Manier van reageren........

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:18

Citaat:
En laat ik nou precies weten welke mod het is waar CtjeLief haar info van weet.

Dat is onmogelijk ;) maar is ook verder niet van belang.
Dat 'alwetende' gedrag begint zo te vervelen.. Ik weet zelf hoe het zit, verder niemand, en dat doet er ook niet toe. Gaat mij erom dat mensen die niet respectvol naar anderen kunnen zijn daarop worden aangesproken..

CtjeLief

Re: Manier van reageren........

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:20

ik sluit mij verder graag bij Heino aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:21

Springert schreef:
Ik weet dat je eigenlijk gelijk hebt, en dat je niet moet reageren, maar het is nou eenmaal de aard van het beestje dat ik dat wel doe. Op den duur weten ze dan wel dat ze dat bij mij niet moeten doen, omdat het gegarandeerd gaat eindigen in een slotje. Als ze het wel blijven doen, dan willen ze dat slotje klaarblijkelijk, en zal ik ze helpen om het voor mekaar te krijgen. Het liefst had ik dat ze helemaal niet op mijn posts reageren, want ik zit niet op een discussie te wachten met ruziemakers.

Vanwaar dan toch die soort van 'machtspositie' willen creëren?
Je zegt zelf dat je eigenlijk niet moet reageren, je hebt liever ook niet dat anderen reageren... maar inderdaad, daar is hij, de aard van het beestje.
Als je van jezelf weet dat je bepaalde reacties niet kan onderdrukken, kan je toch ook inzien dat een ander dit wellicht ook niet kan?
Waarom dan toch provocerende of neerbuigende posts plaatsen, als je weet dat de discussie hier alleen harder van wordt?
Wat is dan je doel? Puur dat slotje? Zodat mensen weten dat het bij jou niet 'hard' kan gaan, omdat jij er dan op aan stuurt dat het wel een slotje wordt?
Naar mijn idee ben je ook oud en wijs genoeg om dan zelf uit het topic te vertrekken en de overige users rustig verder te laten discussiëren.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:24

Heino schreef:
Springert schreef:
Ik vind weer dat jij hem verdient.

Prima, maar ik heb verder (voor zover ik weet) met niemand problemen, kan jij denk ik niet zeggen.
Maargoed, ik ga me hier verder buiten houden maar hoop van ganser harte dat in bepaalde topics eens sneller ingegrepen gaat worden want ik denk dat sommige topics te veel kans krijgen te escaleren.

Ik heb alleen problemen met zeurwijven, voor de rest met niemand.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:25

Springert schreef:
Ik word alleen neerbuigend als iemand dat naar mij ook doet. Ik reageer in veel topics, en heb zelden problemen. Maar er zijn er altijd bij die dan persoonlijk willen worden naar mij toe, en mijn karakter is nou eenmaal zo dat ik dat nooit over mijn kant laat gaan.

Heeft niets met karakter te maken... doe je allemaal zelf

Springert schreef:
Als ik een sneer krijg, dan moet degene die die geeft ook zeker weten dat ie em terug gaat krijgen. Zonder uitzondering. Maar van nature ben ik geen ruziemaker, en dat zullen velen uit andere topics beamen.

Waarom? Wat u niet wil dat u geziet, doe dat ook bij een ander niet...
9 van de 10 keer is er helemaal geen sneer, je kunt alleen iemand raken als die zich laat raken...
doe je allemaal zelf, en ja dat is ruziemaken... die begint altijd met het antwoord, en dat antwoord geef jij....

Springert schreef:
In discussie's heb je altijd twee kampen, de een is het met iets eens, de ander niet. Ik heb er geen problemen mee dat mensen het niet met me eens zijn, zal daar ook nooit snibbig op reageren, maar als de ander dat wel doet, dan doe ik er wel vrolijk aan mee. Dat is waar. Ik weet dat je eigenlijk gelijk hebt, en dat je niet moet reageren, maar het is nou eenmaal de aard van het beestje dat ik dat wel doe.

