Typisch bokt weer...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:37

Hoe iemand rijd zal me aan mijn reet roesten.
Iedereen is zelf verantwoordelijk en als het om jonge kids gaat zijn de ouders verantwoordelijk en niet ik.
Ppffff...als ik me daar al druk om zou moeten gaan maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:34

Ik vind dit topic juist typisch bokt waarin alles staat beschreven wat nou precies typisch bokt is terwijl ik hier mensen zie posten die in andere topics het hardst hebben geschreeuwd om een TS die geen cap ophad en mensen die hier zitten te mierenneuken om een simpel spelfoutje...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:36

Groot gelijk hoor, TS!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:38

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:45

Sieltjuh schreef:
Maar waarom is dat typisch bokt? Op andere fora wordt ook gereld om kleine details, of niet dan? :?

Omdat dit bokt is ....

Het is wat dom om hier te zeggen "Dat is nou typisch Hyves!".

En ik snap wel wat er mee bedoeld wordt. Er zijn verscheidene topics, waarin mensen om opbouwende kritiek vragen. En dan begint één bokker met
"Omy, je paard is wel wat te dik". En vervolgens, 132871387 bokkers die het nodig vinden om dit alsnog aan te halen, TS er NOGMAALS op te wijzen, dat ze daar ECHT wat aan moet doen.

Overbodige reacties, aangezien ze al 1000 x zijn gezegd, en in de meeste gevallen de TS haar reactie er op ook al heeft gegeven. (Let wel, de te dikke pony is alleen een voorbeeld).

En aangezien dit regelmatig gebeurd, wordt zulk iets dan "typisch bokt".

Waarom is het nodig, om 1000 x tegen een TS te zeggen dat het dom is zonder cap te rijden? Dat het dom is om op slippers te gaan e.d... We hoeven hier de wereld niet te verbeteren, en als mensen op blote voeten een pirouette op hun paard willen rijden, moeten ze dat toch vooral zelf weten.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:57

Hill_R schreef:
Sieltjuh schreef:
Maar waarom is dat typisch bokt? Op andere fora wordt ook gereld om kleine details, of niet dan? :?

Omdat dit bokt is ....

:?

Mijn opmerking ging over "het rellen om een klein detail", denk je dat dat niet ook op andere fora wordt gedaan? Of in het echte leven? Ik vind zoiets niet typisch bokt, ik vind het gewoon typisch iets wat bij mensen hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:03

Echwel schreef:
[YRT] over mijn paardje!

Bah ook dit is typisch bokt gelijk een elfjarige met de grond gelijk maken

Als ik zo'n topic zie schaam ik mij diep voor bokt. Wat een trieste reacties.

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:10

Sieltjuh schreef:
:?

Mijn opmerking ging over "het rellen om een klein detail", denk je dat dat niet ook op andere fora wordt gedaan? Of in het echte leven? Ik vind zoiets niet typisch bokt, ik vind het gewoon typisch iets wat bij mensen hoort.

Natuurlijk wordt dat op andere fora ook gedaan. En daar zullen ze vast "Dat is nou typisch ........" zeggen. Ik bedoel, het is heus niet zo dat er alleen op bokt wordt gezegd dat zulk iets typisch is.........

In het echte leven wordt dat toch ook gedaan ... Een persoon die je kent, heeft iets uitgehaald, of een opmerking gemaakt, "En dat is nou typisch Piet"

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:13

Hill_R schreef:
Natuurlijk wordt dat op andere fora ook gedaan. En daar zullen ze vast "Dat is nou typisch ........" zeggen. Ik bedoel, het is heus niet zo dat er alleen op bokt wordt gezegd dat zulk iets typisch is.........

In het echte leven wordt dat toch ook gedaan ... Een persoon die je kent, heeft iets uitgehaald, of een opmerking gemaakt, "En dat is nou typisch Piet"

Dan bedoelen we toch gewoon hetzelfde :7 Daarom vroeg ik me af waarom zoiets typisch bokt werd genoemd.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:17

pieomy schreef:
wat ik me soms afvraag is niemand ooooit in zijn of haar leven even snel opgestapt
zonder cap van land naar stal toe of in een dolle bui terwijl je dacht dat je alleen even snel ging om te voeren
opgestapt in een rokje of slippers gympies what ever?

