Postcode in Profiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:46

Sani schreef:
Ik snap dat het een fout was en nu aangepast is?
:j

Anoniem

Re: Postcode in Profiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:48

Gelukkig maar, kan vannacht iedereen weer gerust naar zijn bedje waarvan niemand weet waar het staat :D

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:49

Fiffill schreef:
:+ Zegt wss meer over jou dan over de TS.

Jeuj, daar gaan we weer! }:0

Wat vind jij trouwens veel mensen negatief hier?
Dat zegt waarschijnlijk meer over de jou dan over de betreffende Bokkers! :+ :+ :+

Fiffill schreef:
@ Appieee: ik vond 'machtspelletje' nogal een groot woord in deze context. En verder, zie mijn tekst hierboven.

Als je iets beter had gekeken had je gezien dat ik mezelf daar inmiddels al in hersteld had.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:52

Snader schreef:
We weten nu wel dat het jou niks kan schelen. :)

Kijk en zo'n opmerking vind ik nu jammer.

Ik ben erg verbaasd over het feit dat er mensen zijn die hier heel panisch reageren dat iemand er achter komt waar ze wonen, maar dat ik zo kan achterhalen welk merk pindakaas, tampon's, boter ze kopen of waar ze jaarlijks op vakantie gaan dat maakt schijnbaar niet uit :?

Ik zou dus liever mensen willen adviseren óm daar voorzichtiger mee te zijn :)

'probleem' is al opgelost door Bart :Y)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 28-01-10 14:58, in het totaal 2 keer bewerkt

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:54

:= volgens mij kan je je beter niet op internet begeven als je bang bent voor dit soort dingen, o en ook niemand je postcode geven voor abbo's enz.

met even testen op mijn eigen kaartje kwam ik in een totaal andere woonplaats hier in de buurt uit terwijl de postcode goed is. overgens zonder letters

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:58

zo heb ik ook ooit ontdekt dat je bokkers kon zoeken op emailadres..
Zo kwam ik erachter dat de eigenaren van toenmalig verzorgpaard ook op bokt zat e.d.
Of mensen met 3 accounts ;)

ook die functie heeft bart toen verweiderd.
Goed dat dit aangekaart wordt. Maar een berichtje naar bart was ipc wel genoeg geweest ;)

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 15:02

Sammie schreef:
Snader schreef:
We weten nu wel dat het jou niks kan schelen. :)

Kijk en zo'n opmerking vind ik nu jammer.

Het is gewoon frustrerend dat als je goedbedoelde hulp aanbiedt, mensen je voor van alles uitmaken. ;) Ook vind ik het erg denigrerend dat je er zo lacherig over doet in mijn richting. Nee, dat praat mijn reactie niet goed. Maar het was natuurlijk wel te verwachten, actie is reactie.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:04

Snader, laat het lekker ;)
jij ontdekte het en wilde mensen waarschuwen :) dat heb je gedaan.
maar een pb-tje naar bart was misschien sneller geweest, die kan eht probleem direct weghalen :)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:08

Ik zou best willen wonen waar de coördinaten je nu heen brengen := . Hij zit er nu wel erg ver naast, zo'n 4 dorpen/plaatsen verder :+ .

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:09

True, maar dat maakt voor het kleine kaartje niet heel veel uit :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:10

Snader ik maak jou niet voor alles uit... Ik heb jou helemaal niet eens persoonlijk aangesproken.. :? Dus je hele opstelling vind ik daarin vreemd :) Het was ook niet mijn bedoeling om flauw te doen in dit topic. Dat jij goede bedoelingen had ging ik wel naar uit, echter nogmaals.. voor mij was (is!) het niet meer dan logisch dat iemand (snel) achter iemand adres/pc kan komen Was het niet via het kaartje, dan wel op een andere manier.. dat mensen vervolgens heel paniekerig gaan doen.. Dat snap ik niet.. Dus jouw reactie op mijn 'actie' vind ik eigenlijk misplaatst :) Niet dat ik nu zwaar pissig of beledigd ben, maar ik had (en heb) écht niks tegen jou (persoonlijk) :)

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:17

Mooie oplossing toch zo?
Vind het altijd wel handig dat kleine kaartje, maar meer om te kijken bij advertenties waar iemand woont voor ophalen of langs brengen o.i.d. en zulk soort zaken!
En dan maakt het inderdaad niet uit als je er een paar plaatsen naast zit want in grote lijnen kan je dan gewoon de informatie zien die je zoekt. :)

En mensen die hiervan geschrokken zijn, gewoon NOOIT ergens op internet je adresgegevens in te vullen en er vanuit gaan dat het achterhaald kan worden. Valt het altijd mee als het niet zo blijkt te zijn! :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:24

Appieee schreef:
Fiffill schreef:
:+ Zegt wss meer over jou dan over de TS.

Jeuj, daar gaan we weer! }:0

Wat vind jij trouwens veel mensen negatief hier?
Dat zegt waarschijnlijk meer over de jou dan over de betreffende Bokkers! :+ :+ :+

Fiffill schreef:
@ Appieee: ik vond 'machtspelletje' nogal een groot woord in deze context. En verder, zie mijn tekst hierboven.

Als je iets beter had gekeken had je gezien dat ik mezelf daar inmiddels al in hersteld had.