Heeft niets met de aard van het beestje te maken, beslis je allemaal zelf en is allemaal bewust.
en wat je nu doet is excuses zoeken, en de schuld bij een ander neerleggen, dat die ander zijn postgedrag maar aan moet passen aan jou, en als die persoon dat niet doet, dan moet die schijnbaar gebant worden...
en 2 kampen?? waarom moet dat altijd uitdraaien op vechten en moddergooien?
dat is laag bij de grond, en toont alleen maar ongelijk aan... zouden je argumenten aantonen dat je gelijk hebt, kan een ander daar niet omheen

Springert schreef:
Op den duur weten ze dan wel dat ze dat bij mij niet moeten doen, omdat het gegarandeerd gaat eindigen in een slotje. Als ze het wel blijven doen, dan willen ze dat slotje klaarblijkelijk, en zal ik ze helpen om het voor mekaar te krijgen. Het liefst had ik dat ze helemaal niet op mijn posts reageren, want ik zit niet op een discussie te wachten met ruziemakers.

Dan lijkt het erop dat een permanente ban van jou, veel rust met zich meebrengt, niet alleen voor de andere bokkers maar ook voor de mods :D
Ik hoef niet op mijn tenen te lopen omdat jij mischien zou kunnen flippen.... en dat is wat je min of meer schrijft.
Niemand mag reageren want anders begin jij ruzie...
immers ruzie begint bij het antwoord :(:)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:26

Wat zijn er toch weer verdenkingen, hersenspinsel, verwijten, beschuldigingen, oordelen en veroordelingen? Het is maar goed dat bokt zijn beheer, moderatoren en bezwaarcommissie bezit. En dat niet die persoon(nen) met de grootste "mond", hun dictatuur waar kunnen maken. De walgelijke schrijfwijze over dames en discriminatie, is nu niet bepaald positief en een goed voorbeeld te benoemen.
Ik mag dan wel een piep (vul zelf maar naar wens in, positief of negatief vrije keuze), dat kan mij in ieder geval niet verweten worden.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:27

Kanelly schreef:
Springert schreef:
Ik weet dat je eigenlijk gelijk hebt, en dat je niet moet reageren, maar het is nou eenmaal de aard van het beestje dat ik dat wel doe. Op den duur weten ze dan wel dat ze dat bij mij niet moeten doen, omdat het gegarandeerd gaat eindigen in een slotje. Als ze het wel blijven doen, dan willen ze dat slotje klaarblijkelijk, en zal ik ze helpen om het voor mekaar te krijgen. Het liefst had ik dat ze helemaal niet op mijn posts reageren, want ik zit niet op een discussie te wachten met ruziemakers.

Vanwaar dan toch die soort van 'machtspositie' willen creëren?
Je zegt zelf dat je eigenlijk niet moet reageren, je hebt liever ook niet dat anderen reageren... maar inderdaad, daar is hij, de aard van het beestje.
Als je van jezelf weet dat je bepaalde reacties niet kan onderdrukken, kan je toch ook inzien dat een ander dit wellicht ook niet kan?
Waarom dan toch provocerende of neerbuigende posts plaatsen, als je weet dat de discussie hier alleen harder van wordt?
Wat is dan je doel? Puur dat slotje? Zodat mensen weten dat het bij jou niet 'hard' kan gaan, omdat jij er dan op aan stuurt dat het wel een slotje wordt?
Naar mijn idee ben je ook oud en wijs genoeg om dan zelf uit het topic te vertrekken en de overige users rustig verder te laten discussiëren.

