splitsing Bokt: paard of kletsen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:44

Frantic schreef:
Citaat:
Daar gaat het toch niet om? De optie is er, ik en veel anderen vinden het handiger alleen ik denk dat het nóg handiger kan.

Dan kan ik dat toch gewoon zeggen zonder commentaar van "dan doe je het toch anders" "Dan kijk je toch niet" etc.

Dingen kunnen ook verbeterd worden.

Dat is ook de bedoeling van deze vraag, klopt.

Maar er voelen zich mensen schijnbaar door bedreigt in hun Boktbestaan?
Die persoonlijke aanvallen laat ik aan een Moddie over, ken de mensen niet dus kan mij er alleen over verbazen dat ze zich zo opwinden over een eventuele aanpassing van de indeling....

En ik snap niet waarom jij je zo druk maakt over niet paardgerelateerde topics :?
Je kan in Actieve topics toch ook al kritisch kijken naar de plaats van de topics, dan zie jij al dat je dus die topics niet aan hoeft te klikken.

Ik reageer bijna nooit in paardgerelateerde dingen, vaak omdat mijn mening/ervaring er soort van al staat of ik neem er gewoon de moeite niet voor.
Ik heb een hele fijne vriendenkring opgebouwd dmv HK's, want niet alleen hebben wij allemala iets met paarden te maken maar ook iets anders wat ons naar elkaar trekt.
Dus ik zou het jammer vinden als daar verandering in zou komen.

Ik zie trouwens ook genoeg paardgerelateerdetopics die mij enorm irritereb. (welk dekje staat het mooist op mijn paard, welke naam voor mijn paard, welke kleur bandages/peesbeschermers enz enz) ;)

Frantic

Re: splitsing Bokt: paard of kletsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 08:55

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:01

Op een motor-forum heb je hetzelfde, op een bokt.be ook.
Ik zie het probleem niet zo.
Natuurlijk kunnen die meisjes die zwanger denken te zijn beter naar een Viva-forum of weet ik ut wat, maar mij stoort het niet.
Ik kraam net zo goed af en toe onzin uit om bepaalde mensen op de kast te jagen die mijn posts allemaal lezen }>
Een 30+ forum zou ik dan nog liever hebben :P
Beter dan reacties krijgen van meisjes van 18 die denken dat ze alles al weten :Z
Bovendien krijg je in serieuze topics met vragen over gedrag ook vaak dezelfde antwoorden zoals:
Koop een fiets
neem les
etc.
Niemand die daadwerkelijk bereid is om ECHT te helpen.
Op bokt.be hadden ze er een leuk topic over, help een medebokker.
Misschien een ideetje voor bokt.nl?

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:36

1Boefje schreef:
Beter dan reacties krijgen van meisjes van 18 die denken dat ze alles al weten :Z

Dat vind ik ook typische zo'n boktopmerking. :n

Als je nog niet volwassen hebt zou je nergens over mee mogen praten...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:39

Ik ben tegen. Ik vind bokt net fijn omwille van die mix. Dat maakt het levendig en niet te rechtlijnig.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:40

ben ik nou de enige die het niet erg vind? :o

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:42

xSaarSaar schreef:
1Boefje schreef:

hahaha dat denk ik ook wel eens van 'volwassen' mensen ;)

als je nou 30 of 18/19/20 jaar bent vind ik niet echt veel zeggend..

aan jouw opmerking te lezen kan ik beter met een jonger iemand praten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:52

BraveSpots schreef:
Ik ben tegen. Ik vind bokt net fijn omwille van die mix. Dat maakt het levendig en niet te rechtlijnig.

Precies :j Ik vind de diversiteit aan onderwerpen juist de kracht van bokt :j
Ook bij onderwerpen die in principe niet paardgerelateerd zijn kan het handiger zijn om er wel met paardenmensen over te praten. Laatst las ik bijvoorbeeld een stukje over de menstruatiecup. Heeft in principe niks met paarden te maken, maar toch is het wel handig om eens aan mede-paardrijdsters te vragen hoe zo'n ding werkt als je te paard zit. Daar zou je op het, ik noem maar wat, viva-forum niet ver mee komen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:01

xSaarSaar schreef:
1Boefje schreef:

Inderdaad.... Dat is een kulargument wat in de strijd wordt gegooid wanneer de echte argumenten op zijn. Dergelijke drogredenen zijn zo sneu... Zet je jezelf echt ontzettend mee voor schut.

