TopicStarter aanduiding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luanaa

Re: TS aanduiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 10:51

Waarom heb ik geen oranje streep :') Ik ben gewoon nieuwschierig :))

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 10:57

Tellie schreef:
Alleen als je snel naar beneden scrollt is dat niet echt duidelijk en kijk je (ik in ieder geval wel) snel overheen.

Maar als je snel scrollt lijkt het mij dat je de rest van het topic niet aan het lezen bent en dan kun je veel beter de "Geplaatst door de TopicStarter" functie gebruiken :)

@Luanaa; die oranje streep zie je alleen als je een topic aan het bijlezen bent en als er dus nieuwe berichten zijn of als je een specifieke post bekijkt.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 10:59

Die oranje streep is wel handig! Alleen het cursief ipv kadertje had van mij niet gehoeven.. :=

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 11:01

De optie 'geplaatst door topicstarter' is wat omslachtig. Soms reageert de TS op iemand, met enkel een 'ja' 'nee' of ander kort antwoord waaruit je niet kan concluderen welke vraag of antwoord er gegeven is. Wanneer je dan de 'door TS' functie weer uit doet, moet je weer op zoek naar de betreffende post.

Soms lees in in een topic alleen post van TS, bijvoorbeeld als het topic bestaat uit veel onliners of andere onzinnige reacties. Maar wanneer ik het snel doorscroll en ik kom een uitgebreidere post tegen, of ik zie dat TS meerdere keren op een persoon reageerd, wil ik ook die post lezen.

En dát, beste Bart, is waarom ik het blokje terug wil :)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:09

kehdra schreef:
Wanneer je dan de 'door TS' functie weer uit doet, moet je weer op zoek naar de betreffende post.

Je kunt in zo'n geval op het 'bericht' icoontje klikken bij die korte post. Je komt dan bij die post uit in het topic inclusief alle andere berichten :)

Maar zoals ik al zei; als je een goede suggestie hebt voor een optie die (iets) meer opvalt dan ben ik zeker bereid om dat te implementeren. Het kader was echter te lelijk en het gaf problemen met de layout (avatar vak van de topicstarter werd breder dan de rest).

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:12

BartVB schreef:
Maar als je snel scrollt lijkt het mij dat je de rest van het topic niet aan het lezen bent en dan kun je veel beter de "Geplaatst door de TopicStarter" functie gebruiken :)

@Luanaa; die oranje streep zie je alleen als je een topic aan het bijlezen bent en als er dus nieuwe berichten zijn of als je een specifieke post bekijkt.

Die functie is totaal aan mij voorbij gegaan. :')
Waar staat die? Scheelt me weer een overspannen rechterwijsvinger namelijk. :D

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:13

Gevonden! :D
Geplaatst door topicstarter aanklikken dus. :))

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:21

He nee, ik wil het balkje terug..

Ik zie het verschil nauwelijks tussen cursief en 'gewoon'..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:25

Ik ben fan van de lijn :j En ik vind het cursieve inderdaad ook esthetischer dan dat lompe hokje om de naam heen :)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:31

ik mis ook het blokje!! -O-

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:05

Ik vind het blokje ook veel handiger! Ook ik kon nu topic starters niet terug vinden in een topic omdat dat cursieve veel minder opvalt..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:23

Ik vind het helemaal niets! Ik wil lezen wat er in een topic staat, en dan staat het zó raar als TS reageert... Ik herken de TS gewoon niet. En dan denk ik meteen: "Wat weet jij er nu van?"
Kijk ik goed, zie ik pas dat het TS is....

Snap niet waarom deze aanpassing is geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:32

Persoonlijk vind ik dat we überhaupt in onze handen mogen knijpen dat Bart technisch zoveel voor elkaar krijgt. Tot een jaar of halfjaar terug was het nog niet eens te zien wie de TS was en kon je ook niet alleen de berichten van de TS lezen voor zover ik weet.

Nu doet Bart een aanpassing zodat het technisch beter loopt en mensen worden bijna boos? We zijn met z'n allen een beetje te erg verwend door Bartje geloof ik :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:35

Euh, Rock, wat loopt er nu technisch beter dan????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:37

Daar heb ik geen inzicht in, maar ik heb al eerder een post van Bart gequote waarin hij zei dat dit beter loopt met de layout.

