Bekende ruiter/persoon afzeiken vs bokker afzeiken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Bekende ruiter/persoon afzeiken vs bokker afzeiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:44

Zoals je in de banlijst op FZ kunt lezen is deze bokker al permanent geband.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:21

Katja schreef:
Als degene die daarover begonnen zijn daadwerkelijk niet begrijpen waar het over gaat dan kunnen ze mij of een andere moderator daar altijd een pb over sturen maar ik vermoed dat het in de meeste gevallen we duidelijk is.

Ik heb direct een pb teruggestuurd op mijn sancties, echter nooit een bericht teruggekregen. en dat vind ik echt niet netjes. :n

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:24

Ik ga je even een pb sturen daarover want dat is idd niet de bedoeling.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 19:19

Katja schreef:
Allereerst wil het niet zeggen dat als jullie er niets van zien dat er noodzakelijk geen sancties zijn uitgedeeld in eerder genoemde topics. We doen geen uitspraken over sancties naar gebruikers alleen de bans worden gemeld op FZ maar het kan dus zo zijn dat het lijkt alsof er niets gebeurd met een bepaalde post terwijl dat wel degelijk zo kan zijn.

In de Bokt regels staat niet dat je een bekende ruiter/persoon niet mag afzeiken. Er staat wel dat je een bokker niet mag afzeiken. Als er wel OW's en bans worden uitgedeeld aan bokkers die een bekende ruiter/persoon afzeiken, dan vind ik dat er in de regels moet staan dat dit niet toegestaan is.

Katja schreef:
Het bespreken van trainingstechnieken, het niveau op wedstrijden en ervaringen met handelsstallen zijn in onze ogen iets anders dan het bespreken en belachelijk maken van bijvoorbeeld het uiterlijk van een (ex-)Bokker.
Hierbij maakt het overigens niet uit of iemand wel of niet op Bokt zit of heeft gezeten.

Dat is niet waar. :n
Als ik zeg dat ik mijn buurvrouw een dikke koe vind dan krijg ik daar geen OW voor. Maar als ik zeg dat een bokker een dikke koe is dan krijg ik daar wel een OW voor.

Het is ook niet eerlijk dat handelaar X of ruiter Y de kans niet krijgt om zich te verdedigen. Als ik met een verhaal uit eerste hand kom dat de handelaar mij heeft opgelicht of dat ik de ruiter het paard heb zien mishandelen dan mag ik dat op Bokt zetten. Op die manier bezorg ik iemand een slechte naam. Maar als ik zeg dat bokker Z mij opgelicht heeft met het kopen van een paard dan mag dat niet en krijg ik een OW.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:02

Citaat:
ik denk dat ze niet helemaal 100% in orde is, dat kan haast niet anders. Alleen iemand met een aangetast verstand laat het zo ver komen...

als ik dit hetzelfde zou zeggen over deze poster............ dan is Leiden in last.......

Nou vind ik deze poster een hele leuke bokker, daar niet van :) maar ik denk dat dit een beetje bedoeld word met de 2 maten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:39

Nadir schreef:
[Als ik zeg dat ik mijn buurvrouw een dikke koe vind dan krijg ik daar geen OW voor. Maar als ik zeg dat een bokker een dikke koe is dan krijg ik daar wel een OW voor.

Waarom in vredesnaam zou je willen zeggen dat iemand een dikke koe is?
Of iets vergelijkbaars.

Ik vind het nogal een verschil of je aangeeft niet kapot te zijn van de trainingsmethode van de heer SJ of dat je zegt dat je hem een arrogante kwal vindt.
Dat eerste kan een leuke discussie opleveren, de tweede is een persoonlijke mening die normale mensen meestal gewoon voor zich houden.

Wil je perse nare dingen over een bokker zeggen doe dat dan via pb, msn of skype, dan roddel je tenminste proffesioneel.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 22:27

ThePast03 schreef:
Waarom in vredesnaam zou je willen zeggen dat iemand een dikke koe is?
Of iets vergelijkbaars.

Ik vind het nogal een verschil of je aangeeft niet kapot te zijn van de trainingsmethode van de heer SJ of dat je zegt dat je hem een arrogante kwal vindt.
Dat eerste kan een leuke discussie opleveren, de tweede is een persoonlijke mening die normale mensen meestal gewoon voor zich houden.

Wil je perse nare dingen over een bokker zeggen doe dat dan via pb, msn of skype, dan roddel je tenminste proffesioneel.

Daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat er om dat de regels krom zijn.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:50

Ik denk dat het daar wel om gaat voor een gedeelte maar ik zal je vraag zo goed mogelijk beantwoorden zonder eventuele fatsoensnormen erbij te pakken.

Je mag best zeggen dat een andere bokker dik is maar het is niet bedoeling om iemand (bokker of niet bokker) uit te schelden. Wat echter veel voorkomt is dat juist de opmerkingen tegen andere bokkers gemeld worden bij het moderatorteam waardoor daar op gehandeld wordt.