Er zijn veel 18-jarigen die wél respect hebben voor jongeren die een heel ander (en waarschijnlijk vernieuwend!) referentiekader hebben, kun je eventueel een voorbeeld aan nemen. :)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:10

Angelita schreef:
xSaarSaar schreef:

Inderdaad.... Dat is een kulargument wat in de strijd wordt gegooid wanneer de echte argumenten op zijn. Dergelijke drogredenen zijn zo sneu... Zet je jezelf echt ontzettend mee voor schut.

Er zijn veel 18-jarigen die wél respect hebben voor jongeren die een heel ander (en waarschijnlijk vernieuwend!) referentiekader hebben, kun je eventueel een voorbeeld aan nemen. :)

Er zijn tegenwoordig nog steeds veel bokkers hoor, die commentaar over hun leeftijd krijgen.

En ik bedoel ook niet dat er geen 18-jarige zijn die geen respect hebben voor jongeren, maar meer oudere die posts van jongere bokkers afdoen als 'onzin, jij bent nog maar klein'.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:14

Nouja ik ben hier een aantal jaren geleden binnengerold toen ik heel aktie paard reed (gemiddeld 3/4 uur per dag) maar door de tijd hee is dat wat minder geworden. Ik rij nu nog maar heeeel af en toe en reageer niet meer op veel paardentopics. Fototopics reageer ik eigelijk nooit op, de rest vind ik heel interresant om te lezen en reageer ik ook nog wel eens op. Lijkt mij niks mee mis toch? Of hebben jullie last van mijn posts? :+

Stefanie824

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:23

Horsii_mine schreef:
Nouja ik ben hier een aantal jaren geleden binnengerold toen ik heel aktie paard reed (gemiddeld 3/4 uur per dag) maar door de tijd hee is dat wat minder geworden. Ik rij nu nog maar heeeel af en toe en reageer niet meer op veel paardentopics. Fototopics reageer ik eigelijk nooit op, de rest vind ik heel interresant om te lezen en reageer ik ook nog wel eens op. Lijkt mij niks mee mis toch? Of hebben jullie last van mijn posts? :+

Nee hoor... Gezellig dat je erbij bent! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:35

Angelita schreef:

Moet eerlijk bekennen dat ik het ook wel eens roep hoor :o

Met name wanneer er heel slecht gespeld wordt en er vreselijk naïeve antwoorden worden gegeven, of heel kort door de bocht...... blijkt zo iemand gerust 30 te zijn he :))

En daar sta je dan met je goeie gedrag :+

Vind soms die jonge meiden wel heel verfrissend hoor, vooral als ze zelf nadenken, en niet anderen nablaten, af en toe word je dan wel goed wakker geschud, super is dat :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:39

Ik post zelf ook niet zo veel in de paardenfora en meer in het mensgerelateerde. Ik rijd ook niet (ik langelijn :+).
Maar ik lees echt ontzettend veel discussies en onderwerpen over de paarden maar heb zelf gewoon niets toe te voegen dan.

Maar omdat Bokt van oorsprong een paardenforum is vind ik niet dat dat perse zo moet blijven. Het mensgerelateerde is slechts een bijzaak maar deze is enorm gegroeit. Nog steeds is het een forum waar je mag komen en reageren waar en wanneer is wilt, dus ook de keuze aan jezelf of je kijkt bij het paarden of mens gedeelte. Mensen die zinloze reacties plaatsen... Tsja, het is maar net waar je je aan irriteert. Ik irriteer me bijv. weer aan mensen die om elke scheet een topic openen.

Horsii_mine het is idd leuk dat je er ook bij bent.
En anders; hecht je niet teveel waarde aan andere mensen die jou vanaf hun beeldschermpje beoordelen :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:51

" een groot deel heeft helemaal niks met paarden en is daar zelfs trots op...."
Ik zie zelden mensen die niks met paarden hebben? ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:55

Ik zie het probleem niet. Lezen wat je interessant vindt, de rest overslaan. Is niet zo ingewikkeld.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:01

Waar je je al niet druk om kan maken...
Zie inderdaad ook meteen bij TS eigen berichten dat er meerdere keren in LZP enz gepost wordt.... volgens mij staat LZP voor leven zonder paarden dus is het niet paard gerelateerd... maar kan het ook verkeerd hebben :o

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:24

als je niet de niet-paard-gerelateerde topics wilt lezen klik je ze toch ook niet aan? ik zit ook in zo'n totaal niet paardachtig topic... het gaat over nagels!! het begon met de vraag hoe je ze mooi houd bij de paarden, en vervolgens gaat het alleen nog maar over nagels die mooi versiert zijn met foto's, dan zou dat dus ook weg moeten omdat mensen zich er aan ergeren die niet eens in dat topic zitten omdat het niet over paarden gaat, beetje raar toch :?
kijk mensen die zich op bokt aan melden, omdat ze via google bijv ons topic vinden over nagels dat vind ik ook raar, maar ja dat moet iedereen allemaal zelf weten toch... :P

