Vraag over topics op FZ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 01:49

Waves schreef:
.

Via PB lijkt me onzinnig aangezien dit iets is wat leeft onder meerdere Bokkers. kunnen we hem wel allemaal afzonderlijk gaan PBen maar daar wordt hij ook niet blij van en dan heb je nog niet de transparantie waar mensen behoefte aan hebben.

juist! daarom inderdaad dus ook de vraag of zo een topic eens toegestaan is, en wij allen eens wat antwoorden kunne krijgen op onze vragen en hopelijk een goede discussie erover kunnen voeren

c_alsemgeest

Re: Vraag over topics op FZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:49

maar tot op heden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:50

Elin, het is essentieel dat een mening verdedigd kan worden en dan wel met wat meer steekhoudends dan alleen 'omdat ik dat vind'.
Dit is niet heel erg offtopic, ik denk bijvoorbeeld even aan de argumentatie van bokt en haar beheerders cq mods, die maken zich er erg graag makkelijk vanaf door een mening te verheiligen of te claimen dat deze door diverse personen gedragen wordt, terwijl dat feitelijk niet zo is. Bokt.nl moet beter leren argumenteren, dat is mijn tip.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:50

Elin_ schreef:
Waves schreef:
Het is toch ook een vraag aan 1 persoon? :? Logisch dat het dan dus naar 1 persoon gericht is? Is dat verboden?

Volgens mij verziekt ze helemaal niets. De hele reden dat jij zo bang bent dat er iets verziekt wordt (dwz dat hier een slotje komt) is juist het probleem. Wat is er in vredesnaam mis met het stellen van een vraag over het beleid aan de hoofdmod? Dan moet je hier blijkbaar al bang zijn voor een slotje. Das niet normaal hoor... -O-

Nou diegene heeft al meerdere toppics hierover gemaakt ,maar ga dan via pb met diegene alsje toch weet dat er een slotje komt op een openbare ''mededeling'' zal ik het maar noemen

Ik had geen openbare mededeling, ik had een in mijn ogen terechte openbare vraag. Die ik nog steeds graag beantwoord wil hebben. Ik begrijp niet want daar is op geen enkele wijze zinnig antwoord opgegeven waarom er geen mogelijkheid is tot dicussies. Onbelangrijk is dat het onderwerp van de discussie. Zolang er niet gescholden is, racisme, haatzaaien etc moet een discussie mogelijk zijn zonder dat er continu iets gesloten word omdat, en dat is de indruk die ik persoonlijk heb.. het onedrwerp de mod niet aan staat.

En ik heb graag dat als ik dat verkeerd zie, dat dat ontkracht word, en onderbouwd word.

Dus, waarom worden topics zo snel gesloten? Is dat omdat de onderwerpen niet prettig zijn? Heeft dat andere redenen? Hierop ontvang ik graag antwoord.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:51

nee dat ben ik niet, heb ook vraag gesteld over topics op fz maar die wordt ook niet beantwoord. maar omdat iedereen hier in elkaars haren vloog (wat imo pas offtopic is!) gooide ik er ff een slinger in, maar goed, gevoel voor humor heeft niet iedereen denk ik. maar ik ga wel, want heir heb ik geen zin in. mocht mijn vraag of de vraag van de TS beantwoord worden dan hoop ik dat op bokt terug te lezen van de mods zelf, hoor graag hoe zij er in staan, anders had ik me hier niet eens aangemeld mindim.

houd niet van rellen en vind het juist een goed topic,
hoop dat er idd mods zijn die hier wat mee gaan doen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:53

ikdoemaarwat schreef:
Citaat:
Maar ik vind het jammer dat op praktisch elk topic hier op Bokt, waarin dergelijke zaken besproken worden, een slotje wordt gehangen, en het topic vervolgens naar de Mesthoop verdwijnt.

Waarom geen respectvolle discussie op gang brengen, waarin beheer, mod's en gebruikers elkaar de kans geven hun woordje te doen, en daar op een respectvolle manier op kunnen reageren, zodat het topic niet steeds een negatief randje krijgt, en het hup, weer in de doofpot verdwijnt.

