Is bokt nu een Paardeforum of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:13

Off-topic: Ik kom in veel topics de discussie tegen over "het team". Ik vind het echt vervelend worden ^)

Ontopic: Voor mij is Bokt een paardeforum, anders had ik me nl hier nooit aangemeld. Ik vind de indeling heel duidelijk en overzichtelijk. Ik kan makkelijk kiezen voor wat ik wel of niet wil lezen.
Als het bij Bokt alleen maar over de paarden zou gaan, dan mis ik een heel stuk gezelligheid in dit topic. Ik ben lid geworden van Bokt, wanwege mijn paardeninteresse, en het andere neem ik er gewoon bij.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:42

Gooya schreef:
Off-topic: Ik kom in veel topics de discussie tegen over "het team". Ik vind het echt vervelend worden ^)

Ontopic: Voor mij is Bokt een paardeforum, anders had ik me nl hier nooit aangemeld. Ik vind de indeling heel duidelijk en overzichtelijk. Ik kan makkelijk kiezen voor wat ik wel of niet wil lezen.
Als het bij Bokt alleen maar over de paarden zou gaan, dan mis ik een heel stuk gezelligheid in dit topic. Ik ben lid geworden van Bokt, wanwege mijn paardeninteresse, en het andere neem ik er gewoon bij.

Volgens mij ga je helemaal niet off-topic met die opmerking, hoor!
Ben het ook volledig met je eens.
TS verwijst zelf naar profielen van mods en dus wordt "het team" weer daar op aangesproken.
Alsof er in het profiel van TS zoveel te lezen valt...

En dat is een forum: je doet mee en geeft ZELF aan hoeveel info je over jezelf geeft.
Of dat nu in berichten is of profiel of pb's, who cares?
Mods zijn niet verplicht al hun ins and outs en plein publique te openbaren, een ander lid ook niet.
Als 3 talen in 1 zin teveel zijn: vertaling via pb.

Dus TS: als je het niet eens bent met de gang van zaken op bokt, dan kom je hier toch niet meer?
Zo simpel kan het leven zijn.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:40

Ayasha schreef:
Chiqa schreef:
Deze bokkers hadden toch al niets meer toe te voegen dus of het gemist wordt? Vind het juist een positieve ontwikkeling en kunnen we weer op een plezierigere manier verder bokken, nee bokt bestaanrecht op nuttige informatie hing niet af van dat handjevol mensen die zich niet konden gedragen :n

Dat bokt niet alleen over paarden gaat maakt ze juist sterk, en aantrekkelijk voor juist die mensen die ook wel eens over iets anders willen meepraten.
Dit forum zal dus niet snel vervelen of in een kringetje blijven draaien :)

Jij vind dat ze niets meer toe te voegen hadden. IMO waren een aantal van die bokkers meer dan waardevol wb paardenkennis. ;) Kom een hoop minder nuttige informatie tegen sinds een aantal er van deraf gekegeld zijn. ;)

Mee eens Ayasha en daarbij heeft Chiqa minder met paarden en meer met andere dieren. Maar de echt goede inhoudelijke topics met ervaring van mensen die veel paarden in handen hebben gehad begin ik meer en meer te missen. En degene die dat wel hebben houden zich rustig en op de achtergrond of in de huiskamertopics want deze weten blijkbaar inmiddels wel beter..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:14

Jesser schreef:
Mee eens Ayasha en daarbij heeft Chiqa minder met paarden en meer met andere dieren.

Heb je echt mijn 24.000 berichten doorgenomen om tot deze conclusie te komen?
Dat iemand niet veel in paard gerelateerde onderwerpen post, wil nog niet zeggen dat er geen interesse is.
Zal je hobbie maar zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:46

Ik ben nog steeds blij met de kennis van sommige bokkers. In het hoefbevangenheidstopic zitten een aantal kanjers met echt veel en goede informatie :j

@ Chiqa, daar hoeft ze niet alles voor te lezen, onder het kopje forumgebruik krijg je een overzicht :)

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:56

Haha inderdaad, ik ook. Ik pas echt nooit van m'n leven op m'n pony zonder heel Bokt over me heen te krijgen. :D[/quote]

Kijk dat is wat mij ook op valt
heb me net aan gemeld maar vaak wel gelezen hoe iedereen over fotos vallen
dat het lijkt of je concurenten bent
maar wel leuk de andere onderwerpen '
door de grote aantal leden is er ook verschillende kennis in huis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:58

Capopjekop nooit geweten :D
Maar goed dat neemt nog niet weg dat er niet op beoordeeld kan worden in hoeverre de interesse ligt,
mss lees ik wel heel veel of vind het leuk foto's te kijken maar heb verder geen behoefte om te reageren.

Anoniem

Re: Is bokt nu een Paardeforum of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:00

Chiqa post meer in paardenfora dan ik. Ben ik nu helemaal een slechte Bokker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:09

Verrek je gaat het winnen van mij Nouks voel me niet minder welkom hier, jij wel?

