Schrikfilmpjes... Kunnen we er vanaf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:45

smokey17 schreef:
Chiqa schreef:
:)* Of je past je surfgedrag aan :)*

Is toch bijzonder dat ik 5 jaar geleden dr ooit eens ingetuind ben en daarna nooit weer :P

Waar een wil is is een weg :j

Niet iedereen is zo hoogbegaafd als dat jij bent......en ik ben soms met meerdere dingen tegelijk bezig en klik soms maar zo wat aan

Dat is dan heel erg vervelend, beter kijk je dan eerst even voor je iets aan klikt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:45

smokey17 schreef:
TessaVB schreef:
Ik snap niet dat mensen het niet zien dat het overduidelijk is als het om een schrikfilmpje gaat. (reacties bokt, reacties youtube, titel van topic, titel filmpje, geesten, weet ik het wat)

Volgens mij kijken de mensen hem gewoon en schrikken zich dan dood. Ja, eigen schuld, dikke bult denk ik dan..

als het filmpje net geplaatst is en jij bent de eerste......dan zijn er geen reacties...en als er toch staan oooo vet lief of ooooo vet schattig....of o is dit mj..................hoe moet je dan in godsnaam weten dat het een schrikfilm is?

er zijn zat mensen die in geesten geloven (wat ik niet snap) die serieus denken dat het een geestenfilmpje is.....en er zijn geen reacties...

kijk maar eens bij links.....zo verschrikkelijk druk wordt daar niet gereageerd op topics.

Dan wacht je toch? :z
Of je kijkt het met geluid uit?
Lijkt net alsof je er geen moeite voor wilt doen.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:46

Asyaa schreef:
smokey17 schreef:

Dus jij vind het belangrijker dat jij lekker kan schrikken??

Ik vind spinnen leuk, dus ik ga voortaan met allemaal spinnen over straat, kan mij het schelen dat er mensen doodsbenauwd voor zijn....kan mij het verrotten...

Mooi dat je me woorden zo verdraait ;)

Op straat is weer een tikkeltje anders dan een topic op bokt. Hier kan je nog beslissen kijk ik het filmpje of niet, op straat zou je nog de andere kant op kijken, maar het is veel directer.

als het topic er net staat of er worden geen reacties geplaatst of geen info in de op....en er staat dat het een lief filmpje o.i.d. is dan kan ik niet raden dat het een schrikfilm is....

Jij vind het fijner dat jij je de ziekte kunt schrikken en vind het niet erg dat er mensen serieus problemen van krijgen...nou dan kan ik het ook.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:46

Asyaa schreef:
smokey17 schreef:

als het filmpje net geplaatst is en jij bent de eerste......dan zijn er geen reacties...en als er toch staan oooo vet lief of ooooo vet schattig....of o is dit mj..................hoe moet je dan in godsnaam weten dat het een schrikfilm is?

er zijn zat mensen die in geesten geloven (wat ik niet snap) die serieus denken dat het een geestenfilmpje is.....en er zijn geen reacties...

kijk maar eens bij links.....zo verschrikkelijk druk wordt daar niet gereageerd op topics.

ik heb mijn geluid nooit aan staan, maar ik schrik er echt wel van hoor...met of zonder geluid

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:47

[quote="smokey17'']

Waarom....hij wil niet dat een tag geplaatst word omdat hij anders niet lekker kan schrikken...dus het boeit hem vrij weinig dat iemand zich de ziekte schrikt.[/quote]

Dat laatste heeft ie neit gezegt hoor. Tenminste dat haal ik niet uit zijn berichten die ie heir post. En anders als ie het wel zo bedoelt is het behoorlijk 'grof' ;)

Edit,
Damnit, mijn qoute werkt niet mee :')
Laatst bijgewerkt door MarJon op 25-07-10 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:48

smokey17 schreef:
Asyaa schreef:
Mooi dat je me woorden zo verdraait ;)

Op straat is weer een tikkeltje anders dan een topic op bokt. Hier kan je nog beslissen kijk ik het filmpje of niet, op straat zou je nog de andere kant op kijken, maar het is veel directer.

als het topic er net staat of er worden geen reacties geplaatst of geen info in de op....en er staat dat het een lief filmpje o.i.d. is dan kan ik niet raden dat het een schrikfilm is....

Jij vind het fijner dat jij je de ziekte kunt schrikken en vind het niet erg dat er mensen serieus problemen van krijgen...nou dan kan ik het ook.

