'Sjefke Janssen' --> OW?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 'Sjefke Janssen' --> OW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:23

*houdt nu heel wijselijk haar mond*

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:23

friendly schreef:
Maar gaat het er hier nou om of hij Sjef of Sjefke genoemd mag/wilt worden of omdat er opeens een nieuwe regel werd uitgeroepen? Ik denk dat sommigen in dit topic het een stapje te ver nemen.

Omdat een mod opeens een nieuwe regel roept wat geen regel is en omdat het om iets gaat zoals Sjefke....
Wat door de poster nieteens denigrerend bedoeld hoeft te zijn.

(Oei ik schreef eerst bedoelt :'))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:24

Hee phara, de ondertoon in je posts vind ik nogal denigrerend.. zou dat niet een reden voor je zijn om op een wat prettigere manier te discussieren misschien? ;) Ik weet nog wel berichten van jou van vroeger die toch zeker minstens zo denigrerend zijn als iemand 'Sjefke' noemen, en geen idee of die in de HKtopics van de PP staan of ergens anders.. dat interesseert me niet, ik denk alleen dat je zelf misschien ook wat op je eigen 'taal' moet letten als jij vindt dat je ten alle tijden moet voorkomen dat iets denigrerend kan overkomen.

Ik zeg toch ook niet dat jij zegt dat je dit topic doelloos vindt :? Jij komt hier binnen al roepende dat Sjefke denigrerend is, terwijl het werkelijke topic er voornamelijk over gaat over het zomaar instellen van een regel zonder duidelijke aankondiging hiervan. Jij brengt zelf de discussie over of 'Sjefke' een denigrerende term is of niet op gang, vandaar dat ik je dus wijs op het doel van dit topic..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:24

friendly schreef:
Maar gaat het er hier nou om of hij Sjef of Sjefke genoemd mag/wilt worden of omdat er opeens een nieuwe regel werd uitgeroepen? Ik denk dat sommigen in dit topic het een stapje te ver nemen.

Ik vraag me af of deze gevoeligheid ook bij het feit ligt dat het gaat om een 'paardenman'. Ik heb nog nooit een Modder (ik ga het maar niet meer verkleinen, dus geen 'Modje' meer van mij...just in case...) een waarschuwing zien geven wanneer namen als 'Harry Potter' en 'Balkenellende' voor Balkenende werden gebruikt....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:25

WildWings schreef:
Hee phara, de ondertoon in je posts vind ik nogal denigrerend.. zou dat niet een reden voor je zijn om op een wat prettigere manier te discussieren misschien? ;) Ik weet nog wel berichten van jou van vroeger die toch zeker minstens zo denigrerend zijn als iemand 'Sjefke' noemen, en geen idee of die in de HKtopics van de PP staan of ergens anders.. dat interesseert me niet, ik denk alleen dat je zelf misschien ook wat op je eigen 'taal' moet letten als jij vindt dat je ten alle tijden moet voorkomen dat iets denigrerend kan overkomen.

Ik zeg toch ook niet dat jij zegt dat je dit topic doelloos vindt :? Jij komt hier binnen al roepende dat Sjefke denigrerend is, terwijl het werkelijke topic er voornamelijk over gaat over het zomaar instellen van een regel zonder duidelijke aankondiging hiervan. Jij brengt zelf de discussie over of 'Sjefke' een denigrerende term is of niet op gang, vandaar dat ik je dus wijs op het doel van dit topic..

En het nut van je eerste alinea is ?......

Ik zeg dat dat denigrerend over kan komen. :+ En er waren er al voor me die dat opperde. De mod legde al uit dat het vnl om respect gaat, en dat men respect moet hebben voor elkaar is een regel op bokt. :) ik ben het met je eens dat het anders omschreven had kunnen worden overigens.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-01-10 01:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:26

friendly schreef:

Het gaat hier over een modopmerking die mijn inziens gewoon te ver gaat door een eigen verzonnen 'regel' aan te kondigen en te dreigen met OW's aan de hand van deze schijnbaar nieuwe regel. Daarop volgde de uitleg van een moderator en ja, nu hebben we inmiddels al een wat bredere discussie :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:27

pharagirlke schreef:
WildWings schreef:

Ik zeg dat dat denigrerend over kan komen. :+ En er waren er al voor me die dat opperde.

En daarom tik je een ander op de vingers voor 'Sjefke' terwijl deze persoon geen bijbedoelingen had...? :?

Anoniem

In Nederland en boven de rivieren maken we er trouwens eerder Sjeffie van, mag dat nog wel?