Oja kan wel een beetje wat tekst en uitleg geven voorheen ging mijn voorkeur uit naar HAW, maar sinds die regels daar verscherpt zijn waag ik mij niet meer aan een reactie dat handboek is mij te dik en gun mij de tijd er niet voor mij daar doorheen te worstelen.

Ik lees ontzettend veel bij verslag van de dag, paardenpraat, HAW en medisch. Maar dat is meer leesvoer voor onder het eten ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:16

Ik kan ook best een beetje tekst en uitleg geven :D

Ik heb me hier eens aangemeld als paardenliefhebber, destijds nog manegeruiter. Vond het leuk om over paarden te praten, over maneges etc etc.

Inmiddels heb ik al ca. 4,5 jaar een eigen paard (of nou ja, nummer twee inmiddels). Ik red me daarmee prima, als ik vragen heb of er is iets aan de hand dan kan ik terecht bij zeer kundige mensen op stal, maar omdat ik meestal geen vragen heb en bovendien op stal altijd wel bij iemand terecht kan als ik ze wél heb, heb ik niet de neiging mijn vragen over het rijden of de verzorging hier te stellen.

Bovendien heb ik zelden de neiging om me in de adviserende rol te plaatsen, daar er mensen zijn met veel meer kennis en ervaring dan ik.

Op z'n hoogst wil ik nog wel eens mijn mening geven in een discussie of medeleven tonen op het moment dat er een moeilijk verhaal langs komt, maar verder heb ik tegenwoordig gewoonweg niet zo veel te melden op paardengebied.

En dus is het tabblad "Algemeen" en met name Fotokunst door mij nogal veelbezocht.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:20

Nouks schreef:
Ik zie Bokt meer als een forum voor paardenliefhebbers (die ook gewoon een leven naast hun paarden hebben) dan als een forum over paarden. Aan een forum dat uitsluitend over paarden gaat, heb ik persoonlijk ook geen behoefte.

Ik ben het voledig met jou eens! :))

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:23

Toen ik gestopt was met paardrijden ging ik de paarden missen. Een stukje van dit gemis kon ik terugvinden in Bokt.
Momenteel rij ik nogsteeds geen paard, aai ik alleen een paard op de kinderboerderij en zijn al mijn paardenspullen uit huis verdreven.
Iemand die een eigen paard heeft zal mij geen paardengek noemen, maar in mijn hart blijven de paarden mij altijd trekken.
Daarom vind ik dit ook zo'n hard topic. Ik heb niet veel te melden in paardgerelateerde topics, de kennis heb ik niet (meer). Ik lees een hoop bij, maar ik plaats alleen maar berichten in fora's waar het niet over paarden gaat.

Ik denk dat jij het paardenwereldje logisch vind, ik vind het een winnend lot uit de loterij.

Als Bokt alleen maar over paarden zou gaan, zou ik hier dus alleen kunnen komen om te lezen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:23

Waarom zou je tekst en uitleg geven over je forumgebruik?
Dat is slechts een gedeelte van wat je precies doet op bokt met posten, voor hetzelfde geld lees je heel Wiki elke dag van voor naar achter! :D
Ik schijn een huiskamertiepje te zijn met weinig interesse voor Fjorden volgens de statjes. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:27

LynnDenise schreef:
Iemand die een eigen paard heeft zal mij geen paardengek noemen, maar in mijn hart blijven de paarden mij altijd trekken.

Precies, zo ervaar ik dit ook. Paardenliefde koop je niet even in de winkel en zet je weer aan de weg als de interesse dr af is (Uitzonderingen daar gelaten) Dat zit in je hart en nieren, en natuurlijk draai je dan je nek even om als je zo'n ding voorbij ziet komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:33

MarvanTom schreef:
Waarom zou je tekst en uitleg geven over je forumgebruik?

Tsja, er worden hier conclusies getrokken als "wat doe je eigenlijk op een paardenforum als je niks met paarden hebt want je post niet in de paardenfora", dan ben ik best bereid om een beetje tekst en uitleg te geven als dat mensen op andere ideeën over forumgebruik brengt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:38

ik wil besgt meer op de paardenfora posten, (dit is overigens vanuit mezelf als bokker geschreven, niet als mod) maar ik ga met Nouks en Chiqa mee, ik heb er niets toe te voegen omdat ik beschik over sterk verouderde kennis. Daarom lees ik veel liever en kijk ik foto's op ITPs en HAW. En ik denk dat ik nog minder paardgerelateerde posts heb dan zowel Nouks als Chiqa. (mijn verplaatsingsposts als mod niet meegerekend) Maar ook ik heb de paarden in hart en ziel. En daarom ben ik op Bokt. Had ik niets met paarden dan was er zeker een ander forum geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:56

Jans, valt wel mee geloof ik... Bij jou staat VP op 2 :D

VP Verzorgerspraat 14.68%

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 02:01

Ik ben eigenlijk nog wel benieuwd wat TS er van vindt dat ze soortgelijke percentages heeft als Sander op oa. HK en LZP........

