Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:30

Asyaa schreef:
Dan ben ik eerder voor de regels ruimer zetten zodat ik iets terug kan zeggen zonder dat ik meteen een OW heb. Ik voer graag discussies, ben ook absoluut niet vies van een wat heftigere discussie waar bij sommige mensen de gemoederen hoog oplopen, maar ik heb veel liever dat mensen gewoon duidelijk zeggen dat ze me een ongelofelijke banketstaaf vinden, dan dat ze net net binnen de regels gaan lopen poedersuiker. Als iemand loopt te steken laat iemand dan gewoon terug zeggen 'meid als je problemen hebt zeg ze dan maar hou anders je mond', want in mijn gevoel zou deze opmerking een OW opleveren vanwege op de man.

Ik ben ook voor dat mensen mogen zeggen dat ze me een ... vinden geen probleem mee.
Maar doe het wel respectvol en probeer het op z'n minst een beetje te onderbouwen waarom dat je vind. Misschien kan ik er nog iets mee dan ;)
Daarnaast is het ook gewoon nadenken wat je wel / niet plaatst of ff tot 10 tellen. Iedereen is verschillend en je zal het ook niet altijd met elkaar eens worden.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:21

BartVB schreef:
@bubsj: Het 'Dan wat betreft de aanleiding van dit topic, het sluiten van een flink aantal topics op FZ' deel :).

Dan geloof ik niet dat jij begrijpt waar ik op doel. Ik hoef geen open communicatie wat betreft bans. Elk verhaal heeft 2 kanten. Ik quote mezelf even:

Bubsj schreef:
Ik hoop dat ik deze ook als voorbeeld mag gebruiken. Ik pak hem even bewust omdat dit niet zo onder vuur ligt als de rest.

De Marialva situatie.

Heel heel lang is haar de hand boven het hoofd gehouden door het beheer. Vind ik meer dan logisch. Als forum je niet in dat soort zaken mengen. Heb ik alle begrip voor. Maar het is ook meer dan begrijpelijk dat betrokken bokkers daar wel wat over te zeggen hadden.

Ik persoonlijk had het dus enorm kunnen waarderen als het beleid achteraf had gezegt. Jongens. Jullie hadden gelijk. Wij hebben hierin nooit een kant willen kiezen en dus jullie ook niet ondersteund. Maar achteraf en nu het allemaal uitgesproken is. Er liep hier inderdaad een oplichtster rond.

Klaar. Toegegeven dat die bokkers toch gelijk hadden. Toegelicht waarom er niet naar gehandeld kon worden. Mijn respect (en hopelijk ook dat van anderen :+ ) binnen en fijne sfeer behouden.

In plaats daarvan is het stil. Gevolg. Bokkers hebben het idee dat bokt hun 'fout' van het aangeven dat bokkers dat niet openbaar mochten melden de doofpot in willen stoppen. En voila daar is de irritatie..

Bubsj schreef:
Respect is elkaar niet dom houden. Dat geeft mensen het gevoel niet serieus genomen te worden. Respect is toegeven dat iets fout is, en daarop te reageren met respect. Je leert alleen van je fouten als accepteert dat het een fout was. Ik krijg vaak het idee dat het beleid niet durft te toegeven. Gewoon omdat ze bang zijn dat ze dan niet langer meer gezag hebben. Ik denk dat het juist omgekeerd zal werken. Dit overigens precies hetzelfde voor de bokkers.

Geef openbaar fouten toe, onderbouw waarom op dat moment er geen fout in gezien werd en leg uit wat er gaat gebeuren om dat in de toekomst te verbeteren.

Bubsj

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:30

Overigens kwam ik ook een topic tegen over mods kiezen.

Ik zou daar graag een variatie op willen voorleggen.

Een mod beoordeling. Jaja, de haren gaan nu al bij het beheer omhoog staan. Maar lees toch even verder. Door eens in de zoveel tijd dit te peilen kan je juist de sfeer verbeteren.

Top 3 snelste reacties pb's
Top 3 beste mods
Top 3 helder handelen

Maar ook:

Top 3 slechte mods
Top 3 inlevingsgebrek

etc etc. Door de gebruikters dit te vragen weet je wat er speelt. En kom niet meteen aan met vriendjes politiek, want zelfs als er wordt opgeroepen op bepaalde mensen te stemmen is dat een signaal.

