Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Alves schreef:Wildgirl schreef:Amen, helaas is de meerderheid van bokt niet zodanig ontwikkeld dat ze in de gaten hebben dat met modder gooien op deze manier meer over hen zegt dan over diegene die ze bestempelen....
![]()
Ethelate schreef:Maar niet alle met gediagnostiseerde ADHD'ers hebben ook daadwerkelijk ADHD.
Niet elk druk kind heeft een gebrek aan eiwitten in de hersenen.
Daarbij heb ik een broer met ADHD, en dat verwijt ik mijn ouders niet![]()
Heb dezelfde opvoeding gehad en bij mij is het wel goed gegaan (vind ik zelf).
Maar hoeveel ouders er niet met drukke, niet opgevoedde kinderen bij de GGZ komen, smekend om een diagnostisering, want dan hebben ze een excuus om aan te wijzen. Terwijl er bij 90% van die kinderen echt géén sprake is van ADHD of ADD.
Elaine schreef:Om nog even terug te komen op het 'ADHD is een kwestie van opvoeden' wat eerder genoemd werd.. ADHD is een neurobiologische stoornis en is aangeboren. Dit is geen aangeleerde stoornis en kan ook niet afgeleerd worden. Wat voor opvoeding ook, het speelt altijd een grote rol in het leven van iemand.
phormicola schreef:Ik vind het dus nogal kil om gelijk HA te roepen.
Heino schreef:Die stempel is niets meer en minder dan een verzameling klachten die samengevat zijn in een stempel. Ik geloof dus zeker wel dat er veel mensen zijn die aan zo'n stempeltje komen. Er mee om leren gaan, dat doen/kunnen er weinig heb ik het idee.
Heino schreef:Elaine schreef:Om nog even terug te komen op het 'ADHD is een kwestie van opvoeden' wat eerder genoemd werd.. ADHD is een neurobiologische stoornis en is aangeboren. Dit is geen aangeleerde stoornis en kan ook niet afgeleerd worden. Wat voor opvoeding ook, het speelt altijd een grote rol in het leven van iemand.
Maar je kan er wel degelijk mee om leren gaan. Klachtenvrij zal je nooit worden, maar door jezelf een hoop structuur proberen te geven kom je al een heel eindIk heb het idee dat veel mensen slachtoffer worden van hun eigen stoornis maar dat is helemaal niet nodig.
Yamcha schreef:Al die aparte trekjes maken mensen bijzonder en interessant, plak je er een etiketje op, dan is het mooie eraf.
phormicola schreef:Ik snap wat je bedoeld Chiqa en ik snap ook wat de TS bedoeld en ben het daar ook volkomen mee eens.
Wat ik meer bedoel is dat als je zegt dat iemand naar de psycholoog moet dat je nog steeds in het 'hokjespatroon' denkt. Ik geloof niet dat er zo verrekt veel mensen zijn die een stoornis hebben, ook niet degene die de stempel van de zielenknijper hebben gekregen.
Chiqa schreef:phormicola schreef:Ik snap wat je bedoeld Chiqa en ik snap ook wat de TS bedoeld en ben het daar ook volkomen mee eens.
Wat ik meer bedoel is dat als je zegt dat iemand naar de psycholoog moet dat je nog steeds in het 'hokjespatroon' denkt. Ik geloof niet dat er zo verrekt veel mensen zijn die een stoornis hebben, ook niet degene die de stempel van de zielenknijper hebben gekregen.
Als er een discussie zou zijn dat er mensen zich in hokjes gedreven voelen, omdat ze een stempel zouden hebben, zou dit niet bij FZ staan maar bij MW.
Het gaat er in dit topic om dat zich nogal wat bokkers hun de titel HA, DA psychiater of weet ik veel wat aan laten meten maar hier geen recht toe hebben.
slokkie schreef:Daartegen is levenservaring wel een stuwende kracht waar andere lering uit kunnen trekken.
Maar niet een voldongen feit waarmee geschermd mag.