Inspraak op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:27

Mwoh, IMO draait het huidige team best goed. Enige probleem is dat je met 13 man nooit die 5000 berichten kan lezen. Je kan dat oplossen met veel meer moderators maar kan ook door de gebruikers weer actiever te maken. Ik heb het idee dat iedereen nu zoiets heeft van 'aah, iemand anders heeft dat al lang gemeld'. Zelfde met b.v een serverstoring. Met een beetje geluk krijg ik 1 of 2 berichtjes/mails maar daar houdt het ook wel mee op. Toen bokt nog kleiner was stond meteen heel m'n contactlist in Trillian te knipperen als een genetisch gemanipuleerde kerstboom Scheve mond
Denk dat er dus een beetje een mentaliteitsverandering moet komen, ook minder tollerantie voor gehak en gezaag zou wel helpen denk ik.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:30

Waar ik dan een beetje mee zit is: moet je perse de mod van het betreffende forum p.b.en of kun je gewoon ieder willekeurige mod aanspreken?

B.v. als je een paar onzinnige topics bij ITP ziet staan, moet je dan Mickey p.b.en of gewoon degene die toevallig aanwezig is als mod.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:33

Bij voorkeur de mod van het betreffende forum, de kans is namelijk erg groot dat andere mods je PB doorsturen naar de mod van dat forum. Uitzondering zijn erg heftige problemen die onmiddelijke aandacht nodig hebben...

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:35

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:39

precies craig, goed punt, ben ik ook al een paar keer tegenaan gelopen. misschien zouden 2 moddies/forum een goed plan zijn om wat meer dekking te krijgen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:40

Op ITP is op het moment behoorlijk wat werk ja, nogal wat mensen die de scheiding tussen ITP en LK nog niet snappen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:40

Echt waar Bart? Ik reageer idd ook niet zo vaak met meldingen van te grote foto's of topics die ergens verkeerd staan. Omdat ik denk dat de moderators al meer dan genoeg lastig gevallen worden... Maar jij zegt dat het geen kwaad kan, omdat het juist niet zo vaak gedaan wordt. En het liefst dus naar de mod van dat forum, ook als die niet aanwezig is? Ik stuur eigenlijk altijd naar degeen die dan online is, dan kan het probleem direct verholpen worden denk ik zo...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:43

zo denk ik ook Maya, tenzij het om iets gaat wat ook nog wel even kan wachten!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:06

Ja dat is een mentaliteit zoals anderen dat ook al aangaven.
Ik ben iemand die niet snel aan de bel zal trekken omdat ik dat als klikken ervaar.
Maar als ik het zelf op wil lossen wordt ik dus gezien als de lastpak.

mmmm dat vind ik moeilijk hoor, ik wil niet lastigvallen en ben daarom lastig Verward

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:24

Nee hoor, zelf oplossen juichen we zelfs toe. Het gaat alleen om de manier waarop. Oplossen op een 'messy' manier via het forum stellen we niet bepaald op prijs. Als je echter de problemen/misverstanden op een volwassen manier op kan lossen via PB/Email/whatever dan vinden wij dat alleen maar prachtig.

Klikken? Neuh, zo zie ik dat iig helemaal niet, het is nu eenmaal zo dat je de sfeer op Bokt voor een groot deel zelf maakt. De ideale manier om de sfeer te verpesten is iedereen maar z'n gang laten gaan en nooit ergens wat van zeggen en nooit ergens iets aan doen Haha! Dus mods wijzen op plaatsen waar het mis gaat is IMO alleen maar goed. Als je ziet dat er op straat iemand in elkaar getrapt wordt dan ga je toch ook niet een beetje staan gniffelen? Dan bel je de politie toch? Nou dan Tong uitsteken

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:28

Ja als ik zie dat iemand anders pijn gedaan wordt spring ik meteen in actie.
Als anderen mij wat aandoen denk ik eerst het zal wel loslopen, als het dan doorgaat probeer ik het te tackelen.
Omdat de voorgeschiedenis dan niet meer te achterhalen valt lijkt het overdreven als ik de aanval (ik is utopisch) dan meld.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:31

