Waar is de grens wat men schrijven mag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 09:29

Frantic dat heeft u goed geschreven, hoewel ik nu ook minder paard inhoudelijk schrijf door dezelfde rede te moeten negeren. Zoals nieuwe topic over totilias negeer ik, hoefverzorging reageer ik zo min mogelijk en zo ook rijden.

Anya ieder heeft zijn recht op zijn mening, ben ik geheel met u eens. Maar de wijze waarop is meer dan op het randje. Denk dat het geen u en Frantic beschrijven een oplossing kan zijn, hoe doet bokt daar over denken?

Echwel wat u beschrijft is mij ook opgevallen, ook die topics heb ik dan ook gedwongen genegeerd. Maar als alle bokkers dat zouden negeren, wat zou er dan gebeuren?

Echwel

Re: Waar is de grens wat men schrijven mag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 09:32

Sorry het was mij te heftig om niet te reageren..
Echter men mocht zigeuners afschilderen als hellevegen, mijn antwoord wat idd ook niet netjes was maar wel weergaf hoe mensen denken is weggehaald..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 09:41

Citaat:
Het paardengedeelte is af en toe ook best heftig, maar er word niet gediscrimineerd of what ever....

ik zat toevallig afgelopen week eens te bedenken dat er vrijwel nooit mods te pas hoeven te komen op J&I( die juryleden daar dienen eventuele sukkels zelf wel van repliek) , of wedstrijdverslagen, zelfs praktijk problemen moet maar af en toe gestuurd worden en onzin topics over toegestane bitten of kleuren van je zomer tenue kunnen simpelweg verwezen worden naar Wiki en gaan op slot.

En ja, HAW vereist wat meer werk, maar is nog steeds niet te vergelijken met al die afschuwelijke topics die hierboven al besproken zijn.

[RT-HAW] Jany @ springen zonder hoofdstel Dit mag niet op paardenforum Bokt....

dit wel:

[NM] Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Dat kan wel op een paardenforum.....

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 10:23

Frantic vandaar ook dit topic, omdat het onbegrijpelijk is.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:32

we zitten dus op 1 lijn FS! fijn!

Nou moet er nog een knopje om bij het beheer van dit PAARDENFORUM!

Noem het geen paardenforum meer of geef iedereen zijn eigen plek.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:35

Frantic schreef:

Daar ben ik het mee eens, als je ziet hoeveel mensen er nooit op de paardengedeeltes posten vraag ik mij af waarom ze hier zitten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:43

Frantic schreef:

Ook het discusieren over het fokken van sportpaarden is vanaf het beging een moelijke zaak geweest op Bokt. Zelfs nadat een groep zich terugtrok op het eigen forum is het niet mogelijk gebleken om de discussies weer op gang te krijgen, met name omdat ook daar wij behandeld werden als onmondige kinderen.
Fokken is een passie en daar komen emoties bij los.
Nu zijn er alleen een paar HK topics, waardoor de enorme ervaring die op dit gebied op Bokt aanwezig is niet meer gedeeld wordt. Ik heb dat altijd erg jammer gevonden maar heb mij op dat gebied er ook maar bij neergelegd. Na vele nutteloze pbs met team leden.

In geval dit probleem wat TS aansnijdt heb ik na vele pbs ook het gevoel gekregen dat er gereageerd wordt vanuit: als je niet voor me bent ben je tegen mij. Des te schrikbarender omdat discriminatie en zieke onderschriften geintrepeteerd worden als zijnde vriendelijk, uitleg genegeerd wordt, om vooral het gelijk te onderschrijven.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:46

Ben ik met je eens Sarabande, maar ik heb wel eens meegekeken op Fokt en schrok wel hoe "men" daar danwel met elkaar omging....
Erg respectloos, en daar zit volgens mijn bescheiden mening dan weer helemaal geen Moddie!

Maar het is wel een paardenforum, dat zeker weten....

