Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:53

phormicola schreef:
De voorbeelden die jij aanhaald zijn typische 'had je de regels maar moeten lezen' dingetjes. Iedereen weet dat je op HAW vooral kritiek moet leveren (al is het maar het eeuwige 'draai je tenen naar binnen') en dat je op RIJ-ITP vooral ook elkaar mag ophemelen.

Wat een vervorming van de HAW regels :). Op RT-HAW ben je niet verplicht om 'kritiek' te geven, je mag ook complimenten geven maar deze moeten rijtechnisch onderbouwd zijn. Tevens zijn herhalingen niet de bedoeling... Dus eeuwig tenen naar binnen draaien is ook niet toegestaan op HAW.

Verder is bokt idd in al die jaren enorm gegroeid. En hoe groter hoe complexer en hoe complexer hoe meer regels je nodig hebt. Maar dit wilt nog steeds niet zeggen dat er geen plaats is voor gezelligheid op bokt.

@ Ayasha: OW's blijven zes maanden staan.
Laatst bijgewerkt door lindake op 06-08-10 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:58

Ilzas schreef:
Maar goed, dan hoeven ze toch niet meteen alles te verwijderen? Stuur dan dat standaard PB'tje met de regels ofzo.

Maar de regels staan altijd netjes bovenin. Je kan die ook eerst even doorlezen als je een topic gaat plaatsen.

Over de standaard pbtjes die je krijgt op bijvoorbeeld EA.. Sja, die zijn standaard en worden soms nog wel iets aangepast. Maar dat is toch wel logisch? Soms pb ik meer dan 20 mensen op 1 dag,allemaal voor EA. Als ik al die pbtjes zou moeten typen, zou ik een eeuwigheid bezig zijn.
Terwijl er vaak ook een standaard pb kan worden verzonden. Als er dan iets niet helemaal klopt hoor ik dat weg te halen, maar soms schiet het er een keer bij in. Dan mag je me gewoon daarop wijzen, want dat is niet netjes.
Maar wij zijn ook maar mensen :)

HAW is inderdaad voor mensen die graag rij technisch commentaar willen.. Als je reacties wilt van "wat een leuke jas" zet je het bij ITP neer.

EA is geen discussie forum. Daar mag je alleen reageren bij serieuze intresse. Denk je dat iets niet in de haak is? Dan kan je gewoon een (EA) mod een pbtje sturen.
Vind je iets een mooi discussie punt? Dan open je daar een leuke discussie over in het gedeelte waar het is toegestaan.

Voor iemand die adverteert is het ook niet leuk om te horen "wat is die pony lelijk" of "jeetje, wat duur zeg bij de winkel is het goedkoper". Dat voegt niets toe en daarom worden zulke berichten dus ook verwijderd.

Jammer, dat sommige de sfeer minder vinden.. Ik ervaar dat helemaal niet zo :) Ik vind de sfeer nog steeds goed, Bokt groeit dus ja.. Dat het allemaal iets anders is nu, is logisch.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:59

En toch is dat heel erg krom.... Als jij nou iets anders te zeggen hebt in dat topic mag dat niet.
Stel.... je ziet jezelf rijden op de achtergrond en zegt daar wat van (ook al is het positief). dat mag dus niet omdat dat niet rijtechnisch onderbouwd is. van de zotte toch??

Reageren in een oud topic mag niet. Maak je een nieuw topic aan met jhetzelfde onderwerp krijg je ook weer gezeur..... belachelijk!!

lindake

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:02

In een RT-HAW topic heeft dat idd geen meerwaarde suuzepuus, de regels zijn nu eenmaal strikt op RT-HAW :). Je mag het uiteraard wel meedelen in je post, maar bij je post dien je ook iets rijtechnisch te zeggen over de TS.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:04

maar als je dan iets vermeld wat er al 300 keer staat mag het ook niet. Ik kijk niet eens meer naar HAW omdat er toch niet gereageerd mag worden!
maar goed, in andere topics is het net zo.... helaas als je er een topic over opend wordt het gesloten.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:05

Ik heb het laatst toch ook wel gemerkt dat er gemakkelijk topics op slot worden gegooid voor niets ;) Ik had een topic waarin ik specifiek vroeg om de leeftijd waarop mensen van bokt hun konijn was overleden. Begon iemand in het topic over het feit dat zij er al een topic over had geopend, maar dat ging over de invloed van omgeving en verzorging op de leeftijd van een konijn. In mijn ogen 2 heel verschillende topics. De mod had het andere topic in mijn ogen dus niet gelezen en het mijne op slot gegooid. Toen ik een pb'tje naar de mod stuurde met een nette uitleg en netjes de vraag of het soms terug open kon, heeft ze dat ook direct gedaan :D Ze doen het niet met kwaad opzet, maar ik denk dat sommige mods gewoon gigantisch veel werk hebben...

en Sharmila, wij zijn ongeveer van dezelfde periode op bokt, wij hebben bokt kleiner en gezelliger gekend en ja, het is inderdaad gewoon niet meer wat het geweest is :D Maar dat heb je met alles zeker :(:)