Als er van alle kanten open en eerlijk wordt gereageerd, krijg je ook geen speculaties, en help je in mijn ogen een boel zaken 'op te lossen'.

Daarbij..
Waar is de Bezwaarcommissie, op zulke momenten?

Een heel goed stukje......waar ik volledig achter kan staan

want ik loop met dezelfde vragen!

Waarom mag er op FZ niet zo een topic geopend worden?

Even het antwoord op de vraag van TS, die topics worden ook niet gesloten in tegenstelling tot topics over een individuele zaak, daarvoor kan je namelijk beter een mod PB-en.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:56

Ik snap dat beschermen echt niet, waarom halen jullie berichten van bepaalde mensen weg omdat het bijvoorbeeld zogezegd de carriere van iemand in gevaar zou brengen? Het spijt me heel erg maar als zoiemand met zon functie dom genoeg is om naar te doen op fora moet het er ook de gevolgen van inzien. Dat heb ik heel lang geleden al geleerd en als iemand daar nu nog niet achter is wat doe je dan in een of andere hoge functie.

En als zoiemand je dan gaat bedreigen ofzo loop je toch gewoon naar de politie?

Vage dingen zijn dat.. Of moet ik nu ook verwachten dat ik een een of andere mafia op de stoep krijg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:57

Maar er wordt echter ook niet door groen mee gediscussieerd. Men kan misschien helderheid geven, waarom er tegenwoordig veel strenger gemod wordt? Bokkers onderling kunnen dat met elkaar niet oplossen.
Er is hier bijna radiostilte van groen, beheer en bezwaarcommissie.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 02:02

Ik vraag me nog steeds af waar de bezwaarcommissie in dergelijke gevallen blijft..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 02:08

Denk dat iedereen gewoon naar bed is...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 02:18

Ok Karl, jij bent mod en dit topic mag dus wel, maar waar blijven de antwoorden op de overige vragen?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 02:32

Ik ben echt benieuwd waarom jullie dan zo'n discussie nodig vinden?
van wat ik weleens tegenkom staat er altijd duidelijk bij waarom het topic gesloten is.

Ik zie genoeg topics waar gewoon discussies plaatsvinden en die open blijven.
Inderdaad de topics waar het de spuigaten uitloopt worden gesloten maar dat is toch ook niet meer dan logisch als mensen elkaar de huid gaan volschelden en volledig offtopic gaan?

Dan hoeft er toch geen discussie plaats te vinden als moderators topics sluiten omdat die niet aan de boktregels voldoen?

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 02:38

orienta: ik snap bij veeltopics de sloten maar op elk topic waarin er krietiek word gegeven komt een slot en dat vind ik erg jammer zeker omdat er op het andere forum zoveel informatie ( met bewijzen) over bokt staat heb ik veel vragen gekregen en vind dat ik daar best antwoord op verdien

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 02:40

Bogie heb je het nu over gewone algemene topics of specifiek over topics waarin word besproken waarom er strenger gemod word?

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 02:44

de topics waarin ik de mods groot gelijk geef zijn de reltopics waarin de TS helemaal wordt afgekraakt. Die topics horen ook op slot e gaan maar ik ( nouja wij) hebben het meer over topics zoals deze waarin bokt krietiek krijgt daar komt direct een slotje op

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 02:47

Maar dit topic blijft ook gewoon toch open?
Hiervoor was er een discussie specifiek tegen 1 mod wat openbaar word gemaakt waarom hij/zij zo snel topics sluit dan ben je toch met me eens dat het niet een discussie is maar een verwijting?

Edit: Het ligt tenslotte aan de bokkers dat er steeds vaker topics moeten worden gesloten want respectvol discusseren is er tegenwoordig niet vaak meer bij, er worden vaak veel persoonlijke verwijtingen gemaakt en tenslotte word het een reltopic waarbij iedereen vergeten is waar het topic nou eigenlijk over ging.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 08:04

Orienta,

Het was een vraag, omdat voor de zoveelste keer weer een topic werd gesloten. En dat was niet eens mijn topic maar van iemand anders. Iemand vraagt iets, en hop slot. Zo gaat dat hier met enige regelmaat en daarom heb ik een topic gemaaktmet ed vraag WAAROM. Zoals je dus ziet.. een VRAAG. Het verwijt kwam naderhand omdat er een of anedr onzinnig antwoord werd gegeven, en hup weer een slot erop.