Mods krijgen te zien wie goed valt en wie slecht. Er staat dus een beloning op goed je werk doen. Mods die negatief opvallen weten waar ze staan en dan komt er ruimte voor verbetering. Ze kunnen er aan werken. Weigeren ze dat, tja, dan vraag ik me af wat je met zo'n teamlid moet.

Desnoods pak je alleen de positieve tops. Dan valt het teminste op wie er nooit instaat en dat is alsnog een reden voor de mods om eraan te werken wel die top te halen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:51

@Bubsj; Wat betreft het Marialva verhaal moet ik je een antwoord schuldig blijven. Ik ken de naam, weet globaal waar het over gaat maar heb de hele discussies en het modereerwerk daarbij totaal niet meegekregen :\ Als je wilt zoek ik uit wat daar precies gebeurd is maar dat kan een paar dagen duren.
Wat betreft de moderatorbeoordelingen; die zijn er al :) We hebben hoofd-moderators en deze hebben allemaal een aantal moderators onder hun hoede. De HMs houden eens in de zoveel tijd een functioneringsgesprek met de mods (hoe gaat het, hoe vind je zelf dat het gaat, wat kan er beter/anders) en tussendoor worden de mods ook in de gaten gehouden. Dit laatste gaat op basis van observaties van de HMs zelf, op basis van objectieve criteria (hoe snel worden TeMs afgehandeld, reageren op teamfora, etc) en op basis van klachten van gebruikers.

Stemrondes van gebruikers over moderators zie ik niet echt zitten. Een van de grote problemen is dat de mods op moeilijke fora een stuk meer gebruikers 'tegen' zich krijgen. Ander ding is dat sancties worden opgesteld door het team maar verstuurd worden door een moderator. Deze is in principe alleen de boodschapper maar zo wordt dat maar zelden gezien. Daarnaast gaat het om vrijwilligers die plezier moeten hebben in hun werk, een top zoveel met de best of slechts presterende mods lijkt me niet iets dat bijdraagt aan de feestvreugde :D

De beste manier waarop gebruikers input kunnen leveren is door een PB te sturen met klachten over een mod aan een van de hoofdmoderators of aan Eline. Hier zal over het algemeen geen 'we hebben x uit het team gezet' op terugkomen maar dit wordt zeker meegenomen in de evaluatie van die moderator.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:03

Maar dat verdwijnt allemaal achter de schermen bart. En hoe een hoofdmod/werkgever zijn mod/werknemer ervaart is niet altijd het zelfde zoals een bokker/klant dat doet.

En mijn voorstel om openbaar mods positief te beoordelen? Dan weten de mods wie goed ligt en waar ruimte voor verbetering is zonder een negatieve stempel.

Verder is het niet nodig de Marialva situatie uit te zoeken. Ik noem het puur als voorbeeld omdat dat nu niet speelt en dus geen reacties oproept. Maar misschien moet ik het anders stellen.

Kun jij mij, in het algemeen, van het boktteam in zeg de afgelopen 3 jaar. Topics aanwijzen waarbij het beheer zegt; 'mensen, dit ging fout. Dit had niet zo gemoeten, we gaan het oplossen'.

Dan doel ik niet op technische dingetjes. Maar op de manier van zaken afhandelen.

Want dat mis ik. En met mij veel meer. Ook in dit topic. Een beheer hoeft niet foutloos te zijn. Fouten zijn om van te leren. En dat fouten erkent worden zorgt juist voor vertrouwen onder gebruikers. Want jullie zijn daarvan op de hoogte, en gaan het verbeteren.

Blijft het stil, dan vraag ik (en vast meer) me af. Weten jullie wel dat het fout ging? Of minstens net zo erg: Willen jullie nu echt niet toegeven dat er iets fout ging? En vooral dat laatste roept bepaalde emoties op die je op een forum echt niet wil hebben.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:09

Klopt, maar een klant heeft ook geen inspraak in wie wel/geen medewerker wordt/blijft in een bedrijf. Daarvoor zijn o.a. klachtenprocedures. Mods openbaar positief beoordelen zorgt vooral voor een populairteitswedstrijd wat weinig zegt over mods die nooit in die lijst verschijnen. Die mods zijn of slecht bezig, of ze zijn gewoon relatief 'onzichtbaar'. Ik waardeer de betrokkenheid zeer, ook bij de keuze van de moderators, maar Bokt is wat dat betreft gewoon geen 'publiek orgaan' waarbij democratisch wordt bepaald wie er wel/geen mod mogen worden of mod mogen blijven. Dat zie je zelfs bij de overheid niet, daar worden alleen de volksvertegenwoordigers gekozen, over wie er op een ministerie of bij de gemeente werkt heb je als burger niets te zeggen. IMO zijn daar ook goede redenen voor :)

