Berichten/account op verzoek verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Berichten/account op verzoek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:58

@PascalB&Fiffill: Oke, dat snap ik :)
Ik probeer alleen iets te verzinnen waardoor de oude berichten toch zouden kunnen blijven staan. Vandaag heb ik bijvoorbeeld nog een topic uit 2006 gebruikt, het zou echt zonde zijn als zulke topics met nuttige informatie dan ook verdwijnen of onleesbaar worden omdat er berichten uit geschrapt worden.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:00

Ik vind het geweldige plannen, niets op aan te merken. :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 19:01

Anoniem schreef:
Ik heb op zich geen problemen mee als berichten blijven staan,en dan als gast1234.
maar,ik wil mijn huidige account wél houden,onder mijn huidige naam.
zo kennen mensen me, en dat ben ik.

Is een knopje "verander déze post in 'gast'" dan geen optie?
Scheelt moderators ook een berg werk, die hoeven het niet handmatig te doen, dat kan een gebruiker dan zelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:03

ideaal. ik stem voor.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:09

Heino schreef:
Anoniem schreef:
Ik heb op zich geen problemen mee als berichten blijven staan,en dan als gast1234.
maar,ik wil mijn huidige account wél houden,onder mijn huidige naam.
zo kennen mensen me, en dat ben ik.

Is een knopje "verander déze post in 'gast'" dan geen optie?
Scheelt moderators ook een berg werk, die hoeven het niet handmatig te doen, dat kan een gebruiker dan zelf

Heb het topic ook helemaal gevolgd, maar nog niet gereageerd...
Maar bovenstaand idee vind ik echt een top idee, lijkt me een hele goede oplossing. :j
Of het technisch mogelijk zou zijn is een tweede.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:14

Maar als we het dan hebben over de posts in huiskamertopics (deze zijn meestal erg persoonlijk), vinden jullie dat er dan ook 'gaten' in topics vallen? Want het zijn niet echt informatieve topics.. Misschien is er iets te bedenken voor huiskamertopics?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:24

Ik zou er ook wel voor zo'n knopje zijn, maar dan zit je alsnog met de quotes. Ik weet niet of dat technisch op te lossen is.

Het zou wel handig zijn als je geen vast gastnummer hebt, want dan is het alsnog zo te achterhalen wie je bent. Is het niet een idee om in elk topic opnieuw te beginnen met nummeren?

Als je in een bepaalde post 'gast1' wilt heten, dan moet je het hele topic zo heten. Dat houdt het wel zo leesbaar. Als iemand anders dat ook doet dan wordt dat dus 'gast2' in dat topic, enz.

Ik ben trouwens voor 'Anoniem' ipv 'gast'. :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:30

Een bericht zelf naar Gast kunnen zetten lijkt me niet heel handig, of in elk geval niet van berichten van minder dan een jaar oud. Anders kan iedereen elkaar uitmaken voor van alles en nog wat en is het voor niemand duidelijk wie dat nou was.
Ook denk ik dat account gegevens zeker wel in een archief bewaard moeten blijven, anders kan iedereen steeds onder een SA terug komen, denk bijvoorbeeld aan mensen die EA afspraken niet nakomen.

t1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:36

heb deze post al in een vorig topic van Bokt geschreven maar hierbij nogmaals:

Er bestaat wel degelijk een wens vanuit de Bokt leden om enkele dan al niet alle posts van een bepaalde periode te verwijderen. Daarnaast is er ook duidelijk een wens vanuit de leden dat een hele gebruikersnaam verwijderd kan worden inclusief alle posts die aan deze gebruiker toebehoren.

Zoals de meesten van jullie al duidelijk hebben vermeld moet Bokt.nl volgens de wetgeving op privacy “privacywet” handelen. Hierin staat zeer duidelijk vermeld dat je als lid er zelf voor kiest om persoonlijke informatie met anderen te delen. Dit neemt echter niet weg dat de gebruiker daardoor afstand doet van welk recht dan ook. Volgens de privacywet is elk bericht dat je openbaar plaatst een persoonsgegeven die te herleiden is aan een specifiek persoon. Dit heeft als consequentie dat
elk forumlid kan eisen om zijn of haar berichten te verwijderen, al dan niet het gehele account.