Ik ben van mening dat wanneer iets gebeurd, slotje of weet ik veel wat.. dat zoiets goed onderbouwd moet worden. Het zou dan ook handig zijn als in ieder geval de vraag werd gelezen door de mod, i.p.v. een of ander zinnetje neer te kwakken wat kant nog wal raakt.

Zo komt het in ieder geval op mij, en blijkbaar ook vele anderen over en dat is jammer.
Dit is ter discussie gesteld, omdat er een hoop onbegrip op deze gang van zaken is.

Door het gelijk af te sluiten, creër je willens en wetens een situatie waarbij je WEET dat dat NOG meer onvrede op gaat leveren. Waarom iemand dan niet de moeite kan nemen om de vraag te beantwoorden is mij een raadsel.

Een openbaar forum is een discussie medium, waarbij het een ieder vrij staat om de ander om tekst en uitleg te vragen wanneer je het gevoel hebt dat dingen onjuist zijn. Ik heb het gevoel dat er maar met de natte vinger gemodereerd word, wanneer het in het juiste plaatje past.

Moment dat iemand eem OW krijgt, een officiele waarschuwing, dan heb je ook het recht dit ter discussie te stellen wanneer je het hier niet mee eens bent. Moment dat je dit ter discussie gaat stellen, moet je ook de klappen kunnen incasseren wanneer je daadwerkelijk de fout bent ingegaan. Daar tegenover staat, dat degene die de officiele waarschuwingen uit aan het delen is, dan ook ter verantwoording kan worden geroepen.

Hetzelfde geld ook voor slotjes. Blijkbaar is het een heel gevoelig punt, niemand begrijpt waarom, desondanks komt er geen tekst en uitleg maar gewoon een nieuw slot. M.i. is dat hetzelfde als zoals ik al eerder eens heb aangehaald, je kind een straf geven of een waarschuwing omdat hij/zij vraagt WAAROM er bloemkool op tafel staat.

Er is hier een situatie gecreerd waarbij de klant/gast hoe je het noemen wil.. (wij zijn hier ook klant gezien het feit dat de reclames hier duidelijk niet voor jan doppie staan) geslagen word wanneer het de ander niet lekker zit. Als we dan toch met 2 duidelijke maten moeten gaan meten met verschil in gebruikers. Dan is mijn mening dat alleen Bart als zijnde eigenaar dan maar OW's moet gaan uitdelen en slotjes moet gaan plaatsen. Iedereen heeft een anedre mening. Wat voor de een rood is, kan voor de ander groen zijn, wil niet zeggen dat beide fout zijn, want nummer 3 ziet het misschien als kanariegeel. Daar kom je alleen maar achter als je iemand de ruimte geeft om te onderbouwen waarom hij of zij iets vind.

Dus ook hier, waarom word er snel een slot uitgedeeld, waarom mag er niet gediscussieerd worden. Wie doen we daar kwaad mee, en waarom? Net als mij zijn er redelijk wat die niet begrijpen waarom dit is.

Uiteraard ben ik van mening dat wanneer een ander schade ondervind, emotioneel etc etc, en er rechtstreeks op de man af word gespeeld door een groep ( dit is wat anders dan onbegrip zoals hier duidelijk aam de hand is, of discussies in topics) dat er racistische uitingen worden geplaatst, dat er dan gesloten word.

Maar waar het hier om gaat is neit het kwaadwillig zijn naar 1 specifiek iemand toe. Er word niet met een volle groep ingehakt op 1 persoon. Maar er werd een vraag gesteld, en de handeling DAAROP is ter discussie gesteld. En dat Orienta, roept NOG meer vragen op, roept onbegrip op.

En als er dan maar verscholen word achter een slotje, maakt dat mensen geïrriteerd en gefrustreerd.