Ik begrijp je stelling in elk geval :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:10

lindake, kritiek is niet alleen maar negatief ;) Weleens van opbouwende kritiek gehoord?
En ja, dat eeuwige tenen naar binnen is niet de bedoeling, maar je ziet het constant en er wordt niets aan gedaan. Daarom zei ik ook dat dan op z'n minst wel kon, niet alleen maar 'wat heb je een gave jas', dat is geen opbouwende kritiek en dus niet voor HAW :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:15

Ik geloof dat ik mij niet duidelijk genoeg heb verwoord. Ik bedoelde met negatieve kritiek, melden dat iemand iets niet goed doet. En dit dient inderdaad op een opbouwende manier te gebeuren. Bij complimenten of positieve commentaar meld je in mijn ogen dat de bokker iets goed doet met rijtechnische onderbouwing. Ik benadruk dit even aangezien heel wat mensen denken dat je op HAW enkel maar verbeterpunten mag aangeven terwijl dit niet zo is. Ook de sterke kanten mogen belicht worden mits rijtechnisch onderbouwd.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:18

oh absoluut! Dat ben ik dan in m'n haast vergeten te melden :) Ik zeg ook vaak genoeg dat TS dan een lekker paard onder d'r kont heeft hoor, en dat meen ik dan oprecht. Ik bedoel alleen dat dat niet het enige mag zijn ;)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:21

Wat bedoel je met dat mag niet het enige zijn. Je kunt toch ook zeggen. 'Wat een mooi paard heb je onder je kont, ik vind dat je hem netjes rijdt want de aanleuning ziet er super uit en hij gebruikt zijn achterhand super. Tevens zit je mooi recht op je paard. Ga dus zo door!' Dan ben je positieve commentaar aan het geven maar dan wel met rijtechnische onderbouwing :).

Verder kan je temmen wanneer je merkt dat er heel wat in herhaling wordt gevallen in een topic, daar help je de moddies goed mee :j.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:23

Bokt is gewoon een heel erg belerend forum als het om de mod's gaat.
Er zijn genoeg fora waar veel minder 'gestapo-achtig' wordt gemod en daar gaat het ook prima.
Zelf kom ik wel op het motorforum, dat gaat zonder mega-mod-controle best prima.
Dus ik deel de mening dat er veel te veel regeltjes zijn hier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:25

Ik weet niet hoe groot het motorforum is Manie? Bokt is een van de grootste fora van Nederland, ik denk niet dat we dat moeten vergeten ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:25

en dan geef je dus niet alleen een 'leeg' compliment, lindake :) Dat is prima zoals jij het hebt beschreven! Maar TS zei alleen dat ze de jas gaaf vond. Tja, dat mag gewoon niet en vind ik ook logisch :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:30

Wat TS aanhaalde mag idd niet. Ik ging gewoon even door op het 'verkeerd' interpreteren van de RT-HAW regels in het algemeen :).

Maar bon dit topic gaat niet alleen maar over RT-HAW :=

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:35

Rock schreef:
Ik weet niet hoe groot het motorforum is Manie? Bokt is een van de grootste fora van Nederland, ik denk niet dat we dat moeten vergeten ;)

Bijna 100.000 geregistreerde gebruikers....ook niet kinderachtig klein lijkt me ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:42

Oproep aan alle mod's: doe er is een week of 2 niks aan, kijken hoe snel iedereen de regeltjes gaat waarderen :P

Maar ff serieus, zit hier nog niet zo bijster lang dus kan niet oordelen over of het voorheen gezelliger was of niet. Verder denk ik dat we niet al te snel moeten oordelen. Mod zijn lijkt me niet al te makkelijk en kan me voorstellen dat er menselijke fouten gemaakt worden..

@ manie; ik ben geen motormuis (komt nog wel hoor hihi) dus weet niet hoe het eraan toegaat in de wereld der motoren, maar paardenmensen zijn denk ik de mensen waarbij de meeste meningsverschillen ontstaan... Misschien dat er daarom meer regeltjes ed nodig zijn? Weet het ook niet hoor :)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:46

amyz schreef:
Oproep aan alle mod's: doe er is een week of 2 niks aan, kijken hoe snel iedereen de regeltjes gaat waarderen :P

Maar ff serieus, zit hier nog niet zo bijster lang dus kan niet oordelen over of het voorheen gezelliger was of niet. Verder denk ik dat we niet al te snel moeten oordelen. Mod zijn lijkt me niet al te makkelijk en kan me voorstellen dat er menselijke fouten gemaakt worden..

@ manie; ik ben geen motormuis (komt nog wel hoor hihi) dus weet niet hoe het eraan toegaat in de wereld der motoren, maar paardenmensen zijn denk ik de mensen waarbij de meeste meningsverschillen ontstaan... Misschien dat er daarom meer regeltjes ed nodig zijn? Weet het ook niet hoor :)

Ik zou die test van 2 weken niks doen graag eens proberen hier, denk dat het allemaal best wel los loopt.