Het waarschuwen voor handelaren en eventueel ook ruiters (dierenartsen enz) uit de eerste hand is een bewuste afweging van het team. Als er meer goede dan slechte ervaringen zijn dan zal het publiek snel zijn conclusie trekken maar als er uitsluitend slechte ervaringen zijn dat zegt dat denk ik wel wat.
Tegenwoordig doet ieder bedrijf er goed aan om met enige regelmaat zijn naam door Google te halen en dan kunnen ze ook eventuele topics op Bokt zien aangezien dat gewoon openbaar is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:56

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:20

Nadir schreef:
Daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat er om dat de regels krom zijn.

Jij vindt ze krom omdat je ze niet begrijpt blijkbaar?
Ik vind ze behoorlijk duidelijk.

Volgens mij is het in geen geval toegestaan dat je iemand op de persoon gaat afzeiken, of het nu pietje is of een bekend persoon.
De vergelijking met bekende ruiters gaat totaal mank omdat daar over het algemeen (enkele uitzonderingen nagelaten en die zullen heus wel een ow krijgen) over de wijze van rijden gaat en niet over de persoon zelf.

Overigens vraag ik me af of je zoiets niet zou mogen zeggen als je zegt: Ik vind ..... niet sympathiek.

Het waarschuwen voor bedrijven volgens mij weer een ander verhaal.
Het ging toch over Bekende ruiter/persoon afzeiken vs bokker afzeiken?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:26

waarom mag je de ene wel afzeiken en de andere niet?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:28

KiWiKo schreef:
waarom mag je de ene wel afzeiken en de andere niet?

Waar baseer je op dat je de een wel mag afzeiken en de ander niet?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:30

waarom mag edward/anky wel afgezeken worden en een voller persoon niet?

dat is wel heel duidelijk wat er zo af en toe gebeurd.......

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:34

KiWiKo schreef:
waarom mag edward/anky wel afgezeken worden en een voller persoon niet?

dat is wel heel duidelijk wat er zo af en toe gebeurd.......

Normaal gesproken gaat het niet over de persoontjes Edward/Anky maar over de manier van rijden.
Zal best voorkomen dat het gebeurd dat mensen de persoon zelf afzeiken maar als je daarop temt wordt daar wel degelijk wat aan gedaan.

Het is nogal een verschil of je het hebt over de manier van rijden van iemand of dat je iemands persoontje zit af te kraken.
Als er niet getemd wordt is de kans groot dat het niet opvalt, dat soort topics hebben vaak enorm veel pagina's.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 29-11-09 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:35

Volgens mij maakt het ook uit welke persoon de afzeiker is. Van sommige mensen worden alle reacties natuurlijk op een weegschaal gelegd....

draver170

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:41

Sommige bokkers kunnen erg scherp uit de hoek komen. We moeten wel bedenken dat iedereen anders is en anders met paarden omgaat. Ik vind dat iedereen zijn mening mag geven maar niet iemand persoonlijk moeten aanvallen. Bokt moet leuk blijven door met elkaar dingen te delen en door verschillende meningen een passend antwoord voor jou te vinden. Jammer als er teveel afgezeikt wordt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:47

draver170 schreef:
Sommige bokkers kunnen erg scherp uit de hoek komen. We moeten wel bedenken dat iedereen anders is en anders met paarden omgaat. Ik vind dat iedereen zijn mening mag geven maar niet iemand persoonlijk moeten aanvallen. Bokt moet leuk blijven door met elkaar dingen te delen en door verschillende meningen een passend antwoord voor jou te vinden. Jammer als er teveel afgezeikt wordt.

Scherp uit de hoek komen moet kunnen. Maar personen afzeiken of die nu wel of niet bekend zijn, wel of niet op Bokt aanwezig zijn is natuurlijk gewoon zielig.
Mijn ervaring is dat als je zoiets ziet en je temt er altijd ingegrepen wordt.

Denk dat de realiteit ook gewoon te simpel voor woorden is, als je dat soort dingen terugvindt is er gewoon nooit op getemd.
Of er wel of niet sancties zijn uitgedeeld is iets wat wij gewoon niet weten, aangezien niet iedereen al meerdere ow's op zijn naam heeft staan. Je krijgt pas een ban (en pas als iemand een ban krijgt kan een gewone gebruiker zien of er aktie is ondernomen) als je een paar ow's hebt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:10

Er wordt imo op bokt hierin wel degelijk met twee maten gemeten. Als je een bokker aanspreekt op gedrag/prestaties (is imo hetzelfde als de manier van rijden b.v.) wordt dat in sommige gevallen wèl en in andere gevallen niet bestraft.

Er wordt ècht gekeken wie er aangesproken wordt, en wie er aanspreekt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 20:44

ThePast03 schreef:
Of er wel of niet sancties zijn uitgedeeld is iets wat wij gewoon niet weten, aangezien niet iedereen al meerdere ow's op zijn naam heeft staan.

Maar waarom staat er dan niet in de regels dat er een straf staat op het afzeiken van een bekende ruiter?
Daar gaat het mij om.

Slimmerik, 200% mee eens! :j

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:55

Citaat:
Er wordt ècht gekeken wie er aangesproken wordt, en wie er aanspreekt.

Idd slimpie.
Het zijn ook altijd dezelfde die zich aangespoken VOELEN