Valt wel mee, dat is 1 van de redenen dat die 'geen persoonlijke' vetes regel er is. Voorgeschiedenissen boeien mij maar heel matig... Als iemand zit te hakken dan zit iemand te hakken, de vraag is dan alleen nog maar of er 1 of twee personen een waarschuwing gaan krijgen. Als jij verder niets lomps doet en iemand begint op jou in te hakken dan krijgt die andere user een waarschuwing (of iig een PB van me). Maar goed, beter is natuurlijk om het allemaal niet zover te laten komen... IMO is het niet echt nodig dat anderen op je gaan zitten hakken, als dat zo is dan is er al eerder niet helemaal goed gegaan...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:39

BartVB schreef:
IMO is het niet echt nodig dat anderen op je gaan zitten hakken, als dat zo is dan is er al eerder niet helemaal goed gegaan...

Ja en daar ligt dus het probleem. Jij hebt een mening en reageert daarnaar.
Maar sommige mensen worden gewoon lastig gevallen omdat anderen "gehoord" hebben dat het een naar mens is, of omdat anderen jalours zijn of noem maar op.

Diegene die dus lastig gevallen wordt meld dat niet en als hij/zij eindelijk reageert gaat de uitlokker klagen.

Dat is wat Kawa, Sam en ik meldden. Dat is bijna niet te achterhalen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:41

Ja? Maar als het goed is valt er voor de uitlokker niets te klagen als het 'slachtoffer' niet terug gaat hakken...

Mensen die zitten te hakken krijgen op hun donder, it's that simple... Haha!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:44

Als mensen mijn een pb sturen kijk ik daar gelijk naar. juist hardstikke fijn .ik ben elke dag online bij hoge uitzondering eens een dagje niet voor extreem erge dingen springen andere mods in voor dubbelpost vreemde polls of verkeerd geplaatste berichtjes kun je altijd pb-en.
Als een topic uit de hand loopt dan zie ik dat pas bij 2/3 pagina's dan valt zo'n topic op omdat het ineens wel heel hard gaat (soms is er ook niets aan de hand hoor)als iemand snel een pb stuurt of naar mij of naar een ander kan er sneller ingegrepen worden

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:46

Het gehak op Moddie's lijkt mij ook over te raken als je een team aanstelt die 'niet zichtbaar' en 'onbekend' zijn dat zij op een moment optreden, nu heeft iedere keer een Moddie het gedaan en word het soms ook persoonlijk opgevat.
1 persoon extra hulp per forum is, lijkt mij, toch weer een betere controle.
Je kan nu wel stellen dat de Bokkers zelf op moeten groeien maar die mensen roeleren, er blijven er wat, er gaan er weer een aantal weg en er komen weer nieuwe die van niets weten...
Als je, door elke keer weer andere mensen aan te stellen, de mensen er ook _echt_ in betrekt groeien ze eerder mee... nu blijf je vechten en achter de feiten aanhollen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:46

Ha ha weer helemaal terug bij het begin van de discussie Haha! .
De klager wint en degene die van nature geen zeurkous is maar na een tijdje het gezeik doodmoe is en wat terugdoet krijgt op z'n donder Scheve mond .

Kan me voorstellen dat dat een modus is bij zo'n omvangrijk forum.

Vervelend voor de mensen die niet zo snel zeuren Schijnheilig

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:51

Idd, die mensen zullen leren eerder problemen te melden en niet eindeloos te wachten (tot het een keer helemaal mis gaat). Heeft helemaal niets met zeuren te maken en alles met het leefbaar houden van het forum.

Onzichtbare mods? Hmm, vandaag toevallig nog een post over gemaakt op horses.nl:
http://appl.horses.nl/bb/viewtopic.php?p=4390#4390

Ik denk dat de huidige mods behoorlijk betrokken zijn met het forum, bij nieuwe mods moet je altijd maar afwachten hoe dat gaat lopen en of je op die mensen aan kunt. Een redelijk vast clubje heeft dan ook mijn voorkeur Haha!

