Topic door mod verkeerd verplaatst...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:00

ThePast03 schreef:
Dat ligt er maar aan wat je als onderwerp van dat nieuwsbericht ziet. Vind je de Oehoe het onderwerp dan hoort het op BB thuis, vind je het ontsnappen van de Oehoe het onderwerp dan hoort het op op NM thuis.
Ik vind het bericht vooral over de ontsnapping gaan en wat mij betreft zou het dus gewoon op NM thuishoren.

Interessante gedachtengang :) Denk je daar nog steeds zo over na het lezen van [NM] Welkom op NM: Nieuws en Maatschappij (update 01/01/08)?

"Dit forum is bedoeld om discussies over maatschappelijke ontwikkelingen en interessante nieuwsfeiten een eigen plaats te geven."
"Wanneer je een nieuwsbericht plaatst op NM, dan is het verplicht een bronvermelding bij je bericht te geven (in de vorm van een directe link naar dit bericht te geven) en probeer met je eigen mening een aanzet tot discussie over het betreffende nieuws te geven."
"NM is géén algemeen nieuwsforum"
"Het is ook niet de bedoeling om hier allerlei berichten met een laag nieuwsgehalte te plaatsen die vooral gek of grappig zijn"
"NM is bedoeld als discussieforum en dat betekent dat het onderwerp ook discussiewaardig moet zijn. Voldoet een onderwerp hier niet aan dan wordt het op slot gezet."

Uit alles blijkt mijns inziens dat het een discussieforum is waar de onderwerpen discussiewaardig moeten zijn en waar door de TS aanleiding moet worden geven voor een discussie. Het nieuws over de oehoe is mijns inziens niet discussiewaardig (of vind je van wel?), en er wordt geen aanleiding gegeven voor de discussie. Ben je het hiermee eens of denk je dat over de ontsnapping van de oehoe wel degelijk een interessante discussie kan worden gevoerd?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-05-10 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:01

Laksheid vind ik wel wat anders dan iets over het hoofd zien en onoplettendheid. Laksheid vind ik nergens naar kijken en gewoon dumpen zodat je er zelf van af bent en het maar een ander op laten lossen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:03

Nouks schreef:
Hoe zou je de oorzaak bij dergelijke gevallen in één woord willen omschrijven? Ik kwam tot "onoplettendheid/laksheid/haast" als verzameling voor oorzaken in de categorie "whoooops". Lees: je kent de weg, maar hebt verkeerd gekeken, verkeerd gelezen, verkeerd geklikt, verkeerd gedacht, verzin het maar.

Graag een betere suggestie voor "onoplettendheid/laksheid/haast" :+ :D

Hoe benoem jij het als iemand op zijn werk een foutje maakt? Noem jij dat laksheid?

Mensen maken nu eenmaal fouten, of je daar een goede benaming voor kunt vinden betwijfel ik.

Anoniem

Re: Topic door mod verkeerd verplaatst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:06

Neonlight en ThePast03, zie mijn "onoplettendheid/laksheid/haast" alsjeblieft als één verzamelnaam voor het hele fenomeen, zonder specifiek laksheid er als opzichzelfstaande reden uit te pikken :) Als iemand op zijn werk een foutje maakt om andere redenen dan "ik wist het niet" kán dat inderdaad te wijten zijn aan laksheid. Kán, hoeft niet.

Maar ik ben nog steeds benieuwd naar een betere suggestie voor "onoplettendheid/laksheid/haast" :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:07

De beste suggestie is waarschijnlijk heel simpel menselijkheid. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:09

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:12

Nouks, ik vind dat dingen die je niet in 1 woord kunt binden en totaal verschillende dingen. Haastheid vind ik ook totaal wat anders als laksheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:13

Het ís ook wat anders. Maar juist daaróm ook 3 woorden die kunnen wijzen op "andere oorzaak dan de weg niet kennen".

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:17

Nouks schreef:
Uit alles blijkt mijns inziens dat het een discussieforum is waar de onderwerpen discussiewaardig moeten zijn en waar door de TS aanleiding moet worden geven voor een discussie. Het nieuws over de oehoe is mijns inziens niet discussiewaardig (of vind je van wel?), en er wordt geen aanleiding gegeven voor de discussie. Ben je het hiermee eens of denk je dat over de ontsnapping van de oehoe wel degelijk een interessante discussie kan worden gevoerd?

Natuurlijk kan er over zo'n ontsnapping wel een interessante discussie worden gevoerd, al zou het maar zijn over de vraag of het wel raadzaam is om met dit soort dieren demonstraties te geven. Gewoon even een voorbeeld.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:18

Ik vind 'laksheid' vooral een negatieve bijsmaak hebben, alsof het de mod in kwestie niet zo kan schelen waar het topic staat. :) En dat kan haast niet het geval zijn geweest, want zoals bij de meeste verkeerd uitgevoerde modacties krijg je de deksel vanzelf eens op je neus. Als het niet een gebruiker is, zoals jij in dit geval Nouks, die een topic op FZ opent of een PB stuurt, dan is het wel een van je medemods of je hoofdmod die je even aan je jasje trekt over de actie ;)

Zoals ThePast03 al zegt: vergissen is menselijk. Voorbeeldje. Ik heb een hele tijd op MA, MHK en MW gemod. Het is meer dan eens voorgekomen dat ik een topic abusievelijk verplaatste naar een van die drie fora, puur en alleen omdat ze alledrie met de 'm' beginnen. Zo stond er bijvoorbeeld een topic over neusverkoudheid op Manegepraat. Of een kletstopic over Manege Huppeldepup op Mensenwelzijn. 8)7 Gooi het op een stom en onbenullig typefoutje. Gelukkig had ik het in die gevallen even snel weer rechtgezet als dat het fout was gegaan.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:39

Ik ben ook nog niet zo lang mod, maar ik ken de globale opzet van Bokt wel. Als een topic verkeerd staat, dan weet ik wel waar het hoort...of iig op welk deel van Bokt het hoort. Voor het meer specifieke fora moet ik toch wel even de charter doorlezen, want soms past een topic op meerdere subs of ben ik niet zo heel bekend op een bepaald deel van Bokt. Dan is het gewoon een afweging maken waar het topic het beste past, maar als je daar zelf niet uitkomt...dan staan er altijd collega's klaar om je te helpen.

