Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bulck schreef:Ik ben zelf enkele jaren geleden zwaar ten val gekomen, gelukkiglijk had ik toen men cap op, anders had ik hier nu niet gezeten. had een schedelbreuk, met bloedingen hersenstam, gevolg dik jaar revalidatie
Daarvoor vond ik het ook een onding en reed ik vaak zonder.
Maar nu, is het een routine.
En eigen keus.... Loop eens rond in revalidatiecentra of tehuizen voor mindervaliden.
Een ongeluk is snel gebeurd en jouw zogenaamde eigen keuze kan dan wel plots een verplichting en zorg voor anderen worden.
Tuurlijk zijn er meerder fracturen waar je een blijvend letsel aan kan overhouden, maar als een helm( hoe stom, lastig, warm of wat dan ook) je al van heel wat leed kan behoeden (hersenen zijn een spil van alles) vind ik dat een kleine moeite. al is het maar als een vorm van zelfrespect.
Is ergens hetzelfde als unsafe sex, ik gebruik geen pil/ condoom want is zo onhandig en een heel gedoe. Allemaal goed tot je een soa of erger HIV en later aids krijgt.
Nu begon dat ingeburgerd te raken, maar las laatst dat daar ook weer een laxheid ingekomen was.
Ik vind het dragen van een cap dus een mentaliteitsissue. het kan een impact op jouw leven hebben en ook op die mensen die je nauw staan. Dus eigen keuze?? kijk dan wat verder dan je eigen neus lang is