Wat dat betreft zul je dus moeten vertrouwen op de organisatie achter Bokt en zullen wij je vooral redenen moeten geven om dat vertrouwen te hebben en houden. Dat laatste is iets waar we eigenlijk iedere dag ons best voor doen maar we snappen dat dat niet altijd helemaal lukt. Daarom ook Forumzaken en de vraag om problemen (op een constructieve manier) te melden.

Topics waarin we sorry zeggen. Pff. Dat is inderdaad iets dat niet onze grote hobby is (maar dat is maar bij weinig mensen/organisties zo). Ik heb echt een bagger geheugen wat dat soort dingen betreft, er gaat wel wat vaag dagen maar ik heb zo geen concrete voorbeelden. Ga ik nog over nadenken en even rondvragen aan mensen met een beter geheugen :) Overigens gaan de meeste zaken die we terugdraaien ook per PB of email. OWs e.d. worden via PB of mail uitgedeeld en ook via PB of mail teruggedraaid en dat is iets dat regelmatig gebeurd. Dat zie je alleen niet terug op het forum.

En ja, we willen het weten wanneer er iets fout ging. Het zal alleen lang niet altijd zo zijn dat wat een gebruiker fout vindt ook iets is dat wij fout vinden. Maar, zoals gezegd, kaart het aan als je iets mis ziet gaan. Specifieke gevallen kunnen per PB/mail om eerder genoemde redenen. Algemene zaken kunnen op een constructieve manier op FZ. Wij (ik, en zo'n 60 man team) zitten hier echt niet om gebruikers te pesten. We zitten hier om dezelfde reden als jullie; omdat we Bokt.nl een erg mooi medium vinden met een hele hoop leuke/interessante mensen. Dat medium willen we graag beschikbaar houden voor een breed publiek en we zien graag tevreden gebruikers. Gebruikers pesten is niet iets waar ik energie uit haal iig, ik heb er niet eens tijd voor als ik het zou willen :+

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:18

Misschien een puntje om mee te nemen is op moment dat een "klacht" is afhandeld om eens een enquete terug te sturen en deze op een plek terecht te laten komen buiten de mod/mods die de klacht hebben behandeld. kijken wat de gebruiker heeft ervaren hoe het opgepakt is. wat zou kunnen verbeteren.
En er zijn momenten dat je niet iedereen tevreden krijgt met het antwoord maar mogelijk komen er ook zaken terug waarbij je de input wel goed kan gebruiken voor de volgende klacht/vraag/opmerking.
Hoe meer info je terug krijgt hoe meer je een patroon gaat zien waar je kan bijsturen op dingen die niet ok zijn of toch niet helemaal volgens verwachting zijn gegaan.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:32

Een enquete kan niets oplossen.
Waarom niet?
Omdat ieder zijn eigen klacht als enige waarheid ziet. De afhandeling zal in veel gevallen nooit volledig beantwoorden aan de klacht.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:38

Ik zeg ook niet dat je het probleem 100% zal oplossen maar er kan wel nuttige informatie terug komen waar je wel wat mee kan.
Ik lees toch een aantal keer terug
Geen reactie of zeer laat. ( en nee de mods hoeven niet 24/7 online te zijn)
Meten met 2 maten, misschien in sommige gevallen waar en in sommige gevallen een gevoel.
Daarom gaf ik al aan dat er niet gemod moet worden op gevoel.
Hierdoor kan je het probleem van 2 maten meten zeer zeker krijgen.
Wat de 1 toelaat is voor de ander niet acceptabel.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:46

PascalB schreef:
Ik zeg ook niet dat je het probleem 100% zal oplossen maar er kan wel nuttige informatie terug komen waar je wel wat mee kan.
Ik lees toch een aantal keer terug
Geen reactie of zeer laat. ( en nee de mods hoeven niet 24/7 online te zijn)
Meten met 2 maten, misschien in sommige gevallen waar en in sommige gevallen een gevoel.
Daarom gaf ik al aan dat er niet gemod moet worden op gevoel.
Hierdoor kan je het probleem van 2 maten meten zeer zeker krijgen.
Wat de 1 toelaat is voor de ander niet acceptabel.