Ik vind het niet verantwoordelijk
maar ik moet zeggen dat ik dit ook wel eens gedaan heb hoor vooral toen ik nog jonger was

Dus mijn zal je niet snel horen hierover in de zin als iemand eens ZWAAAAR wijsmaken hoe slecht dit wel niet is

Oei ik maak me schuldig, steek de vinger omhoog :)

Heb vorige week een fotoshoot met het paard gehad.. Heb er zelfs een s&T ingehangen terwijl we nog in de M zitten.
Lekker buiten in de wei, zonder zadel, met S&T... En ook nog even erop, met slippers, korte broek en geen cap...
Als ik ze binnen krijg, zal ik ze dan maar niet plaatsen omdat ik weet dat er commentaar op gaat komen??
Of ik doe het toch, omdat ik vind dat het mooie foto's zijn die ik graag met de bokkers wil delen..
En dan maar hopen dat er geen ' tipische bokt reacties komen'' ;)

Ik begrijp het punt van dit topic, in sommige gevallen weet je het bijvoorbaad dat er commentaar gaat komen waar jij niet blij mee bent.
Maar aan de andere kant kan ik goed begrijpen dat jij WEL trots bent op deze foto's en ze daarom graag plaatst.
Dat je dan 1x te horen krijgt, je slof zit te strak, je hebt geen cap op levensgevaarlij, of waarom rijdt je zonder laarzen en met een S&T.. Daar valt mee te leven.
Maar dat je dan bijna (overdreven) geheel bokt over je heen krijgt, dan kan ik me voorstellen dat je dat een tipische bokt reactie vind en dat dan ook aangeeft.

Als iemand precies zo reageert zoals ik normaal zou doen, dan is dat toch ook typisch Lara, of een Typische Lara actie...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:20

Onassa schreef:
Hoe iemand rijd zal me aan mijn reet roesten.
Iedereen is zelf verantwoordelijk en als het om jonge kids gaat zijn de ouders verantwoordelijk en niet ik.
Ppffff...als ik me daar al druk om zou moeten gaan maken.

Zit ik toch anders in elkaar.
Een 2 1/2 jarige al berijden...fout!
Een 3 1/2 jarige voor de eerste keer erop zonder cap..fout!
Een 3 1/2 jarige eerste keer LOS erop ( geen longe) ...fout!
Veels te grote ruiters op veels te kleine paarden....fOUT!!!
Mensen die advies krijgen, maar altijd een weerwoord hebben van, ja maar...fout!
Jeetje zo kan ik nog wel even doorgaan denk ik!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:25

Haha jeetje waar maak je je druk om zeg.
Ik vind ook wel dat je gelijk hebt maar om een heel topic te openen is dat niet een beetje 'te'?

Op een openbaar forum kan je dat verwachten.
Je kan der ook om heen lezen en je eigen er niet zo druk over maken?

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:43

Hill_R schreef:
Sieltjuh schreef:

Omdat dit bokt is ....

En ik snap wel wat er mee bedoeld wordt. Er zijn verscheidene topics, waarin mensen om opbouwende kritiek vragen. En dan begint één bokker met
"Omy, je paard is wel wat te dik". En vervolgens, 132871387 bokkers die het nodig vinden om dit alsnog aan te halen, TS er NOGMAALS op te wijzen, dat ze daar ECHT wat aan moet doen.

Overbodige reacties, aangezien ze al 1000 x zijn gezegd, en in de meeste gevallen de TS haar reactie er op ook al heeft gegeven. (Let wel, de te dikke pony is alleen een voorbeeld).

En aangezien dit regelmatig gebeurd, wordt zulk iets dan "typisch bokt".

Waarom is het nodig, om 1000 x tegen een TS te zeggen dat het dom is zonder cap te rijden? Dat het dom is om op slippers te gaan e.d... We hoeven hier de wereld niet te verbeteren, en als mensen op blote voeten een pirouette op hun paard willen rijden, moeten ze dat toch vooral zelf weten.

Amen! :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:49

wendyashley schreef:
Ik denk eerder dat het hele "geen cap dragen" verhaal pas een beetje begint te spelen als de kids zich gaan bekommeren om het uiterlijk.