Als je weet dat je zo erg kan schrikken wacht je toch? :+

Voorbeeld: Als ik weet dat ik agressief word van alcohol, dan minder ik toch?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:50

Asyaa schreef:
smokey17 schreef:

ik mag graag leuke filmpjes kijken om mijn gedachten ergens anders op te zetten....
Als ik midden in de nacht nog even op bokt zit te kijken kijk ik links in het menu waar er allemaal gepost word...en staat er oooooooo lief schattig filmpje, dan klik ik die aan omdat ik hoop dat het een lief schattig filmpje is......en als er geen reacties staan tja...

_Mariskaa

Re: Schrikfilmpjes... Kunnen we er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:51

Waarom zou iemand 'Ooooo lief schattig filmpje' posten bij een schrikfilmpje? :+

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:52

_Mariskaa schreef:
Waarom zou iemand 'Ooooo lief schattig filmpje' posten bij een schrikfilmpje? :+

heb het over de op

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:53

Om iemand te laten schrikken? Kom zelf verder niet veel op het deel voor alle linkjes enz. Dus weet de gedachtengang er ook niet achter.

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:54

Ooh zo, ik snap hem. :)* Vind het alleen wel een beetje iets raars voor in de opening, maargoed. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:54

smokey17 schreef:
Asyaa schreef:

ik mag graag leuke filmpjes kijken om mijn gedachten ergens anders op te zetten....
Als ik midden in de nacht nog even op bokt zit te kijken kijk ik links in het menu waar er allemaal gepost word...en staat er oooooooo lief schattig filmpje, dan klik ik die aan omdat ik hoop dat het een lief schattig filmpje is......en als er geen reacties staan tja...

Dan verschilt daar onze denkwijze.
Ik schrik niet makkelijk, kan heel wat bloed hebben, en ga niet snel over me nek. Echter ik let gewoon een beetje op, let op de tijd, wie het heeft gepost, wat voor bericht erom heen zit en reacties. Vaak kijk ik ook nog bij de link dat niet bijvoorbeeld een link die lijkt op youtube doorverwijst naar een andere site. Als ik dan midden in de nacht iemand een filmpje post, en ik weet van mezelf dat ik heel snel een hardverzakking krijg, dan kijk ik het dan niet. Desnoods zet ik een stipje en kijk ik morgen wel. Anders kijk ik het filmpje gewoon met het geluid uit. Er zijn zoveel oplossingen die je kan bedenken, echter een TAG lijkt de enige aanvaardbare.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-10 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:55

Smokey je reageert wel heel wat heftig.
De oplossing moet niet zo moeilijk zijn toch...
Paar tips:

#Lees reacties minimaal 4
#Nou youtube is makkelijk als er staat : Schrik niet weet je het al.
#Geluid uit. door scrollen

Niet zo moeilijk toch.. Die tag vind ik prima.
Maar alsjelbieft doe niet alof het echt een verschrrikkelijk dodelijk iets is...
Dat vind ik dan net wat overdreven... maar dit is natuurlijk omdat ik er minder moeite mee heb..

Dat filmpje wat ik poste is echt niets verschrikkelijks hor.. Dat zij ik toch ... Ik laat jullie niet nog feller tegen schrikfilmpjes zijn :+

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:55

Inderdaad Asyaa en xTinkertje

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:57

xTinkertje, idd! Meestal staan erbij het filmpje op youtube zelf ook nog wel reacties. Dus die dan ook lezen mischien?

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:57

Ik moet zeggen dat ik zelf ook een hekel heb aan die schrikfilmpjes, met uitzondering. Zo kreeg ik laatst een filmpje doorgestuurd van een vredig beeld van een 'banaan' die op het laatst even helemaal plat werd gestampt door een of andere halve zool. Ja dan schrik je, maar ik zie de lol er wel van in. Je houdt er van of niet. En waarschuwingen vind ik prima, alleen voor velen is de lol er dan wel vanaf. :)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:58

Ik houd ook niet zo van die vervelende schrikfilmpjes, maar ik zit er ook niet mee. ;)

Ik heb trouwens wel een tip voor mensen die er last van hebben.

Laat het filmpje laden, zonder hem te draaien. Zet dan handmatig het filmpje, zónder hem aan te zetten, een paar keer vooruit en kijk of er zoiets verschijnt. Aangezien de meeste schrik rond het einde komt, kan je ook gewoon even het einde pakken en daar een beetje rondklikken om te zien of er niks gebeurd. Als je dat doet zonder het filmpje te draaien, hoef je niet te schrikken. :)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:59

Eigenlijk snap ik de mensen die ze willen verbieden ook wel :)

Maar tja, dat blijf je wss ook wel gewoon houden op het internet.

