Steeds weer terugkerende vervelende reacties op BB(katten)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:26

Nou een pers of naaktkat verschilt wel van een wilde kat lijkt mij.
Het schietgeluid verraad de jagers snel genoeg.
Maar het gaat dus om normaal reageren, dus geen opmerkingen over katten neerknallen zonder of met jachtvergunning ;).
Laatst bijgewerkt door _Noah op 28-05-10 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:26

De kat benadelen zou ik zelf ook niet doen. (Baasje wel) Maar ik heb een keer een kat naar de andere kant van Nederland gebracht in het asiel. Keurig briefje bij de eigenaar in de bus gedaan waar haar kat terecht gekomen was.

Week later had ze de kat opgehaald en prima afscheiding van haar tuin gemaakt. Jammer dat ze dat na eerdere waarschuwingen niet bleek te kunnen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:27

Chiqa: ik zeg gewoon dat het niet is omdat ze het doen, dat het ook echt mag. Niet meer of minder. Doe eens kalm joh, is niet goed voor je hart. :D
Ik ga me er iig ook niet om janken overigens. Mijn beesten zitten binnen of in mijn tuin en daar kan niemand ze raken. :) Dus ik hoef me daar niet druk om te maken. Ik schiet ze iig niet af. Mijn jack gaat er hoogstens mee spelen (en echt spelen, ze doet er niets aan, als katlief niet meteen weg kan gaat ze op een half metertje oid staan hupsen omdat ze niet snapt dat die kat niet speelt met der :') ) wat de kat de stuipen op het lijf jaagt maar goed, die hond weet ook niet dat niet álle katten snappen dat ze de kat niet wil op vreten :')

ThePast03: regeling in België is anders sinds dit jaar :)
Noah: Ik denk dat het ras van de kat echt niet op valt van de afstand waarop jagers dieren schieten... Dus een vergissing met je pers of naaktkat kan snel gebeurt zijn vrees ik.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-05-10 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:30

ingeb0rg schreef:
Mijn mening is, dat katten lekker naar buiten kunnen! ik bedoel waarom niet. Wij gaan ook niet binnen zitten, ook wij kunnen onder een auto komen, ontvoerd worden, enz enz enz. Dus ach, laat de extremisten lekker zeuren zou ik zeggen! :D

Wij (en ik hoop ook mijn kinderen) schijten niet in andermans tuin of woningvloer..... Wij vreten de vogels niet van de buren.... En we vergelijken sowieso niet een kat met een mens. ;) :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:32

Ik vind het heel leuk voor die katten dat ze lekker buiten rond mogen lopen .
MAAR ik wil niet dat ze bij mij in de tuin komen schijten en vechten!
Verders vind ik het wel zwaar respectloos om in een memorial topic te zeggen van ja katten horen niet buiten en je vraagt erom. Maarja ik heb me ondertussen maar bij de situatie neergelegt dat ze in me tuin komen mn moeder ruimt hun stront op en als ik ze weer hoor vechten in mijn tuin stuur ik me hond eropaf

ingeb0rg

Re: Steeds weer terugkerende vervelende reacties op BB(katten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:35

O nee! daar ben ik het ook zeker niet mee eens. Wij hebben goed contact met al onze buren, op het moment dat onze kat loopt te schijten in hun tuin, of de boel vernield, mogen ze van ons gerust een plens water gooien. Daar hebben wij totaal geen problemen mee, dat wij onze kat buiten laten lopen. Hoeft de buurt geen hinder van te vernemen!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:51

Thioro schreef:
Citaat:
lijkt me dat op kattenliefhebberfora toch wel een middel zal zijn gekomen?

Ik denk het niet.

Nu heb ik wel maar met 1 kattenforum ervaring, maar daar vreet het volledige forum je op als je het waagt te zeggen dat je kat buiten komt. Zo'n 'oplossingen' worden daar niet direct geopperd, maar als iemand meld dat z'n kat buiten gestorven is krijgt hij/zij wel 100000 keer te horen dat hij de kat maar had moeten binnenhouden.

