Pashon schreef:russel het ging mij ook niet zozeer om de reactie's van ts maar meer die van andere bokkers onder elkaar. zodra de een commentaar geeft is diegene in de ogen van een ander jaloers.
In dat topic staat ts en haar paard niet meer centraal, de bokkers gaan tegen elkaar op en zo ontgaat het doel van het topic.
wat betreft dat topic verder, zijn nog wel wat aandachtspunten maar dat heeft iedereen. een moeilijke hals? ik zie dat niet, het is niet de meest fijne hals die een ruiter zich kan wensen maar het is zeker geen lastige hals. Dat ts de kans krijgt om zulke paarden onder haar kont te hebben en ouders die haar steunen op weg naar de top is alleen maar super.
maar ondanks dat ze redelijk netjes blijft in de meeste reactie's staat ze niet bepaald open voor de meningen van anderen door al gauw met het "excuus" te gooien ik heb les van .... en ....
en net zoals iedereen maken ook bekende ruiters fouten (wil niet zeggen dat ze fout zitten wat dit betreft maar het gaat om het idee achter het excuus). In mijn ogen is dit meer een Ohhhh en Ahhhhh topic. niks mis mee, maar dan had ze dat gelijk moeten vermelden.
klopt, en daarom wordt ik besproken en zoveel andere topics, zoals de Z bokkers en vast nog wel meer.
ik heb helemaal geen excuses van ik heb les van die en die. heb alleen gemeld dat ik goede begeleiding krijg
en weet wat ik doe. jammer dat sommige "bokkers"het zo verdraaien. 
had ik moet vermelden dat ik geen commentaar wou en alleen van wat heb je mooie paarden en veel suc6 verder
daarvoor het ik niet geopend. maar volgens mij is dat in het topic zelf al ruim
aan bod gekomen.
ik ben blij dat genoeg bokkers wel mijn reacties in het topic duidelijk hebben gelezen, en goed zien hoe ik reageer.
ik ben echt geen meisje dat zomaar een dikke topper onder haar kont krijgt 
ik ben op 12 jarige leeftijd begonnen met rijden. op een pony die net zadelmak was en ik kende ook nog niet zoveel.
in een paar maand naar de L1 gereden (en nee dat was geen makkelijke) toen 2 paarden gekocht die ook beide niet veel konden. gewoon doodnormale paarden 
omdat ik gewoon zelf zo ontzettend fanatiek/gedreven ben, elke dag keihard train, naast mij VWO. ontzettend graag wil en heel veel geleerd heb. daarom ben ik nu op dit niveau. 
en daarom is er een "ervarender"paard aangeschaft, want als je iets wil. en zeker op deze leeftijd. heb je zo'n paard nodig. ik ben daarom super blij dat mijn ouders mij deze mogelijkheid geven.
want wij hebben geen geldboompje in de tuin staan, zoals vele die wel junioren/youngriders rijden.
daarom baal ik gewoon ontzettend op dit moment van bokt.
gelukkig krijg ik ook wel veel positieve reacties (precies tegen overgestelde van wat andere bokkers weer zeggen maargoed)
ik weet wat ik aan mezelf heb, mijn paarden en mijn trainers/ouders. dus we komen der wel