Serita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:37

Je zou er ook voor kunnen kiezen om het hele bericht van de TS in een net iets andere kleur blauw weer te geven, heb je geen gedonder met die extra border er omheen waardoor het breder wordt.
Of alleen het deel bij de naam in een subtiel andere blauwe kleur. Valt he ttoch op, en is het niet zo 'lelijk' als die oranje rand :)

Bij bijvoorbeeld FOK! kun je zelf in stellen welke kleur je het bericht van de TS wilt zien, maargoed dat kan een brug te ver zijn als je dat zelf in elkaa rmoet ratelen, phpbb heeft die functie (of mod) afaik niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:41

Rock schreef:
Daar heb ik geen inzicht in, maar ik heb al eerder een post van Bart gequote waarin hij zei dat dit beter loopt met de layout.

Ik heb de posts van Bart in dit topic even gelezen voordat ik de vraag stelde, maar ik kan het echt niet vinden...
Heb het topic over avatars en woonplaatsen ook gelezen, ik heb gisteravond (eigenlijk de hele dag!) nergens last van gehad met Google Chrome, iets wat ik wel had met IE. (wilde nooit aan een andere browser geloven, toch maar gedaan!)

Zie nog steeds niet in wat er beter aan loopt, optie van Fantaghiro vind ik dan ook een erg goede... Dan raak je tenminste niet helemaal in de war.

En de oranje rand, heb ik niet gevonden bij TS, maar bij het laatste nieuwe bericht....

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:41

Whahahaa, al zoveel jaar op bokt en nu pas zie ik het bestaan van dat oranje envelopje......nooit eerder opgevallen :D

Serita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:53

@janine, ik vermoed dat het breder worden van het vak kwam door een border allicht van 1 pixel, waardoor het vak totaal 2 pixels breder werd, voor een ongetraind ook misschien lastig te zien, of de vinger op de te leggen wat er precies verkeerd gaat. Vaak ziet een ongetraint ook alleen maar dat het iets rommelig is :)

Maargoed, als je gaat werken met een achtergrond kleur, dan heb je dat geneuzel niet van die border die er omheen moet waardoor hij breder wordt.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:58

mm nou ik ben eigenlijk altijd voor alle veranderingen op bokt, maar dat het hokje nu verdwenen is vind ik echt jammer, ik vond het namelijk ideaal. Die oranje lijn was mij helemaal nog niet opgevallen en die naam in schuine letters van de ts... valt ook niet echt op voor mij.
Voor mij dus voor het eerst sinds mijn boekt carriere dat ik het geen positieve verbetering vind helaas.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:58

Fantaghiro schreef:
@janine, ik vermoed dat het breder worden van het vak kwam door een border allicht van 1 pixel, waardoor het vak totaal 2 pixels breder werd, voor een ongetraind ook misschien lastig te zien, of de vinger op de te leggen wat er precies verkeerd gaat. Vaak ziet een ongetraint ook alleen maar dat het iets rommelig is :)

Maargoed, als je gaat werken met een achtergrond kleur, dan heb je dat geneuzel niet van die border die er omheen moet waardoor hij breder wordt.

Oooh ik ben echt een digibeet hoor, dus mij kan je alles wijsmaken... Maar met google chrome waren voor mij veel van dit soort 'problemen' opgelost... Niet alleen op bokt.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:00

Ik dacht al he?? waarom is de ts niet meer met een randje zeg maar..
dit cursief vind ik niet echt handig, valt niet op.
Kan het niet bijv. oranje gemaakt worden??

Serita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:02

Janine1990 schreef:
Fantaghiro schreef:

Oooh ik ben echt een digibeet hoor, dus mij kan je alles wijsmaken... Maar met google chrome waren voor mij veel van dit soort 'problemen' opgelost... Niet alleen op bokt.

haha hja om het ingewikkeld te maken, alle dingen die geprogrammeerd worden worden door internet Explorer 6, internet Explorer 7, internet explorer 8 (en straks 9) al heel anders afgehandeld. Vaak zijn Firefox / Chrome ongeveer het zelfde (en die handelen vaak dingen af zoals het hoort, en Internet Explorer probeert er zelf wat van te maken, waardoor het vaak net niet goed gaat).
Met andere woorden, Bart heeft waarschijnlijk enorm zn hoofd gebroken om het in elke browser hetzelfde te krijgen :+ en met zo'n lijntje eromheen kan het nog wel eens lastig zijn.
Achtergrond kleur moet imho makkelijker zijn om in alle browsers ook goed te krijgen. En dat het mooi in de layout past :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:07

Tellie schreef:
Gevonden! :D
Geplaatst door topicstarter aanklikken dus. :))

hoe en wat is dat? :=

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:09

Die oranje zin rechts aanklikken, dan krijg je een enkel een lijst met posts van de TS.
Overigens kan je bij iedereen op Geplaatst klikken om zo'n lijst te krijgen.

Ik kampte daar wel met hetzelfde probleem als Kehdra, wist niet dat daar een oplossing voor was.