Erg eigenlijk.

Erg gezellig.... :+

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:56

ingeb0rg schreef:
O nee! daar ben ik het ook zeker niet mee eens. Wij hebben goed contact met al onze buren, op het moment dat onze kat loopt te schijten in hun tuin, of de boel vernield, mogen ze van ons gerust een plens water gooien. Daar hebben wij totaal geen problemen mee, dat wij onze kat buiten laten lopen. Hoeft de buurt geen hinder van te vernemen!

Maar dat betekent dat je buren jouw kat moeten wegjagen, in principe hoort de kat niet in hun tuin en is het jouw taak om hem uit hun tuin te houden en niet de hunne..

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:58

Ik persoonlijk denk dat je deze opmerkingen kan verwachten van mensen die in dolle/wanhopige/uitzichtloze situaties zitten. Als al het diervriendelijke wegjagen niet lukt moet je toch wat.

Ik persoonlijk zou veel meer waarde hechten aan mijn kippen (die dan opgejaagd worden door andermans kat) dan aan andermans kat.

De oplossing: Het bord voor de koppen van de katteneigenaren weghalen. En dat lukt alleen bij drastische maatregelen want veel van deze eigenaren hebben ook nog de ziekte Oost-Indisch doof.

Nee dit is geen aanval naar alle katteneigenaren. Alleen naar de eigenaren die dus al ooit eens gewaarschuwd zijn door een buur of omwonende en dus niets doet met andermans probleem die zijn/haar kat aanricht. En zolang die eigenaren niets doen, blijft er irritatie en blijven deze opmerkingen bestaan.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:03

slimmerik en anderen, dit wordt weer de discussie voort zetten katten wel of niet naar buiten.
Ik ben het volledig met Chiqa eens.

Iedereen mag zijn mening hebben over het we of niet naar buiten laten van katten, maar dat kan wel normaal. Wij zijn dierenliefhebbers en ik houd ontzettend veel van mijn katten. als ik dan in een topic noem dat mijn allerbeste vriendje door een auto doodgereden is wordt ik dus echt niet amused als een van de eerste reacties is: eigen schuld, een kat is een HUISdier, dus niet een BUITENdier, had je hem maar binnen moeten houden. en ik denk dat hier inderdaad wel wat strenger op gemod mag worden..

als de opmerkingen dat de asiels al vol zitten genoeg zijn voor een OW, dan imo dit al helemaal...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:10

Ik heb al aangegeven dat ook ik vind dat een -in memoriam- topic geen discussie topic moet worden. Dat past imo niet.

Maar als iemand boos is omdat een auto hun kat platgewalst heeft (en daar op het gewone BB topic een topic over opent) en vast te hard gereden heeft..... kan men tegengas verwachten. Zo werkt dat nu eenmaal.

Soms zie ik opmerkingen van: dan moet degene die er last van heeft maar cacao basten strooien in de tuin of een sproei installatie aanleggen of ramen en deuren dicht houden, horren plaatsen.... auto in de garage zetten etc.....

Dan erger ik me (en heel veel andere mensen) zich dood aan de plaat beton voor het hoofd van de katteneigenaar. En dan krijg je opmerkingen die je liever niet wilt horen.

