Privé-informatie op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:31

pubelia schreef:
@ heino: Er zijn bij mij ook mensen betrokken, waar ik ook erg boos op kan gaan worden, alleen daar verdien ik niks mee.

@ Dasies: Ik heb express 1 topic waar ik het in heb gezet. Daar hou ik ook alles bij. Ik moet zeggen dat ik ook in een HK topic zit, en het daar soms ook voorbij laat komen, maar daar is het meer voor bv advies.

bij HK topics zeg ik ook wel eens persoonlijke dingen, maar dat lezen een aantal Bokkers. Niet héel bokt

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:36

Als je iets niet wilt lezen dan sla je dat topic toch over!
Kom op zeg......
Leven en laten leven zeg ik altijd!
Laat degene die hun levensverhaal op willen schrijven dat lekker doen, het is hun keuze.
Het is jullie keuze om het niet te willen lezen, ook prima toch!

@kim, voel je niet aangevallen meid!
Je doet het prima!

edit, ik bedoel natuurlijk tineke he ;)
Laatst bijgewerkt door justdiesel op 06-01-10 14:39, in het totaal 2 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:37

Heb niet alles doorgelezen hoor, alleen de 1e pagina maar waar leg je de grens van wat je wel op Bokt neer mag gooien en wat niet? Wat al eerder is gezegd, mensen moeten zelf bedenken van wat je op internet gooit want heel veel dingen kunnen door andere mensen worden gezien! Aan de andere kant, gebruik dan helemaal geen forum of iets, want de mensen die denken heel weinig af te geven geven misschien wel meer af dan ze denken.
Bijvoorbeeld het verhaal van Bellatrix, ik vond het super dat ze dit durfde te plaatsen en waarom je dat niet in een dagboek schrijft, misschien omdat een dagboek niets terug zegt en een bokker wel...
Als je het te intiem vindt kun je gewoon wegklikken, denk ik dan.
Anders gewoon stoppen met internet, dan heb je ook geen ergernissen.

Gisteravond bij Pauw en Witteman was Plasterk te zien in een filmpje dat we de laatste tijd zo zenuwachtig zijn, daar ga ik in mee. Het valt me ook op dat mensen altijd maar alles willen regelen zoals zij het willen. Leven en laten leven denk ik dan, en niet zo 'zeuren'.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:38

Het is jouw keuze om het zo op internet te zetten. Als jij er graag mee te koop loopt. Moet je dat doen ;) Ik heb geen zin in een welles - nietus discussie.

Anoniem

Re: Privé-informatie op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:39

Wil je mij nog even antwoord geven op mijn vorige reactie?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:39

@ dasies: Ik zit momenteel maar in 1 HK topic. Dus alleen dat topic moet soms mijn gemauwel aan horen hihi

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:40

KoudbloedKim schreef:
Daisies: Smerige details ga ik ook niet geven.
Vertel me dan gewoon wat jou zo shockeerd/ergert o.i.d...
Citaat:
Veel mensen op Bokt weten dat ik geen makkelijke jeugd heb gehad.
Er was sprake van fysieke en psychische mishandeling en sexueel misbruik.
Dit stukje?
Heb ik dit niet uiterst zorgvuldig en op een nette manier omschreven?

Ik ben niet geshockeerd. Maar het irriteert mij dat ik niet óveral hoef te lezen wat voor leven mensen hebben. In LZP is voldoende :j

upendo

Volgens mij gaat dit volledig offtopic, dit loopt uit op touwtrekken over wel of niet snerige details geven ed ed.
De TS geeft geen namen en ik neem dan ook aan dat ze niet uit is op een persoonlijke aanval op wie dan ook.

