Bokkers die schade berokkenen voor je bedrijf/prive leven.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zack

Re: Bokkers die schade berokkenen voor je bedrijf/prive leven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:12

Boontje komt om zijn loontje.
Iedereen krijgt wat hij/zij toekomt.

Heb je niks gedaan.. is het waarschijnlijk de persoon die het niet uit kan staan.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:56

Ik heb wel het één en ander gelezen waarbij ik 100% begrijp dat iemand met de grond gelijk word gemaakt, dat diegene dan in de problemen kan komen met haar bedrijf of priveleven maakt mij niks uit.
Boontje komt om zijn loontje. Eigen schuld, dikke bult. Dubbel en dwars verdient. Kies maar. ;)

Zoals met het verhaal van de DA in dit topic, dat vind ik dan weer erg sneu.

Bokt kan inderdaad heel veel invloed op je leven hebben, maar vaak is het maar zo hoe ver je het zelf laat komen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:05

absque_dubio schreef:
Ik heb wel het één en ander gelezen waarbij ik 100% begrijp dat iemand met de grond gelijk word gemaakt, dat diegene dan in de problemen kan komen met haar bedrijf of priveleven maakt mij niks uit.
Boontje komt om zijn loontje. Eigen schuld, dikke bult. Dubbel en dwars verdient. Kies maar. ;)

Zoals met het verhaal van de DA in dit topic, dat vind ik dan weer erg sneu.

Bokt kan inderdaad heel veel invloed op je leven hebben, maar vaak is het maar zo hoe ver je het zelf laat komen.

Maar als een groepje bokkers het op jou hebben gemunt?
wat kun je daar dan aan doen?

Ik ben het er mee eens dat voor sommige mensen het heel goed is dat bepaalde dingen aan d kaak worden gesteld. Maar soms is 1 negatief bericht genoeg om allemaal negatieve reacties uit te lokken. En het kwaad is dan al geschied, ook als er alsnog veel positieve reacties daarna nog komen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:25

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:26

Onzin.....er staan tig goeie ervaringen tegenover! Een bedrijf kan best een stootje hebben hoor, de webshops die hier op bokt negatief besproken zijn, bestaan ook nog en doen goeie zaken.

En moedwillig een bedrijf om zeep helpen is iets heel anders dan je ervaring delen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:29

daffodil schreef:
Onzin.....er staan tig goeie ervaringen tegenover! Een bedrijf kan best een stootje hebben hoor, de webshops die hier op bokt negatief besproken zijn, bestaan ook nog en doen goeie zaken.

En moedwillig een bedrijf om zeep helpen is iets heel anders dan je ervaring delen.

Daarin verschillen wij van mening, dat geeft niks, maar haal hem alleen maar aan.. :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:34

Dat mag, maar dan zou volgens jouw beredering elke minder goeie recensie op een eetsite dus ook niet kunnen?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:40

daffodil schreef:
Dat mag, maar dan zou volgens jouw beredering elke minder goeie recensie op een eetsite dus ook niet kunnen?

Niet als je de ballen niet hebt om eerst bij het restaurant te gaan klagen :) Heb jij wel de ballen om te gaan klagen en word er niks aan gedaan, dan heb je gelijk, in dit geval is er gewoon meteen een negatief topic geopend. Jullie gaan met een hele groep en niemand doet zijn mond open, iedereen stapt op het paard en vervolgens gaan jullie allemaal met een ontevreden gevoel naar huis zonder ook maar iets te zeggen..

En 2 dagen later knal je dit op een forum wat honderdduizenden gebruikers heeft.. :) Snap je waar ik heen wil? :)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:42

Als het een goed bedrijf is waar iemand door wat dan ook toevallig een keer een slechtere ervaring heeft dan komen er snel genoeg reacties van mensen die wel positieve ervaringen hebben. dat zie je met die Shires en ook bij andere bedrijven zie je dat vaak gebeuren hier op Bokt en inderdaad op bijvoorbeeld restaurantsites zoals Iens.

Als je genoeg positieve klanten hebt dan overleeft je bedrijf een slechte recensie wel. Daarnaast kan je als serieus bedrijf juist waardevolle informatie krijgen van ontevreden klanten. Die Shire recensie zou ik zeker wat mee doen als dat mijn bedrijf was. Gratis marketing onderzoek, niks mis mee!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:43

Waves schreef:
Als het een goed bedrijf is waar iemand door wat dan ook toevallig een keer een slechtere ervaring heeft dan komen er snel genoeg reacties van mensen die wel positieve ervaringen hebben. dat zie je met die Shires en ook bij andere bedrijven zie je dat vaak gebeuren hier op Bokt en inderdaad op bijvoorbeeld restaurantsites zoals Iens.

Als je genoeg positieve klanten hebt dan overleeft je bedrijf een slechte recensie wel. Daarnaast kan je als serieus bedrijf juist waardevolle informatie krijgen van ontevreden klanten. Die Shire recensie zou ik zeker wat mee doen als dat mijn bedrijf was. Gratis marketing onderzoek, niks mis mee!

Dat is ook wel weer zo! :D Maar het blijft niet leuk natuurlijk.. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:53

Waves schreef:

Inderdaad, het lijkt me veel zinniger dat het bedrijf in kwestie eens goed naar de kritiek gaat kijken en hier eventueel iets mee gaat doen, in plaats van een kudde "voorstanders" op het topic af te sturen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:15

Tallie1979 schreef:
Dit is een topic wat een typisch voorbeeld is van hoe je met 1 reactie een bedrijf naar de klöte krijgt..

[VVDD] Shire buitenrit, een grote teleurstelling

Dat is idd wel een heel schrijnend voorbeeld wat een hoop ellende op kan leveren voor een bedrijf,
persoonlijk had ik dr voor gekozen de naam van het bedrijf niet te plaatsen maar op te vragen per PB zodat mensen zelf kunnen beoordelen hoe en wat.

Overigens om over de OP terug te komen, ik heb het persoon waar dit onderwerp voor ontstaan is niet
gezien in dit topic, dus ik denk dat de schade wel meevalt.
Gelukkig ook geen mega bedrijf, slechts een hobbiefokkertje, maar het gaat om het idee.

Overigens bedankt voor de oplettende PB's van Tros Radar die ik zelf ook al had gezien en voor mij een vraag opriep en dit topic ben gestart.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 23:00

ik vind dit wel een groot nadeel van internet (veranderd niet van bokt)

ik hoor soms wel verhalen van heb je het wel eens gelezen van die en die'? sommige ruiters worden me toch afgekraakt..
en dan soms over onderwerpen.. dat niks met rijden te maken heeft, ik lag een keer zowat van verbazing van me stoel.. ging het over hoe groot iets ergens uitstak. jemig.. waar zijn ze dan mee bezig
gewoon met de naam erbij.

die ruiter zat niet eens op bokt.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 30-10-10 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 23:05

paardenfreak schreef:
ik vind dit wel een groot nadeel van bokt.

Dat is geen nadeel alleen van/op bokt, maar van internet. Iedereen kan van alles erop zetten. waar of onwaar....

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 23:35

oke klopt van internet inderdaad.

dan vind ik het een heel groot nadeel van internet.

ik schrok wel van dat voorbeeld. dat heb ik op bokt nog niet gezien.

Moderatoropmerking:
Wegens het omhooghalen van een oud topic, zijn een aantal berichten verwijderd.