Ik heb ook wel eens een topic op een verkeerde plek neergezet, omdat ik de OP op een bepaalde manier interpreteerde. Ik kreeg daarna een pb van de TS met daarin een uitleg waarom de TS het topic juist daar had neergezet. Als dat dan een gegronde reden is, dan verplaats ik het topic gewoon weer terug.
Ik vind het juist fijn om met de gebruikers te communiceren, zo kom je er ook achter hoe zij tegen Bokt aankijken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:42

Tja, ik maak ook wel eens een verplaats foutje. Ben inmiddels een aardig tijdje mod en ik ken 'de weg' hier op zich goed, voor elk forum inhoudelijk is dat weer een ander verhaal. In dat geval lees ik wat charters of stuur ik een collega mod een pbtje voor overleg.
Wat Nadia noemt over interpretatie van de OP is mij ook wel eens gebeurd, en na overleg met de gebruiker plaats ik zo'n topic dan ook vaak wel weer terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:24

Was me ook al opgevallen dat sommige topics verkeerd worden verplaatst, ach zet er een tem op en klaar.
Verbaasd me ook niet zoveel, als je ziet dat er zelfs modjes zijn die eigen topics plaatsen die verkeerd staan en het onderwerp ook al meerdere malen voorbij is gekomen :D

Gelukkig worden we allemaal gelijk behandeld, mss is dat goed nieuws? Want ook deze topics worden dan gesloten of weer verplaatst.
Kan me dr verder niet zo druk om maken, bokt is best wel groot en kan me voorstellen dat je soms door de bomen het bos niet ziet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:25

Er werd net een topic over de H&M (winkelketen) verplaatst van Leven Zonder Paarden naar het Jeugdhok. Vond ik ook een beetje typisch, ik winkel dus blijkbaar bij kinderwinkels :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:27

Heino, die verplaatsing is (waarschijnlijk) gebaseerd op de leeftijd van de TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:29

RedPassion schreef:

Om hier meteen op in te haken, de leeftijd van TS kan toch geen aanleiding zijn voor verplaatsingen van het topic? Ik ken genoeg meiden van 12 die volwassener zijn dan menig 18 jarige. Daarbij gaat het toch op de toon van het topic (is het een 'jeugdige' toon of een meer 'volwassener' toon)?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:30

RedPassion schreef:

Maar da's toch ook raar? Het onderwerp is immers iets waar allerlei leeftijden mee van doen hebben en er reageren genoeg mensen die 18+ zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:34

Er is een (mijns inziens inderdaad rare) regel dat LZP-onderwerpen en aanverwanten aangekaart door 16- thuishoort op het Jeugdhonk. Op zich snap ik het feit dat er een scheiding gemaakt wordt (anders wordt LZP overstroomd met puberproblemen (hoe moet ik tongzoenen, help ik heb een dikke pukkel op m'n neus en schaam me daarvoor, mijn vriendje heeft me na 2 weken gedumpt en nu stort m'n wereld in). Ook voor pubers wel leuk om hun eigen plekje te hebben. Maar voor sommige onderwerpen maakt het inderdaad niet uit hoe oud de TS is, die zijn voor heel veel Bokkers ongeacht leeftijd interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:35

janderegelaa schreef:
Heb je niets anders te doen dan zeiken op het werk van een ander? Het regent zeker buiten...

Als je even goed had gelezen had je gezien dat zeiken wel 't minst de motivatie achter dit topic is :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:38

Nouks schreef:
Er is een (mijns inziens inderdaad rare) regel dat LZP-onderwerpen en aanverwanten aangekaart door 16- thuishoort op het Jeugdhonk. Op zich snap ik het feit dat er een scheiding gemaakt wordt (anders wordt LZP overstroomd met puberproblemen (hoe moet ik tongzoenen, help ik heb een dikke pukkel op m'n neus en schaam me daarvoor, mijn vriendje heeft me na 2 weken gedumpt en nu stort m'n wereld in). Ook voor pubers wel leuk om hun eigen plekje te hebben. Maar voor sommige onderwerpen maakt het inderdaad niet uit hoe oud de TS is, die zijn voor heel veel Bokkers ongeacht leeftijd interessant.

+:)+
Dit hoort (in mijn ogen) de scheidings lijn tussen JH en LZP (en andere) te zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:57

Nouks schreef:

Daar heb je een punt hoor Nouks, zelf kijk ik op MW in eerste instantie naar inhoudelijkheid. Wanneer iemand van 14 een inhoudelijke vraag stelt over (bijvoorbeeld) hoofdpijn door stress dan laat ik dat staan op MW. Wanneer een 14 jarige echter een topic opent in de categorie 'wie wordt er ook zo moe van al het huiswerk???' dan gaat dat naar JH. (voorbeeldje)

Het H&M topic ken ik niet en kan zo dus niet zeggen wat de motivatie achter die verplaatsing is geweest. Maar ook hier geldt weer: stuur gerust een pbtje dan krijg je naar alle waarschijnlijkheid een uitleg terug :)

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:51

Ik vroeg een keer over ervaringen over een bepaalde ruiterportzaak, en toen werd die verplaatst naar commercieel?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:22