Daisies

pubelia schreef:
@ dasies: Ik zit momenteel maar in 1 HK topic. Dus alleen dat topic moet soms mijn gemauwel aan horen hihi

Soms mag je je ei wel eens kwijt toch! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:41

En wat irriteert je aan mijn topic? Het citaat dat ik heb gegeven of iets anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:42

Upendo: Nee, zeker niet. Dat komt niet eens in me op...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:42

KoudbloedKim schreef:
Geloof me, de mensen waar hij mee omging, zitten hier niet op Bokt. ;)

Dit is denk ik precies waar dit topic om gaat. Mensen beseffen niet hoe groot het Internet is. Niet enkel voor de daders, maar ook wat de mogelijke gevolgen wat je zelf betreft. Je wilt toch niet dat je ergens later afgewezen gaat worden omdat je een rottig verleden hebt? Want dat gebeurt helaas wel degelijk in de praktijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:43

Tja, dat zou wel heel oppervlakkig zijn, maar bij zulke mensen zou ik dan niet eens willen werken. :)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:44

KoudbloedKim. Als je nog vragen hebt. Graag via PB. Heb geen zin om er een welles nietus spelletje van te maken. Jij vindt dat je wel je leven hier op Bokt moet gooien. Ik vind van niet. Klaar toch?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:44

Da's makkelijk zeggen als je momenteel makkelijk aan een baan kan komen. Maar wanneer het vechten om banen wordt lijkt me dat je wel anders praat. Maargoed, je moet het idd helemaal zelf weten wat je online zet, maar besef alsjeblieft wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:45

Heino schreef:
hittepit_12 schreef:
En dan mag je wat mij bterft toch duidelijk wie je te grazen heeft genomen,straks is het je buurman kan zo maar gebeuren.

Vind ik dus niet. Een verhaal heeft altijd twee kanten en mensen kunnen hun leven beteren.

Een verhaal met een misbruiker heeft geen 2 kanten,hij is gestraft en ik hou wat dat beterft mijn mond niet.
Zulke mensen en praktijken mogen naar buiten komen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:46

Ik heb het ook van koudbloedkim gelezen (ergens weet niet meer waar precies) Maar ik heb me er iig niet aan geirriteerd of zo. Maar aan zo'n dingen irriteer ik me ook niet.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:46

hittepit_12 schreef:
Een verhaal met een misbruiker heeft geen 2 kanten,hij is gestraft en ik hou wat dat beterft mijn mond niet.

Je bent er later zelf alleen maar de dupe van als mensen enigzins om kunnen gaan met internet. :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:48

hittepit_12 schreef:

Ik denk dat dat een andere discussie is. Waar het mij om gaat is dat ik vind dat je geen privé informatie van anderen online mag zetten. Wat je zelf doet moet je zelf weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:49

Daisies: Voor jou een tip; onthou mijn naam en klik gewoon niet meer op een topic van mij. ;)

Heino: Ik doe al jaren vrijwilligerswerk en helpen mensen zo goed als ik kan uit de nood.
Als anderen mijn naam intypen, komen ze echt niet op dit forum. :)

Pubelia: Dankje..

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:49

Ik ben 36 ben oud en wijs genoeg,daarnaast heeft mijn verhaal in de krant gestaan, niet door mij maar door een journalist die dit soort zaken bezoeken,die iedereen gewoon mag bezoeken trouwens.
Dus te traceren valt het zowiezo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:50

Die van mij staat ook nog steeds op een nieuwssite op internet.
Volledige naam van de verdachte en een stukje over mij in, om het maar zacht te zeggen, niet zo heel erg nette bewoording.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:52

KoudbloedKim schreef:
Heino: Ik doe al jaren vrijwilligerswerk en helpen mensen zo goed als ik kan uit de nood.

Dat lijkt logisch (en zo dacht ik eerst ook) maar die kans is echt aanwezig hoor. Bokt is allang niet meer alleen een paardenforum dus ook als mensen op andere onderwerpen zoeken kunnen ze hier terechtkomen.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:53

Kim en ik ook trouwens zijn het tijdperk voorbij dat we dit willen verbergen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:53

Heino schreef:
KoudbloedKim schreef:

Dat lijkt logisch (en zo dacht ik eerst ook) maar die kans is echt aanwezig hoor. Bokt is allang niet meer alleen een paardenforum dus ook als mensen op andere onderwerpen zoeken kunnen ze hier terechtkomen.

Inderdaad.
Vaak zie ik Bokt zelfs in de eerste pagina staan als je een huis-tuin-en keukending invult en als je dan toevallig nieuwsgierig bent of een kennis met paard zich ingeschreven hebt ben je er snel.. :j