"hee"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:20

Je spreekt van 'op de persoon spelen' als er sprake is van een conflict.
In dit geval is er gewoon een topic (discussie) gestart waarin iemand aangeeft zich ergens aan te ergeren, om te beginnen kun je natuurlijk reactie's op je topic verwachten, die kunnen instemmend zijn, maar dat hoeft niet.
Deze site, Bokt, is in mijn ogen wat je noemt een 'community', en dat heeft overeenkomsten met het echte leven in die zin dat je de mensen leert kennen doordat iedereen zich op zijn eigen unieke manier manifesteerd, zoals je dat in het dagelijks leven met de mensen om je heen ook doet.
Als ik bijvoorbeeld nooit iemand met 'u' aanspreek maar iedereen altijd standaard met 'je' en 'jij' en op een dag kom ik iemand tegen die dat bij mij doet en ik zeg dat ik dat belachelijk vind zal mijn omgeving (ervan uitgaande dat zij niet alleen maar met mij meekletsen en enige mate van intelligentie hebben) tegen mij zeggen "dat doe je zelf ook de hele tijd, waar heb je het over?".
Wij zijn hier met wat teveel om je dergelijke details van de medeforummers te kunnen herinneren, maarrrr kunnen wel in de berichtgeschiedenis van iemand kijken naar de wijze waarop hij of zij zich hier manifesteerd.
En vervolgens zeggen, "hey :+ joh, wat klets je nou, dat doe je zelf ook!?!".
Daar is toch niks mis mee? Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

_danieke_

Re: "hee"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:31

idd luxx, iemand volledig afbranden mag wel, maar owee als je op de man gaat spelen ( zoals ze dit noemen :+ ) maargoed blijkbaar zegt de ts niks meer...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:35

Lyonesse schreef:
Meer als een plaatsvervangend hoi :+ Heb me eigenlijk nooit bedacht dat mensen dat storend konden vinden }:0

Ik gebruik het ook als plaatsvervangend woord, heb ook nog nooit gehoord dat iemand het storend vond
Vind hey eigenlijk een hippere versie van hoi ;)
Laatst bijgewerkt door Nibbit op 28-10-09 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:37

Hoe kun je iemand afbranden zónder op de man te spelen? je moet het allebei niet doen.

Gewoon de discussie volgen die gesteld wordt zou toch geen probleem moeten zijn? Ookal heeft de persoon die de vraag op roept zich wel eens schuldig gemaakt aan het 'heyen'.

Ik geloof dat het héél stil zou worden op dit forum als we alleen maar dingen mogen aanhalen die we zelf nooit hebben gedaan of hebben gezegd.

Wat ts doet of zegt zou géén invloed moeten hebben op de vraag of opmerking.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 28-10-09 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

efaa

ik ben een 23 jarige bokker die me hier dus schuldig aan maakt,
ik begin heel vaak met hey tenzij het voor iets officieels is, maar op een bokt forum, gewoon altijd lekker hey of hoi :D

Anoniem

Karl66 schreef:
Op de persoon spelen is nooit toegestaan op Bokt, dus ook niet door iemands berichtengeschiedenis erbij te halen.

Staat er iets over in de huisregels dat dit niet toegestaan is? Want dan kunnen we er in het vervolg rekening mee houden.
Ik bekeek de vraag van TS kritisch, en had zo mijn vragen bij haar vraagstuk.

Ze had duidelijk een hekel aan mensen aanspeken met 'hey' en 'hee' maar maakt zich daar zelf wel schuldig aan, lijkt me verwarrend toch?
Guess me if i'm wrong maar een kritische vraag heeft toch niets met 'op de man af' spelen?

vappiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:39

Myukii schreef:
Heej!

Ach, ik denk maar zo, als je je moet ergeren aan zúlk soort dingen, mag je in je handjes knijpen. :D

Nee, sorry, ik deel deze ergernis niet. Msntaal, vervelende afkortingen, onrespectvol gedrag en geen ABN kunnen typen, vind ik vréselijk gedrag op het internet, maar aangesproken worden met 'hey', zal ik me niet druk om maken. :D

ben het met je eens. ik zou je over andere dingen druk maken dan dit.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:40

efaa schreef:
ik ben een 23 jarige bokker die me hier dus schuldig aan maakt,
ik begin heel vaak met hey tenzij het voor iets officieels is, maar op een bokt forum, gewoon altijd lekker hey of hoi :D

Ik zat me ook al af te vragen of het zo raar is als mensen Hey/Hej gebruiken.. Gebruik het in het echt ook eerlijk gezegd. Bij formele dingen pas ik mijn spreektaal wel aan, maar thuis, op school en op groep op stage gebruik ik dit woord eerlijk gezegd ook. Heb nog nooit gehoord dat iemand het asso of niet netjes vind :)

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:41

Daar kan ik nou echt niet mee zitten ;(

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:42

ik ga helemaal met TS mee. Ik vind het ook niet erg netjes, ik wil zo IRL ook niet aangesproken worden. En het kan wel een forum zijn, maar wat gewone fatsoenregels zijn toch echt wel gewenst.

Voor de twee reacties boven mij, reageren jullie echt als er iemand naar je roept "hee!"? Dan moet er toch ech iets heel urgents zijn, zoals een auto die op me afstormt, wil ik dat acceptabel vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:44

Persoonlijk maakt dat mij niets uit hoe iemand mij roept, om heel eerlijk te zijn let ik dr ook nooit op.
Als je mij vraagt hoevaak ik met dergelijke kreet ben geroepen? Lekker belangrijk. :D

Zal het ermee te maken hebben dat sommige mensen zich erg snel aangesproken voelen?
(Oei gewaagde vraag)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:47

wat mij betreft heeft het daar totaal niets mee te maken, ik vind het gewoon onfatsoenlijk. Het is wat anders als je gebruikt met iemand's naam erachter, dat klinkt al heel wat vriendelijker.