Informatie over een niet goed afgehandelde klacht kan ook via PB besproken worden.
Het meten met 2 maten is ook behoorlijk "gevoelig".
Iedereen probeert zijn eigen gelijk te krijgen/ te halen op wat voor manier dan ook.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:48

Hmm, op zich heb je daar wel een goed punt te pakken denk ik. Een soort 'klanttevredenheidsonderzoek'. Een hoop bedrijven (vooral de amerikanen zijn daar sterk in) sturen je de vraag om een korte enquete in te vullen nadat je contact hebt gehad met een medewerker. Daarin wordt vervolgens gevraagd of je vraag is beantwoord, of de medewerker kundig leek, etc, etc. Op die manier kan behoorlijk direct bijgestuurd worden.

Het is wel iets dat wat ontwikkelingstijd vraagt (want zoiets wil je grotendeels automatiseren) en ontwikkelingstijd is iets waar we op het moment extreem krap in zitten. Ik ga het iig noteren op de ideeen lijst voor de iets langere termijn :j

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:53

Duidelijk bart. Ben het absoluut niet met je eens, maar er moet veel gebeuren eer jij daarin een andere mening zal krijgen. :)

Wat betreft voorbeelden, graag. Ik weet dat er veel van doen is met persoonlijke zaken. Maar daar doel ik niet op. Bijv de bot van kiwiko heb ik geen oordeel over of dit juist of onjuist is (omdat ik daar niet voldoende informatie voor heb). Daarvoor moet eerst het beleid anders want er mist een kant van het verhaal (waarmee ik doel op de kant van het team). Wat ik bedoel is meer openheid over algemene zaken.

Bokkers die ziektes verzinnen waarbij ow's worden uitgedeeld, of groene teksten verschijnen na opmerkingen, waarvan achteraf blijkt dat die bokkers gelijk hadden.

Idem met bokkers die blijken oplichters te zijn.

Of bokkers die zich voordoen als anderen.

Of bokkers die zich vuil maken aan dierenmishandeling

Of bokkers die met zielige verhalen komen (een slachtpaard redden oid) wat achteraf pure geldklopperij blijkt

En ga zo maar door. Dingen die dus openbaar in topic's staan. Vaak topic's met veel pagina's. En veel mensen die zich dat aantrekken. Waar op den duur ook reacties volgen van bokkers die kritische vragen stellen, waarop mods weer verschijnen en de zogenaamde 'monddood' acties uitvoeren. Als dan blijkt dat die bokkers gelijk hadden is daar een berichtje aan wijden echt de moeite niet. En ik denk dat bokkers daar veel respect voor kunnen opbrengen.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:54

BartVB schreef:
Hmm, op zich heb je daar wel een goed punt te pakken denk ik. Een soort 'klanttevredenheidsonderzoek'. Een hoop bedrijven (vooral de amerikanen zijn daar sterk in) sturen je de vraag om een korte enquete in te vullen nadat je contact hebt gehad met een medewerker. Daarin wordt vervolgens gevraagd of je vraag is beantwoord, of de medewerker kundig leek, etc, etc. Op die manier kan behoorlijk direct bijgestuurd worden.

Het is wel iets dat wat ontwikkelingstijd vraagt (want zoiets wil je grotendeels automatiseren) en ontwikkelingstijd is iets waar we op het moment extreem krap in zitten. Ik ga het iig noteren op de ideeen lijst voor de iets langere termijn :j

100% tevreden ga je nooit krijgen maar het kan gewoon makkelijk info opleveren waar je misschien wel wat mee kan.
Ook voor (bij)sturing van de mods zelf.
Soms is het oplossen van de klacht nog niet eens zo belangrijk maar wel het gevoel wat er achter blijft hoe een klacht wordt opgepakt.
Een klacht kan goed worden afgehandeld maar als het gevoel hoe het opgepakt klote is dan blijft het ook klote ondanks het goede resultaat.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 12-12-10 01:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 01:06

Een terugkoppeling is ook een leerpunt. Vind het zeker een goed idee PascalB!

Wel moeten mensen het verschil zien tussen en klacht en een bezwaar. Veel zullen de neiging hebben zo'n formulier negatief in te vullen omdat ze geen gelijk hebben gekregen. Die ruimte moet het formulier dus niet bieden, daar heb je bezwaar voor.