Ayasha
Blogger

Adil18 schreef:
En daarom tik je een ander op de vingers voor 'Sjefke' terwijl deze persoon geen bijbedoelingen had...? :?

Ieder mag zijn of haar mening geven toch? :) Ik vind dat idd denigrerend. En sowieso zie ik het nut er niet van.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-01-10 01:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:28

Lovely schreef:
In Nederland en boven de rivieren maken we er trouwens eerder Sjeffie van, mag dat nog wel?

Ik zal maar niet zeggen wat paardrijdend Duitsland er soms van maakt :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:28

pharagirlke schreef:
Adil18 schreef:

Ieder mag zijn of haar mening geven toch? :) Ik vind dat idd denigrerend.

Tja.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:29

Adil18 schreef:
Lovely schreef:

Ik zal maar niet zeggen wat paardrijdend Duitsland er soms van maakt :+

Jawel Adil, zeg op!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:30

pharagirlke schreef:
Adil18 schreef:

Ieder mag zijn of haar mening geven toch? :) Ik vind dat idd denigrerend. En sowieso zie ik het nut er niet van.

Niet alles heeft nut, en niet alles hoeft nuttig te zijn, goddank :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:30

pharagirlke schreef:

Ik zeg dat dat denigrerend over kan komen. :+ En er waren er al voor me die dat opperde. De mod legde al uit dat het vnl om respect gaat, en dat men respect moet hebben voor elkaar is een regel op bokt. :)

Het nut is gewoon je er subtiel op wijzen dat in jouw geval de pot de ketel verwijt.. je roept zelf dat dingen niet gezegd mogen worden "omdat dat denigrerend kan overkomen" maar let zelf ook niet altijd evenveel op wat je doet waardoor iets wat jij zegt evengoed denigrerend kan overkomen. Wat ik daarmee wil zeggen is dat je zelf soms dingen helemaal niet zo bedoelt als ze overkomen- zoals ook in het geval van 'Sjefke' ;)

Het KAN inderdaad denigrerend overkomen, maar het is vaak niet eens zo bedoeld, waardoor er absoluut geen sprake is van het 'overtreden' van de regel over discussieren met respect.

Ayasha
Blogger

Re: 'Sjefke Janssen' --> OW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:31

Doe jij dat wel WildWings? Want IMO heb je op dit moment zelf al geen recht van spreken meer zeg ma. :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:31

Poeh, wat loopt het hier weer uit de hand. :=

Ik denk dat het 'probleem' ligt bij het feit dat er uit de post van die mod een bepaalde dreiging te halen valt.
"Als jij of wie dan ook dit doet, gebeurd er dat en dat..!!"
En aangezien sommige mensen niet tegen 'autoriteit' kunnen, komen er topics als deze. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:32

pharagirlke schreef:
Adil18 schreef:

Pff dat geleuter over 'het nut' er niet van inzien.. niet alles heeft een hoger doel, die discussie hebben we toch een pagina of 2 terug al gevoerd?

Anoniem

MaAR, zeg maaarrrrrrrrrrrrr, tenzij je naar je moeder verwijst natuurlijk. En Wildwings heeft net als ieder ander altijd recht van spreken :j.

friendly

WildWings schreef:
friendly schreef:

Het gaat hier over een modopmerking die mijn inziens gewoon te ver gaat door een eigen verzonnen 'regel' aan te kondigen en te dreigen met OW's aan de hand van deze schijnbaar nieuwe regel. Daarop volgde de uitleg van een moderator en ja, nu hebben we inmiddels al een wat bredere discussie :)

Juist. En ik zie nou reacties waar er IMO tekeer getrokken wordt om het feit dat mensen Sjef Sjefke noemen al dan niet denigrerend in dát bewuste topic of waar dan ook op bokt. Dit topic gaat er IMO niet over of Sjef Sjefke genoemd mag/wilt worden maar over de opmerking/regel die de bewuste mod heeft geroepen. Of dát wel mag en eerlijk is. Of lees ik dit hele topic nou weer verkeerd?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:35

Maar is dat een opmerking die die mod heeft uitgeroepen, of is het iets dat achter de schermen al besproken is geweest? Want lijkt me dat als 1 mod dit bedacht had, dat die mod dan al lang op de vingers getikt zou zijn? Of geloof ik nu te veel in het boktteam? :=

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:36

Voordat iemand een sanctie krijgt, wordt dat altijd achter de schermen overlegd. Een moderatoropmerking wordt meestal niet achter de schermen overlegd. Als we elke actie zouden moeten overleggen, dan zouden we minimaal vijf keer zoveel tijd achter de schermen kwijt zijn.

