Opruimen van bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Opruimen van bokt

Ja
104 (41%)
Nee
124 (49%)
Hoeft niet perse
24 (9%)

Totaal aantal stemmen: 252

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:11

Shadow0 schreef:
rommulus schreef:
en misschien een paar tip's om bokkers het makkelijker te maken om bokt zo efficiënt mogelijk te kunnen gebruiken bv:
de stipjes kwestie (het mag niet maar word nog steeds gedaan)
mensen die moeite hebben met de zoekmachine te gebruiken (als dat er al niet is)

Op zich is dat geen verkeerd idee, maar het staat of valt met de bereidheid van mensen om even te lezen, even na te denken voor ze de vraag op bokt smijten. Als mensen geen zin hebben om ook maar iets van moeite te doen om te kijken of er al eerder iets geschreven is, dan maken alle tips van de wereld niet uit, want die worden dan toch niet gelezen.

idd hier valt en staat alles mee dan
maar als er van de duizenden bokkers 100 het lezen heeft het tenminste nog een beetje nut gehad :D
ik dacht hier eigenlijk aan gezien er zoveel bokkers zijn die niet uit de zoek functie komen
maar goed als mensen niet willen lezen dan word het um niet

tja misschien een online team samen stellen voor bokkers die er niet uit komen (als een soort van vraag bak) maar dat word een hoop werk (en daar is fz eigenlijk al voor)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:12

BE_GENTLE schreef:
Lijkt mij ook onnodig aangezien je na een keer wel weet hoe je een paard wit kunt krijgen :D

Ben je nu opzettelijk het topic aan het verklooien (dan mag je het ook gewoon zeggen namelijk) of wil je serieus discussieren over wat kan helpen om Bokt overzichtelijk te maken met behulp van goede argumenten?

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 13:12

Shadow0 schreef:
BE_GENTLE schreef:
Lijkt mij ook onnodig aangezien je na een keer wel weet hoe je een paard wit kunt krijgen :D

Ben je nu opzettelijk het topic aan het verklooien (dan mag je het ook gewoon zeggen namelijk) of wil je serieus discussieren over wat kan helpen om Bokt overzichtelijk te maken met behulp van goede argumenten?

He ?? 8)7 zie niet wat ik fout doe met die opmerking maar ja.

Nies_

Re: Opruimen van bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:14

Je dramt een beetje je mening door zonder goede argumenten te geven.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:14

BE_GENTLE schreef:
rommulus schreef:
ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet 20 keer per jaar weer opnieuw wil gaan typen hoe je een schimmel weer wit kan krijgen
ik vind dat tijd verdoen om eerlijk te zijn

vertel dat aan de mensen die de zoekfunctie niet gebruiken en hierover weer een topic openen
moet je voor de lol eens gaan zoeken, ik had voor 3 maand geleden 12 topic's te pakken van alleen al het afgelopen jaar en ik weet van zeker nog 4 topic's die daar bij zijn gekomen

BE_GENTLE

Re: Opruimen van bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 13:16

Ja ik vind dat ook verschrikkelijk. maar alsof je na 1 keer lezen niet weet hoe je een paard wit kan krijgen. dan hoeven ze toch niet naar een maand weer zo topic te openen je kan er 1 laten staan en de rest van de soort gelijke topics verwijderen en dan NIET alleen sluiten.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:16

Er zullen wel tientallen methodes zijn om een schimmel wit te krijgen, en er kan altijd een nieuwe bokker bijkomen die nog een andere methode kent om het lijstje aan te vullen...of een bokker die bijkomt en die er om vraagt, dan is het veel handiger dat een andere bokker snel 10 topics kan geven aan de bokker met tientallen tips, dan dat alle bokkers maar nóg eens opnieuw alles moeten vertellen.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:16

sowieso zijn er ook topics die oud zijn maar erg fijn om nog eens wat uit te lezen achteraf...zou zonden zijn als je alsmaar alles opnieuw moet vragen ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:17

BE_GENTLE schreef:
Ja ik vind dat ook verschrikkelijk. maar alsof je na 1 keer lezen niet weet hoe je een paard wit kan krijgen. dan hoeven ze toch niet naar een maand weer zo topic te openen je kan er 1 laten staan en de rest van de soort gelijke topics verwijderen en dan NIET alleen sluiten.

En dát komt dus omdat mensen de zoekfunctie niet gebruiken, wat je zelf ook niet doet zeg je. Dus vind het een béétje raar dat je er commentaar op hebt.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:18

Ik vind het na 2 jaar verwijderen van dingen van topics die niet gebruikt worden of gesloten zijn op zich een prima plan. Weet niet of dit technisch haalbaar is, maar waarom zou je al die meuk laten staan? Nieuwe bokkers willen ook wel weer graag nieuwe items kunnen openen zonder de opmerkingen: is al 100 keer op bokt geweest of zoek maar zelf op..

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 13:18

xKatleentjex schreef:
Er zullen wel tientallen methodes zijn om een schimmel wit te krijgen, en er kan altijd een nieuwe bokker bijkomen die nog een andere methode kent om het lijstje aan te vullen...of een bokker die bijkomt en die er om vraagt, dan is het veel handiger dat een andere bokker snel 10 topics kan geven aan de bokker met tientallen tips, dan dat alle bokkers maar nóg eens opnieuw alles moeten vertellen.

Daarom 1 laten staan waar ten alle tijden nog dingen aan toegepast kunnen worden, zodat je niet 10 nieuwe topics er over krijgt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:19

BE_GENTLE schreef:
Daarom 1 laten staan waar ten alle tijden nog dingen aan toegepast kunnen worden, zodat je niet 10 nieuwe topics er over krijgt.