Een discussie (waarin ik mijzelf ook even verplaatste) waarin het belang van de inhoud van het topic voorop wordt gesteld t.o.v. de privacywet is dan ook geheel zinloos. Dit omdat de inhoud van Bokt.nl
niet valt onder het journalistiek recht waardoor elke eerder geposte informatie op aanvraag van de eigenaar per abuis moet worden verwijderd. Dit geld dan ook voor alle huidige en ex- forum gebruikers.

Mijn interpretatie:
Volgens de wetgeving is Bokt verplicht om gehoor te geven aan het verwijderen van eerder gemaakte posts. Daarbij moet er een mogelijkheid zijn om een geheel account inclusief berichten te verwijderen. Antwoorden als je accountnaam wijzigen is pas interessant wanneer dit niet meer te herleiden valt naar de oude gebruikersnaam i.v.m. de privacywet. (dus geen vermelding van oude account naam meer)

Voor het verwijderen van posts zijn er een aantal mogelijkheden die volgensmij aan de eisen voldoen:
A: Aanvraag bij de forumbeheerders om posts en of account te verwijderen. Zij zullen hier gehoor aan moeten geven. (inclusief ex-forum leden)

B:Iedere gebruiker zelf de mogelijkheid geven om berichten te kunnen wijzigen.
Hierdoor is het mogelijk om de tekst uit de berichten te verwijderen, echter blijft het accountnaam wel zichtbaar . Daarnaast account naam wijziging zonder herleiding naar oude naam. Berichten van ex-forumleden worden op verzoek verwijderd.

C: Nieuwe beleid opstellen, termijn van archief maximaal b.v. 2 a 3 jaar, daarnaast op verzoek van huidige/ ex-forumleden de posts en of account verwijderen.

Ander discussie punt:
Het belang van een groot archief is volgensmij gering vooral wanneer het blijkt dat topics in een termijn van 2 a 3 jaar herhaaldelijk worden besproken. Daarnaast bestaat er de vraag of oude posts überhaupt nog wel iets toevoegen aan de kwaliteit van Bokt? Let op dit is niet mijn standpunt maar meer een richting waar over gedisscusierd kan worden.

t1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:39

Voorstel van mijn kant zou dan ook zijn om de opties duidelijk kenbaar te maken en vervolgens een Poll op de site te plaatsen om te kijken wat de Bokkers werkelijk willen?!?!?!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:41

Ik vind een Poll een goed idee. Gebruikers moeten in deze ook hun stem kunnen laten horen (voor welke optie je dan ook bent) maar dan wel met een open uiteinde.

t1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:47

Inderdaad, en de beheerders/mods kunnen aan de hand van de uitslag een redelijk beeld vormen van wat er daadwerkelijk speelt en hoe iedereen er over denkt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 19:55

LindyH schreef:
Ik zou er ook wel voor zo'n knopje zijn, maar dan zit je alsnog met de quotes. Ik weet niet of dat technisch op te lossen is.

Da's een lastige ja..
Er bestaan vast wel manieren om wanneer je een bepaalde gebruikersnaam in 'gast' verandert dat die naam dan overal in 'gast' veranderd wordt (zoals de censuur), maar ik weet niet of dat ook met terugwerkende kracht geldt.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:57

Hoe werkt de verboden woordenlijst ;) is een filter wat a voor b aanpast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:04

Een username veranderen in Gast-metnummer is niet hetzelfde als anonimiseren en heeft dus ook op die manier geen enkel effect. Waarom kunnen niet gewoon alle anonimiseringskandidaten naar Gast gezet worden. Heel lastig misschien voor de mensen die oude topics bestuderen, maar dat is dan jammer voor die enkeling. Het is wel weer leuk voor de fanatieke bokkers om er kwisjes over te houden en prijsvraagjes enzo :j.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:30

Als mijn berichten niet kunnen worden gewist dan wil ik graag dat de topics waar ik in heb gereageert naar de mesthoop vertrekken.... ;)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:35

Nou duidelijk dus, Bokt moet volgens de wetgeving op privacy handelen.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:36

minkie schreef:
Chiqa schreef:
Jammer dat er zo persoonlijk moet worden gereageerd.....