Wildwings, ik heb al proberen uit te leggen, dat deze opmerking op RT-D geplaatst, vanwege de zaken die daar op dit moment spelen. Het is op dit moment een moeizaam forum, vanwege het gedrag van een aantal bokkers. Dat soort gedrag wordt aangepakt met als doel dat RT-D weer een interessant forum wordt om over rijkunstige zaken te discussiëren.
Het is ook vervelend dat wij dit soort overduidelijke opmerkingen moeten plaatsen om te voorkomen dat mensen achteraf niet aangesproken konden worden. Ik zie ook liever dat mensen zich gewoon gedragen, zodat er een leuke sfeer hangt en wij mensen niet hoeven aan te spreken op sneren en uitlokkingen. Ik vind het heel frustrerend dat mensen allerlei onderhuidse ruzies uitvechten, zich daarbij netjes aan de letters van de regels houden, maar ondertussen de geest achter die regels volledig verkrachten. Vooral omdat op het moment dat ze daarop aangesproken worden veel mensen heel schijnheilig reageren dat het zo echt niet bedoeld was en alles proberen om onder die sanctie uit te komen. Dit soort mensen zijn vaak alleen maar stoer als ze mogen uitdelen, niet als ze daar dan een sanctie voor krijgen. Het gevolg is dat wij dit soort overduidelijke opmerkingen moeten gaan plaatsen, om een sanctie hard te kunnen maken.

Voor zover het nog niet duidelijk was, het doel van deze hulk is om mensen waar nodig aan te kunnen spreken, omdat ze andere bokkers uit proberen te lokken met de naam Sjefke. Het gebruik houdt niet voor iedereen automatisch een OW in. Hopelijk is de onduidelijkheid daarmee opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:37

KoudbloedKim schreef:
Poeh, wat loopt het hier weer uit de hand. :=

Ik denk dat het 'probleem' ligt bij het feit dat er uit de post van die mod een bepaalde dreiging te halen valt.
"Als jij of wie dan ook dit doet, gebeurd er dat en dat..!!"
En aangezien sommige mensen niet tegen 'autoriteit' kunnen, komen er topics als deze. :)

Je slaat de plank ieeetsjepietsje mis :D , want het topic heeft weinig te maken met 'niet tegen autoriteit kunnen'. Het heeft te maken met het feit dat je mijn inziens als moderator niet zomaar een dergelijke opmerking kan plaatsen, juist omdat je een bepaalde vorm van 'gezag' en dus ook een bepaalde verantwoordelijkheid hebt.

Als pliesiemevrouw mag je ook niet zomaar tegen iemand met een tattoo van Betsy Boop zeggen "Die tattoo vind ik denigrerend tegenover vrouwen. De eerstvolgende die zo'n tattoo laat zetten krijgt een bekeuring". Om maar wat raars te noemen.. je kan niet zomaar je eigen regels maken als moderator, daar ging het mij om. Vervolgens is er dus al door een andere mod gereageert en krijgen we een compleet andere discussie.. maar dat was in ieder geval in eerste instantie de reden dat ik dit topic maakte ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:37

Lovely schreef:
Jawel Adil, zeg op!

Behalve standaard zaken 'Volltrottel', 'Spasst', 'Wichser' en 'Käsekopf' heb ik een tijd terug op een Duits forum nog geniale uitdrukkingen gezien...ik ga nog eens zoeken :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:38

Karl66 schreef:
Voor zover het nog niet duidelijk was, het doel van deze hulk is om mensen waar nodig aan te kunnen spreken, omdat ze andere bokkers uit proberen te lokken met de naam Sjefke. Het gebruik houdt niet voor iedereen automatisch een OW in. Hopelijk is de onduidelijkheid daarmee opgelost.

Maar krijg je dan niet hele scheve gezichten....?

De een mag het wel zeggen...de ander niet....hmmm, het lijkt me heel moeilijk iets dergelijks door te voeren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 01:40

pharagirlke schreef:
Doe jij dat wel WildWings? Want IMO heb je op dit moment zelf al geen recht van spreken meer zeg ma. :-)

Nee, dat doe ik gelukkig niet. :D Ik leg niet al mijn woorden op een gouden schaaltje, en zoals ik je al heb uitgelegd vind ik dat ook niet nodig, want we zijn niet allemaal van porselein gemaakt. Dus ik sta er volledig achter dat ik soms denigrerend overkom of misschien onaardig ben. Ik eerste instantie probeer ik het 'leuk' maar ik vind het absoluut niet vervelend om wat minder leuk te zijn. Voila, goedgekeurd antwoord? :D