Ik heb er ook geen problemen mee dat ze reageren, waar ik problemen mee heb is dat ze dan jankend naar hun moeder rennen als ik terugbijt. Klagen bij mods....echt pennygedrag. Ik vertrek helemaal nooit, en zeker niet als mensen het daar op aansturen. Ze bekijken het maar, zijn toch altijd dezelfde soort zuurpruimen die zo reageren. Dus laat die het topic maar verlaten dan, lijkt mij een betere oplossing.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:29

Springert: Mag ik je bedanken voor de eerlijke reactie?
Het is echter wel waar wat Kanelly zegt - je komt op mij heel erg over alsof je een soort machtspositie wilt creëren, voor jezelf. Dat is helemaal niet zo gek, dat doen erg veel mensen, maar dan kun je erop rekenen dat je op tenen trapt. Ook dat is niet zo erg. Maar wat je met die macht doet is waar het om gaat.

Dergelijke "alwetende" reacties zoals Ctjelief noemde zijn helaas suggestief en vaak manipulatief en bedoeld om uit te lokken. Dat is jammer. Je kunt die machtspositie ook gebruiken om mensen te helpen, of op een juiste manier bv. een topic af te handelen.

Daarnaast geeft je eerlijke opmerking over je karaktertrekken (je MOET reageren) ook al veel aan: je moet. Van jezelf. Dus je kunt jezelf ook vertellen daarmee op te houden.
Ik had zelf ook altijd nogal een kort lontje - met de nadruk op "had". En geloof me, ik ben zo'n blaaskaak dat als ik het weg kan werken (grotendeels, ik werk er nog aan, dat geef ik toe) jij het al helemaal kan.

Als je vindt dat ik complete bullshit uitkraam, kun je voor jezelf proberen te ondervinden of het ook echt onzin is en gewoon eens op jezelf te gaan letten. Heel confronterend, misschien, maar erg productief als het je lukt. Het doet echt wonderen.

FaberSmid: Jij bent een goed voorbeeld van wat ik bedoel te zeggen! Je bent in ieder geval al goed onderweg, geloof ik. :) Al kan veel vragen stellen (op een bepaalde manier) ook overkomen als een poging tot de ander zich dom te laten voelen, dus hou je vragen gewoon zo neutraal mogelijk - dan lok je ook minder agressieve reacties uit. Probeer maar eens, werkt ook goed namelijk. :)

Ik weet dat ik nu heel erg psychologisch en misschien wel zweverig overkom, maar ik ben wel wetenschapper in hart en nieren, dus ik verkoop geen praatjes voor ik ze voor mezelf bewezen heb gezien. En dat is door uitproberen gekomen, en heeft voor mij resultaat gehad. Iedereen kan zijn reacties in de hand hebben, 100% van de tijd. Het vergt alleen een debiele hoeveelheid oefening die de meeste mensen afschrikt.

Nog even een puntje van aandacht: opmerkingen als "ongesteld zijn werkt tegen" en "zeurwijven" zijn behoorlijk neerbuigend naar het vrouwelijk geslacht toe. Wij zijn niet perfect, maar dat is niemand. Probeer alsjeblieft niet sexistisch te doen, dat is nogal respectloos.

Edit: daarentegen vind ik pennygedrag ook meedogenloos storend. :+

Anoniem

Re: Manier van reageren........

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:35

Normaal doe ik het niet, reagereen met one-liners, maar Nemurin...goed verwoord :j
Kan me er alleen maar bij aansluiten.

En nu moet ik toch echt naar stal :+

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:36

Alane schreef:

En ik zeg van niet. Begint allemaal bij de ander.
Alane schreef:
9 van de 10 keer is er helemaal geen sneer, je kunt alleen iemand raken als die zich laat raken...
doe je allemaal zelf, en ja dat is ruziemaken... die begint altijd met het antwoord, en dat antwoord geef jij....