I know, daarom zeg ik het ook. Ik heb je post gelezen hoor. :j
En ik vind niet veel mensen negatief hier, om precies te zijn twee die blijkbaar meteen het slechte erin zien. Vind het nogal flauw voor de TS die volgens mij echt de beste bedoelingen had. ;)

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 15:26

Dat hele bericht gaat over de reacties van mensen op mijn 'ontdekking'. De eerste zin was een reactie in het algemeen. Jij hebt me nergens voor uitgemaakt, dus dan hoef je je ook niet aangesproken te voelen. :) De tweede zin van de reactie slaat wel op jou. Het heeft, vind ik, gewoon geen enkele toegevoegde waarde om herhaaldelijk te vertellen hoe onzinnig je het vindt en er de draak mee te steken. Daarop reageerde ik met een: "Nu weten we het wel". Zo erg was die reactie nou ook weer niet, ik had er zelfs een vriendelijk kijkende smiley achter gezet. :)

Volgens mij interpreteren we elkaars berichten gewoon verkeerd, iets dat gauw gebeurt via geschreven tekst. ;)

Om het af te sluiten wil ik herhalen waarom ik ervoor heb gekozen om het op deze manier bekend te maken. In het verleden heb ik vaker kleine 'mankementjes' aangegeven bij Bart via PB, dit keer koos ik vanwege onderstaande reden voor een andere weg.
Citaat:
Een mailtje was achteraf (zoals altijd) handiger geweest, maar ik wist op dat moment nog niet eens of het werkte. :) Zoals je kan lezen in mijn eerste bericht, ging ik ervan uit dat het al bekend was! Het leek mij dan ook belangrijk om het juist onder de aandacht te brengen bij degenen die er nog niet van op de hoogte waren. Mooi dat het opgelost is!

Daar wil ik het bij laten. :) Volgens mij heb ik alles wel uitgelegd, iedereen mag zijn eigen conclusies trekken over mijn bedoelingen en acties.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:52

Ik heb geen postcode nodig hoor om te weten wie iemand is en wat iemand doet. Berichten naspitten, Google, Hyves, wieowie en je ziet direct met wie je te maken hebt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:28

Ik zou niet eens weten waar ik m'n postcode moet invullen :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:05

In je profiel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:31

Snader schreef:
Het is gewoon frustrerend dat als je goedbedoelde hulp aanbiedt, mensen je voor van alles uitmaken. ;) Ook vind ik het erg denigrerend dat je er zo lacherig over doet in mijn richting. Nee, dat praat mijn reactie niet goed. Maar het was natuurlijk wel te verwachten, actie is reactie.

Vind dat sommige potloodjes of andere 'titeldragers'(Wie de schoen past trekke hem an) hier écht over de streep gaan ze maken jou compleet belachelijk.
Ben het met je eens dat dit best wel een vervelende ontdekking kan zijn en lang niet iedereen hier dus van op de hoogte is.
Dat hier een paar wijsneuzen rondlopen die dit al lang al wisten, prima maar een ander heeft ook recht op zijn verhaal.

Ik heb nooit mijn postcode ingevuld omdat ik akelig op de hoogte ben van de privacy op internet, en die is er gewoon niet dus mijn keus heb ik al lang al gemaakt, geen gegevens van mij op internet.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:52

Bij toeval kwam ik er achter, zonder trucje, dat de postcode nog steeds in het profiel te vinden is.
Ik heb op 20 juni 2010 het beheer, BartVB, een pb gestuurd hierover. Deze is gelezen.
Ik heb tot op heden geen reactie ontvangen, geen waarschuwing gezien en je kan de postcode nog steeds in de profielen zien.

Ik weet dat je heel veel kan opzoeken, maar het zo makkelijk maken voor anderen lijkt mij niet de bedoeling.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:44

Snader schreef:
Lia_ schreef:
Wat is er erg aan dat mensen weten in welke straat je woont???

Je adres bekend maken is een keuze. Het gaat mij erom dat niet veel mensen beseffen dat hun adres bekend is. ;)

Nou ik kan me niet voorstellen dat mijn adres bekend is!
Ik zou ook niet eens weten hoe je daar via Bokt achter zou kunnen komen, dus lijkt mij grote onzin..

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 11:08

@Arnyek: Klopt, Bart reageert niet altijd even snel op zijn PB's, maar dat kan ik hem ook niet kwalijk nemen. Volgens mij is hij veel tijd kwijt met dit forum en als ik hem was dan zou ik nu lekker genieten van het weer. ;) Waarschijnlijk heeft hij de PB gelezen en staat het oplossen van dit probleem in de planning. Je kan voor de zekerheid even een herinnering sturen en hem vragen om een bevestiging van ontvangst en een korte reactie. Dat mag je wel van hem verwachten. Ik hoop dat je het "trucje" in de tussentijd nog even stil houdt.
@Marchador: Kijk even naar de datum, je bent een oude koe uit de sloot aan het halen. :) Daarnaast heb je geen gelijk, het probleem wat ik destijds opmerkte is erkend en verholpen door Bart.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:13

PB is hier ondergesneeuwd geraakt in m'n PB box, had hem nog niet gezien/gelezen. Nu wel gezien en probleem binnen 5 minuten opgelost. Was idd een nogal slordige fout (op de mobiele site). Postcodes zijn daar nu niet meer zichtbaar.

Email werkt overigens een stuk beter voor dit soort zaken (en eigenlijk uberhaupt bij mij).