In de motorwereld gaat het best hard aan toe, ik lag me echt slap om de reacties daar, dat zou op bokt echt nooit kunnen.
En toch werkt het daar prima, forumleden kunnen elkaar ook corrigeren, wanneer iemand te lomp reageert.
Hier wordt gelijk een modje geroepen.....

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:49

Hmm dan miss omdat daar alleen 18+ zit? Ik heb ook eigenlijk geen flauw idee waarom t daar wel kan en hier niet :P

Sowieso zijn de regels voor het plaatsen van onderwerpen ed denk ik wel nodig, maar vind idd wel dat er af en toe behoorlijk snel getemd wordt... Kan net zo makkelijk worden opgelost zonder te temmen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:50

@amyz
Helaas gaat dat niet op. Het doel is zelf-modereren en sociale controle. Ik heb genoeg forums gezien waar de gebruikers elkaar en zichzelf modden. Meestal dachten mensen voordat ze posten, heeft de wereld hier wat aan? Wanneer er dan toch iets tegen de regels werd gepost corrigeerde de gebruikers dat (van een simpele http://oldblog.orly.ch/files/lolz-you-fail.jpg tot een uitgebreide uitleg waarom TS lomp bezig is). Hier laat het mod team zich echter gebruiken als eind redactie. 'Mods jullie mogen het verplaatsen' 'ik wist niet waar het moest dus heb het maar hier gezet' 'ja het moet eigenlijk daar maar daar kan ik nog niet posten' 'hey weten jullie wat 1+1 is' (voorbeeld simpele google vraag). En ook de bokt gebruikers laten zich voor alles gebruiken. TS heeft geen zin om moeite te doen? Vrees niet, er is vast wel een bokker 'slim' genoeg om het voor haar te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:53

Helaas is het soms toch nodig om te TeMmen... Weet je wat het is? Iemand plaatst iets dat verkeerd valt. Topics lopen zo ontzettend snel dat het gewoon nodig is om die post te verwijderen en/of een slotje voor overleg te zetten om de rust te doen terugkeren.

Natuurlijk is een keer een ruzie niet erg, maar helaas heeft bokt een aantal kampen die in gelijksoortige situaties constant met elkaar op de vuist gaan.

Je hebt de pro- en anti-abortusclubjes
De Wilders aanhangers en de mensen die juist fel anti Wilders zijn
Naturals en ... hoe noem je dat eigenlijk?

Helaas is het moeilijk om de vorige aanvaring te vergeten en worden dingen dus al snel persoonlijk met alle gevolgen van dien.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:54

@manie: Maar je moet niet vergeten dat hier ook kinderen mee lezen :) Alles wat op Bokt staat moet dus een beetje voor alle leeftijden geschikt zijn en daarom moet er bij schokkende foto's ook altijd een melding staan. Berichten met onnodige scheldwoorden, vieze grappen en dat soort dingen, is gewoon niet de bedoeling. Meisjes van 11 jaar horen hier namelijk ook gewoon thuis :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:58

Ik wil idd ook niet beweren dat temmen onnodig is hoor! Is vaker terecht dan te makkelijk. Maar soms... Maar goed, nou ben ik ook iemand die heel erg van het problemen/ruzies oplossen is, een ander is miss meer van het type dat snel uit zn slof schiet. T is iig voor iedereen weer anders denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:02

Tja, in mijn ervaring, op het moment dat je als zwarte bokker zelf probeert te corrigeren krijg je (soms van beide partijen) te horen of je soms naar een baantje als mod solliciteert...

Nou heb ik misschien geen recht van spreken met die running gag hier over mij en modschap, maar dat is voor mij wel een reden geweest om minder te sussen en meer te gaan TeMmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:02

@Rock
'Dierenmishandelaars' volgens sommige :)

Discussies zijn leuk, discussiëren is leuk. Ik ben altijd benieuwd met wat voor tegenargumenten de 'tegenpartij' (nou wil ik niet meteen van kampen spreken, maar ik moest het een naam geven' komt, en hoe zij mijn argumenten weerleggen. Daarop geef jij weer nieuwe argumenten, of weerlegt hun tegenargument, enzovoort. Dat is discussiëren, dat is leuk, dat is leerzaam. Echter zijn er ook een boel personen op bokt die zich compleet ingegraven hebben, en voor helemaal niks open staan. Iedereen met een andere mening is een idioot, snapt helemaal niks van paarden en is lomp bezig. Zulke mensen verpesten de sfeer.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:03

Als ik dit topic zo eens doorlees, ga ik haast denken dat behalve de 25 nuttige berichten die je moet plaatsen voordat je overal mag posten, iedereen maar verplicht de regels moet lezen voordat je uberhaupt mag posten..
Enkel kan je dat natuurlijk nooit controleren.

Ik vind het over het algemeen prima gaan op bokt, en zie ook wel dat mods hun best doen. Hoewel sommigen niet genoeg. Ik zie toch net té vaak dat ik mods op bepaalde regels moet wijzen, en dat lijkt me niet de bedoeling..