Alane schreef:
Heeft niets met de aard van het beestje te maken, beslis je allemaal zelf en is allemaal bewust.
en wat je nu doet is excuses zoeken, en de schuld bij een ander neerleggen, dat die ander zijn postgedrag maar aan moet passen aan jou, en als die persoon dat niet doet, dan moet die schijnbaar gebant worden...
dat is laag bij de grond, en toont alleen maar ongelijk aan... zouden je argumenten aantonen dat je gelijk hebt, kan een ander daar niet omheen

Duidelijk is dat je gasten hebt die niet meer normaal kunnen discussieren als ze te veel tegengas krijgen. Dan gaan ze persoonlijk worden, en daar ben ik niet van gediend. Jankers noem ik dat.
Alane schreef:
Dan lijkt het erop dat een permanente ban van jou, veel rust met zich meebrengt, niet alleen voor de andere bokkers maar ook voor de mods :D
Ik hoef niet op mijn tenen te lopen omdat jij mischien zou kunnen flippen.... en dat is wat je min of meer schrijft.

Dat geldt ook de andere kant op dus. Ik verkondig mijn mening zonder persoonlijk te worden, en een ieder die daar dan met een persoonlijke sneer op reageert krijgt hem terug.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:44

Nemurin schreef:
Het is echter wel waar wat Kanelly zegt - je komt op mij heel erg over alsof je een soort machtspositie wilt creëren, voor jezelf. Dat is helemaal niet zo gek, dat doen erg veel mensen, maar dan kun je erop rekenen dat je op tenen trapt. Ook dat is niet zo erg. Maar wat je met die macht doet is waar het om gaat.

Dergelijke "alwetende" reacties zoals Ctjelief noemde zijn helaas suggestief en vaak manipulatief en bedoeld om uit te lokken. Dat is jammer. Je kunt die machtspositie ook gebruiken om mensen te helpen, of op een juiste manier bv. een topic af te handelen.

Daarnaast geeft je eerlijke opmerking over je karaktertrekken (je MOET reageren) ook al veel aan: je moet. Van jezelf. Dus je kunt jezelf ook vertellen daarmee op te houden.
Ik had zelf ook altijd nogal een kort lontje - met de nadruk op "had". En geloof me, ik ben zo'n blaaskaak dat als ik het weg kan werken (grotendeels, ik werk er nog aan, dat geef ik toe) jij het al helemaal kan.

Als je vindt dat ik complete bullshit uitkraam, kun je voor jezelf proberen te ondervinden of het ook echt onzin is en gewoon eens op jezelf te gaan letten. Heel confronterend, misschien, maar erg productief als het je lukt. Het doet echt wonderen.

FaberSmid: Jij bent een goed voorbeeld van wat ik bedoel te zeggen! Je bent in ieder geval al goed onderweg, geloof ik. :) Al kan veel vragen stellen (op een bepaalde manier) ook overkomen als een poging tot de ander zich dom te laten voelen, dus hou je vragen gewoon zo neutraal mogelijk - dan lok je ook minder agressieve reacties uit. Probeer maar eens, werkt ook goed namelijk. :)

Ik weet dat ik nu heel erg psychologisch en misschien wel zweverig overkom, maar ik ben wel wetenschapper in hart en nieren, dus ik verkoop geen praatjes voor ik ze voor mezelf bewezen heb gezien. En dat is door uitproberen gekomen, en heeft voor mij resultaat gehad. Iedereen kan zijn reacties in de hand hebben, 100% van de tijd. Het vergt alleen een debiele hoeveelheid oefening die de meeste mensen afschrikt.

Nog even een puntje van aandacht: opmerkingen als "ongesteld zijn werkt tegen" en "zeurwijven" zijn behoorlijk neerbuigend naar het vrouwelijk geslacht toe. Wij zijn niet perfect, maar dat is niemand. Probeer alsjeblieft niet sexistisch te doen, dat is nogal respectloos.

