bij neer moeten leggen, maar het is niet raar dat je nog een keer een poging doet . ( een pb bom kan altijd nog :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:36

ja, lekker makkelijk zo iemand geld aftroggelen. Al was het 100 jaar geleden!!! Nu zijn het een paar tientjes, volgende keer misschien meer. Zo komen mensen daar dus mee weg. Bah. Ik snap ts volkomen!!!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:59

ik vind dat er wel heel zuur word gereageerd, ondanks het feit dat het al lang geleden is.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:57

_Bitje_ schreef:
ik vind dat er wel heel zuur word gereageerd, ondanks het feit dat het al lang geleden is.

Feit is en blijft dat TS nu geen bewijzen meer heeft, dus geen poot heeft om op te staan..

Neemt niet weg dat het ronduit asociaal is van de verkoper.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:36

Het topic wordt nu een beetje een herhaling van zetten. Het antwoord is al wel gegeven, dus hier een slotje.