Nu nog de gulden middenweg weten te vinden......

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:54

Frantic schreef:
Ben ik met je eens Sarabande, maar ik heb wel eens meegekeken op Fokt en schrok wel hoe "men" daar danwel met elkaar omging....
Erg respectloos, en daar zit volgens mijn bescheiden mening dan weer helemaal geen Moddie!

Maar het is wel een paardenforum, dat zeker weten....

Nu nog de gulden middenweg weten te vinden......

Ik kom na dag een nooit meer op Fokt, maar weet hoe het hier was voor dat bestond. Een tussenweg zou inderdaad mooi zijn, maar ik heb niet de indruk dat Bokt, dat zichzelf adverteert als grootste paardenforum, dat interessant vindt.
Anja weet nog hoe er ooit moeite voor gedaan is, daarna heb ik weinig tot geen interesse voor het onderwerp bij Bokt ondervonden.
Het is ook opvallend dat er nooit een fokker van KWPN paarden, die er zijn onder de mods, moderator van F&A geweest is.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:00

Ah, op die manier, ik dacht inderdaad, Fokken, is w.s. dus Fokt.nl

Maar als je een paardenfokker als moddie daar aanstelt krijg je natuurlijk wel conflicten, want fokken is nou eenmaal emotie!

Maar liever dat dan helemaal geen fok gerichte wijsheid op dit Paardenforum....Dat zeker en dat moet een beheerder van een paardenforum toch aan het hart gaan als juist de echte paardenkennis weg loopt( of geband wordt....)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:04

Maar die emotie is er voor alle fokkers ook voor Fokkers van andere rassen en daar wordt door andere fokkers wel eens aan voorbij gelopen.
Uberhaupt de emotie als een van je eigen fokproducten het in de sport geweldig doet en mensen je alleen maar afzeiken..

Maar dat is niets in vergelijking tot de onderwerpen buiten de paardgerelateerde topics, daar komt discriminatie enz gewoon voorbij

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:07

Ik denk dat jij het veel beter verwoord dan ik

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:21

Echwel schreef:
Maar die emotie is er voor alle fokkers ook voor Fokkers van andere rassen en daar wordt door andere fokkers wel eens aan voorbij gelopen.
Uberhaupt de emotie als een van je eigen fokproducten het in de sport geweldig doet en mensen je alleen maar afzeiken..

Maar dat is niets in vergelijking tot de onderwerpen buiten de paardgerelateerde topics, daar komt discriminatie enz gewoon voorbij

Bijna alle rassen hebben subtopics, het grootste paardenstamboek van Nederland is op algemeen gezet en wordt overruled door kleuren topics. Sportfora zijn er ook meer dan genoeg, en inderdaad fora over van alles van politiek tot de kleur van lipstick, alleen voor KWPN fokkerij is geen eigen ruimte, was niet nodig.

Maar goed dit topic gaat over de huidige politieke discussies, waar nu ook iedereen die daar al jaren aan meedeed zich uit terugtrekt. Dit omdat de uitermate nare toon van een iemand zo duidelijk de overhand heeft dat velen dit zo langzamerhand beschamend vinden en voor die mening bedreigt worden met ow's en bans.
Dat is dus onbegrijpelijk.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:27

zou het echt van 1 iemand komen? Ik snap best wat je bedoelt hoor, en zijn gewoon mensen die alleen op Bokt komen voor de niet paardgerelateerde topics en dan ook nog altijd, te pas en te onpas hum eigen waarheid schijnen te moeten ventileren....

En dat pagina's lang.... telkens weer, op iedere pagina 5 posten van dezelfde poster..... overal om zich heen hakkent en maar weer dezelfde standpunten neer kwakken...

Maar dat zijn er helaas dus veel meer dan 1.....