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:30

oke... ik snap jou punt niet echt.
Als je het irritant vind.. dan lees je het toch gewoon niet.. snap echt niet waar jij een probleem van maakt!
Ik vind beide erg leuk en interessant om te volgen.
En weetje, ik vind hoe bokt is juist zo leuk... je kunt gewoon lekker je ei kwijt en gezellig leuke dingen delen en als je iets niet weet van je paard, kun je daar gerust over discuseren..
Nee, laat bokt maar zo hoe het is. En ik denk dat veel bokkers het daarmee eens zullen zijn :o

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:48

pwoeh, nou ik heb niet alles gelezen hoor. Maar ik denk dat TS wel een punt heeft. Fora genoeg op internet en de reden dat je op bokt zit, is omdat je over paarden wil kletsen niet? Of omdat je informatie nodig hebt die te maken heeft met paarden.
En als ik haar goed begrepen heb is het helemaal niet haar plan om mensen van bokt te weren, maar gewoon een andere indeling te maken. Dat bokt zich als het ware gaat opsplitsen in dat bokt-paard en bokt-klets (/zwets :P).
Verbeteringen kunnen geen kwaad, of althans ideeën en suggesties daarover al helemaal niet. Bokt is gewoon immens groot en daardoor best wel onoverzichtelijk geworden. Toen ik hier net kwam, kon ik er heel weinig mee. Alleen via de zoekfunctie die informatie zoeken die ik wilde weten, meer eigenlijk niet. Want een vraag mocht ik immers niet posten, omdat ik nog niet genoeg paard-gerelateerde berichten had geplaatst. (Dan kom je er trouwens wel achter dat in 99,9 % van de gevallen die vraag inderdaad al eens zo ongeveer gesteld is door iemand.)
Het valt me een beetje tegen dat iedereen meteen zo aangebrand en negatief reageert. 'Gewoon niet lezen' is ook waar, maar met misschien een idee voor een nieuwe indeling is toch niks mis? Want ik hoor eigenlijk nergens commentaar op hoe haar idee van een nieuwe indeling misschien nog aangepast of anders ingedeeld kan worden? Dát lijkt me een veel nuttiger reactie dan 5 pagina's met het antwoord: Gewoon laten voor wat het is.

Enfin dit is mijn bescheiden mening.

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:56

Yamcha schreef:
Met name wanneer er heel slecht gespeld wordt en er vreselijk naïeve antwoorden worden gegeven, of heel kort door de bocht...... blijkt zo iemand gerust 30 te zijn he :))

Even off-topic, typefouten maak ik ook wel eens. En helaas in mijn haast ook nog wel eens een dtje of een t'tje op de verkeerde plek. Maar inderdaad sommige berichten die je tegen komt worden haast onleesbaar door vreselijk afgeraffeld getype. Een ergelijk fenomeen, helemaal als het een ouder iemand is en geen meisje van 8 die denkt dat het hip is om z0o te schrijfe...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:04

Sorry ik ben te moe om alle pagina's door te gaan spitten, maar is er al genoemd dat je gewoon je eigen favorieten tabblad kan samen stellen? :+
En dat kan je dan onder je eigen bercihten terug vinden: tada probleem opgelost.

Overigens heb je zelf in totaal ongeveer 13% in LZP of een HK geplaatst..... best veel voor iemand die die topics onnuttig vind, en ze zullen vast niet allemaal verplaatst zijn :+

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 20:05

Lezen is een vak X_marr, als je te moe bent moet je niet reageren!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:14

Anya schreef:
Ik zie het probleem niet. Lezen wat je interessant vindt, de rest overslaan. Is niet zo ingewikkeld.

En daarnaast kun je ook je favorietentabblad instellen met allerlei paardenforums. Dan zie je die als je op "forum index" klikt en wanneer je op "eigen berichten" klinkt, staat er in de linkerkolom een overzicht van de nieuw geoepende topics in jouw favoriete forums. Hoef je de rest niet voor te zien :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:17

Frantic schreef:
Lezen is een vak X_marr, als je te moe bent moet je niet reageren!

Als jij iemand aanspreekt moet je dat niet zo doen op een manier alsof ik geen enkele nieuwe info voor je vermeldt. Ik heb namelijk het topic nu even doorgelezen maar heb nog verder niks zien staan over de favorieten tabbladen.

Oh en als jij lezen niet moeilijk vindt waarom maak je mijn gebruikersnaam dan anders? Heb geen hoofdletter x in mn naam en ook geen kleine letter m. Een naam doe je toch ook niet met kleine letter? Vind dat zo onrespectvol staan :=