Dat denk ik ook :) Jongere kinderen luisteren (over het algemeen) nog wat beter naar de ouders, en de mening van leeftijdsgenoten is nog niet zo belangrijk. Op het moment dat ze gaan puberen worden leeftijdsgenoten en imago echter steeds belangrijker, waardoor het heel verleidelijk is die cap lekker af te zetten. Jammere is alleen dat juist jongeren in de leeftijd +/- 12 tot 20 jaar een heel gebrekkige risicoperceptie hebben en dus denken dat het hen nooit zal overkomen. Terwijl dit juist ook de leeftijd is waarop men gaat experimenteren met vanalles en er normvervaging optreedt. Dus loopt men juíst meer risico... En ik denk serieus dat op het moment dat de norm "cap op" is dat dat bij kan dragen aan de veiligheid. Omdat men niet graag (negatief) op wil vallen en de norm volgt (zoals de echt jonge kinderen met cap op en zweep bij de hand naar de manege fietsen omdat dat cool is) :)

Wegen de nadelen van de maatregel "cap op" op Bokt (mogelijk minder foto's) op tegen de voordelen? (grotere veiligheid)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:50

aerdenhout1 schreef:
Zit ik toch anders in elkaar.
Een 2 1/2 jarige al berijden...fout!
Een 3 1/2 jarige voor de eerste keer erop zonder cap..fout!
Een 3 1/2 jarige eerste keer LOS erop ( geen longe) ...fout!
Veels te grote ruiters op veels te kleine paarden....fOUT!!!
Mensen die advies krijgen, maar altijd een weerwoord hebben van, ja maar...fout!
Jeetje zo kan ik nog wel even doorgaan denk ik!

Heb je ook zeker gelijk in,m absoluut alleen ik zal er nooit over door blijven zagen en zeker niet als des betreffent persoon gaat "jamaren".
Daar ga ik geen energie in steken, dan moeten ze het zelf maar op een dag aan den lijve ondervinden.

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:55

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 17:40, in het totaal 2 keer bewerkt

aerdenhout1

Re: Typisch bokt weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:25

Misschien blijf ik er ondanks alles in geloven dat het bij sommige mensen de ogen opent...gloeiende...vraagteken reageerd niet meer!
Te veel gebruikt misschien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:33

Heino schreef:
wendyashley schreef:
Ik denk eerder dat het hele "geen cap dragen" verhaal pas een beetje begint te spelen als de kids zich gaan bekommeren om het uiterlijk.

Dat denk ik ook :) Jongere kinderen luisteren (over het algemeen) nog wat beter naar de ouders, en de mening van leeftijdsgenoten is nog niet zo belangrijk. Op het moment dat ze gaan puberen worden leeftijdsgenoten en imago echter steeds belangrijker, waardoor het heel verleidelijk is die cap lekker af te zetten. Jammere is alleen dat juist jongeren in de leeftijd +/- 12 tot 20 jaar een heel gebrekkige risicoperceptie hebben en dus denken dat het hen nooit zal overkomen. Terwijl dit juist ook de leeftijd is waarop men gaat experimenteren met vanalles en er normvervaging optreedt. Dus loopt men juíst meer risico... En ik denk serieus dat op het moment dat de norm "cap op" is dat dat bij kan dragen aan de veiligheid. Omdat men niet graag (negatief) op wil vallen en de norm volgt (zoals de echt jonge kinderen met cap op en zweep bij de hand naar de manege fietsen omdat dat cool is) :)

Wegen de nadelen van de maatregel "cap op" op Bokt (mogelijk minder foto's) op tegen de voordelen? (grotere veiligheid)

Maar ik denk dat de norm in de omgeving van de meeste 12-16/17 jarigen wel cap op is hoor, juist met kinderen is men op de meeste stallen erg streng. En dat maakt de verleiding natuurlijk ook wel weer groter... Maar op een gemiddele manege/pensionstal kom je er onder de 18 niet in zonder cap. Daarna is het eigen verantwoording.... En dat vind ik ook sowieso, je hebt hersenen gekregen en als volwassen persoon weet je wat de risico's zijn :)
Ik vind het de vraag of het minder foto's vs grotere veiligheid is....
Ik denk dat de kans héééél klein is dat het daadwerkelijk wat uithaalt, en 't gaat niet zo zeer om minder foto's ... Maar wel om een beperking in de vrijheid om foto's te plaatsen. Een forum is een minder leuke plek als je genekt wordt door allerlei strenge regeltjes. Ik kan het ook niet hebben als een topic werd gesloten omdat een foto 650 pixels was ipv 640 bv. (vroegâh was dat volgens mij, anders is het gewoon een hypothetisch voorbeeld :P ) .