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:29

Hoe moeilijk het ook is, ik wil me ook niet alles late nzeggen maar 'het is maar internet' daar moet je gewoon boven staan, jij weet wel beter. Dat iemand die jij niet kent, iemand waar je geen waarde aanhecht achterlijke dingen zegt... daar moet je je niet te veel over opvreten. Hoe gemeen en hoe onjuist die ander ook mag zijn, het is maar een vreemde die er misschien juist op kickt om heftige reacties bij anderen uit te lokken. Gun ze dat genoegen niet en laat ze links liggen.
Ik moet nu overigens meteen hieraan denken

Afbeelding

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:33

Frantic schreef:
En dat pagina's lang.... telkens weer, op iedere pagina 5 posten van dezelfde poster..... overal om zich heen hakkent en maar weer dezelfde standpunten neer kwakken...

Maar dat zijn er helaas dus veel meer dan 1.....

Ook in 5 verschillende topics tegelijk. Het zou mogelijk moeten zijn om een topic over een onderwerp te openen zonder dat zon persoon er aan meedoet. Dan zou men aan de andere gebruikers tegemoet komen en kan de selfkicker in de rest van de topics te keer blijven gaan.

Overigens zag ik een regel dat men geen 2 posten na elkaar kan posten, maar dat zie ik niet terug in het gebruik :\, dus zal dat verkeerd begrepen hebben.

Qimm je hebt helemaal gelijk, het betekent wel voor veel mensen dat ze hun gevoelens over een onderwerp dat ze aan het hart gaat niet meer kunnen delen hier.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:09

Ik heb de indruk dat Bokt alleen maar kijkt of iemand zich strikt aan de wettelijke definitie van discriminatie houdt. En zolang je dat randje niet overgaat mag je blijkbaar alles zeggen. Woorden als Marrokaans tuig, linkschmensen etc. mogen want deze posters maken immers onderscheid tussen criminele en andere Marrokanen. Tja... discriminatie is het misschien net niet maar respectloos en onnodig is het wel! Het is een constant zuigen en provoceren waarvan je bijna niet kan verwachten dat anderen dat maar negeren.

Het is een keuze van Bokt om dat te tolereren maar het haalt het niveau van de debatten erg naar beneden. Iedereen kan zijn mening geven maar een andere bewoording dwingt mensen meer inhoudelijk te posten.
Rara waarom deze mensen niet op Fok ofzo zitten, daar wordt dit niet getolereerd en maken ze terecht onderscheid tussen mensen die zuigen en mensen die daar op reageren. Bokt neemt wat dat betreft geen stelling in.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 12:22

Het is natuurlijk ook moeilijk voor bokt en de moderatoren zijn in dit geval de eerste gebeten honden. Maar dat is het risico van moderator zijn, net als karll66 schrijft dat het risico voor de bokker is betreft ow en ban. Dat risico neem ik dan voor lief, omdat ik van mening ben door te zwijgen medeplichtig zal zijn.
Natuurlijk is negeren wijsheid, maar waar is de grens van negeren? Bokt is al in korte tijd naar mijn gevoel veranderd en ik ben nog maar een beginnende bokker? Ineens verdwijnen bokkers na zwijgen? Topics worden niet meer inhoudelijk? Is het de bedoeling dat de bokkers bokt geheel negeren door te zwijgen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:25

FS, hoe zie jij het nu zelf eigenlijk?
Wat zou het beste zijn?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:31

Ik heb het idee dat Bokt er soms een wat erg ruime interpretatie van de wetgeving omtrent discriminatie en racisme hanteert. En dat vind ik een hele slechte zaak!

Verder hebben sommige forummers in dit topic hele mooie postings gedaan. Netjes, onderbouwd en inhoudelijk. Daar heb ik respect voor.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 12:43

mick75 dat idee ervaar ik ook en vast en zeker vele bokkers net zo.