Maar de mensen die op een TAG tegen zijn of iets anders ook wel een beetje.

Ik snap dus beide kanten wel.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:00

Dan kan er zoveel verboden worden :=
Bijvoorbeeld sexfilmpjes voor de jongere bokkers, die kunnen ook verborgen zitten onder 'oooh wat lief'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:19

Lees al vanaf het begin mee.

Snap ook heel goed dat sommige heel erg kunnen schrikken van deze filmpjes. En erg bang/angstig voor zijn. Maar snap niet waarom het verboden zou moeten worden? Of dat er eerst een waarschuwing moet worden gegeven. Dan is de lol voor ons (die de filmpjes wel gewoon kijken) er gauw af. Vinden jullie mischien niet erg. Maar je kunt niet met alles rekening houden. Word ook veelste veel werk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:21

love_western schreef:
Snap ook heel goed dat sommige heel erg kunnen schrikken van deze filmpjes. En erg bang/angstig voor zijn. Maar snap niet waarom het verboden zou moeten worden? Of dat er eerst een waarschuwing moet worden gegeven. Dan is de lol voor ons (die de filmpjes wel gewoon kijken) er gauw af.

Maar waarom is jullie lol belangrijker? De afweging is lastig. Het zijn geen leuke filmpjes meer als je gewaarschuwd wordt, maar als je niet gewaarschuwd wordt kun je de keuze niet maken.

Ik snap alleen niet helemaal waarom het vanzelfsprekend is dat het ene voorrang krijgt boven het andere...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:22

Shadow0 schreef:
love_western schreef:
Snap ook heel goed dat sommige heel erg kunnen schrikken van deze filmpjes. En erg bang/angstig voor zijn. Maar snap niet waarom het verboden zou moeten worden? Of dat er eerst een waarschuwing moet worden gegeven. Dan is de lol voor ons (die de filmpjes wel gewoon kijken) er gauw af.

Maar waarom is jullie lol belangrijker? De afweging is lastig. Het zijn geen leuke filmpjes meer als je gewaarschuwd wordt, maar als je niet gewaarschuwd wordt kun je de keuze niet maken.

Ik snap alleen niet helemaal waarom het vanzelfsprekend is dat het ene voorrang krijgt boven het andere...

En waarom is jullie angst belangrijker? En je kunt altijd eerst nog de reacties lezen op bokt en youtube. En meestal aan de titel kun je het al merken als het een schrikfilmpje is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:24

Shadow0 schreef:
love_western schreef:

Er is al meerdere malen aangegeven hoe je makkelijk kan zien of het wel of niet een schrikfilmpje is mocht je erg angstig zijn aangelegd.
Er zijn genoeg mensen die er lol aan beleven, waarom moeten die boeten voor mensen die niet even de reacties lezen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:29

love_western schreef:
En waarom is jullie angst belangrijker? En je kunt altijd eerst nog de reacties lezen op bokt en youtube. En meestal aan de titel kun je het al merken als het een schrikfilmpje is.

Het is niet mijn angst overigens. Maar als je het toch al aan de titel of de reacties kunt merken, is een tag geen probleem toch?

En inderdaad, het verbieden is ook niet vanzelfsprekend, het zou beter zijn om een oplossing te vinden die voor beide partijen werkt. (Bij voorkeur een markering die je altijd op kunt vragen als je wilt, en kunt negeren als je het niet wilt. Iedereen die een schrikfilmpje plaatst moet aangeven dat het een schrikfilmpje is, maar niet iedereen hoeft de waarschuwing te zien.)

Alleen om dat een beetje gebruiksvriendelijk te maken zijn er wat technische aanpassingen nodig, bv door het uitbreiden van de video-tag:
Code
[video=!]...[/video]

en een manier om dat op verzoek zichtbaar te maken.

Asyaa: die reacties blijken niet altijd te kloppen.

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:31

Mmmm... Ik kan me een paar jaar geleden ook een topic herinneren met een 'concentratiespelletje'. Niet van youtube, dus geen reacties waarin stond dat het een schrikding was, en de eerste bokkers speelde het grapje leuk mee.

Ja hoor, ik had echt aan kunnen zien komen dat dat zo'n schrikfilmpje was. Niet dus.