Reageer ook niet zo vaak maar hier ben ik het helemaal mee eens.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:45

Nemurin schreef:

Kan best zijn dat ik zo overkom, maar wordt altijd uitgelokt. Als je dit topic bijvoorbeeld eens vanaf het begin leest, dan zul je zien dat ik heel normaal begin, maar dat er dan weer een paar zijn die ongesteld zijn en dan persoonlijk worden. Dan pas begin ik met dezelfde snibbige manier terug te antwoorden.
Nemurin schreef:
Dat jij zegt dat ze zijn om uit te lokken is zeer subjectief, want jij kunt helemaal niet weten wat mijn bedoeling is.
Dat geeft een vooringenomenheid aan.
Nemurin schreef:

Dat geldt ook voor de anderen, maar daar zie ik je dat niet tegen zeggen.
Nemurin schreef:

Onnodig voor mij, want ik heb echt zeer zeer zelden problemen. Niet op fora en ook niet in het dagelijkse leven.
Nemurin schreef:
Ik zeg niet dat je bullshit zegt, jij hebt recht op een mening. Ik ben het er alleen niet mee eens. Dat kan.

Nemurin schreef:

Tja....maar zoals je zelf zei...die gevoelens kun je controleren en in de hand houden Je hoeft daar niet op te reageren, en kunt het gewoon het ene oor in en het andere oor uit laten gaan. Kunnen ze mooi in praktijk brengen wat je predikt.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:48

Je hebt het zeker niet zo op vrouwen wel springertje? :P

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:48

Nemurin schreef:

Mijn vragen probeer ik zo neutraal mogelijk te behouden. Maar probeer ook duidelijkheid te verkrijgen en een positieve reactie in de denkwijze los te maken. Dat mijn schrijven als irriterend ervaren kan worden, kan ik op zich wel begrijpen. Maar ik hoop van de anderen zijde dat die zo ook mij begrijpen, dat als ik geheel anders zou schrijven ik niet eerlijk als mijn persoon zou schrijven maar gemaakt. Dat kan en wil ik niet, kan en wil me aanpassen voor zo ver mogelijk maar veranderen kan en wil ik niet. Het moet van beide zijde komen, tot een middenweg beide geven en nemen.

Zulke reacties zijn niet netjes, over mannen is ook meer dan genoeg op aan te vallen. En onder de gordel "schrijven", is dan extra pijnlijk voor mannen.
Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 03-05-10 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:51

Ben op dit moment niet ongesteld hoor :D

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:52

Springert schreef:
Alane schreef:

Dan moet je dat melden bij een mod dat iemand jouw account misbruikt.

Springert schreef:
Alane schreef:

Ik gelezen dat je dat schreef, daarom reageerde ik ook.
Maar als je account niet misbruikt wordt, doe je het toch echt zelf, tenminste dat schreef je in dat andere bericht.

Springert schreef:
Alane schreef:

Duidelijk is dat je gasten hebt die niet meer normaal kunnen discussieren als ze te veel tegengas krijgen. Dan gaan ze persoonlijk worden, en daar ben ik niet van gediend. Jankers noem ik dat.

En dat noem je niet persoonlijk worden als je mensen een naam geeft?
Ze kunnen je alleen persoonlijk raken als je dat toelaat, en dan nog begint de ruzie pas met jouw antwoord.
En als je dan denkt dat ze dat doen om een topic te verzieken, dan ben jij diegene die het topic verziekt,omdat je dan waarschijnlijk doorgaat tot je het laatste woord hebt.

