Maak Bokt mooier, doe mee!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:30

Ik doe ook mee...ook al jaren eigenlijk. :j
Stuur zelf pb'tjes en krijg ze ook wel.

En ik feliciteer idd ook bokkers als ze jarig zijn...niet allemaal maar ik pik er wat uit. :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:34

Faux schreef:
Maar een soort 'dwangmatig' mensen aanklikken in de ledenlijst en zoeken naar iets om een complimentje over te geven omdat we zo nodig de sfeer moeten verbeteren? :n Nee.

Het hoeft toch ook niet "dwangmatig" te zijn? Tenminste, zo zie ik het persoonlijk niet :)

Ik las het topic en dacht "Hey! Eigenlijk doe ik dat ook wel eens!". Andere mensen denken "Misschien kan ik dat ook wel eens doen, eigenlijk nooit eerder bij nagedacht." Dat bedoel ik met mensen bewust maken. Dit topic zegt in mijn ogen niet "Ga massaal complimentjes uitdelen en mensen feliciteren met hun verjaardag.". Tenminste, zo vat ik dit topic op :) Dat andere mensen dat wel gelijk gaan doen, kan ik me alles behalve aan storen :)

Maar hey! We zijn allemaal anders, en niemand verplicht jou natuurlijk om aan deze "actie" mee te doen :D En ik respecteer je mening ook hoor :j Snap best hoe jij het opvat :j Ik denk er alleen net wat anders over ;)

FaberSmid

Re: Maak Bokt mooier, doe mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:44

Weer paar gelukkige bokkers met pb, leuk zo een topic voor post.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:54

Ik doe ook mee! :D
Er loopt ook een topic over complimenten aan mekaar geven in de speelkamer!
Is mischien ook wle leuk? ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:00

Het is toch veel leuker om ze spontaan te krijgen :D?

Ik heb bij zulke topics meer het gevoel dat je er reageert om zelf een complimentje te krijgen.

Heb ook al een pm gestuurd, viel goed :)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:02

Wat een leuk idee. ik ga vanavond eens kijken of ik wat leuks aan bedenken en wie ik eens zal pb-en. toevallig had ik gisteren ook iemand een pb-tje gestuurd en die zei zelfs dat ik geen complimenten hoefde te geven :D maar waardeerde wat ze deed dus dat heb ik ook gezegd. erg leuk!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:18

Maar uhhh... wat zet je in zo'n post, ik stuur eigenlijk alleen pb's met een reden maar gewoon zo heeft toch niet echt veel nut???

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:23

Ik doe het eigenlijk vrij regelmatig. Vaak op RIJ-ITP, of HAW, gewoon om iets te zeggen zonder dat het offtopic hoeft te gaan. Of een sterktegroet aan de hand van een MD-topic of LZP-topic.
Is soms zo'n kleine moeite....

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:26

Ja maar dan is het met een reden, dat is juist heel leuk om te doen. Je kan iemand echt een goed gevoel geven met zo'n berichtje maar gewoon zomaar uit het niets... zou niet weten waar ik het over moest hebben.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:59

Leuk topic, ik zal ook eens wat leuke PBtjes de deur uit doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:11

EngeltjeS schreef:
Even een update :) of een berichtje met positief nieuws.
Ik zou iemand een PB sturen, maar wou even haar paardengedeelte bekijken. En wat blijkt? Ze heeft een van mijn lievelings paarden, die ik uit het oog was.
Wauw! <3

Wat super!

vagolijntje schreef:
mooi topic, jarigen stuur ik vaak een pb, heb op mijn eigen verjaardag ook wat pb's gehad vond ik erg aardig.

Ik stuur zowiezo wel eens een willenkeurige bokker een pb, moet zeggen niet altijd leuke reacties terug :=

Helaas waardeert niet iedereen zoiets, nee..

@ Faux: Het hoeft niet persé dwangmatig te zijn, aantal mensen die hier zitten sturen al tijden pb's zonder dat dit topic bestond? :)

MarJon schreef:
Ik doe ook mee! :D
Er loopt ook een topic over complimenten aan mekaar geven in de speelkamer!
Is mischien ook wle leuk? ;)

Maak iemands dag goed. :j Heel mooi topic ook.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:15

Uiteraard, ik stuur zelf ook weleens een complimenteus PB naar iemand. ;) Maar nu leest iemand dit en denkt: ja leuk! Ik ga een wildvreemde een PB sturen! Afijn, je klikt het profiel aan van iemand die je niet kent, gaat dat profiel lezen op zoek naar iets waarmee je die gene zou kunnen becomplimenteren.. "Oh haar paard is echt een schatje! Laat ik dat maar sturen dan."

Dat idee. Dat vind ik echt.. heel ráár eigenlijk.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 18:51

@ Faux, het is niet mijn doel (dit topic bedoelende dan) om iedereen een ander te laten pb'en. Het is enkel een tip, omdat ik het ook doe, en benieuwd was (en ben) of anderen het ook doen. Ik verplicht niemand iets, dat heb ik ook nooit gezegt. Het is hoe men het leest, en dat staat ook in begin post. (of dat bedoel ik te zeggen: neem de tijd om berichten te lezen, denk er over na, neem niet alles zo serieus.)

