Ik klik op openingspost maar beland halverwege??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Ik klik op openingspost maar beland halverwege??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:39

Ik heb even mijn IE gestart en daar heb ik ook dat de topictitels donkerblauw blijven na het aanklikken. Zit nu random dingen aan te klikken om te kijken of ik een keer midden in een topic aankom.

IE is sowieso niet zo'n goede browser.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:42

Ik heb een hoop aangeklikt, maar ook met IE heb ik geen last van midden in ongelezen topics belanden of op een andere pagina uitkomen als ik een link open en op vorige druk...

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:09

PlukenKrul schreef:
xManon_ schreef:
Het gekke is, dat als ik via mijn telefoon werk en het daar niet werkt om op de titel te klikken.
Dan kom je wel gewoon op de beginpost. Het is daarvoor bedacht alleen daar werkt het niet?

Bij mij werkt het wel goed op m'n telefoon (Samsung Galaxy) en ben er erg blij mee! Op telefoon het oranje icoontje aanklikken, is toch net even wat lastiger. :P Ik ben dus, volgens mij de enige als ik het zo lees, wel tevreden hierover! Kom ook niet op halverwege terecht in ongelezen topics (tot nu toe).

Vreemd, ik heb namelijk ook een Samsung. (Wave 2/ 525)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:12

BartVB schreef:
Het klikken op de topic titel (in een forumoverzicht/eigen berichten/actieve topics/zoekfunctie) is exact hetzelfde als klikken op het oranje icoontje.

Je komt dus bij het eerste ongelezen (volgens Bokt.nl) bericht uit. Als je het topic nooit geopend hebt is dan gewoon de openingspost. Als je het topic wel eerder gezien hebt dan kom je bij de eerste ongelezen post

Ik heb het hier nog wat meer in de gaten zitten houden maar ik kom iedere keer exact uit waar ik uit hoor te komen? De openingspost kun je overigens nog steeds gewoon bekijken. Bij topics met meer dan 1 pagina's is er weinig veranderd, je komt dan bij de openingspost door op 'Pagina 1' te klikken. Bij topics met 1 pagina moet je soms even iets omhoog scrollen.

Klikken op de titel boven het topic zelf is overigens niet veranderd, je zou dan op exact dezelfde pagina uit moeten komen inderdaad. Vooral handig om snel te kijken of er nog berichten bij zijn gekomen (is sneller dan F5).

Nope!
Als ik bij actieve onderwerpen een topic aanklik dan springt hij regelmatig ipv op de openingspost op de tweede pagina. En of dat dan het laatst geplaatste bericht is of niet ik lees toch liever eerst de openingspost!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:07

Bij dit topic heb ik het ook bijvoorbeeld, de foto's staan in link, ik klik er een aan, en klik op terug, en dan kom ik op pagina 2 uit. Bij volgende foto precies hetzelfde, alleen dan kom ik op pagina 3 uit. Ik vind het echt zoooo irritant :x .

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:18

Het probleem van dit topic is dat er een flink aantal dingen door elkaar lopen. De posts met 'ja, idd, heb ik ook' zijn dus niet zo heel nuttig :+

Bij mij (!) werkt het systeem helemaal goed, enige wat hier ook niet handig gaat nu is dat topics niet meer altijd netjes lichtblauw zijn als ik ze wel al een keer geopend heb, zie daarvoor:
[FZ] Gelezen topics blijven niet lichtblauw?
met de oorzaak van het probleem: BartVB @ [FZ] Gelezen topics blijven niet lichtblauw?

Het terug komen op een andere pagina na het op de 'Back' knop duwen staat in dit topic:
[FZ] Bij "terug-knop" belanden op een andere pagina in het topic?

