hoe zit het met gebannede bokkers en hun fora.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: hoe zit het met gebannede bokkers en hun fora.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:54

Nou nou, om nou persoonlijk te gaan worden lijkt me niet de bedoeling, en ook niet de insteek van dit topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:36

Caira schreef:
Iedereen weet dat ik besloten heb om niet meer om bokt te posten.

Nou zeg is dit nu nodig ik dacht dat definitief klaar was met bokt en je niet meer wilde schrijven? Bovendien is je opmerking zwaar offtopic..

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:43

tja wat zal ik er van zeggen.
zo slecht is bokt niet je krijgt eerst een ow of een dagban dan weer een ow dan een weekban etc.
er zijn forums waar je als ze maar een beetje denken dat je "fout" bent gelijk helemaal niet meer mag komen.
en als ze dan van alles beschuldigen wat je allemaal niet doet, terwijl je dat dus niet doet.
dan ga je juist doen waar je van beschuldigd wordt.

er zijn zo veel mensen die zeggen dat ze weg van bokt zijn en dan ineens zijn ze er weer, dus waarom caira niet

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:01

Kiwoko's vraag ging over ander fora

KiWiKo schreef:
zijn er daar nu nog geen ow's of bans....... en mag iedereen elkaar daar gewoon ongenuanceerd de pan ik hakken........
ben er eigenlijk wel benieuwd naar!

Ik denk dat die vraag beantwoord is. Eerst vond ik het een vreemde vraag want ik dacht: "dat kun je toch aldaar lezen? Meld je aan , log in en lurken maar." Maar uit antwoorden blijkt me dat er kleine, besloten fora zijn die ongemodereerd kunnen functioneren. Ik denk niet dat iedereen daar ongenuanceerd de pan in wordt gehakt. Het zijn kleinere forumgemeenschappen met een flink ons-kent-ons gehalte, ook in irl.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:12

sommige forum doen alsof ze klein zijn maar hebben een groot aantal achterkamertjes topics

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:27

dipstaartje schreef:
sommige forum doen alsof ze klein zijn maar hebben een groot aantal achterkamertjes topics

Ja, maar....wat is het prettige of onprettige daarvan? Dat moeten mensen toch zelf weten?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:40

Vind ik ook Winnie.... bovendien heeft ieder forum een beheerdersforum. Dat is dus een gedeelte waar niet iedere gewone poster kan lezen. Hebben ze ook in feite helemaal niets aan, al die technische dingen.

En ieder forum moet je zien als een huis van de beheerder waar jij op bezoek bent.... jij als poster bent gast en zo hoor je je ook te gedragen. En in ieder huis zijn regels. Als je daar niet mee kunt leven moet je er niet op bezoek gaan. Gedraag je je niet, dan heeft de eigenaar van het huis het recht je tijdelijk dan wel definitief de deur te wijzen.. ( sommigen willen dan zo graag toch in dat huisje zijn dat ze onder een vermomming toch weer binnen dringen en dat wordt dan een SA genoemd.)

Zó simpel is dat :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:54

KiWiKo schreef:
dipstaartje schreef:
het forum waar je niet onzichtbaar mag zijn omdat het een open en eerlijk forum is.
moet je kijken hoe de beheerders zich hier aan melden

2x raden

een forum is pas open en eerlijk als er geen geheime kamertjes zijn :D :D :D

Geheime fora en geheime gebruikers/beheerders, uiteindelijk flikkeren die fora en hun gebruikers toch wel uit elkaar. Meeste fora waar er 1 de baas is, zullen gebruikers weglopen omdat ze een "schrikbewind" of machtsgeile beheerder vrij snel uitkotsen. Zo geld dat ook voor moderators, sommigen kicken nogal op hun knopjes zogezegd. :+

Zo ken ik genoeg fora waar dat aan de hand is.. Bokt is wat dat betreft groot genoeg om hier minder van te merken.

Ik ken echter ook fora waar men wel respectvol met elkaar omgaat :) Maar die zijn echt wel uniek zeg maar :P

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:55

Ik zie het hele probleem eigenlijk ook niet zo, als een bepaald forum je niet bevalt log je er toch gewoon niet op in.
Bij een groot en populair forum als bokt is een moderator beleid met sancties onvermijdelijk. Ik vindt de regels van bokt niet slecht, je krijgt uitgebreide waarschuwingen voor er naar zwaardere maatregelen wordt gegrepen als een ban. Hey, ik neem zelf vaak geen blad voor de mond, maar ben nog nooit geband ;) .

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:20

Als kamertjes in het huis van je gastheer geheim of gesloten zijn, kan je conclusie trekken dat de gastheer/vrouw van mening is dat gasten per definitie daar niets te zoeken hebben. Stamgast of niet. Status onder de gasten of niet. Loudmouth of verlegen type.

Je kan toegang tot die kamers krijgen maar dan wordt je medeorganisator van het feest, met alle verantwoordelijkheden van dien.

Vraag is niet alleen of je dat zelf wil, maar wil de gastheer je als medeorganisator / verantwoordelijke van het feestje.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:26

Precies.... kwestie van normen en waarden :j

Kijk ik heb ooit een ban gehad op fokt. Prima, accepteer ik (kwaliteit liep imo ook erg terug daar). Later werd mij door beheerder/gastheer gevraagd terug te komen. Heb ik geweigerd. Dat is ook je goed recht toch?