Je kan wel blijven slaan, maar uiteindelijk word er gebeten. En dat is waar het op uit kan gaan draaien. Terwijl het niemand's intentie is om te bijten. Alleen is er de vraag waarom we wel gebeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:40

Dat heb je goed en netjes verwoord Ceriadwen :j
Ik ben het zoals je nu stelt helemaal mee eens :)
Ben ook erg benieuwd wanneer er mods komen reageren, ik hlor ook graag hun mening.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:49

Maar waarom zou alleen Bart een OW uit mogen delen dan?
Het beheer heeft juist mods aangesteld om toezicht te houden en waar nodig in te grijpen.
Het beheer staat achter deze mensen, en bekijkt samen met hen de regels en past deze aan waar nodig.

Ik zie mezelf niet als klant hier, ik koop immers niets, en de reclame zie ik niet eens.
Ik zie mezelf als gast, net als ik gast ben bij iemand thuis. Als iemand waarbij ik thuis kom veel reclame van het een of ander heeft hangen / staan / liggen ben ik ook geen klant, dus waarom hier wel?

Sommige topics worden gewoon geopend om gal te kunnen spuwen, logisch dat die op slot gaan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 10:53

en in sommige topics komt de waarheid eindelijk eens boven tafel
Het is alleen zo jammer dat sommige mensen zo selectief reageren en daarmee de feiten niet onder ogen willen zien...

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:56

Topics waarin de waarheid naar boven komt, en Bokt in een negatief jasje gestoken worden (en dan terecht!) worden meteen naar de Mesthoop verbannen.

Kan iemand mij uitleggen waarom dat gebeurd?

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:59

Oh, en ik merk op Bokt, als je een andere mening hebt dan de schapen in het topic, dat je meteen een relschopper bent.

Ik vraag me werkelijk af hoe dat soort mensen, met wat voor paar benen in de wereld staan. Waarschijnlijk niet op die van hunzelf.
Een "oh ah oe" forum is het, niks meer, en niks minder.

Maar dat zal vast komen doordat de gemiddelde leeftijdsgroep 12 t/m 18 is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:46

Mijn algemene vraag over het beleid is waarom het beleid niet consequent nageleefd wordt. Als voorbeeld het Nieuws & Maatschappij forumgedeelte. Dat is volkomen uit de hand gelopen wat betreft de politieke discussies en daarom is er een strenger beleid gekomen. Maar ondanks dat strengere beleid blijft de uitkomst hetzelfde: een steeds groter deel van de actieve discussieerders daar blijft weg omdat er een aantal rellers zitten die continu offtopic gaan, aan een stuk door speculeren, op de man spelen, kortom: een echte discussie niet lijken te willen voeren. Ik heb een aantal mensen al een aantal keer flink over de schreef zien gaan (met de boktregeltjes ernaast) maar daar zie je niets van terug in het postgedrag/OW lijst. Dus het argument "ja maar ze hebben misschien wel een sturende PB gekregen" lijkt me niet op te kunnen gaan. Of sommige mensen krijgen wel erg vaak een sturende PB waar een ander direct een OW voor krijgt. Anyway, ondanks dat nieuwe beleid is het resultaat hetzelfde: topics die op slot gaan zonder constructief resultaat, mensen die bewust wegblijven uit dergelijke topics omdat de sfeer er zo vervelend is en een slecht voorbeeld voor andere subfora. In principe heeft dat nieuwe beleid de potentie om die problemen op te lossen, maar dan moet het wel consequent nageleefd worden door de moderators. En dat zie ik niet gebeuren. Niet in Nieuws & Maatschappij, maar ook niet in andere subfora waar dezelfde problemen heersen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:31

Denk je nou echt dat er ook maar één mod mag reageren hier, inhoudelijk? :+

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:44

Gaan ze ook niet doen, of wel, met een vage reactie, en dan natuurlijk als afsluiter.

"De vragen zijn beantwoord (Dat bepalen zij dan naar aanleiding van hun eigen reactie) dus hier kan een slotje op."

En dan word er vervolgens weer een topic geopend, omdat die vraag dus helemaal niet beantwoord is.
Dus continu vooruit schuiven ipv oplossen.