Weggehaalde reacties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:43

Fiffill schreef:

De "ik heb getemd"-reacties vind ik ook zoiets onzinnigs, kunnen we daar weer op gaan temmen. Ik zie het zo vaak voorbijkomen, ik vraag me af of mensen ooit nog leren om gewoon in stilte te temmen zonder meteen te roepen dat ze 't gedaan hebben.
:+

Als ik tem is het 99% gewoon in stilte, echter soms zet ik een reactie in een topic als het bijvoorbeeld spam is.

imd schreef:
Dobel schreef:
ik vind het rot als ik iets tekoop aanbied en aqlleen savonds kan kijke of ik reactie heb er dan staat overbodige reacties zoals vraagprijs ect zijn verwijderd.. ik weet dan niet wie er om de vraagprijs vroeg?

Maar er staat duidelijk in de regels dat dat soort posts verboden zijn, dus óf je neemt het voor lief, óf je zet je vp er gewoon bij.

Ik snap het van allebei. Maar is EA niet iets anders dan het forum? Op EA vind ik dat zulke reacties moeten mogen (zolang het wel ontopic blijft)

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:52

Annetje schreef:
russel schreef:
Mij valt het op dat er de laatste tijd anders wordt ge-mod dan jaren geleden.
Ik denk dat dit vooral komt doordat bokt veel groter geworden is. Bokt was jaren terug een gezellig kliekje waarbij je de vaste garde wel kende en meteen zag of er een nieuw topic op itp was.
Nu is dat niet meer zo. Het is veel drukker en meer bezocht door jonge kinderen. Hierdoor zijn natuurlijk ook nieuwe regels nodig en een nieuw en strenger beleid. Op een gezellig klein forum met een 100 man, kun je een ruzie onderling openbaar 'uitvechten' omdat het maar een klein clubje betreft. Als heel bokt tegen elkaar opgaat, wordt dat nogal een grote ruzie en dat kunnen we natuurlijk niet hebben.

Ik ben het er wel mee eens dat bokt steeds minder een écht discussieforum wordt. Maar dat komt misschien ook doordat de leuke discussies altijd dezelfde mensen trekken en andere bokkers niet lijken te durven of willen reageren.

Is toch logisch dat je niet meer mee wilt discussieren want als een iemand maar denkt dat je persoonlijk wordt dan wordt er gelijk getemd. Je bericht wordt weggehaald en je krijgt een waarschuwing.
Dus dan laat je het wel uit je hoofd om te discussieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:06

Jammer toch wel? En dat is wat ik bedoel met anders modderen, dat heeft niets met grootte te maken, er zitten in dit topic toch ook geen 600 gebruikers met een mening??

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:20

delerium schreef:
Gaat het hier nu nog waarom sommige posts/topics verwijderd worden of wordt het een ordinair potje modbashen?

modbashen :?

weer wat nieuws.......

maar als je modje neerhalen bedoeld.... waarom zouden zoveel mensen negatief spreken over groen
komt toch ook ergens vandaan he ;)
de klachten vallen niet uit de lucht als het om moderaten op bokt gaat.....

wie de schoen past trekken hem aan?

delerium

Re: Weggehaalde reacties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:33

Ik trek die schoen niet aan hoor, volgens mij past-ie niet, hoewel er zeker mensen zullen zijn die hem voor mij uitstekend zullen vinden.
Laat ik het zo zeggen; van iedere post die ik verwijder denk ik even 3x na of het wel nodig is. Als ik een fout maak ben ik verre van te trots om dat toe te geven en doe ik zonder uitzondering mn best om het te herstellen. Daarbij durf ik gerust complimentjes uit te delen en me ook nog eens te mengen in topics als deze om in de openbaarheid gewoon te antwoorden.

Hier krijg ik alleen langzaamaan het gevoel dat er geen sprake meer is van een vraagstelling gevolgd door discussie, maar gewoon modje neerhalen. Want groenen doen het toch nooit goed. En modbashen; als dat woord nog niet bestond heb ik het bij deze uitgevonden :+ (en ja, dat doe ik vaker := )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:35

Waarom is dat verwijderen eigenlijk de wereld in geholpen?

Is toch raar om in een discussie tussen mensen gewoon stukken tekst weg te halen???

Vind het nl nogal arrogant om gewoon mensen de mond te snoeren door een gum te gaan pakken.

Ik zie dat als een manier van manipuleren in een gesprek. Dus als iemand iets zegt wat de mod niet lief of leuk vind, neme men een gum..... :P

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:37

Nee, als iemand iets zegt dat niet door de beugel kan omdat het spam/een aanval/compleet offtopic/nutteloos oid is DAN neme men een gum. Niet als iemand iets schrijft wat een mod niet leuk vindt, dat zou een gekke wereld wezen dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:43

Waarom is er dan gister een heel topic naar de mesthoop gebonjourd? Wat notebene in de HK stond. Offtopic, ja ok, daarom werd het naar HK verplaatst, spam er niet, een aanval ook niet, iedereen had het naar ze zin, nutteloos was het ook niet want het was best gezellig, en als stille meelezer heb ik smakelijk zitten lachen over de avonturen.