Tot nu toe is het enige 'echte' probleem dat ik gezien heb in dit topic de melding dat sommige mensen middenin een topic terecht komen in topics die ze nog nooit bekeken hebben. Het vervelende daarvan is dat ik dit niet gereproduceerd krijg, hierdoor krijg ik de oorzaak niet gevonden en zonder oorzaak is het nogal lastig om het probleem op te lossen. Daarnaast heb ik ook geen idee hoe dit überhaupt mis zou kunnen gaan (code-technisch). Het zoeken is dus vooral naar de gemeenschappelijke factor tussen de gebruikers die hier problemen mee hebben.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 21:19

Ik kijk er inmiddels doorheen, en klik gewoon een keertje extra om terug te gaan naar de beginpost. :))

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:13

Ik ben overgeschakeld naar Chrome, maar daarbij heb ik het ook. Bijvoorbeeld bij het Tumblr topic op links. Daar ben ik nooit eerder geweest en ik beland op pagina 2.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:52

Ik heb het nu bij google chrome en internet explorer gehad. Misschien al wat meer info ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:54

Rinske schreef:
Ik ben overgeschakeld naar Chrome, maar daarbij heb ik het ook. Bijvoorbeeld bij het Tumblr topic op links. Daar ben ik nooit eerder geweest en ik beland op pagina 2.

Probeer anders Firefox eens?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:06

In Chrome zou het goed moeten gaan, hier iig tot nu toe geen problemen.

Hoe vaak hebben jullie dit probleem? Gaat het meestal goed en heel af en toe fout? Gaat het eigenlijk altijd fout en soms goed?

Op m.bokt.nl ging het idd nog niet goed met het klikken op de titel om bij het laatste ongelezen bericht uit te komen, dat is nu ook opgelost.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:08

Rinske schreef:
Bij dit topic heb ik het ook bijvoorbeeld, de foto's staan in link, ik klik er een aan, en klik op terug, en dan kom ik op pagina 2 uit. Bij volgende foto precies hetzelfde, alleen dan kom ik op pagina 3 uit. Ik vind het echt zoooo irritant :x .

Dit doet hij bij mij ook. Ook kom ik wel eens op een 2e pagina terecht als ik het topic nog nooit geopend heb :\
En de foto gaat af en toe fout, niet elke keer, maar wel regelmatig. En dat is wel erg vervelend want je bent gewoon aan het kijken en ineens zit je op pagina 2, of 3 oid!
Laatst bijgewerkt door wendy1987 op 07-12-10 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:09

ik heb het voornamelijk bij fototopics geloof ik, en constant, niet soms wel en soms niet...

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 01:12

BartVB schreef:
Tot nu toe is het enige 'echte' probleem dat ik gezien heb in dit topic de melding dat sommige mensen middenin een topic terecht komen in topics die ze nog nooit bekeken hebben. Het vervelende daarvan is dat ik dit niet gereproduceerd krijg, hierdoor krijg ik de oorzaak niet gevonden en zonder oorzaak is het nogal lastig om het probleem op te lossen. Daarnaast heb ik ook geen idee hoe dit überhaupt mis zou kunnen gaan (code-technisch). Het zoeken is dus vooral naar de gemeenschappelijke factor tussen de gebruikers die hier problemen mee hebben.

Dit is dus precies mijn probleem. Misschien ligt het idd aan de browser? Ik gebruik hier safari (mac).
Ik heb het ongeveer bij de helft van de topics die ik open met meerdere pagina's.
Op zich niet de grootste ramp van de wereld, maar vind het wel onhandig, moet elke keer weer ff kijken waar ik uit kom en had eerst dit probleem nooit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:16

Bart om op je laatste post te reageren, van alles heb ik last. Ik gebruik een windows versie, maar weet niet welke. Wat is er mis met oranje icoontje is laatst gelezen en topic titel is het begin?Ik wil ook graag zelf bepalen waar ik begin. Er is al zoveel in dit land verplicht en opgedrongen omdat anderen denken dat iets beter of handiger is voor ons dat het juist niet is.

Zo lees ik veel dingen dubbel en scroll me gek. Erg handig met alleen een virtueel toetsenbord.Niet dus

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:57

BartVB schreef:
Het terug komen op een andere pagina na het op de 'Back' knop duwen staat in dit topic:
[FZ] Bij "terug-knop" belanden op een andere pagina in het topic?

Ik had hier uitgelegd dat ik dus ook op een andere pagina kwam na het duwen op de 'Back' knop...
Ik heb meerdere mensen dit hier zien uitleggen, maar we zitten dus in het verkeerde topic daarvoor..

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:02

BartVB schreef:
In Chrome zou het goed moeten gaan, hier iig tot nu toe geen problemen.