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:54

Ik vind wel dat je als beheerder van een forum altijd onafhankelijk moet zijn en op bepaalde fora's gebeurd dat niet.
En ben je tegen of het niet helemaal eens met de beheerder dan wordt je gewaarschuwd of eraf geknikkerd en dat vind ik dus niet kunnen.
Of je krijgt de hele clan tegen je.
En er zijn er genoeg die dan in de reet van de beheerder gaan zitten om maar te mogen blijven. :r

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:05

Dat is gewoon niet waar. Het hangt wel van je toon van kritiek af. Ik heb meermalen redelijk ongezouten kritiek gegeven op de wijze waarop bokt nu gerund wordt, bureaucratischer is geworden. Ik heb nooit het gevoel gehad daarom te moeten opstappen. Ook op andere fora heb ik dat gevoel nooit gehad en eveneens vaak genoeg kritiek gegeven.

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:06

Ik heb dat dus wel ervaren

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:15

bonnefooi schreef:
Ik vind wel dat je als beheerder van een forum altijd onafhankelijk moet zijn en op bepaalde fora's gebeurd dat niet.
En ben je tegen of het niet helemaal eens met de beheerder dan wordt je gewaarschuwd of eraf geknikkerd en dat vind ik dus niet kunnen.
En er zijn er genoeg die dan in de reet van de beheerder gaan zitten om maar te mogen blijven. :r

op sommige forums wordt je gewoon geband zonder waarschuwing

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:16

Kuggur schreef:
Ik zie het hele probleem eigenlijk ook niet zo, als een bepaald forum je niet bevalt log je er toch gewoon niet op in.
Bij een groot en populair forum als bokt is een moderator beleid met sancties onvermijdelijk. Ik vindt de regels van bokt niet slecht, je krijgt uitgebreide waarschuwingen voor er naar zwaardere maatregelen wordt gegrepen als een ban. Hey, ik neem zelf vaak geen blad voor de mond, maar ben nog nooit geband ;) .

regels zijn idd helemaal niet slecht.
je krijgt altijd een nette waarschuwing en eerst de nodige waarschuwingen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:18

bonnefooi schreef:

En dat is iets wat ik nooit begrepen heb, hoe kan je jezelf zo naar beneden halen??

Ook daarvan heb ik genoeg voorbeelden gezien.. Onder het mom van "een vriendengroepje" maar er is er wel 1 die de lakens uitdeelt.. En ze zijn allemaal bang om eruit gelazerd te worden dus lopen ze zonder eigen mening mee met de beheerder! :))

Nou, schiet mij maar lek, maar als je echt zulke goede vrienden bent, kan je alles tegen elkaar zeggen, en dan is er niet 1 op een "machtspositie" :D

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:21

kom sinds een maand of tig alleen nog maar op bokt of op een katten forum,
en dat bevalt me prima.

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:40

Tallie1979 schreef:
bonnefooi schreef:

En dat is iets wat ik nooit begrepen heb, hoe kan je jezelf zo naar beneden halen??

Ook daarvan heb ik genoeg voorbeelden gezien.. Onder het mom van "een vriendengroepje" maar er is er wel 1 die de lakens uitdeelt.. En ze zijn allemaal bang om eruit gelazerd te worden dus lopen ze zonder eigen mening mee met de beheerder! :))

Nou, schiet mij maar lek, maar als je echt zulke goede vrienden bent, kan je alles tegen elkaar zeggen, en dan is er niet 1 op een "machtspositie" :D

Ik zou met zo'n tiran geen vrienden willen zijn. Die zijn alleen maar uit op macht en vergaren alleen maar zg. meelopers.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:42

bonnefooi schreef:
Ik zou met zo'n tiran geen vrienden willen zijn. Die zijn alleen maar uit op macht en vergaren alleen maar zg. meelopers.

Ja, klopt.. :j Daar kan je beter ver weg van blijven :')

Maar je zou ze de kost moeten geven die het wel doen ;) Je zou geld en voedsel te kort komen :))

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:44

voor voedsel en geld doe je best een hoop

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:48

je kan ook lid worden van een ander forum om vervolgens er van beschuldigd te worden n ander te zijn :')

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:50

tja dat kan

en voor wie werd je dan aangezien O:)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:51

owja! neem bv het 'western' forum whoa.
zadelmakertje louis (die hier een permanente ban heeft gelukkig maar vast lekker meeleest) heeft daar veel te zeggen, hoofdsponsor ed.
ik heb het in mn hoofd gehaald openlijk te zeggen dat ik zn zadels lelijk vind en zijn gewauwel over maatgemaakte bomen niet geloof.

nou, ze hebben zelfs aparte regels verzonnen om me te kunnen bannen! en met mij toen maar gelijk iedereen die ook maar een beetje kritiek had op de zadels of meneer eraf geflikkerd.

nu zitten er alleen nog lelijke-zadels aanhangers en wordt in ieder topic wel verteld hoe geweldig hij of zn zadels zijn.......

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:55

op dat andere forum zou je dan de naam van het zadel meneertje weg moeten halen en een andere naam neer moeten zetten
je leverd iets van kritiek en dan jippie aljee een ban die er mee door kan.