kinderen op bokt..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Desperado_

Re: kinderen op bokt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:30

Ach het blijven kinderen natuurlijk (ben zelf 17 :Y) )
zag laatst een topic over een meissie die helemaal in de stress zat omdat een vriendin tegen haar vader zei dat een sigaret van haar was en ze was bang dat de ouders erachter kwamen terwijl het niet van haar was.. oid.
Vond ik dat 'oudere' bokkers toch wat kinderachtig op reageren dan denk ik maar bij mezelf wie zijn hier nou de jongste.
Veder hou ik ook wel van een discussie en als er dan een penny opmerking tussen door komt waaien kan ik me wel ergeren ja :=

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:37

Persoonlijk zal ik altijd kind blijven, volwassen zijn is maar verantwoordelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:39

daar heeft u absoluut een punt fabersmid, op vele gebieden is het goed om het kind in je te houden :D
dat volwassen zijn is soms best STOM :D

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:51

Dat is niet alleen met 11 jarige, ook 18 jarigen die menen dat een 15 jarige hun niets meer kan vertellen, die zijn er ook.
En dat is soms zo jammer, vaak hebben kinderen een hele verhelderende blik op het geheel, minder gecompliceerd en simpel.

Als je een bepaalde leeftijd bereikt dan wordt je voor de wet als volwassen aan gemerkt, je wordt dan geacht je zo te gedragen, en een voorbeeld functie te zijn voor de jeugd, maar hoe kan je respect verwachten als je zelf zo weinig respect toont naar kinderen toe door hetgeen ze zeggen teniet te doen vanwege hun leeftijd?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:19

suze_ schreef:
daar heeft u absoluut een punt fabersmid, op vele gebieden is het goed om het kind in je te houden :D
dat volwassen zijn is soms best STOM :D

Precies zoals u schrijft bedoelde ik het geen ik schreef.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:22

Ik heb juist vaak dat ik in het profiel van een bokker kijk en dan denk "is die nog maar zo jong?" :oo

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:47

Dacht u dat bij mij ook?

irismagic1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:48

ik vind dus dat je helemaal gelijk hebt want wij kinderen weten ook wel iets.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:50

ik ben het helemaal met je eens!
en dan word je weer voor penny enzo uitgemaakt!
terwijl er veel kinderen zijn waar sommige volwassenen een puntje aan kunnen zuigen.
fijn dat iemand het is opmerkt!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:52

FaberSmid schreef:
Dacht u dat bij mij ook?

Nee, ik heb niet echt een idee qua leeftijd bij jou. Maar als ik je wat vaker tegenkom dan komt dat vast wel. :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:53

Ik neem de mensen; die op een gegeven moment in een discussie op de leeftijd wijzen; gewoon niet meer serieus. 'Och ik zie dat je nog maar 19 bent'.. Vind dat zo ongelooflijk dom. :') En laat ook zien dat ze verder geen waardevolle argumenten te bieden hebben en dus ook nutteloos zijn in een discussie. ;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:59

Veirl schreef:
FaberSmid schreef:
Dacht u dat bij mij ook?

Nee, ik heb niet echt een idee qua leeftijd bij jou. Maar als ik je wat vaker tegenkom dan komt dat vast wel. :D

Als u een idee te binnen schiet, schrijft u het maar.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:13

haha ik zou het niet weten,. maar ik heb nog wel een hoefsmid nodig :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:27

Ik gok op een jaar of 46. Zal er ongetijfeld helemaal naast zitten!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:28

Helemaal met je eens!
Soms zijn kinderen heel nuchter in hun nadenken terwijl volwassene er heel anders bij stil staan..
Leeftijd doet er niet toe..
als je er wat aan hebt? waarom niet?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:30

Ik vind van mezelf toch wel dat ik redelijk volwassen reageer. :j
Ik ben 13. Op 28 oktober word ik 14. :+

14 jaar vind ik zelf wel al een stuk volwassener klinken!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:33

Ik kijk ook zelden in een profiel hoe oud iemand is als ik reactie geef, maar ik moet Deesiej gelijk geven, dat topic dat zij aankaartte is het beste voorbeeld van een kind waar ik me gruwelijk aan kan ergeren. Er is niets voor niets een Jeugdhonk op Bokt, en als ik daar een topic langs zie komen zal ik ook leeftijdsgebonden gaan reageren. Begeef je je daarbuiten, kun je volwassen tegengas verwachten als ik het er niet mee eens ben.