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:05

Ik bedoel er een 2de onzichtbaar team bij het team wat jullie nu al zijn.
Bij elk forum 1 erbij in samenwerking met het vaste team.
Scheelt de helft werk Lachen en je hebt wat om op terug te vallen en wat betreft het afwachten met nieuwe mods... dat moet elke werkgever ook maar afwachten met zijn nieuwe personeel.. iemand van je huidige team kan morgen ook wegvallen door ziekte oid. dus ook daar geen 100% zekerheid.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:06

Ah, op die manier.
Ja, zit al een tijdje te denken aan het invoeren van 'litemods', dus mods met beperkte privileges die maar op 1 forum kunnen modden. Hmm.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:10

Ha ha, ja je mag best genieten van je succes Haha! .
Bokt wordt in de paardenwereld als volwassen beschouwd.
Horses en Hippics zijn op sterven na dood en Paarden Nedforum is een pennyclubje.
De gerichte forums op Bokt worden door vakmensen uit die disciplines bekeken en vaak ook actief aan meegewerkt.
Maar mensen met een bagage reageren ook anders dan een zo maar forum bezoeker. Ze willen gericht discussieren en moeten zich aanpassen aan het feit dat een deel van de posts irrelevant is. Dat is een geven en nemen dat hier en daar botst.
Voorbeeld: als jij droomt van een eigen paard en er discussieert iemand die meerdere paarden van een kwaliteit heeft waar jij nooit aan toekomt, dan kan dat jalourzie en zelfs weerstand oproepen.
Dat zal wrijving geven, alleen degene voor wie die kwaliteitvolle paarden een dagelijkse routine is realiseert zich niet de afgunst van die ander.
Die kloof zal niet zomaar overbrugt worden

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:15

Dat hoeft ook niet zolang er maar wat verdraagzaamheid en een beetje positieve sfeer gecreerd kan worden..

Gezeur zal er altijd wel blijven, jaloers blijven mensen ook altijd en mensen zullen het helaas altijd leuk blijven vinden anderen te kwetsen. We kunnen echter wel zoveel mogelijk aan proberen te doen om dat alles tegen te gaan...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:28

Als ik als mijzelf reageer. Voor mij is bokt een manier om feeling te houden met datgene dat mij al heel lang aan het hart gaat, het fokken van paarden.
Als ik via bokt mensen tegenkom die ik met mijn ervaring op weg kan helpen vind ik dat erg leuk en ik geniet daarvan.
Als ik mensen tegenkom die naijverig zijn op wat ik ben en bezit verbaast mij dat. In mijn wereld hebben de meeste mensen veel meer paarden dan ik en ook veel kwaliteit.
Dat is omschakelen, ik ben niet gewend om op te snijden over mijn paarden, maar wordt opeens gedwongen dat te doen omdat er aan mijn eerlijkheid getwijfeld wordt.
Ik kreeg vandaag een pb van een nieuweling op bokt die een merrie van mij herkende en omschreef als die legendarische mooie merrie die hij als jong jochie gezien had.
Dat doet deugd, maar het is niet mijn uitgangspunt dat naar voren te brengen.
Ik hou van de discussie, ik hou ervan nieuwe inzichten te verwerven en anderen op weg te helpen als zij daar om vragen.
Ik geloof dat dat ook de kracht van Bokt is, die uitwisseling van gegevens op divers gebied.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:33

Dat hippics op sterven na dood is valt ook wel mee, er blijft een vast cluppie die daar gewoon heen blijft gaan, blijft posten enz. Vind het ook een neit zo'n nette opmerking eigenlijk...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:41

dr_jacksel schreef:
Dat hippics op sterven na dood is valt ook wel mee, er blijft een vast cluppie die daar gewoon heen blijft gaan, blijft posten enz. Vind het ook een neit zo'n nette opmerking eigenlijk...

ja een vast cluppie, daarmee onderstreep je de uitspraak