Springert schreef:
Alane schreef:

Dat geldt ook de andere kant op dus. Ik verkondig mijn mening zonder persoonlijk te worden, en een ieder die daar dan met een persoonlijke sneer op reageert krijgt hem terug.

jij reageerd dan persoonlijk terug, jij geeft het antwoord, dus jij bent diegene die begint.
Zou jij niet antwoorden gaat het niet off-topic en van kwaad tot erger. :)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:59

loriene schreef:
Je hebt het zeker niet zo op vrouwen wel springertje? :P

Ik ben helemaal gek op vrouwen. Kan het in het dagelijkse leven ook perfect met ze vinden, en ook hier op Bokt.
Alleen de zeikerds heb ik het niet op. De types die gelijk naar hun moeder rennen als ze een beetje tegengas krijgen.
Dat zijn ook altijd de types die geen vent kunnen houden omdat die na een tijd genoeg hebben van hun nare karaktyer, dat soort types.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:03

loriene schreef:

Kan me niet herinneren dat ik met jou ooit een aanvaring heb gehad, dus dat kan ik ook niet over jou gezegd hebben.
Ga hier maar eens vragen wat ze van mij vinden....zal er niet een zeggen dat ik niet gek ben op vrouwen...integendeel. Ze zullen ook allemaal zeggen dat ik heel leuk ben om mee om te gaan, maar die vrouwen daar verkeren dan ook niet in een permanente staat van ongesteldheid. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=1278763&&hilit=praatjes&start=3775

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:05

Moderatoropmerking:
Graag op een respectvolle manier en ontopic reageren. Het is niet nodig om persoonlijk te worden. Bedankt voor de medewerking.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:07

loriene schreef:

Humor maar denk niet dat wij alle dat willen weten, de toiletartikelen halen voor zijn dochter/vriendin/verloofde/vrouw is al erg genoeg. Laat staan de details van wanneer hoe en wat nee dank u dat gaat mannen niks aan. Ga hier verder dan ook wijselijk dan ook niet verder op in.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:09

FaberSmid schreef:
Humor maar denk niet dat wij alle dat willen weten, de toiletartikelen halen voor zijn dochter/vriendin/verloofde/vrouw is al erg genoeg. Laat staan de details van wanneer hoe en wat nee dank u dat gaat mannen niks aan. Ga hier verder dan ook wijselijk dan ook niet verder op in.

Misschien moeten alle vrouwen een ticker in hun onderschrift zetten met daarin hun menstruatiecyclus. Weten we wanneer we bepaalde vrouwen moeten mijden en zijn alle problemen rondom reageren verdwenen :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:15

Goh,
Springert, weet je zeker dat je het met vrouwen zo goed kunt vinden? Ik denk met alleen de vrouwen die ja en amen zeggen, zodra je tegengas krijgt, of vrouwen zijn het niet met je eens, dan zijn het jankerds, of ze zijn ongesteld.
Nou ik ben niet ongesteld en janken doe ik nooit, maar het valt me wel op dat de topics waar ik jou in tegenkom, altijd op slot gaan. En dat vind ik jammer, want ik hou wel van discussies.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:19

Ik vind het echt heel jammer. Ik ben immers ook iemand die veel in discussietopics reageert dat het zo ver heeft moeten komen. Ik ben heel lang netjes geweest. Maar ik heb denk ik hier en daar ook onbeleefd gereageert. Maar dat heb ik wel overwogen gedaan. Zelfs als ik hiervoor een ban zou krijgen zou ik dat accepteren. Ik weet dan dat ik fout zit maar vind het belangrijker om bepaalde misstanden niet te accepteren. Wat dat betreft vind ik, het ligt altijd aan een ander, te makkelijk. En er is al meedere keren een discussietopic gesloten. Telkens om dezelfde reden. Ik deel ook de angst van Heino. Dat er niet altijd eerlijk gehandeld wordt en dat sommige mensen wel een voorkeursbehandeling lijken te krijgen. Dat zou denk ik niet eerlijk zijn. Ik vind het écht jammer dat we het topic moeten hebben sluiten.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:19

iefke schreef:
Graag op een respectvolle manier en ontopic reageren. Het is niet nodig om persoonlijk te worden. Bedankt voor de medewerking.

Vind ik ook.
Bedankt voor de support.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:22

Ja, zo'n discussie? voeren is leuk, met alleen mensen, die het met je eens zijn of je aanbidden. Volgens mij heet dat geen discussie.