Vervelend dat je mening dan niet gedeeld wordt maar ik hou mijn mening dan echt niet voor me.... en ik vind het ècht eigen schuld dat je kat die geen verkeersregels kent doodgereden wordt. Dat risico willen jullie heel bewust lopen, incasseer daar dan ook de kritiek op.... want mij als dierenliefhebber doet het pijn dat er weer een katje slachtoffer wordt of geworden is.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:49

Wij wonen op een rijtje, waar van de 8 huizen, 12 katten zijn. Iedereen in de buurt heeft contact met elkaar, en we weten van elkaar hoe of wat. Wat is dan het hele probleem?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:53

Als de buurtbewoners het best vinden en je katten komen niet in tuinen van mensen die er geen prijs op stellen is er geen probleem denk ik zo :D Maar je kat binnen houden (of tenminste binnen dat 8 huizen terrein) als huis nr 9 geen prijs stelt op kattenbezoek....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:59

ingeb0rg schreef:
Wij wonen op een rijtje, waar van de 8 huizen, 12 katten zijn. Iedereen in de buurt heeft contact met elkaar, en we weten van elkaar hoe of wat. Wat is dan het hele probleem?

JIJ hebt er geen problemen mee in JOUW straat. Maar er zijn ZAT mensen in ANDERE straten die wel problemen hebben met JOUW kat.

Je bent niet alleen op de wereld he?

Chiqa schreef:
Discussies
Op BB onstaan soms levendige discussies. Dat is helemaal niet erg, maar als je aan zo'n discussie deelneemt, onthou dan dat deze alleen constructief blijft als iedereen ook oog blijft houden voor het standpunt van anderen. Discussieer met respect voor andermans mening en behandel anderen zoals je zelf graag behandeld zou worden, dan blijft BB het gezellige forum dat het is.

Duidelijker kan het toch niet?

Verbeter de wereld, begin bij je zelf Chiqa: respect is grondlegger één voor een goede discussie, maar begrijpend lezer is nummer twee en net zo belangrijk.

Voor de rest: :evaw:

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:35

pardon? ik ben niet alleen op de wereld?, wij staan bekend bij ons in de buurt als dierenmensen, wij hebben afgezien van ons rijtje heel erg veel contact met de buurt. Mijn vader geeft jachthondentraining, wij hebben meerdere labradornestjes gefokt, en onze puppykopers wonen merendeel in een straal van 300m om ons heen. Ze kennen onze kat, ze weten wie wij zijn. En wij hebben nog nooit problemen gehad met zulke dingen. Ik weet dat het in andere buurten vooral anders gaat. Bovendien, wij wonen 30 sec. lopen van het duin af, onze kat struint niet in andere tuinen rond, ook mede vanwege alle honden bij ons in de buurt. Op het moment dat wij de honden uitlaten, komen wij haar tegen in het duin, dan loopt ze met ons mee. Er is bij ons op het rijtje geen enkel huis zonder kat. De rest van het rijtje is er maar één huis zonder hond, maar zij hebben wel een kat. Verder wonen wij omringd door flats, en het lijkt me stug dat mijn kat de lift in stapt om de balkons vol te schijten enz. Als wij dat nou goed geregeld hebben onderling, als buurt. Wat zijn dan nog de bezwaren? het feit dat mijn kat in het duin loop? of dat het aangereden kan worden? dat is toch onze verantwoordelijkheid als baas zijnde?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:39

Rustig Ingeborg, haal adem. Omdat jij geen problemen hebt met katten hoeft het nog niet zo te zijn dat andere mensen ook geen problemen met katten hebben. :) En dat bedoel ik met: je bent niet alleen op de wereld.

[edit] Ik heb geen zin meer in een discussie over katten. Daar is de zoekfunctie voor.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:40

Laatst bijgewerkt door slimmerik op 28-05-10 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:44

Ja oké dat snap ik wel :)
Maar ik bedoel, waarom kan het niet zo in andere buurten?.. dat zou opzich toch ook wel kunnen. Bovendien vind ik het vreselijk dat er tegenwoordig "kattenmoordenaars" rondlopen.. en er mensen zijn die de wei inlopen bij paarden en die op een vreselijke manier toetakelen! :(

Wij hebben elk jaar een nestje jonge zwanen in de sloot. Vorig jaar zijn alle 3 de pullen vermoord, omdat een paar jongens bij ons in de buurt het grappig vonden om ermee te voetballen.. zulke dingen. Sorry ik kan daar met mijn hoofd niet bij.