Je zou zoiets dan sowieso ook voor de bezwaarcommissie kunnen invoeren. Opnieuw met vragen die geen ruimte bieden voor het beoordelen van de inhoudelijke afhandeling.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:04

Let ook op dat bij dit soort topics heel vaak het een heel hechte kern van een handjevol mensen is die keihard vecht voor enkele dingen, en dan roepen die tig pagina's wat ze willen, maar het is maar de vraag hoe 'nodig' die zaken zijn voor het forum op zich en of alle extra moeites en investeringen echt de moeite waard zijn.

Elk bedrijf komt voor zo'n keuzes te staan, en helaas kun je het niet iedereen naar de zin maken.

Pas op, er worden goede dingen gezegd, bvb over oplichters en zaken over katten die niet kunnen, dat mag wat mij betreft ook gewoon blijven staan, mensen moeten maar zelf uitkijken wat ze plaatsen.
Maar anderzijds heeft een klant imo ook altijd het recht om zich te vergissen, en das dan weer een argument pro het verwijderen van posts...

Als iedereen het nu eens gewoon niet zo serieus nam?
En komt er een vete die je persoonlijk of professioneel schade berokkent, ok, doe er dan iets mee: ga naar het beheer, of dien klacht in.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:10

@ikdoemaarwat deel 2 :)
- 'De naam die niet genoemd mag worden'
Complexe zaak, ligt nogal gevoelig bij een hoop gebruikers. Moet ik echt even de tijd voor nemen, kom ik later op terug :j

- Er wordt toch gemod op PBs
Klopt, dat wordt in uitzonderlijke gevallen ook gedaan. Als we van meerdere mensen klachten krijgen dan wordt een gebruiker aangesproken op zijn/haar gedrag. Bij spam gebeurt dit vrij snel, bij andere beschuldigingen zijn we hier een stuk terughoudender in. Het vervelende van modereren op PBs is dat je de context mis, vaak geldt hier 'waar twee vechten hebben twee schuld'. Als er echter meer mensen klagen over de manier waarop ze via PB gejegend worden door een gebruiker dan kan dat voor ons een reden zijn om PBs toch als aanleiding te zien voor een sturende PB of OW.

- Modsysteem klopt niet, gebruikers moeten inspraak hebben in aanstelling van mods
Bokt is geen democratie. De klanten van de AH bepalen ook niet wie er wel/niet achter de kassa zitten :) Als er klachten zijn over moderators dan horen we dat graag, als we niets horen kunnen we ook niets doen. Stuur in die gevallen een rustige en goed gemotiveerde PB of mail naar een van de hoofdmoderators of naar Eline zodat we die input kunnen gebruiken bij de evaluatie van de moderators.

- Er zijn ideeën aangedragen maar deze worden niet gebruikt
Dat klopt voor een deel. Niet alle ideeen zijn uitvoerbaar of passen in het beleid of de visie van Bokt. Da's vervelend voor de persoon die het idee aandraagt maar we kunnen nu eenmaal niet iedereen tevreden stellen wat dat betreft.

- Gebruikers worden negatief besproken
Klopt gedeeltelijk. Gebruikers die zo negatief opvallen dat we een sanctie overwegen worden negatief besproken. Het gaat hier om discussies achter de schermen, in het hele Wikileaks verhaal (van compleet andere orde, maar goed) zie je ook dat diplomaten binnen de overheid van de VS Sarkozy omschrijven als een 'keizer zonder kleren', dat zul je nooit als officiële standpunt horen en dit is ook niet hoe er met hem wordt omgegaan. Het is wel wat er in de interne communicatie wordt gezegd om verhoudingen duidelijk te maken. Als ook in die interne communicatie alles compleet diplomatiek verantwoord moet zijn dan loopt die communicatie binnen de kortste keren helemaal vast en ontstaat er een berg an onduidelijkheid. Wat betreft de quotes die nu gepubliceerd zijn; dat zijn quotes uit een topic van tientallen pagina's over het heftigste onderwerp dat we in jaren hebben gehad op Bokt. Ik vind het niet heel raar dat de teamleden daar dan af en toe compleet verbaasd en soms wat (te) emotioneel op reageren. Niet handig, niet professioneel, wel begrijpelijk. Dit wordt echter door de andere teamleden op waarde geschat en is niet iets dat meespeelt in het wel/niet uitdelen van een sanctie. Maar goed, dat gezegd hebbende zijn we aan het kijken of we hier toch niet iets mee moeten. Mensen toch vragen om die irritaties voor zich te houden? Betere scheiding tussen mening/stoom afblazen en het zakelijke deel? Is nog niet duidelijk. In een bedrijf heb je de koffieautomaat of lunchpauze waar mensen even hun frustratie uiten over een vervelende klant wanneer nodig, op een site als Bokt is die mogelijkheid er niet, we moeten kijken hoe we dat op Bokt op gaan lossen.