Nu schiet helemaal niemand er ook maar iets mee op. Niemand weet waarom het naar de MH is gegooit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-07-10 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:44

Ik vind dat helemaal verwijderd zou moeten worden, de helft van alle topics hier zijn niet eens meer begrijpbaar vanwege al het verwijderen.

Vanmiddag was hier ook een topic over iemand die van bokt afging en commentaarhad over de werkwijze op een normale manier. Nou volgens mij ben ik de enige dei dat topic heeft gezien, was binnen een minuut al verwijders..

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:46

ikdoemaarwat schreef:
delerium schreef:
Gaat het hier nu nog waarom sommige posts/topics verwijderd worden of wordt het een ordinair potje modbashen?

weer wat nieuws.......

maar als je modje neerhalen bedoeld.... waarom zouden zoveel mensen negatief spreken over groen

Hmm, ik geloof niet dat een mod tekst weghaalt omdat diegene toevallig de mening niet deelt. Dan zullen ze vast meediscussiëren.Dat vind ik wel erg bevooroordeeld.
Het zijn toch echt de bokkers hier die het er naar maken dat er door de mods streng moet worden toegekeken, en daarbij tekst moet weghalen.

En de bokkers die dan klagen, hebben het er dan waarschijnlijk zelf naar gemaakt dat hun reactie weg is gehaald.
Dat is meer klagen omdat ze van klagen houden.

Iedereen heeft zijn eigen reacties in de hand, en gaan ze te ver, dan treden de mods op. :(:) Lijkt me wel een beetje logisch toch, anders wordt 't hier ook maar een ongecontroleerde rotzooi.

Dat ligt niet aan de mods, maar aan de luitjes die zich niet kunnen gedragen op een forum.
Ontken jij maar eens dat bokkers de laatste tijd druk bezig zijn mensen onderuit te halen op 't forum, om wat voor reden dan ook, zoals ik al eerder aangaf in mijn eerdere post.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:48

kijk ik snap echt wel dat sommige dingen niet door de beugel kunnen.. achterlijk rellen (heb van mn fouten geleerd :+ ), spammen, grove aanvallen op medebokkers.. OK... mijn zegen heb je!

maar voor de rest, daar zet ik mn vraagteken serieus bij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:50

Inderdaad. Als ik alleen al naar EA kijk.. Ik begrijp serieus niet wáárom er in een topic niet om de vraagprijs gevraagd mag worden. Kan iemand me daar 1 goede reden voor geven?

RoodZonnetje

Ik begrijp sommige moderators echt niet... Die meten zoals het op mijn over komt echt met twee maten...

Er zijn echter ook mods die ik zeker kan waarderen. Bvb degenen die als een gevoelig topic goed loopt de deelnemers ook becomplimenteren met de sfeer in het topic. Ik hou wel een positieve benadering :)

Anoniem

breezy302 schreef:
Ik vind dat helemaal verwijderd zou moeten worden, de helft van alle topics hier zijn niet eens meer begrijpbaar vanwege al het verwijderen.

Vanmiddag was hier ook een topic over iemand die van bokt afging en commentaarhad over de werkwijze op een normale manier. Nou volgens mij ben ik de enige dei dat topic heeft gezien, was binnen een minuut al verwijders..

Nou kijk dat bedoel ik dus, de censuur, ben je het eens met het beleid, wordt je weggegumd.

Maar ook als er een on-topic grappige opmerking wordt gemaakt, wordt die gewoon weggegumd.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:51

Ik vraag me soms toch echt af van mensen allemaal doen..
Ik ben echt niet zo'n braaf iemand volgens mij, maar er is volgens mij nog nooit iets van mij verwijderd en ik heb nog niets gezien dat naar mijn mening onterecht werd verwijderd. Nu zie ik natuurlijk niet alles, maar toch..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:53

Oh wat ik overigens erg irritant vind is dat posts verwijderd worden, maar dat dit niet vermeld wordt in het desbetreffende topic. Dan begrijp ik er af en toe helemaal niets meer van en ga aan mezelf twijfelen :P

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:55

Hill_R schreef:
ikdoemaarwat schreef:

weer wat nieuws.......

Hmm, ik geloof niet dat een mod tekst weghaalt omdat diegene toevallig de mening niet deelt. Dan zullen ze vast meediscussiëren.Dat vind ik wel erg bevooroordeeld.
Het zijn toch echt de bokkers hier die het er naar maken dat er door de mods streng moet worden toegekeken, en daarbij tekst moet weghalen.

in deze zinnen en quote werd niet gesproken over het verwijderen maar het feit dat delerium het gevoel heeft dat het alleen maar modje neerhalen is (algemeen gezien)
dus een algemeen antwoord van mijn kant af...

en idd topics zijn af en toe onbegrijpbaar geworden door het verwijderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:55

Vaak genoeg zie ik quotes en die vind je niet terug in teksten van die gebruiker, of iemand refereert naar een stukje tekst en die oorspronkelijke test vind je niet meer terug en als er dan meerderen op reageren, weet je niet eens wat de oorspronkelijk bericht was.....dan is voor mij al de sjeu eraf.....vind het zo dom om zo te doen.