Iedereen is anders, en misschien zijn er sommige enorm aan het pb's schrijven. Ik stuur zelf alleen als ik me er goed bij voel. Wat een ander doet, moet ie zelf weten.
En over de 'rellers', nee die wil ik niet stoppen. Iedereen is anders, gelukkig maar. Maar dit topic is gestart, om te kijken of meerdere mensen er zo over denken.

Dat is het doel, dat is mijn gedachte hier over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 19:01

FaberSmid schreef:
84
8 Ineke2 4 Horse Pleasure
84 Jippie

:D Dank je wel voor het PB-tje. Grappig innitiatief.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 19:34

Citaat:
...wie zal ik eens een pb verzenden...

Citaat:
Kiest u eens alle een nummer van een t/m 9, dat tesamen wordt de gelukkige bokker. Maken er nu boktlotto van, wordt steeds leuker.

Dit soort reacties deed mij wel zo'n gevoel geven EngeltjeS. :) Hou hier gewoon niet van en dat geef ik alleen maar aan. Het is verder geen aanval ofzo, puur even mijn mening geven dat ik 1) Gezeur over dat Bokt te negatief is en 2) "Dwangmatig" (kan even geen beter woord vinden) aardig doen gewoon niet zo goed kan waarderen. ;)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 19:49

@ Faux, hihi, ik voel me wel aangevallen, maar zie nu in dat het voor anderen is bedoeld. Ik snap je, maar ja, het is hun reactie, hun ingeving. En daar kan ik niks aan veranderen.
Ik denk (al hoe wel ik niet voor hun kan denken, maar goed ik doe een poging) dat ze gewoon erg entouchiast worden, en daarom zo reageren.
Ik stoor me er niet aan, maar snap dat anderen het inderdaad minder waarderen.

Dank je :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:10

Jippie schreef:
FaberSmid schreef:
84
8 Ineke2 4 Horse Pleasure
84 Jippie

:D Dank je wel voor het PB-tje. Grappig innitiatief.

Nummer 84 meld zich, humor.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:40

Ik heb denk ik 1 keer een complimentje gehad via PB van een bokker, altijd leuk om te krijgen :D Maar zelf verstuur ik nooit zulke PB's, tja ik weet niet waarom. Ben bang dat het vreemd over komt denk ik? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:24

Hoi Amy. :D _O-

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:25

PBtjes zijn leuk! Ik word er altijd zo vrolijk van!
En vaak is het maar een hele kleine moeite toch? :)

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:29

Ik ga ook meedoen! :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:43

Leuk initiatief.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat mij reacties op bokt doorgaans minder netjes zijn/waren dan op kleinere forums. De reden daarvoor is denk ik dat ik op de kleinere forums iedereen ken en je er al echt respect voor hebt ofzo? Maar dat merk ik op die forums ook wel, dat is wederzijds. Op bokt ken je zoveel mensen niet.. :P

Ik ben een behoorlijke tijd geband geweest dus nu denk ik sowieso wel 10 keer beter na voordat ik een reactie plaats, maar je houd toch die neiging meer dan op kleinere fora denk ik.. tenminste zo is het bij mij :)

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:52

Shizzel schreef:
Hoi Amy. :D _O-

Hoi Mich. :') _O-

velvetluna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:58

ja eindelijk iemand die da hier ook doorheeft , toen ik deze site voor het eerst vond ik dat er ook altij negatief gesproken werd over iedereen of iemand die gewoon iets simpels vraagt om het 'te weten ' en daarna misschien in de praktijk te oefen en daar werd altijd kwaad op gereageerd da vond ik wel spijtig voor die gene die juist moeite wilde doen om iets bij te leren of 'te weten ' :Z

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:46

Faux schreef:
Uiteraard, ik stuur zelf ook weleens een complimenteus PB naar iemand. ;) Maar nu leest iemand dit en denkt: ja leuk! Ik ga een wildvreemde een PB sturen! Afijn, je klikt het profiel aan van iemand die je niet kent, gaat dat profiel lezen op zoek naar iets waarmee je die gene zou kunnen becomplimenteren.. "Oh haar paard is echt een schatje! Laat ik dat maar sturen dan."

Dat idee. Dat vind ik echt.. heel ráár eigenlijk.

ik denk niet dat je het zo moet opvatten ;)
ik bijv, vind joun foto's bijna altijd prachtig, ik zou je kunnen pben en je een complimentje kunnen geven, dit zou oprecht zijn.
als ik iemand zijn profiel aan klik en er staat niks in wat mij niet aanspreekt, waarom zou je dan wat sturen? in het echt gebeurt dit ook niet..als ik iemand in de stad zie met iets leuks aan zeg ik soms wauw wat een mooi jurkje! vind ik dit niet doe ik dit niet, een ander kan het jurkje wel leuk vinden en er een compliment over geven. als jij het niet mooi vind of wat ook maar.. mischien vind de ander dit dan wel en zegt die er wat over.

ik denk ook dat je zo het beste iemand een complimentje of wat ook maar kan sturen , omdat je het dan echt meent..niet omdat je die gene hebt aangeklikt en denkt : nu moet ik eens iets positiefs sturen. dan komt het ook niet oprecht over lijkt mij.

sorry voor mijn typfouten, ik hoop dat het toch nog een beetje duidenlijk is overgekomen :)