Chiqa schreef:
Lovely als volgens jou definitie bokt geen enkele inhoud heeft wat doe je hier dan nog alle dagen?

sorry..geen inhoudelijke post van mij maar dit vind ik wel leuk :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:41

álles weg gooien ben ik trouwens niet voor, ik lees dus wel regelmatig oude topics terug (érg oude topics) om vervolgens weg te dromen naar hoe het ooit was....
Alles verwijderen betekend ook dat topics van Dorine weg zijn (om even een voorbeeld te geven), en dat vind ik not done

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:02

Is het evt. wel mogelijk om per subforum te kijken of men daar eigen berichten kan verwijderen? Zo kunnen we zelf op EA al topics sluiten bijvoorbeeld, maar ondanks dat ze gesloten zijn ontvang ik nog met enige regelmaat van een oud gesloten topic een PB. Ik zie die berichten liever gewoon in zijn geheel verwijderd, gezien het feit dat deze dus géén informatieve toevoeging hebben op het forum.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:20

Moderatoropmerking:
Beetje mosterd na de maaltijd, maar als je een aantal posts uit dit topic mist, dan klopt dat. Ik heb een aantal reacties die vooral de man en niet de bal speelden verwijderd. In dit soort discussies is het vaak al moeilijk genoeg om vooruit te komen, probeer je mening te geven zonder persoonlijk te worden naar een ander. Overigens gaat dat de laatste pagina's alweer heel aardig. Keep it up :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:26

stef schreef:
álles weg gooien ben ik trouwens niet voor, ik lees dus wel regelmatig oude topics terug (érg oude topics) om vervolgens weg te dromen naar hoe het ooit was....
Alles verwijderen betekend ook dat topics van Dorine weg zijn (om even een voorbeeld te geven), en dat vind ik not done

Maar lees je ook HK topics? Is het geen idee om die te verwijderen? Vaak worden daar juist de meer persoonlijke dingen gezegd (die mensen nu miss liever kwijt dan rijk zijn ;) )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:27

Nouja, wat recenter dan, maar vorig jaar is mijn pony verongelukt, en ik lees nog regelmatig de berichten uit het HK topic rondom die periode terug op het moment dat t in mn hoofd ff niet wil ofzo. Maar ook in een HK topic zet ik niet wat ik niet op de voorpagina van de krant wil hebben

t1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:29

Bedankt voor het stroomlijnen van het topic!

Hopenlijk komen we met ons allen nog eens tot een concreet antwoord!
Zoveel mensen zoveel meningen maar blijf toch pleiten voor meer Poll's op dit forum
maar dan enkel over forumzaken, zodat iederen kan zien waar er behoefte naar is!
Dit lijkt mij voor jullie als beheerders en mods ook intressant om te weten wat er nou werkelijk speelt bij alle Bokkers!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:29

stef schreef:
Nouja, wat recenter dan, maar vorig jaar is mijn pony verongelukt, en ik lees nog regelmatig de berichten uit het HK topic rondom die periode terug op het moment dat t in mn hoofd ff niet wil ofzo. Maar ook in een HK topic zet ik niet wat ik niet op de voorpagina van de krant wil hebben

Jij misschien niet, maar waarschijnlijk ben je oud en wijs genoeg om daar zo over te denken.... de meeste twaalfjarigen (en ook nog wel wat ouder) zijn dat vaak niet, en inmiddels is bokt oud genoeg om een hoop van zulke posts te herbergen...