Ik denk dat gepaste vrijheid 1 van de belangrijkste dingen is om de sfeer goed te houden (tuurlijk moeten er ook regels zijn om de sfeer goed te houden) dus ja, dat weegt voor mij niet op tegen de (imo) heeeeele kleine kans dat er iemand is die (ernstig) hoofdletsel bespaard blijft door zo'n regel.

En dat hele verhaal over zorgpremies vind ik ook niet echt relevant daarom. Als je denkt dat bokt tientallen gevallen van lichamelijk letsel kan voorkomen.. Dan overschat je bokt als medium imo :) En dat is opzich geen argument, want ieder letsel dat je er mee voorkomt is imo wel de moeite waard. Maar ik denk dat de kans dus klein is dat het uberhaupt ietsuithaalt. Maarja, dat kan ook wel komen omdat het in mijn omgeving altijd de norm is geweest om wel gewoon een cap te dragen, en dat bokt me nou nooit verleid heeft tot het af laten van de cap, ook niet onbewust want ik draag hem altijd netjes. En de mensen die ik ken die geen cap dragen, doen dat voornamelijk om andere redenen dan hun omgeving.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:48

Menino schreef:
Maar ik denk dat de norm in de omgeving van de meeste 12-16/17 jarigen wel cap op is hoor, juist met kinderen is men op de meeste stallen erg streng. En dat maakt de verleiding natuurlijk ook wel weer groter... Maar op een gemiddele manege/pensionstal kom je er onder de 18 niet in zonder cap.

Op veel stallen is het zo ja, manege sowieso (ivm verzekering), pensionstal weet ik niet. Maar er rijden genoeg mensen bij particulieren.

Citaat:
Daarna is het eigen verantwoording.... En dat vind ik ook sowieso, je hebt hersenen gekregen en als volwassen persoon weet je wat de risico's zijn :)

Ook na je 18e is je risicoperceptie nog steeds niet geweldig. Pas rond je 23e zijn je hersenen uitgegroeid en de gebieden van de risicoperceptie en verantwoordelijkheid ontwikkelen zich als een van de allerlaatsten :)

Citaat:
Ik denk dat gepaste vrijheid 1 van de belangrijkste dingen is om de sfeer goed te houden (tuurlijk moeten er ook regels zijn om de sfeer goed te houden) dus ja, dat weegt voor mij niet op tegen de (imo) heeeeele kleine kans dat er iemand is die (ernstig) hoofdletsel bespaard blijft door zo'n regel.

Niet vervelend bedoeld, maar hoe oud ben je? Want zo klein is die kans niet :)

Wat ik me afvraag, waarom zou Bokt een minder leuk forum worden wanneer "cap op" de norm is? Wat verlies je ermee? Behalve dat een deel geen foto's kan plaatsen? Tenzij ze de kleine moeite nemen een cap op te zetten?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:30

Johjohjo, typisch bokt, hmm, bevooroordeeld, nog meer bevooroordeeld. Niet meer te beoordelen op een grapje?

Ojajoh

Re: Typisch bokt weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:30

wat wel "typisch bokt is" moderators die sanctie's geven voor dingen die niet helemaal kloppen (omdat ze met 2 maten meten) je mag bezwaar schrijven,maar de straf terug draaien kunnen ze niet

dat is typisch.......en tja gebeurd hier op bokt veelvuldig

dus ja dat is nou typisch bokt!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:00

Ik ben het met je eens hoor,
maar ik rijd ook zonder cap op de pony van een vriendin (dan heb ik het over dressuur).
Dit is mijn eigen keus, en ik vraag bijv. om tips voor het rijden, en dan krijg ik reacties naar me hoofd geslingerd over dat het onverantwoordelijk is.
dan denk ik, misschien is het dat ook, maar dat is mijn eigen keus, en het voeg niks toe aan het topic...