Hoe vaak hebben jullie dit probleem? Gaat het meestal goed en heel af en toe fout? Gaat het eigenlijk altijd fout en soms goed?

Op m.bokt.nl ging het idd nog niet goed met het klikken op de titel om bij het laatste ongelezen bericht uit te komen, dat is nu ook opgelost.

Ik heb het ook met Chrome...
En het gaat ongeveer net zo vaak goed als fout bij mij.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:12

Trouwens nog een paar kleine dingetjes:
als ik een topic open van 1 pagina lang beland ik vaak ook een paar posts naar onder en moet ik dus naar boven scrollen voor de openingspost (bij nog nooit geopende topics)
en
bij topics die ik wel volledig gelezen heb krijg ik wel de openingspost als eerste boven als ik erop klik, ook een beetje raar, want dan zou je juist op de laatste pagina moeten komen als ik het goed begrijp?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:05

Ik heb het nu ook? :+
Heb ook Chrome.

Ik klik op de openingspost (en die heb ik echt nog nooit eerder bekeken) en ik kom ergens halverwege de pagina uit bij een bericht van de TS. :+

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:32

Bart!

Ook ik heb het! Vooral bij topic waarvan ik niet zeker weet of ik nou begonnen was met lezen of niet?! Dus dan klik ik zeg maar de openingspost aan en dan hoppa naar het laatste bericht wat ik gelezen heb.. Zo ook met dit topic.. Maar laatst klikte ik op een topic en toen kreeg ik meteen voorbeeldbericht :+

Ik heb het nu ook opeens met topics die wel helemaal nieuw zijn voor mij! :j Ik zit trouwens op firefox

Maar wat mij opvalt, is dat je eerst echt specifiek op het oranje vakje moest drukken en deze nu opeens mee genomen is bij de openingspost lijn... Misschien dat het daaraan kan liggen?!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:18

BartVB schreef:
Klikken op de titel boven het topic zelf is overigens niet veranderd, je zou dan op exact dezelfde pagina uit moeten komen inderdaad. Vooral handig om snel te kijken of er nog berichten bij zijn gekomen (is sneller dan F5).

Ik heb die link echt altijd gebruikt gehad om weer terug te komen bij de OP van het topic. Die functionaliteit is dus wel verandert, maar misschien is dat al langer terug gebeurt en heb ik in die tussentijd die functie nooit meer gebruikt gehad.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 08:51

@Falona; Dat is echt al een paar jaar geleden dan :o

Wat betreft het midden in een topic uitkomen; ik zal eens kijken of ik zichtbaar kan maken van welke topics Bokt denkt dat je deze al geopend hebt. Alleen als Bokt dat idee heeft wordt je ergens halverwege een topic gezet als je op de titel in een topiclijst klikt. Ik zou echt niet weten waarom het anders mis zou kunnen gaan.

Ik kijk even of ik dit mee kan pakken met: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=25&t=1398302

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:33

Ik heb het met topics die ik nooit gezien heb en die ik wel gezien heb en bij beiden vind ik het gruwelijk irritant! En het worden steeds meer topics waarbij ik het heb... :(

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:50

Hier nog iemand met de zelfde "klachten"
Ook ik heb het met zo ongeveer alle topic's ook waarvan ik 1000% weet dat ik ze nog nooit heb geopend. (ik heb om dat te testen express een topic geopend van een bokker in het kippenhok, ik kom op dat deel van het forum echt nooit. En exact het zelfde verhaal :j )
Het begint nu wel irritant te worden want hij doet het op mijn laptop van mijn werk, mijn PC thuis, mijn mobiel en mijn mini laptop. Met een normaal formaat scherm ga je gewoon terug en ga ik verder waar ik gebleven ben maar met mijn mini laptop en mijn mobiel is het ronduit irritantie om telkens terug te moeten.(das best priegelen om op die kleine cijfertjes te van de bladzijdes te drukken als je ineens op bladzijde 5 wordt gezet ipv 1)

Bart, Help :Y)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:29

Zoals ik al zei, ik dnek dat het komt doordat nu het 'oranje' briefje voor de titel, eerst was dat apart aanklikbaar en nu neemt ie het in een keer + titel zeg maar! Dat valt mij de laatste tijd op :j