Doet mij denken aan de censuur die mijn oma kreeg van thuis. Zij mocht de krant lezen als pa eerst de berichten er uit had geknipt waarvan hij vond dat ze die niet mocht lezen....praat over 80 jaar geleden, streng gereformeerd gezin....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:00

delerium schreef:
Nee, als iemand iets zegt dat niet door de beugel kan omdat het spam/een aanval/compleet offtopic/nutteloos oid is DAN neme men een gum. Niet als iemand iets schrijft wat een mod niet leuk vindt, dat zou een gekke wereld wezen dan...

Zeker niet persoonlijk tegen jou bedoeld maar ik heb het idee dat er ook gekeken wordt wie de tem doet en wie er getemd wordt. Dat zou niet moeten kunnen/mogen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:19

Anique_Vaandrig schreef:
Inderdaad. Als ik alleen al naar EA kijk.. Ik begrijp serieus niet wáárom er in een topic niet om de vraagprijs gevraagd mag worden. Kan iemand me daar 1 goede reden voor geven?

Ik begrijp niet wáárom iemand niet gewoon de VP in de openingspost zet, denk dat de mods dat wel een beetje stimuleren door alle VP-reacties weg te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:20

Polly schreef:
Anique_Vaandrig schreef:

Ik begrijp niet wáárom iemand niet gewoon de VP in de openingspost zet, denk dat de mods dat wel een beetje stimuleren door alle VP-reacties weg te halen.

Blijkbaar werkt het niet want als ik een euro kreeg per verwijderde VP reactie op EA was ik rijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:21

russel schreef:
Vaak genoeg zie ik quotes en die vind je niet terug in teksten van die gebruiker, of iemand refereert naar een stukje tekst en die oorspronkelijke test vind je niet meer terug en als er dan meerderen op reageren, weet je niet eens wat de oorspronkelijk bericht was.....dan is voor mij al de sjeu eraf.....vind het zo dom om zo te doen.

Maar dat zijn niet alleen de mods: gebruikers zelf maken ook nogal eens gebruik van de mogelijkheid om hun berichten te wijzigen en zo een discussie af te kappen.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:24

Inderdaad. Over het algemeen verwijderen mod's namelijk ook alle quote's en reacties op een verwijderd bericht. Daarbij is de helft van bokt niet zo goed in quoten, en komt het nogal vaak voor dat een tekst aan een ander wordt toegeschreven.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:25

suuzepuus schreef:
Misschoien moeten de modds eerst het topic eens doorlezen voor ze dingen zoaar verwijderen.

Dat dacht ik nou gisteren ook toen mijn topic werd gesloten... Ik had serieus het idee dat betreffende mod alleen de titel had gelezen OF het centraal topic waar ik heen verwezen werd nog nooit gelezen had, want dat centraal topic kon mijn vraag echt niet beantwoorden, dat wist ik zeker.
Ik heb het sturen van een PB achteraan maar uit mijn hoofd gelaten, je krijgt toch geen gelijk...

Er is maar één keer een reactie van mij weggehaald en dat was een niet rijtechnisch commentaar op HAW, daar kan ik nog inkomen.
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 16-07-10 20:27, in het totaal 3 keer bewerkt

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:25

Ik heb eens gekeken welke berichten van mij naar de mesthoop zijn gegaan (die dus echt off topic oid waren, en niet omdat het topic is verwijderd) Dit zijn er wel geteld 2, en idd geheel offtopic.

Ik snap het grote probleem niet zo. Als er in een andere reactie nog een quote staat van een bericht dat verwijderd is, kan je natuurlijk altijd een tem sturen zodat de mods dit ook zien.
Sommige topics gaan zo hard, dat mee lezen (als vrijwilliger met nog een baan/huishouden/studie) vaak lastig is. Er wordt dus vooral gereageerd op tems.

Ik las ook ergens iets over mods die te jong zijn. Beslissingen worden door een heel aantal mods gemakt, er gaat overleg aan vooraf, zeker bij een sturende pb of een waarschuwing.
En mocht je het met een sanctie niet eens zijn kun je altijd contact opnemen met de bezwaarcommissie.

Modjes zijn ook maar mensen, en fouten zijn menselijk. Er gaat enorm veel tijd zitten in het mod werk, waarom het iedereen niet wat gemakkelijker maken en af en toe je posts nogmaals te bekijken alvorens op plaatsen te klikken.

Ik lees zelf een hoop mee op Bokt, maar post weinig in de RT topics, dit omdat het vaak dezelfde mensen zijn die een topic overnemen en het topic dan altijd dezelfde kant opgaat. Voor mij heeft reageren dus vaak geen zin.