MamboBeach dat is een moeilijke vraag en ik denk aan de verkeerde, gezien mijn wel verdiende ow's en bans. Ik ben nu niet bepaald een voorbeeld bokker, eerder het tegendeel helaas.
Maar zal toch de stoute hoefijzers aantrekken en uw vraag beantwoorden. Het idee pas toegang geven na bepaald aantal paarden berichten is een goed idee. Dan is ook snel te lezen wat schaduwaccounts zijn en de interesse voor bijvoorbeeld politiek snel verdwenen. Omdat men dan beter naar een politiek forum kan verhuizen.
Denk ook dat bokt streng maar rechtvaardig tegen alle bokkers moet zijn en niet selectief. Dus ook tegen mij, gewoon ow en ban geven als het niet anders kan. Nu heb ik het idee dat professor de enige verbannen bokker is naar aanleiding van politiek. En het gaat er dan niet om dat het in dit geval professor is, maar die staat nu eenmaal als enige in de lijst. En dan zie ik karll66 wederom mij antwoorden bespreken geen anderen bokkers en 1e ow staan niet in de lijst. Maar gokken waar men een ow voor dient te verkrijgen en tellen is nu eenmaal niet zo moeilijk. Hoewel dat tellen wel eens moeilijk is gebleken, maar dan ga ik off topic dus laat ik dat achterwege.
Wat het beste is en wijsheid, denk een combinatie van wat de bokt en bokkers aandragen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:50

Ik denk dat ik voor mijn politieke behoeften ook maar naar een politiek forum ga verhuizen. Wellicht dat men daar wel normaal over politiek kan praten :)

Verder over het wel en wee op bokt (vooral politiek gezien) heb ik denk ik niet zo veel te zeggen. Ik ben geen mod.
Ik ben eerder voor een extra aanpak in het onderwijs en in de opvoeding van kinderen om het 'zelf nadenken' heel erg te ontwikkelen. Dat zou voor bokt ook een hoop schelen :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:55

Je kunt als het je ergert er ook voor kiezen niet deel te nemen aan zulke topics of nog beter als het je niet aanstaat op het kruisje in de rechterbovenhoek te drukken.
Als je die topics juist opzoekt terwijl je weet dat iemand daar ook reageert krijg je een wisselwerking.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 13:06

Echwel kan u nu even niet meer begrijpen? Eerder schreef u zelf?
Echwel schreef:
Sorry het was mij te heftig om niet te reageren..
Echter men mocht zigeuners afschilderen als hellevegen, mijn antwoord wat idd ook niet netjes was maar wel weergaf hoe mensen denken is weggehaald..

Kan ik uit uw bericht begrijpen, dat bokt dan maar genegeerd moet worden door te zwijgen? Terwijl anderen maar door blijven gaan en die proberen wijs te zwijgen, maar blijven natrappen laag en pijnlijk onder de gordel?
Door oude berichten en pb's te quoten, maar dan wel zo dat de moderatoren het kunnen negeren? En die zich daartegen dan weren, de berichten verwijderd worden en een ow en ban krijgen?
Die parasieten moeten toch ook eens aangepakt worden, daar proberen we nu gezamenlijk een oplossing voor te bedenken?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:10

Echwel schreef:
Je kunt als het je ergert er ook voor kiezen niet deel te nemen aan zulke topics of nog beter als het je niet aanstaat op het kruisje in de rechterbovenhoek te drukken.
Als je die topics juist opzoekt terwijl je weet dat iemand daar ook reageert krijg je een wisselwerking.

Ik ben geinteresseerd in politiek maar moet er dus voor kiezen niet deel te nemen aan die topics omdat er een paar zuigers zitten die niet worden aangepakt.... OK.... Beetje omgekeerde wereld lijkt me.

Maar dat is idd wel het gevolg. Ik zit er ook al aan te denken voor politiek een ander forum op te zoeken. Dan krijg je hier dus een paar xenofobe mensen die een monoloog met zichzelf gaan zitten houden en alle serieus geïnteresseerden zitten op een ander forum... Ik vind het onbegrijpelijk dat Bokt zich zo wil neerzetten.