Dat blijft als niemand de zoekfunctie gebruikt :)*

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 13:20

vanitymay schreef:
Ik vind het na 2 jaar verwijderen van dingen van topics die niet gebruikt worden of gesloten zijn op zich een prima plan. Weet niet of dit technisch haalbaar is, maar waarom zou je al die meuk laten staan? Nieuwe bokkers willen ook wel weer graag nieuwe items kunnen openen zonder de opmerkingen: is al 100 keer op bokt geweest of zoek maar zelf op..

Inderdaad ook dat lees ik veel op bokt, maar mischien toch de nieuwkomers beter begeleiden kwa zoekfuntie en regels.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 13:21

Nies_ schreef:
BE_GENTLE schreef:

Dat blijft als niemand de zoekfunctie gebruikt :)*

Ja maar stuur deze persoon dan als moderator een link met bijhorende topic en verwijder de dubbel topic die op dat moment geopend is. zo help je de mens op bokt ook ene beetje en begeleid je ze.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:22

Dan draaien de mods vijfdubbele overuren om alles te slotteren wat te veel is := . Daarnaast vind ik het absoluut niet praktisch, een topic dat dan misschien 60 pagina's bevat gaan doorspitten.

Nies_

BE_GENTLE schreef:
Inderdaad ook dat lees ik veel op bokt, maar mischien toch de nieuwkomers beter begeleiden kwa zoekfuntie en regels.

En je gebruikt het zelf niet? :')

Ik vind dat jij nogal raar aan het denken bent, iedereen moet de zoekfunctie gebruiken zodat er geen 20 dezelfde topics komen, maar zelf doe je het niet. :+

Anoniem

BE_GENTLE schreef:

En waarom open je dan zelf wél een dubbel topic waar dr inmiddels al tientallen van staan en je gewoon op had kunnen aansluiten?

rommulus

vanitymay schreef:

sorry even anders formuleren
dus jij vind het geen probleem om nieuwe bokkers steeds weer hetzelfde te vertellen ?
dus steeds weer het zelfde typen ?
Laatst bijgewerkt door rommulus op 06-06-10 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:23

Ik zou het op zich ook niet erg vinden dat miojn oude items een keer worden verwijderd eerlijk gezegd. Wat ik 5 jaar geleden een keer heb geroepen zegt niets over mij vandaag de dag..(heb nooit iets heel verschrikkelijks hier neer gezet geloof ik maar toch)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:23

Chiqa schreef:
BE_GENTLE schreef:

En waarom open je dan zelf wél een dubbel topic waar dr inmiddels al tientallen van staan en je gewoon op had kunnen aansluiten?

Dat vroeg ik me ook af inderdaad. :+

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 13:23

Nies_ schreef:
BE_GENTLE schreef:

En je gebruikt het zelf niet? :')

Ik vind dat jij nogal raar aan het denken bent, iedereen moet de zoekfunctie gebruiken zodat er geen 20 dezelfde topics komen, maar zelf doe je het niet. :+

Je leest niet goed wat er gezegd word. ik gebruik het WEL maar nauwelijks. dat is trouwens ook een minpunt hier op bokt er wordt te veel gedaan zonder dat er goed gelezen wordt ! nog een erger punt :P

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:24

Shadow0 schreef:
slimmerik schreef:
Waarom? Dat is een fijne mogelijkheid die bokt biedt. Binnen een half uur kun je je posten aanpassen/verduidelijken. Prima imo.

Omdat je dan reacties krijgt die niet meer kloppen met het bericht. Het idee van aanpassen / verduidelijken is leuk, op dit moment echter wordt het te vaak verkeerd gebruikt waardoor niet iedereen dezelfde dingen heeft gelezen. En misverstanden kunnen ook zonder dat soort dingen al makkelijk genoeg ontstaan.

(Nog kwalijker zijn de situaties waarin iemand kwetsende opmerkingen plaatst en ze gauw weer weghaalt, of iemand die geen zin heeft om bepaalde kritiek te horen, z'n topic niet mag sluiten en dan maar gauw de tekst aanpast. Dat valt wat mij betreft gewoon in de categorie 'laf'.)

Nog nooit meegemaakt zoiets. :n En als iemand kwetsende niet toelaatbare posten verwijderd of veranderd, heb ik begrepen dat mods die nog kunnen teruglezen en ook nog kunnen "beboeten". Dus ik zie het probleem niet zo.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 13:24

Chiqa schreef:
BE_GENTLE schreef:

Omdat deze toevallig mocht blijven staan omdat de moderators schijnbaar ook wel willen weten wat de mensen van bokt te zeggen hebben.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:25

BE_GENTLE schreef:
Je leest niet goed wat er gezegd word. ik gebruik het WEL maar nauwelijks. dat is trouwens ook een minpunt hier op bokt er wordt te veel gedaan zonder dat er goed gelezen wordt ! nog een erger punt :P

Je hebt het bij dit topic niet gedaan toch?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:26

vanitymay schreef:
Ik zou het op zich ook niet erg vinden dat miojn oude items een keer worden verwijderd eerlijk gezegd. Wat ik 5 jaar geleden een keer heb geroepen zegt niets over mij vandaag de dag..(heb nooit iets heel verschrikkelijks hier neer gezet geloof ik maar toch)

nee dat hoeft ook niets te betekenen maar andere informatie die wel waardevol is gaat dan wel verloren
zoals de dingen die ik al aanhaalde