Overigens vind ik een dergelijke opmerking ("Oei gewaagde vraag") ook nodeloos negatief.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:51

Hmmm, kan me niet druk maken om het woord hee of hey.
Er zijn wel belangrijkere dingen in het leven.

Het is wel zo dat de Nederlandse taal drastisch aan het veranderen is. En ik kan wel begrijpen dat niet iedereen dat even mooi vindt.

Maar ik kan me er niet aan ergeren.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:53

Lielle schreef:
ik ga helemaal met TS mee. Ik vind het ook niet erg netjes, ik wil zo IRL ook niet aangesproken worden. En het kan wel een forum zijn, maar wat gewone fatsoenregels zijn toch echt wel gewenst.

Voor de twee reacties boven mij, reageren jullie echt als er iemand naar je roept "hee!"? Dan moet er toch ech iets heel urgents zijn, zoals een auto die op me afstormt, wil ik dat acceptabel vinden.

Hoe zou men dan een topic moeten openen, in jouw ogen? Als ik vragen mag.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:55

pff.. wat een ramp zeg.. Snap het echt niet, waar je je al niet druk om kan maken zeg..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:56

Imo gewoon zo als iedereen hier nu begint te reageren :+

Hier begint toch ook niet iedereen met Hey en :wave: ? Waarom dan wel als je een topic opent? Stel je vraag/ geef je mening en wat mij betreft klaar..

luxx

Saskiaatje schreef:
Lielle schreef:

Hoe zou men dan een topic moeten openen, in jouw ogen? Als ik vragen mag.

Geachte heer, mevrouw?

Shadow0

Chiqa schreef:

Nee, je bekeek de geschiedenis van de TS kritisch, en bovendien heb je daarbij verzuimd de context van de stukjes die je geciteerd hebt te geven (en ja, een HK-topic is anders dan een topic op het openbare deel) en heb je haar reactie hierover genegeerd. Dat lijkt me allemaal niet erg netjes of sympathiek of fatsoenlijk - of het nu in de regels staat of niet.
Citaat:
Guess me if i'm wrong maar een kritische vraag heeft toch niets met 'op de man af' spelen?

Dat hangt er dus vanaf hoe je de vraag stelt. De manier waarop jij het bracht in dit topic vond ik persoonlijk beslist 'op de man' spelen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:57

Sammie schreef:

Hier begint toch ook niet iedereen met Hey en :wave: ? Waarom dan wel als je een topic opent? Stel je vraag/ geef je mening en wat mij betreft klaar..

Dus gewoon meteen in de vraag/discussie/mening beginnen? Oke. :j
Dan is dat ieder z'n ding, denk ik, want dat zou ik eigenlijk niet op prijs stellen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:57

Ik denk dat het er ook vooral op ligt hoe je het uitspreekt. Als er een áuto op me afstormt´ gebruik ik ´hee´ heel anders dan wanneer ik een vriendin zie, dan ligt de klemtoon heel anders. HEEEE! of Hée Chantal,(moeilijk om te typen om het duidelijk te maken:)) klinkt naar mijn mening toch een stuk anders.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:59

gewoon zonder aanhef, dat is toch nergens voor nodig? Het is geen bericht aan iemand persoonlijk, maar een algemeen verhaal.
Dat was ooit trouwens een boktregel, geen aanhef en groetjes, maar die kan ik niet meer vinden.

voorbeeldje:
[MW] ervaring met osteopathie?

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:01

Shadow0 schreef:
Chiqa schreef:

Nee, je bekeek de geschiedenis van de TS kritisch, en bovendien heb je daarbij verzuimd de context van de stukjes die je geciteerd hebt te geven (en ja, een HK-topic is anders dan een topic op het openbare deel) en heb je haar reactie hierover genegeerd. Dat lijkt me allemaal niet erg netjes of sympathiek of fatsoenlijk - of het nu in de regels staat of niet.
Citaat:

Dat hangt er dus vanaf hoe je de vraag stelt. De manier waarop jij het bracht in dit topic vond ik persoonlijk beslist 'op de man' spelen.

ik heb ook stukjes van de ts gequote waarin ze zegt dat iemand anders zn ergenissen niet op bokt moet spuien.. dat doet zei toch precies hetzelfde.. ik vind dit eigeblijk een beetje gij die zonder zonde is werpe de eerste steens

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:01

Saskiaatje schreef:
ik eigenlijk niet op prijs stellen.

Waarom stel jij dat niet op prijs dan? Iemand opent een topic en stelt gewoon zijn vraag. Móet dat persé met Hey of "Geachte dames en heren van dit forum" :+ en iedereen moet dan terug reageren met Beste ..., en afsluiten met Hoogachtend. Met vriendelijke groeten, Afwachtend op uw antwoord verblijf ik. ?

Zou echt gestoord zijn als dat in elke post zou staan. Het is een forum, geen e-mailverkeer. Iedereen leest 't, het is aan iedereen gericht. Het is een open bericht. Iedereen kan terug reageren. Over een keer Hey in een HK topic of Hey jij ook hier hoor je mij niet.

Maar standaard in elke OP? Alsjeblieft niet zeg.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:02

Tsjah, de één stelt het niet op prijs om met "hee" aangesproken te worden hier, de ander stelt het niet op prijs als dit weggelaten wordt. Dat kan toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:02

Sammie schreef:

Dus omdat jij het onfatsoenlijk vind?
Denk dat het merendeel die gereageerd heeft in dit topic er niets aan zal veranderen simpelweg omdat blijkt dat het gewoon geaccepteerd lijkt, zich dr niet druk om lijken te maken.