Maar nog een voorbeeld: een meisje dat een boek over gaat kalken zonder zelf enig idee te hebben waar ze het over heeft, vervolgens te gaan piepen dat ze het niet weet...dan kijk ik idd in een profiel en zie een jeugdig bokker....tja....ts kwam er zelf achter dat het niet zo handig was wat ze deed, maar vervolgens niet kunnen wachten op een slotje...

[YRT] De NH oefenigen

Tweede grote ergernis zijn alle: "ik wil mijn pony leren steigeren"topics, geplaatst door kinderen die de basis van de VD overslaan en meteen met het steigeren willen beginnen. En helaas daarin worden gesteund door bokkers die roepen dat steigeren gerust meevalt en je het vooral aan moet leren... :roll:

[GVL] Hoe steigeren onder de man aanleren?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:01

FaberSmid schreef:
Dacht u dat bij mij ook?

Je bent zo jong als dat je jezelf voelt FaberSmid.

:D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:12

Wat mij betreft gaat het toch uiteindelijk om de inhoud van een topic of een reactie, niet om de leeftijd van de auteur. ( Daar kijk ik zelden naar). Domheid is niet voorbehouden aan de jeugd, wijsheid niet alleen aan de ouderen. En hoe oud of jong iemand ook is: met respect reageren zou áltijd logisch moeten zijn!

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:15

Aulaantje_x schreef:
Je hebt helemaal gelijk.
Vooral in je laatste zin.

Ben ik helemaal mee eens :)

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:19

ik zie dat je nog maar 15 bent dus....

hahaha grapje..

nee het is ook gewoon flauwekul er zijn veel jonge meiden die meer van de paarden weten dan menig mensen van 50

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:25

God eindelijk een topic hierover :+
die beginpost omschrijft metéen waarom ik nooit meer reageer op discussietopics. Mensen van boven de achttien die me reacties geven zoals 'god je bent zo jong wat weet jij er ook van' of 'jij hebt minder ervaring dan de rest hier over de maatschappij en alles, dus hou je mening voor jezelf'. Heb zelf eens een pb gehad van een twintigjarige dat ik een verwend klein kind ben (gewoon omdat ik voor m'n mening uitkom op bokt?) en dat ik waarschijnlijk niet eens kan rijden (god ze kent me niet, dan moet ze toch niet oordelen?) en van die dingen. Op een ander forum net hetzelfde.

Nog erger vind ik pennytopics (en dan niet de relpenny's zoals pokemon of bliksemknal) waarop 'volwassenen' van die domme sarcastische opmerkingen plaatsen. Meisje van 9 dat over de manegepaarden wil vertellen is toch helemaal niks mis mee? En toch trekken mensen boven de twintig de topics vaak in het belachelijke. Gevolg is dat het topic gesloten word, en het meisje helemaal 'afgekraakt' is. Erg jammer :n

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:34

Ik merk dat er ook vaak argwanend gereageerd wordt op topics van jonge bokkers.
Ik kan mij een verhaal herinneren van een meisje waarvan de trailer was losgekomen van de auto. Haar pony`s stonden in de trailer en die is tewater geraakt. HEt meisje was doodsbang en werd door haar moeder naar binnen gestuurd zodat zij de ellende niet te zien zou krijgen. Ondertussen kwam er hulp voor de pony`s. Het meisje zocht steun op bokt maar werd gewoon afgekraakt!

Erg jammer!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:36

En datzelfde meisje opende pas heel blij een topic over haar nieuwe pony waarmee ze in 3 wedstrijden in de M1 12 winst en daarmee M2 startgerechtigd is. Werd ook al zo vriendelijk op gereageerd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:38

Het is toch voor de eigenwijze jeugd een mooi vooruitzicht dat ze nu wel serieus worden genomen en straks over 15 a 20 jaar niet meer :).