Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
phormicola schreef:Correct me if I'm wrong:
Bespeur ik hier de drang om te 'winnen' in discussies, zou het daar allemaal om kunnen draaien? Van beide kanten bedoel ik.
De hoogdravers proberen de anderen het zwijgen op te leggen.
De anderen worden er link van en gaan het hele gebeuren of uit de weg of ze gaan in felle discussie.
Dat zou echt lelijk zijn als dat zo was...
geerke schreef:Maartje1990 schreef:Hmm, het valt me af en toe wel op. En als ik bepaalde bokkers zie waarvan ik weet dat ze op zo'n hoog niveau schrijven dan lees ik 't al niet meer. Want dan moet ik 't echt soms 3 keer lezen voor ik 't begrijp.
Zelf doe ik wel als ik bijv. een (oude) mod pb wel u gebruiken etc.
(hoop niet dat er nu mods beledigt zijn omdat ik ze met U heb gepb't en ze dus als 'oud' bestempel, dat is ook weer niet zo hoor)
ik begrijp het nieteens na 3x lezen
Janine1990 schreef:Fiffill schreef:Maar met u aanspreken vind ik onzin en ik ga ook geen moeite doen om mijn taalgebruik ingewikkeld te maken, wat heb je daar nu aan?
Wanneer je het op de juiste manier gebruikt, en je doel is een discussie winnen, dan heb je er wellicht iets aan?
Fiffill schreef:Daisies schreef:En U is god aanspreken, niet je mede bokker
Dat weet ik, maar bedenk je wel dat Duitsers 'Sie' met een hoofdletter schrijven... en onze 'u' dan vaak ook.
c_alsemgeest schreef:Janine1990 schreef:
Wanneer je het op de juiste manier gebruikt, en je doel is een discussie winnen, dan heb je er wellicht iets aan?
Je wint dan alleen geen discussie... een discussie winnen is wanneer je iemand kan overtuigen met je argumenten.
Als niemand een zak van je argumenten begrijpt zal je ook niemand kunnen overtuigen
Je wint dan alleen geen discussie... een discussie winnen is wanneer je iemand kan overtuigen met je argumenten.
Als niemand een zak van je argumenten begrijpt zal je ook niemand kunnen overtuigen
Fiffill schreef:Precies, je hebt er dus niks aan.
Fiffill schreef:Precies, je hebt er dus niks aan.
Janine1990 schreef:Maar de manier van spreken zegt toch een hoop over het karakter... Daar doel ik op, voor hun gevoel winnen ze.
Dat is in ieder geval het idee dat ik er van heb...
anthea_naomi schreef:laatst stond er in een topic ook zo'n verhaal met zulke moeilijke woorden en lange zinnen dat ik er geen bal van snapte. En ik ben ook geen debiel ofzo doe ook gewoon havo. vind het dus ook raar dat er zulke moeilijke teksten geschreven worden.
Janine1990 schreef:anthea_naomi schreef:laatst stond er in een topic ook zo'n verhaal met zulke moeilijke woorden en lange zinnen dat ik er geen bal van snapte. En ik ben ook geen debiel ofzo doe ook gewoon havo. vind het dus ook raar dat er zulke moeilijke teksten geschreven worden.
Je zet me echt even aan het denken.
Dergelijke hoogdravende taal zorgt ervoor dat Bokt minder toegankelijk wordt voor jongeren, mensen die het niet hoog op hebben met moeilijke woorden, en mensen die gewoonweg een wat minder grote taalknobbel hebben.
Dat is toch niet de bedoeling van bokt???
Citaat:De aanspreekvorm maakt me niet uit, maar ik vind het jammer dat er soms zo geschreven wordt dat de tekst niet meer voor alle bokkers toegankelijk is.
anthea_naomi schreef:laatst stond er in een topic ook zo'n verhaal met zulke moeilijke woorden en lange zinnen dat ik er geen bal van snapte. En ik ben ook geen debiel ofzo doe ook gewoon havo. vind het dus ook raar dat er zulke moeilijke teksten geschreven worden.