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:18

Oh oh...en geen paarden info in profiel :=

Ik vind de hele discussie echt nergens over gaan, ik zit nu al een paar jaartjes op bokt en ik vind het nog steeds een paardentopic. Ja, er zijn een hoop jongeren bij gekomen (en ik ben een stukje ouder geworden) dus niet alles wat gepost wordt in het algemene gedeelte kan ik me in herkennen, daarentegen kan ik daar wel weer heerlijk kletsen over mijn kleine meisje omdat er meer is in het leven dan paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:52

Was alleen in een HKtopic waar ik als enige in zat zonder iets met paarden op het moment :+

Nouks schreef:
[***], valt wel mee geloof ik... Bij jou staat VP op 2 :D

VP Verzorgerspraat 14.68%

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:08

Enerzijds: ik ben tot de grote ontdekking gekomen dat meer is in het leven dan alleen de paarden (dit dacht ik tot 5 jaar terug écht van niet). Dus aan die kant vind ik het wel fijn dat er ook minder paard-gerelateerde onderwerpen zijn!

Anderzijds: ik word hier ook meer gedwongen tot het overgaan naar minder paardgerelateerde onderwerpen. Ik heb een oudje van bijna 24 jaar en we rijden niet intensief meer. Dus binnen vele topics die hier op Bokt zijn, kan ik niet echt goed meer de aansluiting vinden. Voor een jaar terug hadden we nog de vraag of er een apart gedeelte op Bokt kon komen voor oudjes. Dit bleek niet te kunnen. Ik vind het jammer dat er soms wel een nieuw gedeelte op minder paardgerelateerde onderwerpen komt, terwijl voor oudjes geen plek / ruimte was (is). (immers, het zoeken naar onderwerp oudjes is haast een dagtaak, dus ik spit ook niet het hele forum meer uit).

Op je vraag of Bokt nu een paardenforum is: ja, maar gedeeltelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:11

Welk onderdeel is er dan recent bijgekomen op het niet paardgerelateerde deel? :) De enige aanvraag die sinds het oude paarden gedeelte is geweest is voor een liefdes en relatie sub. En die is ook afgewezen.

Enige wijziging die ik me kan indenken is TV > HTT, maar dat is in principe hetzelfde forum, alleen wat breder zodat er minder 'vergaarbak' op LZP terecht komt.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:21

Uh, sorry, ik ga niet echt mee met Bokt wat betreft de tijd, Jans, dus de afkortingen begrijp ik niet helemaal ;) Ik moet me inderdaad meer nuanceren: ik doel inderdaad dat het daar (LZP) dus wel breder uitgetrokken kon worden, en op paard gerelateerde onderwerpen dus kennelijk niet. Enerzijds begrijp ik het wel en is het prachtig dat het daar zo overzichtelijk geworden is, maar anderzijds mijn sentimentele redenen voor de rol van Senior Paarden spelen ook nog een behoorlijke rol en dat ik daar echt kansen zie liggen. (vergrijzing lijkt toe te nemen ;) )

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:16

xXEviIXx schreef:
Nouks schreef:
Ik zie Bokt meer als een forum voor paardenliefhebbers (die ook gewoon een leven naast hun paarden hebben) dan als een forum over paarden. Aan een forum dat uitsluitend over paarden gaat, heb ik persoonlijk ook geen behoefte.

Ik ben het voledig met jou eens! :))

Ook mee eens :j Ik ben op bokt gekomen toen ik manegeruiter was en sinds een paar jaar doe ik dat niet meer, rijd ik alleen af en toe een buitenrit. Moet ik dan van bokt af omdat ik bijna nooit rijd? Ik kan best allemaal reacties gaan geven in paardgerelateerde fora, maar daar heeft niemand wat aan, aangezien ik er geen verstand van heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:25

Jans schreef:
Welk onderdeel is er dan recent bijgekomen op het niet paardgerelateerde deel? :) De enige aanvraag die sinds het oude paarden gedeelte is geweest is voor een liefdes en relatie sub. En die is ook afgewezen.

Enige wijziging die ik me kan indenken is TV > HTT, maar dat is in principe hetzelfde forum, alleen wat breder zodat er minder 'vergaarbak' op LZP terecht komt.

Er loopt momenteel een aanvraag voor een kleurgenetica-subforum. Is nog paardgerelateerd ook ;)

VWB niet-paardgerelateerd: BI naar BEU, maar dat was een soortgelijke wijziging als TV --> HTT. En nu een tijdelijk feestdagen-forum (jaarlijkse traditie). Maar echte (blijvende) nieuwe fora in Algemeen heb ik inderdaad al in geen tijden meer meegemaakt.