En begrijp me niet verkeerd, maar ik snap dat er mesnen zijn die een hekel aan katten hebben hoor ;) en ik snap ook wel dat mensen zoiets hebben dat het de eigenaar zijn eigen verantwoordelijkheid is als de kat aangereden word. Maar dat weet de eigenaar zelf ook wel natuurlijk, maar dat betekend niet dat zulke reacties gepast zijn. :(

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:46

ingeb0rg schreef:
Maar dat weet de eigenaar zelf ook wel natuurlijk, maar dat betekend niet dat zulke reacties gepast zijn. :(

In mijn optie zijn ze niet gepast in een -in memoriam- topic maar voor de andere topics wel op een discussieforum.... Het blijft nu eenmaal een onderwerp met voor en tegenstanders...

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:05

Het is wel belachelijk dat zulke jongens dat doen ja, maar om eerlijk te zijn had ik die ook met alle plezier afgeknalt hoor (die jongens dan he :D ) .

Het is super dat het bij 1 iemand in de buurt super gaat met katten onderling. Wij hebben er ook geen last van. Maar het gaat niet om persoonlijke ervaringen hier.

Probeer je in te leven in een ander (was laatst een topic over een kat die telkens maar weer de dieren van een ander opjaagde). Ja daar zou ik ook zot van worden. Het belangrijkste punt in de mens is dat je je eigen dier boven dat van een ander zet. Dat is nu eenmaal zo, of je eigen belangen boven dat van een ander.

Dieren uit het niets iets aandoen is verschrikkelijk, zoals dus met die jongens en die zwanen. Geloof me ik zou giftig zijn op die jongens en ze behoorlijk willen verminken. En nee ik ben echt geen zwanenliefhebber want ik ben voor de jacht wegens overpopulatie.

Het is een gevoel die bij je opkomt, een gevoel op te komen voor jouw dieren of onschuldige dieren.

Het is dus niet zo dat als ik bij de een zeg, ik zou die kat ook een schop onder zijn hol verkopen ik ook meteen voorstander ben van zwaanvoetballen :+ .

Mijn punt (ik maak het weer veel te lang): We zijn wel dierenliefhebbers, maar niet als andermans dieren ons slapeloze nachten opleveren.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:21

Ik heb na 1 overreden en 1 vergiftigde kat helaas ook geconcludeerd dat katten in Nederland niet meer veilig buiten kunnen lopen. Ik dacht op het platteland misschien nog, maar daar is net de kat van een vriendin afgeknald. Dus daar ook niet. Ik woon in een huurhuis wat waarschijnlijk in de komende jaren tegen de vlakte gaat, dus investeren in een goeie katproof omheining ga ik niet meer doen. Hier dus maar geen kat meer denk ik, de komende jaren.
Opmerkingen maken in memorial topics vind ik ook not done. Iedereen heeft recht op zijn mening, maar dat betekent niet dat het altijd gepast is die te laten horen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:23

@Atalanta: nooit gedacht aan een petsafe? Kun je gewoon meeverhuizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:25

slimmerik: Wat is een petsafe? Ik zit aan een kluis te denken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:26

Is dat niet zo'n band die je dier binnen je tuin houd, de halsband communiceert met een draadje oid dat je onder/op de grond spant?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:34

Ayasha schreef:
Is dat niet zo'n band die je dier binnen je tuin houd, de halsband communiceert met een draadje oid dat je onder/op de grond spant?

Inderdaad... Je graaft een draad in rond het gebied waar je kat binnen moet blijven.... je kat krijgt een halsbandje om met een zendertje. Zo gauw ze de draad nadert hoort ze een pieptoon. Loopt ze toch door krijgt ze een schokje in haar hals. Na twee schokken draaien ze bij het piepje al om....

http://www.antiblaf.nl/index.php?gclid= ... 3god30m4Dg