- Genoeg punten om aan te werken
Daaraan was al geen gebrek :) Maar dat is geen reden om dan verbeteringen aan het forumbeleid te laten liggen.

Ik ben overigens :z Morgen ook de hele dag weg, maandag drukke dag gepland. Het is dus niet zo dat ik jullie de komende 2 dagen aan het negeren ben.

Nog een ander dingetje, in dit topic lopen behoorlijk wat dingen door elkaar heen. Grote kans dat ik vergeet om vragen te beantwoorden, als dat het geval is stuur me dan aub even een reminder via PB. Thanks :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 03:10

Wijs geschreven poes.

Bart, fijn dat je meediscussieert. Laten we eens even in het klein beginnen, om je een idee te geven van wat er wat mij betreft zuu kunnen bijdragen aan de openheid en helderheid in de communicatie tussen het boktteam en de gewone gebruikers. Als voorbeeld quote ik één van jouw recente posts hier:

BartVB schreef:
Stuur in die gevallen een rustige en goed gemotiveerde PB of mail naar een van de hoofdmoderators of naar Eline zodat we die input kunnen gebruiken bij de evaluatie van de moderators.

- Er zijn ideeën aangedragen maar deze worden niet gebruikt
Dat klopt voor een deel. Niet alle ideeen zijn uitvoerbaar of passen in het beleid of de visie van Bokt. Da's vervelend voor de persoon die het idee aandraagt maar we kunnen nu eenmaal niet iedereen tevreden stellen wat dat betreft.

Ik wist heel niet dat er hoofdmods zijn joh. Hoe herken ik die? Hoe weet ik welke hoofdmod over welke andere mods gaat? Stel ik heb een probleem met mod X, hoe weet ik dan onder welke hoofdmod die valt?

En dan over het tweede stukje quote: zou het een idee zijn als er ergens (bijvoorbeeld in een topic op FZ) gemeld wordt waarom welk idee om wat voor reden niet uitvoerbaar is? En hoe dat is bekeken? Mocht nu blijken dat zo'n topic uit de klauw loopt vanwege de jamaar- en neewant-reacties zou je er desnoods een topic van kunnen maken dat op slot is (soort stickyidee)

Het lijkt mij vooral heel belangrijk dat iedereen rustig :D blijft en dat we met z'n allen eens ophouden met ons gedram. Dus beste medebokkers, kunnen we alsjeblieft een volwassen discussie voeren? Ik vind een reactie als die van IDMW die begint met "nou als eerste moeten jullie" gevolgd door een opsomming van eisen. Zo werk je mensen tegen je in het harnas. Heb ik je ook al eerder uitgelegd. Hoef je niets mee te doen, ik meld het alleen nog eens een keer ter bevordering van een positieve en opbouwende discussie. Kijk, ik mis Kim ook op bokt. En sul. Maar ik denk dat het team dat soort dingen inmiddels wel doorheeft. En hoe meer je erover door blijft drammen en hoe meer je je poot stijf houdt, hoe meer je precies zo'n reactie terug zal kunnen verwachten. Probeer eens om wat je vraagt wat diplomatieker in te kleden. Wedden dat je dat kunt?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 10:53

Wat betreft het meten met 2 maten
Voorbeeldje:
Bokster moest haar Loesje onderschrift over kippen en scharrelen met de boer weghalen, dit kon wel eens op een vete slaan, ach alle kippenonderschriften en posts mochten niet meer..dat was makkelijker.
Ook omdat een rechtszaak op st Maarten was mocht er neit gesproken worden over kinderen die aan de deur kwamen die dag, gewoon alles wat erover gezegd werd, weg ermee..

MAAR, een bokster mocht wel in haar onderschrift het hebben over Vincenza en Marialva en dan linken naar deze medeboksters en hoe slecht die waren.....