Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Asyaa schreef:Omdat de jouw 'standaard' van schokkend anders(/lager) ligt dan die van de rest van de wereld, en dan krijg je problemen als deze
Wat jij vreselijk vindt, vindt de rest goed in de context van het bijbehorende verhaal.
sjeik schreef:Hoezo mensen die dit soort foto's aanrichten. Deze mensen weten niet beter. Daarom is er Brooke, die voorlichting geeft over hoe ze met hun dieren om moeten gaan. Je praat nu over dieren in landen waar de mensen zelf amper eten kunnen kopen.
Geen paard of ezel betekent voor deze mensen ook de hongerdood en voor hun gezin.
Paardje3_ schreef:Daarbij vind ik deze foto trouwens niet schokkend hoor, ik zie een ezel die gewoon heel erg mager is.
Geen bloed, geen openwonden etc.
RedPassion schreef:Ik vind het schokkend dat er zo weinig mensen zijn die die foto schokkend vinden. Ik word haast verdrietig van teksten als 'hij is alleen maar mager en 'valt wel mee'.
Hieruit blijkt wel dat veel mensen al zo ontzettend gewend zijn geraakt aan dat soort beelden dat het hun gevoel nog nauwelijks bereikt. Terwijl dat juist een normale reactie zou zijn, dat het je wel raakt.
Het gevolg is dat beelden steeds schokkender worden (dat zie je ook in bv. het journaal, vroeger werden er veel minder gedetailleerde beelden uitgezonden) om mensen nog te kunnen bereiken.
Die foto niet schokkend vinden is 1 ding, maar iemand die het wèl schokkend vindt dan zo afbranden vind ik bijna net zo erg. Een beetje empathie zou veel mensen hier niet misstaan.
Cayenne schreef:andere nieuwsredactielid meldt zich ook.
We hebben de foto van tevoren achter de schermen gezet en daar kwamen geen negatieve reacties op (in de zin van te shockerend voor bokt oid). Maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. De foto is in ieder geval absoluut niet geplaatst om te shockeren, maar wel om de feiten weer te geven.
We houden dit topic even in de gaten
RedPassion schreef:Ik vind het schokkend dat er zo weinig mensen zijn die die foto schokkend vinden. Ik word haast verdrietig van teksten als 'hij is alleen maar mager en 'valt wel mee'.
Hieruit blijkt wel dat veel mensen al zo ontzettend gewend zijn geraakt aan dat soort beelden dat het hun gevoel nog nauwelijks bereikt. Terwijl dat juist een normale reactie zou zijn, dat het je wel raakt.
Het gevolg is dat beelden steeds schokkender worden (dat zie je ook in bv. het journaal, vroeger werden er veel minder gedetailleerde beelden uitgezonden) om mensen nog te kunnen bereiken.
Die foto niet schokkend vinden is 1 ding, maar iemand die het wèl schokkend vindt dan zo afbranden vind ik bijna net zo erg. Een beetje empathie zou veel mensen hier niet misstaan.
RedPassion schreef:Paardje3_ schreef:Daarbij vind ik deze foto trouwens niet schokkend hoor, ik zie een ezel die gewoon heel erg mager is.
Geen bloed, geen openwonden etc.
Dat is inderdaad heel gewoon...
Wendy15 schreef:En dat 'in vergelijking met...' deze foto nog wel meevalt.
RedPassion schreef:Wendy15 schreef:En dat 'in vergelijking met...' deze foto nog wel meevalt.
Precies, dat is het hele punt.
We hebben al veel ergere dingen gezien en raken daar aan gewend. Dat is logisch, psychologisch gezien, het is namelijk een soort zelfbescherming. Maar ik vind het desondanks wel een zorgwekkende ontwikkeling. Hoe schokkend moeten de beelden over 10 jaar dan zijn om nog enige reactie op te wekken?
x_Marr schreef:Ja de foto is schokkend, maar niet schokkend dat er mensen om flauwvallen of erg beroerd worden. De foto is schokkend in de zin van dat er zulke dingen gebeuren. Ze konden ook een foto plaatsen van een magere ezel met open wonden ed. DAT is echt schokkend.
RedPassion schreef:Asyaa schreef:Ongeveer even schokkend als nu aangezien we er aan wennen
Schokkender dus, want door die gewenning krijg je dus reacties als 'het valt wel mee'.
Asyaa schreef:Nop, want we zijn er dan aan gewend dus het zal (ongeveer) even schokkend zijn